aliments a evitar mentre dones el pit
- tolinso
- :: dinosaure
- Entrades: 5961
- Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
- Ubicació: Philadelphia, EEUU
aliments a evitar mentre dones el pit
Hola! no se si hi ha algun post obert sobre el tema pero no l'he sabut trobar.
M'estava preguntant si alguna de vosaltrs tenia una llista d'aliments poc recomenats (per la mare) durant la lactancia, ja sigui perque "donen un sabor extrany a la llet", o "afavoreixen els colics/mals de panxa al nado", etc...; i tambe d'aliments altament recomenats pel motiu que sigui.
La Julia va tenir mooooooooolts colics, i sempre m'he preguntat si canviant jo l'alimentacio podria fer que aixo no tornes a passar
be, qualsevol consell o suggeriment sera benvingut
M'estava preguntant si alguna de vosaltrs tenia una llista d'aliments poc recomenats (per la mare) durant la lactancia, ja sigui perque "donen un sabor extrany a la llet", o "afavoreixen els colics/mals de panxa al nado", etc...; i tambe d'aliments altament recomenats pel motiu que sigui.
La Julia va tenir mooooooooolts colics, i sempre m'he preguntat si canviant jo l'alimentacio podria fer que aixo no tornes a passar
be, qualsevol consell o suggeriment sera benvingut
Re: aliments a evitar mentre dones el pit
Diuen que hi han aliments que canvien el "gust" de la llet materna (all, ceba, carxofa, espàrrecs...). En tot cas, el que si que està demostrat es que això no afectaria a que el bebè deixès la lactància materna, així que en principi no crec que sigui res super-important, mes aviat es una creencia infundada.
En quant als còlics, l'únic que he sentit es que de vegades, si la mare deixa de prendre llet materna i els seus derivats, els còlics poden arribar a millorar...tampoc se exactament si es només una apreciació o hi han estudis...espero que altres noies t'ho diguin mes clar!
En quant als còlics, l'únic que he sentit es que de vegades, si la mare deixa de prendre llet materna i els seus derivats, els còlics poden arribar a millorar...tampoc se exactament si es només una apreciació o hi han estudis...espero que altres noies t'ho diguin mes clar!
La botiga de la fertilitat, l'embaràs i el bebè: http://www.betbebe.es/ca/
Segueix-nos a Facebook: http://www.facebook.com/pages/BETbeb%C3%A9/135873629845800
Segueix-nos a Facebook: http://www.facebook.com/pages/BETbeb%C3%A9/135873629845800
montses ha escrit:En quant als còlics, l'únic que he sentit es que de vegades, si la mare deixa de prendre llet materna i els seus derivats, els còlics poden arribar a millorar...tampoc se exactament si es només una apreciació o hi han estudis...espero que altres noies t'ho diguin mes clar!
Deu ser un error, deu voler dir llet de vaca i els seus derivats (formatge, mató...)
Per la resta, estic d'acord amb ella. El que tu puguis prendre canvia el gust a la llet però no per això està prohibit, tot al contrari! Es deu agraïr que si tens una dieta de llet exclusivament aquesta vagi canviant de gust, no? sinó quin aborriment!
Que vagi molt bé la recta final!
tolinso, et dic fins on jo sé i la meva experiència. No hi ha cap aliment "prohibit". Encara que afecti al gust no hi ha cap problema, com a molt podria ser que el bebè rebutgés en aquell moment el pit... però tampoc és la "norma".
Ara bé, si el nen té alguna al·lèrgia o intolerància, doncs sí, li farà mal. Però això passarà des del dia 1 de lactància. Si és una al·lèrgia sobretot, jo he sentit nens que s'omplien de granets i coses així, i va ser una manera "light" de detectar-la i evitar "sustos" superiors durant la introducció de la AC.
D'altra banda, hi ha aliments que acostumen a donar més intolerància. Un dels que he sentit més és la proteïna de la vaca en tots els seus formats: làctics, carn, i qualsevol producte que de vegades ni ho sabem que en porta... Es tracta de deixar-los de cop, esperar i tornar a introduir-los en la teva dieta a poc a poc pel que fa a la quantitat, i a veure si hi ha canvis. Però d'entrada jo no els evitaria a no ser que veiés clarament que algo no va bé.
