barrejar llet materna amb artificial

Tria el pit o el biberó.

glauka
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dj. ago. 12, 2010 12:00 pm

barrejar llet materna amb artificial

EntradaAutor: glauka » dl. gen. 17, 2011 12:22 pm

Hola!!!
Primer de tot em presento, soc la mama del Martí que va nèixer el dia 27 de novembre amb 35 setmanes i 6 dies, al ser prematur i estar dos dies a neonats el van alimentar amb llet artificial, així que desde un començament em fet la lactancia mixta, amb tot el que això suposa.
últimament el Martí es queda amb gana i quan està molt ansios no em vol agafar el pit. La meva pregunta és. puc barrejar dins un mateix biberó llet artificial amb la que jo em pugui treure per completar la dosis? o millor fer una toma de cada? i quan passeu unes hores fora de casa, la llet que em trec de la nevera com la porteu? amb una nevera portàtil? una mica engorrós, pq un cop fora de la nevera crec que la llet no pot estar més de 6 hores o sinó es fa malbé.
I ja per últim un nadó amb 7 setmanes quina dosi és aconsellable de bibi? pq el meu preu pit més 60ml, però a les nit es pot prendre més de 150ml. Clar que en poques setmanes se m'ha posat amb 4,200kg. i va nèixer amb 2,300kg.

Sento acribillar amb tantes preguntes, però els inicis son moooolt complicats i et surten molts dubtes.

Gràcies per endavant!!!!!
emanens
:: dragona
Entrades: 4595
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 6:50 pm

Re: barrejar llet materna amb artificial

EntradaAutor: emanens » dl. gen. 17, 2011 12:29 pm

Aixo de barrejar llets al CAP em van dir que no perque barrejes diferents composicions i poden haver interferències i a mes a mes el gust es barreja de les dues llets i pots trobar-te que al final no en vulgui.

Jo tbe em trec llet materna i la poso a la nevera. Fora de la nevera dura molt poc i la veritat jo intentava no marxar lluny peruqe sino es feia malbe (ara a l'hivern molt be pero a l'estiu deu ser pitjor) Jo com q combino llet LA i materna, intento donar la llet materna a casa aixi no s'em fa malbe i la LA a fora (la porto en pols), pero es clar que moltes vegades no és gens fàcil de combinar tot plegat..

Et deixo un document orientatiu de les temperatures i conservacio de la llet, tot i q ja ho deus saber.

El tema dosis dels bibes no en facis cas, el q vulgui el teu nen i ja esta, La meva nena per exemple te 3 mesos i menja de 60ml en 60 ml normalment! Quan per la seva edat li tocaria 180ml! O sigui que no t'agobies, si compares és fatal! Jo tambe estava moooolt preocupada perque no menja pero al final tothom em diu que si guanya pes ja esta

ah per cert: BENVINGUDA AL SocPetit !!! Ja veuras com podras resoldre molts dels teus dubtes i FELICITATS pel petit Martí <:-<
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h

MERCADILLO:
https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
glauka

EntradaAutor: glauka » dl. gen. 17, 2011 1:39 pm

Moltes gràcies per la resposta!
Això faré, no barrejar fins que no tingui una toma complerta, no crec que aguanti gaire temps més amb el pit i la LA, encara que tb suposa bastant caos el anar treien llet quan no en tens prou.....i sobre la dosi de biberó, cert! passa de 60 a 160 la primera toma de la nit, paciència, que s'ha de tenir molta amb aquests menuts....ains
emanens

EntradaAutor: emanens » dl. gen. 17, 2011 2:08 pm

Albabia jo tbe m'ho pensava que només calia pit fins que perdia pes i vam necessitar algun suplement de LA (pero bé no entraré en debat de pro-lactancia que ja hi ha prous posts oberts sobre el tema...) , el q et vull dir és que cada persona és un cas diferent..i cadascu s'ho sap
Imatge

MERCADILLO:
glauka

EntradaAutor: glauka » dl. gen. 17, 2011 2:18 pm

efectivament, cada cas és molt diferent, en el meu cas va ser prematur, sé que la llet materna és la millor que li puc donar i per això mateix no l'he deixada, ja sigui via biberó o en cada toma, però no en te prou.
De totes maneres son decisions particulars de cada un, prefereixo donar dosi de biberó i que tingui un pes adequat a una mare desquiciada pq no dona abast i li transmet el nervis al petit.
De totes maneres gràcies.
emanens

EntradaAutor: emanens » dl. gen. 17, 2011 7:55 pm

Albabia ha escrit:En cap moment he pretès jutjar si ha o no donar-li un biberó, només volia informar de com funciona el pit, que és a demanda, per si no ho sabia. Per descomptat que cada mare fa el que considera que és millor i totes les decisions són sàvies, cada un coneix les seves circumstàncies i sap què és el més apropiat per a cada cas. No volia fer un debat d'aquesta qüestió. Salutacions

:ok:
Imatge

MERCADILLO:
pomaipera
Entrades: 90
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 10:06 pm

