2 mesos i s'està molt poca estona al pit...

Tria el pit o el biberó.

iluna
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dt. juny 14, 2011 10:59 pm

2 mesos i s'està molt poca estona al pit...

EntradaAutor: iluna » dv. set. 30, 2011 7:28 pm

Hola noies! La Sara està a punt de fer dos mesos. El primer mes feia 2 o 3 preses cada vegada, i s'estava molta estona al pit, però des de fa un parell de setmanes normalment fa una presa, de vegades excepcionalmet dues, i s'estat entre 5 i 10 minuts al pit.
Això fa que sempre vagi amb un pit carregat, i l'altre que mai no es buida del tot... :-:)
És normal aquest canvi de comportament a l'hora de menjar?
He pensat que potser és que ara surt més llet i que no necesita estar tanta estona per atipar-se, però voldria saber les vostres experiències :-)
Gràcies!
Imatge
Imatge
cuketa17
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dj. set. 15, 2011 11:26 pm

Re: 2 mesos i s'està molt poca estona al pit...

EntradaAutor: cuketa17 » dv. set. 30, 2011 7:43 pm

Hola!!!
A mi em va passar el mateix quan tenia dos mesos i mig. S'estava només 10 minutets al pit i es quedava dormida. Aixó em preocupava, i encara em vaig preocupar més quan vaig veure que en 15 dies només havia guanyat 140gr de pes! Així que el que faig és treure la llet amb el tirallet i donar-li amb el biberó així m'asseguro que es pren uns 150cc cada vegada. També ho alterno amb el pit i li haig de donar algún complement amb llet de fórmula perque si no es queda amb gana.
Bé, espero que t'hagi ajudat la meva experiència.
iluna

EntradaAutor: iluna » dv. set. 30, 2011 7:59 pm

Hola cuketa17! Gràcies per compartir la teva experiència :-) Jo de moment no m'he preocupat perquè la Sara està augmentant molt bé de pes, 500g en dues setmanes >.-<: Aviam com evoluciona...
Imatge
Imatge
Nuri g
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Nuri g » dv. set. 30, 2011 8:55 pm

cuketa17 ha escrit:Hola!!!
A mi em va passar el mateix quan tenia dos mesos i mig. S'estava només 10 minutets al pit i es quedava dormida. Aixó em preocupava, i encara em vaig preocupar més quan vaig veure que en 15 dies només havia guanyat 140gr de pes! Així que el que faig és treure la llet amb el tirallet i donar-li amb el biberó així m'asseguro que es pren uns 150cc cada vegada. També ho alterno amb el pit i li haig de donar algún complement amb llet de fórmula perque si no es queda amb gana.
Bé, espero que t'hagi ajudat la meva experiència.

No s'hauria de pesar els bebes amb tanta freqüencia... perquè com en el teu cas, pot donar preocupacions sense motiu. Els bebes no creixen cada setmana el mateix, unes augmenten 50 g i altres 250 g.... Com a mínim s'ha d'esperar 1 mes cada vegada que es pesa.

A més durant els primers mesos hi ha brots de creixement, uns dies en que els bebes no paren de reclamar teta i et sembla que no en tens prou... però tot té la seva explicació: augmentant les preses, la producció augmenta... perquè cada vegada necesityen més llet. Hi ha 3 crisis o brots de creixement, i totes es resolent tiguent paciència i sense donar suplement.

Mireu-vos això: http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... recimiento
ImatgeImatgeImatgeImatge
Nuri g
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Nuri g » dv. set. 30, 2011 9:04 pm

iluna ha escrit:Hola noies! La Sara està a punt de fer dos mesos. El primer mes feia 2 o 3 preses cada vegada, i s'estava molta estona al pit, però des de fa un parell de setmanes normalment fa una presa, de vegades excepcionalmet dues, i s'estat entre 5 i 10 minuts al pit.
Això fa que sempre vagi amb un pit carregat, i l'altre que mai no es buida del tot... :-:)
He pensat que potser és que ara surt més llet i que no necesita estar tanta estona per atipar-se, però voldria saber les vostres experiències :-)
Gràcies!

Molt bé!! el teu bebe ha aprés a succionar més depresa.
Si, és normal que vagi més despresa, engul més llet que abans i amb menys temps. Pels pits, no pateixis, amb uns dies la producció es regularà i no et molestaran. I si et molesten, treut'en una mica, lo just perquè no et faci mal.