Sobre els còlics i mals de panxa, jo vaig tenir una època que la meva nena (al voltant del mes i mig-dos mesos, no ho recordo exactament) de vegades plorava molt i es recargolava. Durant una època era només al vespre,així que ho vaig atribuir totalment a "estat emocional", sobretot quan vaig descobrir que es calmava amb "elements tranquil·litzadors" (sons blancs, manteta ben apretadeta...). Però també vaig tenir sospites que tenia mal de panxa en algunes ocasions, i coincidia que després de plorar molt feia la caca molt verda, verd fosc, i com amb fils, molt diferent a altres vegades que, encara que fos verda, era més clar i més uniforme. Vaig consultar el llibre del Carlos González i deia que un excés de lactosa en la llet que prenia, quan eren molt peques, podia provocar mal de panxa i això que t'explico, que per això també era important que buidés bé el pit per rebre la llet més rica en greixos i menys lactosa. Així que vaig insistir molt en una mateixa toma amb un pit (fins aleshores de vegades feia "3 pits"). I fins i tot començar pel pit que només havia pres en la següent toma si tenia la sensació que encara podia treure'n més. I la veritat és que pot ser casualitat, però em va anar bé.
Quan li vaig dir a la pediatra em va dir que era impossible... però el temps m'ha demostrat que els seus coneixements de lactància són molt limitats, així que...
Ah, i molta verticalitat. No sé si és perquè a l'estar verticals també estan més tranquils, ploren menys i aleshores els hi fa menys mal la panxa, però per a mi el fular en moviment (abans que els hi agafi el "telele") m'anava super bé.
Això és tot el que recordo... espero que alguna cosa et serveixi i estigueu tots 4 ben tranquils :).
Ara bé, si el nen té alguna al·lèrgia o intolerància, doncs sí, li farà mal. Però això passarà des del dia 1 de lactància. Si és una al·lèrgia sobretot, jo he sentit nens que s'omplien de granets i coses així, i va ser una manera "light" de detectar-la i evitar "sustos" superiors durant la introducció de la AC.
D'altra banda, hi ha aliments que acostumen a donar més intolerància. Un dels que he sentit més és la proteïna de la vaca en tots els seus formats: làctics, carn, i qualsevol producte que de vegades ni ho sabem que en porta... Es tracta de deixar-los de cop, esperar i tornar a introduir-los en la teva dieta a poc a poc pel que fa a la quantitat, i a veure si hi ha canvis. Però d'entrada jo no els evitaria a no ser que veiés clarament que algo no va bé.
Sobre els còlics i mals de panxa, jo vaig tenir una època que la meva nena (al voltant del mes i mig-dos mesos, no ho recordo exactament) de vegades plorava molt i es recargolava. Durant una època era només al vespre,així que ho vaig atribuir totalment a "estat emocional", sobretot quan vaig descobrir que es calmava amb "elements tranquil·litzadors" (sons blancs, manteta ben apretadeta...). Però també vaig tenir sospites que tenia mal de panxa en algunes ocasions, i coincidia que després de plorar molt feia la caca molt verda, verd fosc, i com amb fils, molt diferent a altres vegades que, encara que fos verda, era més clar i més uniforme. Vaig consultar el llibre del Carlos González i deia que un excés de lactosa en la llet que prenia, quan eren molt peques, podia provocar mal de panxa i això que t'explico, que per això també era important que buidés bé el pit per rebre la llet més rica en greixos i menys lactosa. Així que vaig insistir molt en una mateixa toma amb un pit (fins aleshores de vegades feia "3 pits"). I fins i tot començar pel pit que només havia pres en la següent toma si tenia la sensació que encara podia treure'n més. I la veritat és que pot ser casualitat, però em va anar bé.
Quan li vaig dir a la pediatra em va dir que era impossible... però el temps m'ha demostrat que els seus coneixements de lactància són molt limitats, així que...