EntradaAutor: pomaipera » dc. gen. 19, 2011 10:34 pm

ostres noies! acacbo d'obrir un tema preguntant si es pot barrejar llet materna i llet artificial i després he descobert que ja hi havia aquest.
Jo tambè soc mare de nen prematur de 30 setmanes i va neixer amb 890 grams i al cap de 2 mesos li van donar l'alta amb 1880.
Al principi li donava només pit i la cosa no anava bé perquè guanyava molt poc pes i cada hora i mitja em tornava a demanar i s'adormia al pit.
Com van haver d'estar 5 dies a l'hospital ingressats per un tema d'estudi per ictericia, el pediatra em va recomenar donar pit i un pot ell no volguès xumar més treure'm el que quedava i donar-li amb bibi i la veritat és que prou cansat és donar el pit cada hora i mitja i vaig decidir treure'm la llet i donar.li amb bibi.
D'aquesta manera vaig tenir més temps entre toma i toma, se el que menja i el nen s'engreixa!!!
El que sí hem notat un dia per l'altre és que de cop i volta d epassar a menjat 70-90 ara ens demana 120 o més!!! és normal?
ImatgeImatge
MiMi_M_T
:: lleona
Entrades: 960
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:56 am

EntradaAutor: MiMi_M_T » dj. gen. 20, 2011 7:12 pm

Bona nit mami...sou la meva salvació a un gran dubte que tinc...
Desde el primer dia que el meu petit pren bibis de llet materna, ja que tinc els mugrons invertits i no hi havia manera de que el nen agafes be.
Faig servir el tirallets i preparo els bibis i els deixo a la nevera, llabors els escalfo i els hi dono. La pregunta que tinc es...si al bibi hi ha llet d'una toma, per exemple, de l'exxtracció de les 12 i sobra bibi, barrejeu la llet de l'extracció amb la de l'extracció següent??? o llenceu la llet que sobra i feu bibis nous cada vegada???
No se si m'he explicat be.
Una altre cosa...quan marxeu fora de casa com ho feu??? la llet aguanta fora de la nevera? tinc entes que no, pero vaja, no se.
Aiiiixxxx mamis expertes, a veure si hem podeu explicar una mica com us ho monteu vosaltres.

Graciiiiiies :love:
Imatge

Imatge

Imatge
pomaipera
Entrades: 90
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 10:06 pm

EntradaAutor: pomaipera » dj. gen. 20, 2011 8:06 pm

Hola! la llet materna no cal que la tiris, es pot barrejar amb let materna d'altres tomes sempre i quan estiguin a la mateixa temperatura! és a dir, guarda a la nevera la que et sobri i quan tinguis diferents llets de diferents tomes (del mateix dia, eh') totes ben fresquetes les pots barrejar.
ImatgeImatge
emanens

EntradaAutor: emanens » dj. gen. 20, 2011 8:15 pm

MiMi_M_T ha escrit:B
Desde el primer dia que el meu petit pren bibis de llet materna, ja que tinc els mugrons invertits i no hi havia manera de que el nen agafes be.
Faig servir el tirallets i preparo els bibis i els deixo a la nevera

Hola guapa, aqui una altra que usa la mateixa tecnica (mugrons plans), i la Beatriz també, ja en som 3 ! >.-<: >.-<:
Imatge

MERCADILLO:
MiMi_M_T

EntradaAutor: MiMi_M_T » dv. gen. 21, 2011 6:43 pm

M'en alegro de trobar algú mes com jo...ja que aixo es una mica sacrificat per aconseguir acumular tomes i suposo que a mida que vagi menjant mes, mes sacrificat. De moment amb una tongada del tirallets ple d'un pit, tinc 2 tomes pel petit,pero despres ja veurem com ens ho montem.
A les expertes...com conserveu la llet a la nevera??? jo es que la poso dins d'un biberó gran la de cada extracció i llabors la que necessito per cada toma, l'escalfo apart amb un potet de vidre. I quan marxeu fora de casa?? com ho feu??? Nosaltres encara no hem sortit l'estona suficient com perque li toqui menjar, pero per exemple, dilluns i dimarts segurament la toma del migdia ens tocara fora de casa per tema metges i no se com fer-ho... HeLP !!!!!!!! :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge
emanens

EntradaAutor: emanens » dv. gen. 21, 2011 6:46 pm

Bé jo tot i fer la mateix tecnica q tu, tambe li donava algun bibe de LA per quan sortiem, precisament per no trobar-me amb que la llet a la hora de la veritat de estar fora s'havia fet agre (m'hi vaig trobar), i anava alternant.És a dir q és Lmixta i no Lm amb extraccio com tu. La Beatriz si que fa LM exclusiva amb extraccio, envia-li privi !
Imatge

MERCADILLO:
MiMi_M_T

EntradaAutor: MiMi_M_T » dj. gen. 27, 2011 7:09 am

Bon dia marones!
Quants dies sense passar per aqui, la veritat es que vaig de cul amb el nen i a mes el tirallets jaja menys mal que amb 20 minutets tinc els bibis de mig dia solucionats.
Ara a veure si hem podeu ajudar... De quina quantitat feu els bibis per els pekes? Un pediatre a la clinica hem va dir:
- si la toma es fa exclusiva amb bibero, el petit haura de prendre 10 ml per dia de vida, o sigui que ara hauria de fer bibis de 160 ml aprox
- si en la toma el poso mig horeta al pit, el bibis sera a demanda, jo si el poso al pit mig horeta amb mugronera faig bibis de 50 o 60 ml

a veure si hem podeu explicar com ho feu vosaltres, suposo que la quantitat arriba un moment que s'estanca no? Aiiix fins dimarts no tinc pediatra, a veure si m'ajudeu vosaltres que sou totes unes expertes.

Miiiiiil gracies :love:
Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::