Ho estàs fent molt bé! Segueix així!
ImatgeImatgeImatgeImatge
iluna

EntradaAutor: iluna » dv. set. 30, 2011 9:42 pm

Moltes gràcies pels consells i pels ànims, Nurig. Ja em pensava que aquest comportament devia ser normal, però al no tenir experiència tot són dubtes!! :-D
Salut!
Imatge
Imatge
cuketa17
Entrades: 47
Membre des de: dj. set. 15, 2011 11:26 pm

EntradaAutor: cuketa17 » dv. set. 30, 2011 9:46 pm

Si, ja m'ho havien dit que era millor pesar-los una vegada al mes, però el pediatre em va dir que ho fes cada setmana. A més, jo crec que no tinc gaire llet perque només em puc treure uns 80cc de llet (40cc de cada pit) cada 3 hores i crec que és poc. Potser que quan está al pit tregui més llet? Perque am el tirallet no aconsegueixo treure'n més. No sé, potser m'he preocupat més del compte....
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dv. set. 30, 2011 10:48 pm

cuketa17 ha escrit:Potser que quan está al pit tregui més llet?

i tant!! el teu fill/a és molt més eficient succionant que una maquinota xuclallets!! Això ni ho dubtis! Jo posaria el nadó al pit tant com ell demani, així si realment hi ha poca llet, farà augmentar la producció. Et teu pit produirà tanta llet com el teu fill necessiti. Però si l'""""ajudes""""" amb un biberó no estàs fent que el teu pit s'adapti a la producció de llet que ell necessita. Ànims que la lactancia al principi costa una miqueta (no a tothom, eh?!) però després és meravellosa i val molt la pena
Yaiza202
:: lleona
:: lleona
Entrades: 939
Membre des de: dl. set. 22, 2008 2:45 pm
Contacta:

EntradaAutor: Yaiza202 » ds. oct. 01, 2011 7:07 am

Hola.

Mira aixo del pes no ho fagis, si tu veus que creix, no hi ha cap problema, relament si hagues un problema ho veurias o quan la portesis al pediatra et diria que no puja bé de pes etc. Hi ha vegades que no pujen tan rapid de pes i no te pas perque passar res, a medida que va creixen l'augment de pes es menys notable, son les primeres setmanes que varien bastant.
I sobre el pit, nose si li dones a lliure demanda, en el cas de que no ho fagis, fes-ho. T'anira millor, a mesura que van creixent tarden menys en pendre la llet, a tu et pot semblar que es poc pero es l'ho que el petit necesita, si tens molt inflamat l'altre pit l'ho que pots fer es buidar-l'ho una mica amb l'extractor de llet, igualment el pit quan vegi que no demanda tant es regualara i no se t'inflara tant, pero tarda uns dies en regularse. Tu no et preocupis i fes pit a lliure demanda i exclusivament si pots fins els 6mesos, passats els 6mesos comences amb d'altres cosetes. Mai et creguis, allò de que passa gana, que no tens suficient llet etc..... petonets
xaviaska
:: papallona
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dc. set. 28, 2011 4:28 pm

EntradaAutor: xaviaska » ds. oct. 01, 2011 12:19 pm

iluna ha escrit:Hola noies! La Sara està a punt de fer dos mesos. El primer mes feia 2 o 3 preses cada vegada, i s'estava molta estona al pit, però des de fa un parell de setmanes normalment fa una presa, de vegades excepcionalmet dues, i s'estat entre 5 i 10 minuts al pit.
Gràcies!

No et preocupis per res! Tot el que dius és normal. El teu bebè ara mama millor que abans, i per això triga menys estona en prendre la llet que necessita. El pes que ha guanyat és normal, no guanyen cada setmana el mateix! Si vols fer lactància materna, sobretot no li donis cap suplement, ni llet, ni aigua, ni infusions... ni res de res. Només pit. Cada cop que te'l demani, independentment de l'estona que fa que no mama (és igual 5 minuts com 5 hores), i tota l'estona que ell vulgui. Ni miris el rellotge, no importa si mama 5 minuts o 1 hora! Només treu-lo si veus que juga amb el mugró i a tu et molesta, però si no, deixa'l que faci el que vulgui! El temps que està mamant a cada presa, el temps que triga entre preses, i si mama d'un pit o dels dos, són els 3 mecanisme que el teu fill té per regular la teva producció de llet. Encara que et sembli increïble, ell et programa perquè li facis la quantitat i el tipus de llet que vol (pot fer que sigui més espessa, o més aigualida i més rica en anticossos, per exemple), en funció de les seves necessitats. Per això és tan important que tinguis paciència i que MAI li dónes ni aigua, ni llet de fòrmula, ni infusions. Només li has de donar llet de fòrmula si et diu un pediatra AMB PROU EXPERIÈNCIA AMB LACTÀNCIA MATERNA (no tots són amics de la lactància materna encara que ens sembli increïble), que és absolutament necessari.
-|-;-|- ||*|| Imatge
iluna

EntradaAutor: iluna » ds. oct. 01, 2011 1:09 pm

Doncs sí, faig lactància exclusiva i a demanda, i així seguirem :ok:
Gràcies pels consells!! :-)
Imatge
Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::