Ah, i molta verticalitat. No sé si és perquè a l'estar verticals també estan més tranquils, ploren menys i aleshores els hi fa menys mal la panxa, però per a mi el fular en moviment (abans que els hi agafi el "telele") m'anava super bé.
Això és tot el que recordo... espero que alguna cosa et serveixi i estigueu tots 4 ben tranquils :).
- noviachuky
- Entrades: 7535
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm
Una recomanació pels còlics del lactant, hauries de veure infusions d'anis estrellat i camamilla, me la va recomanar la de l'herboristeria de tota la vida.

noviachuky ha escrit:Una recomanació pels còlics del lactant, hauries de veure infusions d'anis estrellat i camamilla, me la va recomanar la de l'herboristeria de tota la vida.
![]()
![]()
Hola
a mi la meva doula també em va recomanar una infusí d'anís, camamilla i comí (que tot és molt digestiu i va bé pels gasos). Jo m'ho vaig prendre uns dies que el Bernat tenia estones de plorar molt. Però la veritat és que en vaig ser bastant escèptica.
Jo penso que els còlics llevat excepcions com les al.lèrgies o el que t'explica la Julyet, són sobretot emocionals. Per exemple per l'estrés que a vegades se'ls provoca al nadó quan els primers dies tenen moltíssimes visites, tothom els agafa, els diu coses etc.
I sobre els aliments prohibits, coincideixo amb el mateix que totes, jo vaig menjar de tot i no vaig tenir cap problema. Potser la llet va canviar de gust però en tot cas al meu fill li va semblar bé.

. Tolinso, jo vaig menjar sempre de tot fins i tot del que comenten que canvia el gust: carxofes, espàrrecs... i ara al petit li encanten. Segurament és casualitat, però és així.
El tema d’al•lèrgies el desconec... segur que hi ha algun protocol....
Pel tema dels còlics, el dia que no funcionaven els massatges ni les postures, nosaltres li donàvem una miqueta d'infusió de comí i camamilla a ell directament ... una miqueta..... Hi havia dies que se l’empassava al moment i d'altres que no la valia ni veure. Penso que el seu instint ja li marcava. Mai vaig deixar de prendre llet ni làctics.
M’imagino que cada criatura és diferent i que quan t’hi trobes has d’actuar en funció del que et toqui... espero que no tinguis cap problema i tot vagi rodat.
Petons.
El tema d’al•lèrgies el desconec... segur que hi ha algun protocol....
Pel tema dels còlics, el dia que no funcionaven els massatges ni les postures, nosaltres li donàvem una miqueta d'infusió de comí i camamilla a ell directament ... una miqueta..... Hi havia dies que se l’empassava al moment i d'altres que no la valia ni veure. Penso que el seu instint ja li marcava. Mai vaig deixar de prendre llet ni làctics.
M’imagino que cada criatura és diferent i que quan t’hi trobes has d’actuar en funció del que et toqui... espero que no tinguis cap problema i tot vagi rodat.
Petons.
- tolinso
moltes gracies pels consells 
Ja se que no hi ha aliments prohibits, pero em referia a aixo que dieu... coses com la llet de vaca i derivats, que no es que estiguin prohibits pero si que en ocasions pot tenir relacio amb els colics.
La Julia va tenir colics (o semblaven colics) des del dia que va neixer, literalment, i durant mesos, i res del que vam intentar va funcionar. Se que es un cas extrem (la Julia no ha estat mai un bebe ni mitjanament facil), pero nomes pensar que es pugui repetir, uff.... Penseu que es passava de les 6 de la tarda a les 2 o 3 de la matinada xisclant sense parar, i aixo tenint-la a sobre i en posicio vertical per exemple. Emocionalment? doncs nosaltres visites ben poques, de fet comptades perque vivim fora... aixi que, cap de les causes que se suposa que ho poden causar... D'aqui la meva pregunta. De les poques coses que puc "millorar" respecte el que vam fer amb la Julia es la meva alimentacio.
Una pregunta, les infusions que dieu (anis/camamilla/comi), es un combinat dels 3 o be cada cosa per separat?? Jo crec que me n'havia pres d'anis i de comi per separat, pero ho tornarem a intentar si es en plan combinat
en fi.... a veure com ens va

moltes gracies!
Ja se que no hi ha aliments prohibits, pero em referia a aixo que dieu... coses com la llet de vaca i derivats, que no es que estiguin prohibits pero si que en ocasions pot tenir relacio amb els colics.
La Julia va tenir colics (o semblaven colics) des del dia que va neixer, literalment, i durant mesos, i res del que vam intentar va funcionar. Se que es un cas extrem (la Julia no ha estat mai un bebe ni mitjanament facil), pero nomes pensar que es pugui repetir, uff.... Penseu que es passava de les 6 de la tarda a les 2 o 3 de la matinada xisclant sense parar, i aixo tenint-la a sobre i en posicio vertical per exemple. Emocionalment? doncs nosaltres visites ben poques, de fet comptades perque vivim fora... aixi que, cap de les causes que se suposa que ho poden causar... D'aqui la meva pregunta. De les poques coses que puc "millorar" respecte el que vam fer amb la Julia es la meva alimentacio.
Una pregunta, les infusions que dieu (anis/camamilla/comi), es un combinat dels 3 o be cada cosa per separat?? Jo crec que me n'havia pres d'anis i de comi per separat, pero ho tornarem a intentar si es en plan combinat
en fi.... a veure com ens va
moltes gracies!
pesol ha escrit:montses ha escrit:En quant als còlics, l'únic que he sentit es que de vegades, si la mare deixa de prendre llet materna i els seus derivats, els còlics poden arribar a millorar...tampoc se exactament si es només una apreciació o hi han estudis...espero que altres noies t'ho diguin mes clar!
Deu ser un error, deu voler dir llet de vaca i els seus derivats (formatge, mató...)
Evidentment!!! jejejeje, ho sento...un error enooooorme!!!
tolinso ha escrit:Una pregunta, les infusions que dieu (anis/camamilla/comi), es un combinat dels 3 o be cada cosa per separat?? Jo crec que me n'havia pres d'anis i de comi per separat, pero ho tornarem a intentar si es en plan combinat
en fi.... a veure com ens va![]()
moltes gracies!
Potser pots probar amb aquestes infusions: http://www.betbebe.es/ca/lactancia/252-j.html
Jo les infusions me les prenia JO, i les comprava per separat (a granel) i les barrejava.
Personalment no sóc massa partidària de donar infusions als bebés, i menys quan són tan petits... Tenen un estòmac realment petit i si l'omplim d'aigua no hi cap llet...
Personalment no sóc massa partidària de donar infusions als bebés, i menys quan són tan petits... Tenen un estòmac realment petit i si l'omplim d'aigua no hi cap llet...
Jo també vaig provar amb les infusions i em van funcionar tant bé que fins i tot em vaig espantar i vaig deixar de donar-li. Vaig llegir, i el pediatra em va confirmar, que degut a que no es coneix la concentració de planta a la infusió es pot acabar "drogant" al nen. La meva filla va començar a dormir més i estar menys activa i vaig deixar de donar-li. Encara que sigui un producte natural no vol dir que sigui sempre bo i menys bo per a tothom.
Finalment vam aprendre a conviure amb els còlics (que encara no sé que vol dir?) i un dia van desaparèixer.
Finalment vam aprendre a conviure amb els còlics (que encara no sé que vol dir?) i un dia van desaparèixer.
- noviachuky
- Entrades: 7535
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm
Estava mirant per internet si les embarassades podem pendre rooibos i he trobat això:
Tanto las madres embarazadas como las amamantadoras complementan su ingesta de manganeso, calcio y fluoruro bebiendo Rooibos. Además, también en ambos casos, ayuda a fortalecer los dientes y los huesos de sus bebés. El Rooibos, aplicado en cada cambio del pañal, alivia la irritación ocasionada por el mismo y, cuando es ingerido por el bebé, alivia el cólico.
Lee mas en: http://www.enplenitud.com/las-increible ... z1kIC0OlxZ
Descarga libros gratis en http://www.enplenitud.com/libros
Trobareu més info aquí: http://www.enplenitud.com/las-increible ... oibos.html
Tanto las madres embarazadas como las amamantadoras complementan su ingesta de manganeso, calcio y fluoruro bebiendo Rooibos. Además, también en ambos casos, ayuda a fortalecer los dientes y los huesos de sus bebés. El Rooibos, aplicado en cada cambio del pañal, alivia la irritación ocasionada por el mismo y, cuando es ingerido por el bebé, alivia el cólico.
Lee mas en: http://www.enplenitud.com/las-increible ... z1kIC0OlxZ
Descarga libros gratis en http://www.enplenitud.com/libros
Trobareu més info aquí: http://www.enplenitud.com/las-increible ... oibos.html
Jo sempre he llegit als meus "ídols" en temes de lactància (Alba Padró i C. González) que desaconsellen totalment les infusions per nadons...
Però a més sobre l'anís estrellat em sona haver llegit pel SP que a la web www.e-lactancia.org (la "bíblia" de la consulta sobre productes compatibles amb la lactància) que no era aconsellable. Ho acabo de mirar i diu que és "nivel de riesgo 3"... (no puc fer un copiar, enganxar, però ho podeu buscar fàcilment).
Sobre infusions per nadons, tot i que es refereix sobretot a les blevit, m'agrada molt l'entrada de l'Alba Padró: http://criatures.ara.cat/somlallet/2011/11/09/per-que/
tolinso, pel que expliques penso que fins i tot pot ser que tingués algun problema més enllà de la lactància... pot ser refluxe o algo així?? Perquè a mi m'havia passat en algun moment puntual el que t'he explicat, i fent els canvis (o pel simple pas del temps) tot havia passat. Però tants mesos i tan exagerat...
Però a més sobre l'anís estrellat em sona haver llegit pel SP que a la web www.e-lactancia.org (la "bíblia" de la consulta sobre productes compatibles amb la lactància) que no era aconsellable. Ho acabo de mirar i diu que és "nivel de riesgo 3"... (no puc fer un copiar, enganxar, però ho podeu buscar fàcilment).
Sobre infusions per nadons, tot i que es refereix sobretot a les blevit, m'agrada molt l'entrada de l'Alba Padró: http://criatures.ara.cat/somlallet/2011/11/09/per-que/
tolinso, pel que expliques penso que fins i tot pot ser que tingués algun problema més enllà de la lactància... pot ser refluxe o algo així?? Perquè a mi m'havia passat en algun moment puntual el que t'he explicat, i fent els canvis (o pel simple pas del temps) tot havia passat. Però tants mesos i tan exagerat...
- tolinso
Julyet ha escrit:tolinso, pel que expliques penso que fins i tot pot ser que tingués algun problema més enllà de la lactància... pot ser refluxe o algo així?? Perquè a mi m'havia passat en algun moment puntual el que t'he explicat, i fent els canvis (o pel simple pas del temps) tot havia passat. Però tants mesos i tan exagerat...
si, si jo no crec pas que fos la lactancia eh, o almenys no nomes! jo crec que els problemes de la Julia al dormir van molt mes enlla d'aixo... i simplement mai ningu ha trobat una explicacio (i una solucio, si es que en te). Quan era petitona li van donar ranitidina pel refluxe, pero li feia el mateix efecte que l'aigua, o sigui res... Quan va ser una mica grandeta em vaig fer enviar fins i tot el blevit digest per a provar... pero res de res.... A l'any el pediatre ens va derivar a especialistes del son (un equip de psicolegs infantils + digestolegs + pneumolegs) a veure si li trobaven una causa "fisica" a tot plegat... pero res...
o sigui que no es que pensi que el problema fos la lactancia, ni molt menys, sino que aquest cop estic mes que disposada a fer toooot el que pugui per a que no passi el mateix. Comencant per intentar tenir un part menys traumatic, tant per a mi com per la nena, perque amb la Julia la cosa va comencar molt malament, i jo (i el meu home) estem convencuts que d'alla va comencar el problema: patiment fetal + moltes hores de part + finalment cesarea + massa hores a la UCI + bibero de formula abans de portar-me-la...
En fi... que aquest cop no anire tan confiada en que tot anira "be" i anire mes preparada, i per la lactancia... doncs de moment intentare la llet de soja i deixar la xocolata (aixo em matara!!! jeje)
Moltes gracies a totes pels consells, i desitgeu-nos sort

tolinso, primer de tot et desitjo moltíssima sort, però no dubto que la tindràs
Efectivament aquestes coses no sabrem mai què passava... anem a "assaig-error" i mira, si les coses acaben passant-se...
El que no entenc és per què has de deixar la xocolata??? De fet mai he menjat tanta xocolata com durant la lactància! Que la meva nena des del naixement que tampoc ha sigut fàcil per dormir, però en el seu cas crec que és un tema genètic (jo era igual de fet recordo perfectament quan tenia uns 2 anys i "m'obligaven" a fer migdiada i jo plorava d'avorriment al llit...).
Sigui com sigui, volia dir que pel que explicaves no era tant sobre què podia condicionar la llet com valorar altres coses, però veig que ja veu fer les investigacions oportunes sense obtenir resposta...
Vull pensar que els segons fills s'adapten al que ja es troben... sinó no sé la que ens espera :P.
Ànims i molts desitjos per a un bon començament!
Efectivament aquestes coses no sabrem mai què passava... anem a "assaig-error" i mira, si les coses acaben passant-se...
El que no entenc és per què has de deixar la xocolata??? De fet mai he menjat tanta xocolata com durant la lactància! Que la meva nena des del naixement que tampoc ha sigut fàcil per dormir, però en el seu cas crec que és un tema genètic (jo era igual de fet recordo perfectament quan tenia uns 2 anys i "m'obligaven" a fer migdiada i jo plorava d'avorriment al llit...).
Sigui com sigui, volia dir que pel que explicaves no era tant sobre què podia condicionar la llet com valorar altres coses, però veig que ja veu fer les investigacions oportunes sense obtenir resposta...
Vull pensar que els segons fills s'adapten al que ja es troben... sinó no sé la que ens espera :P.
Ànims i molts desitjos per a un bon començament!
- tolinso
Julyet ha escrit:Vull pensar que els segons fills s'adapten al que ja es troben... sinó no sé la que ens espera :P.
jajajaja, jo aixo espero, perque sino... no se si ho aguantarem
La Julia encara no dorm be (de fet... potser no dormira be mai, perque jo tambe tenia problemes d'"insomni" de petita i adolescent), aixi que potser l'Helena sera un tronc i la Julia sera la que la desperti 
ah! i la xocolata... no ho se.... alguna ha fet algun comentari, no??
jo si no l'he de suprimir millor, perque soc molt addicta a la nutella 
No ho havia llegit... si no vaig errada diria que la xocolata té una micona de cafeïna, però realment és molt poqueta, i el que deu passar a la llet no sé ni si deu ser apreciable... i jo em prenia un parell de cafès al dia mentre donava el pit i no notava cap diferència.
Hi ha una entrada de l'Alba Padró que es diu "som mares lactants, no santes" o algo així i la conclusió és aquesta: realment t'has de passar molt per afectar a la llet, però la xocolata... barra lliure!!! Mare meva, la felicitat que dóna i durant la lactància que cremes tantes calories... aprofita!
Hi ha una entrada de l'Alba Padró que es diu "som mares lactants, no santes" o algo així i la conclusió és aquesta: realment t'has de passar molt per afectar a la llet, però la xocolata... barra lliure!!! Mare meva, la felicitat que dóna i durant la lactància que cremes tantes calories... aprofita!
He trobat aixó: http://espanol.babycenter.com/baby/lactancia/interaccion-leche-alimentos/#axzz1kPk7KIUG
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |