Pes baix i lactancia
- Gimmy&Anna
- :: papallona

- Entrades: 109
- Membre des de: dg. oct. 23, 2011 11:59 am
Pes baix i lactancia
Hola a tothom.
Som pares d'una nena de 14 dies que va néixer am 2,935 kg i a la sortida de l'hospital pesava 2,700 kg. Per sort, s'ha agafat molt bé al pit. L'hi donem pit a demanda, però a la primera visita al pediatra després de 10 dies pesava 2,800 kg, per sota del pes òptim, i ens han dit de provar a donar-li el pit cada 3 hores i que no passessin 4 hores a la nit. En cas que no comences a agafar el pes ideal ens han dit que s'hauria de donar-li un suplement.
La veritat es que la nena es molt tranquil·la, dorm molt (es normal aixo?) i per tant ens fa cosa despertar-la.
Algú s'ha trobat en la mateixa situació?
Moltes gràcies a tothom
Som pares d'una nena de 14 dies que va néixer am 2,935 kg i a la sortida de l'hospital pesava 2,700 kg. Per sort, s'ha agafat molt bé al pit. L'hi donem pit a demanda, però a la primera visita al pediatra després de 10 dies pesava 2,800 kg, per sota del pes òptim, i ens han dit de provar a donar-li el pit cada 3 hores i que no passessin 4 hores a la nit. En cas que no comences a agafar el pes ideal ens han dit que s'hauria de donar-li un suplement.
La veritat es que la nena es molt tranquil·la, dorm molt (es normal aixo?) i per tant ens fa cosa despertar-la.
Moltes gràcies a tothom
Re: Pes baix i lactancia
Gimmy&Anna ha escrit:Hola a tothom.
Moltes gràcies a tothom
Hola! El meu fill al nèixer va pesar 3,320 kg i al sortir de l'hospital pesava 3,020, va perdre molt de pes i vaig tenir molts problemes perquè s'enganxés al pit, per tant em va costar molt que agafés pes, però amb mooooooltes dosis de paciència i insitint sovint amb el pit finalment ho vam aconseguir (va estar mamant a demanda fins als 18 mesos). Per tant, no t'angoixis i no et deixis angoixar pel pediatra... el meu també dormia bastant i jo l'anava despertant per a mamar i poc a poc va anar agafant el ritme.

Jo intentaria posar-me-la tan a propet com pogués tot el dia i nit, que tingui el pit molt a l'abast i mami tan freqüent com sigui possible. Estar pell amb pell també l'estimularà a voler-ne més.
Per fer les tomes més "productives", si es queda adormida al pit (o sigui, no es desenganxa per si sola) apretar-te el pit per la base farà que li surti un xorro de llet molt rica en greixos (la del final) i servirà tan per estimular-la a seguir mamant com per buidar bé el pit i per donar-li una bona dosi de calories.
Igualment si pots i en tens ganes aniria a algun grup de lactància i que et revisin la postura, observin una toma... a veure que en pensen.
Moltes felicitats i molta sort amb aquesta aventura :).
Per fer les tomes més "productives", si es queda adormida al pit (o sigui, no es desenganxa per si sola) apretar-te el pit per la base farà que li surti un xorro de llet molt rica en greixos (la del final) i servirà tan per estimular-la a seguir mamant com per buidar bé el pit i per donar-li una bona dosi de calories.
Igualment si pots i en tens ganes aniria a algun grup de lactància i que et revisin la postura, observin una toma... a veure que en pensen.
Moltes felicitats i molta sort amb aquesta aventura :).
Hola maca
El que diuen les companyes es 100% correcte, pero igualment que no et dongui cosa despertar-la. Els nadons de pocs dies dormen molt i jo crec que fins que no recuperi el pes, l'hauries de despertar. Tingues en compte, que si no menges, no tenen força i no demanen i dormen més. És una mica el peix ques es mossega la cua.
No pateixis, tots els nens perden pes, i l'acaben recuperant. Un cop el pes estigui recuperat, passa una mica del que et vagi dient el pediatra. Vull dir, que si tu veus que el nen es feliç, meja bé i esta despert i reacciona als estimuls, vol dir que es sa. Es que hi ha una mica d'obssesió per part dels facultatius de lligar-se als percentils i no veure més enllà...
moltes felicitats!!
El que diuen les companyes es 100% correcte, pero igualment que no et dongui cosa despertar-la. Els nadons de pocs dies dormen molt i jo crec que fins que no recuperi el pes, l'hauries de despertar. Tingues en compte, que si no menges, no tenen força i no demanen i dormen més. És una mica el peix ques es mossega la cua.
No pateixis, tots els nens perden pes, i l'acaben recuperant. Un cop el pes estigui recuperat, passa una mica del que et vagi dient el pediatra. Vull dir, que si tu veus que el nen es feliç, meja bé i esta despert i reacciona als estimuls, vol dir que es sa. Es que hi ha una mica d'obssesió per part dels facultatius de lligar-se als percentils i no veure més enllà...
moltes felicitats!!
El pit cada 3 hores? El pit és a demanda, si és cada cinc minuts o cada 20 minuts o cada hora... el que el nen demani. Fes cas dels consells de la Julyet, els trobo molt encertats.
No ho he dit explícitament, però estic d'acord amb la Nur79. He sobreentès que quan t'han dit que li donis pit cada 3 hores de dia i 4 de nit és com a mínim.
O sigui, hi ha un matís de la LM a demanda: quan el bebè no mostra gaire demanda, la demanda la posa la mare, i tan peques cal que mamin ben freqüent...
Jo et feia unes suggerències que em van anar bé, ja que els primers dies jo també tenia la sensació que la meva nena tenia "poca força" (va néixer amb 2'5 kilets, i vam marxar de l'hospital amb 2'3) i s'adormia de seguida. Fent el que et vaig dir en uns dies ja no arribàvem a les 3 hores ni de conya i de seguida el pes recuperat.
A més ara com més "demanda", més oferta de llet (i prevenció de possibles problemes per tu de no buidar bé el pit).
Nur79, espero que us vagi bé amb la lactància! ;).
O sigui, hi ha un matís de la LM a demanda: quan el bebè no mostra gaire demanda, la demanda la posa la mare, i tan peques cal que mamin ben freqüent...
Jo et feia unes suggerències que em van anar bé, ja que els primers dies jo també tenia la sensació que la meva nena tenia "poca força" (va néixer amb 2'5 kilets, i vam marxar de l'hospital amb 2'3) i s'adormia de seguida. Fent el que et vaig dir en uns dies ja no arribàvem a les 3 hores ni de conya i de seguida el pes recuperat.
A més ara com més "demanda", més oferta de llet (i prevenció de possibles problemes per tu de no buidar bé el pit).
Nur79, espero que us vagi bé amb la lactància! ;).
- soclamarga
- :: pantera

- Entrades: 843
- Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
- Ubicació: Lleida
Hola Gimmy&Anna!
Quan va néixer el meu nen va tenir hipoglucèmies i va estar ingressat 5 dies, es quedava adormit al pit de seguida i havia de "molestar-lo" perquè continués mamant, i sempre ha estat dels percentils baixets. Quan era taaan bebè també em van dir que no passéssin 3 hores entre preses i que el despertés a la nit cada 3 hores si no es despertava ell. Gairebé sempre es despertava ell abans que sonés el meu despertador jeje, però recordo un dia (ja tenia al voltant del mes) que no em va sonar l'alarma i ell dormia... el vam provar de despertar i no hi havia manera, al final quan ho vam aconseguir no es volia enganxar al pit, i al final després de tan insistir es va acabar de despertar del tot.... i amb ell tot l'edifici, segur! perquè va agafar un "berrinche" que deu ni do el que ens va costar calmar-lo!! Des d'aquell dia vam decidir que no el tornaríem a despertar a no ser que fos del tot necessari! Bé, comentant-ho em van dir que a partir del mes ja no era tan "necessari" despertar-lo cada 3 hores pobret, que si dormia més era perquè ho necessitava.
Però com t'han dit, quan només tenen dies potser sí que val la pena fer pit "a oferta" màxim cada 3 hores!
Sort i felicitats!
Quan va néixer el meu nen va tenir hipoglucèmies i va estar ingressat 5 dies, es quedava adormit al pit de seguida i havia de "molestar-lo" perquè continués mamant, i sempre ha estat dels percentils baixets. Quan era taaan bebè també em van dir que no passéssin 3 hores entre preses i que el despertés a la nit cada 3 hores si no es despertava ell. Gairebé sempre es despertava ell abans que sonés el meu despertador jeje, però recordo un dia (ja tenia al voltant del mes) que no em va sonar l'alarma i ell dormia... el vam provar de despertar i no hi havia manera, al final quan ho vam aconseguir no es volia enganxar al pit, i al final després de tan insistir es va acabar de despertar del tot.... i amb ell tot l'edifici, segur! perquè va agafar un "berrinche" que deu ni do el que ens va costar calmar-lo!! Des d'aquell dia vam decidir que no el tornaríem a despertar a no ser que fos del tot necessari! Bé, comentant-ho em van dir que a partir del mes ja no era tan "necessari" despertar-lo cada 3 hores pobret, que si dormia més era perquè ho necessitava.
Però com t'han dit, quan només tenen dies potser sí que val la pena fer pit "a oferta" màxim cada 3 hores!
Sort i felicitats!
Hola Julyet!
L'Ona a una setmana de fer dos mesos, ja esta en 4.500 ( va neixer amb 2880 i va baixar a 2600).
Viento en popa nena! Això si, amb mugroneres!
L'Ona a una setmana de fer dos mesos, ja esta en 4.500 ( va neixer amb 2880 i va baixar a 2600).
Viento en popa nena! Això si, amb mugroneres!
Me n'alegro moltíssim, Nur79!! És molt bon pes, i sobretot, que ho estigueu disfrutant.
I què bé que trobéssiu solució i que les mugroneres us ajudin, per això estan, per quan fan falta ;).
Espero que seguiu així!!
I què bé que trobéssiu solució i que les mugroneres us ajudin, per això estan, per quan fan falta ;).
Espero que seguiu així!!
La nostra va fer el mateix pes al nèixer i al sortir de l'hospital i a la setmana havia guanyat 100 grams només. El pediatra em va animar a continuar i ja que ella era de poca demanda jo li oferia tant aviat la veia desperta o la despertava abans de les 3 hores. Als 15 dies vaig anar a un grup per descartar mala postura, "frenillo" i res, a posar-la al pit molt i a seguir amb confiança. D'això fa ja 13 mesos quasi i encara mama. Si et diuen de donar-li suplements jo els faria de la teva llet.
ànim.
ànim.
- angelina
- :: dinosaure
- Entrades: 5461
- Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
- Ubicació: Poitiers, FRANÇA
Hola! el meu nen com el de l'afrodita va neixer amb 3.320kg i va perdre molt moltissim
vam sortir de l'hospital a 2.900 i en tots els dies l 'unic que va guanyar va ser l'ultim (40gr) per aixo ens van deixar marxar... Jo li vaig donar suplement a les nits pq el reiet no tenia força suficient per mamar quan estava una mica clapat tot i que es despertava dse gana, pero tenia hipotonia, intentava treure'm el maxim de llet amb el tirallets pero quan no me'n sortia suficient (es tot un mon!!) doncs li donava un bibi de suplement, pero tant aviat anava recuperant forces vaig anar reduint el complement de bibi (n'hi vaig donar 2 maxim en una nit) i sempre li donava primer el pit! i en 3 setmanes ja no n'hi donava. Quan tenia un mes ja mamava solet i be la nit tot i que nomes feia una toma o dues maxim i mica en mica va anar recuperant pes poc a poc pero sense parar! Els consells de la Juliet son els millors que se't poden donar aixi que endavant i tu estigues segura que el teu peque podra creixer molt be!!

vam sortir de l'hospital a 2.900 i en tots els dies l 'unic que va guanyar va ser l'ultim (40gr) per aixo ens van deixar marxar... Jo li vaig donar suplement a les nits pq el reiet no tenia força suficient per mamar quan estava una mica clapat tot i que es despertava dse gana, pero tenia hipotonia, intentava treure'm el maxim de llet amb el tirallets pero quan no me'n sortia suficient (es tot un mon!!) doncs li donava un bibi de suplement, pero tant aviat anava recuperant forces vaig anar reduint el complement de bibi (n'hi vaig donar 2 maxim en una nit) i sempre li donava primer el pit! i en 3 setmanes ja no n'hi donava. Quan tenia un mes ja mamava solet i be la nit tot i que nomes feia una toma o dues maxim i mica en mica va anar recuperant pes poc a poc pero sense parar! Els consells de la Juliet son els millors que se't poden donar aixi que endavant i tu estigues segura que el teu peque podra creixer molt be!!

PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com
WALID & INÈS

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com
WALID & INÈS
- Gimmy&Anna
- :: papallona

- Entrades: 109
- Membre des de: dg. oct. 23, 2011 11:59 am
Goga ha escrit:Hola,
què és el "pes òptim" i què el "pes ideal"? Com us ha definit això, el pediatre? Em temo que ens trobem de l'enèssim cas de pediatre que no sap interepretar un percentil.
Hola Goga.
El pediatra ens ha dit que l'òptim seria que guanyes uns 200 g per setmana (uns 30g al dia), i la nostra peque en guanya 18-20 al dia. La veritat es que ens sembla que el pediatra estigui "filant prim" amb els pesos perquè, per sentit comú, només el fet que guany pes es un bon símptoma.
Per aquesta setmana farem cas de el que ens ha dit, no passar de les tres hores diàries i de les quatre a la nit...ara si ho tenim clar, també gràcies als consells que ens heu donat, pit...pit i encara pit!!

Hola Gimmy&Anna! La Berta va néixer amb 2,780 kgs i va perdre el 10% de pes al sortir de l'hospital. És per això que ens van dir que li havia de donar el pit cada 3 hores (tant de nit com de dia) i donar-li un suplement de 40 ml. després de donar-li pit.
Recordo que quan m'ho van dir em vaig posar a plorar i vaig pensar que se'm carregarien la lactància materna. Però si tu ho tens clar no té perquè ser així.
Nosaltres ho vam fer així, perquè el primer que volíem era que la Berta guanyés pes i com a pares primarencs ni se'ns va passar pel cap desobeïr el què la pediatra ens havia recomenat.
Així que cada 3 hores pit, a la nit quan estava ben adormida costava a vegades perquè es quedava súper roque de seguida, però jo li donava uns petits copets al culet o la movia una miqueta i es tornava a agafar, i després biberó. A més em van dir que havia d'estar 20 minuts en un pit i 20 minuts a l'altre! Vaya, que ja ho veieu, semblava que es complissin tots els ingredients per abandonar la LM, però no ha estat així, poc a poc la Berta va anar guanyant pes i ara està preciosa, té 7 mesos i cap problema de pes, ah! i continua la LM sense cap problema, o sigui que si es vol es pot fer tot!!!!!
Recordo que quan m'ho van dir em vaig posar a plorar i vaig pensar que se'm carregarien la lactància materna. Però si tu ho tens clar no té perquè ser així.
Nosaltres ho vam fer així, perquè el primer que volíem era que la Berta guanyés pes i com a pares primarencs ni se'ns va passar pel cap desobeïr el què la pediatra ens havia recomenat.
Així que cada 3 hores pit, a la nit quan estava ben adormida costava a vegades perquè es quedava súper roque de seguida, però jo li donava uns petits copets al culet o la movia una miqueta i es tornava a agafar, i després biberó. A més em van dir que havia d'estar 20 minuts en un pit i 20 minuts a l'altre! Vaya, que ja ho veieu, semblava que es complissin tots els ingredients per abandonar la LM, però no ha estat així, poc a poc la Berta va anar guanyant pes i ara està preciosa, té 7 mesos i cap problema de pes, ah! i continua la LM sense cap problema, o sigui que si es vol es pot fer tot!!!!!
Noies jo estic com vosaltres. Tinc un nen d'un mes i quan va neixer pesava 3560gr i al sortir de l'hospital pesava 3320gr. A la visita del pediatra em va dir que estava molt prim i que havia de guanyar pes, em va recomanar que l'hi dones suplement desprès de mamar, el que passava es que s'adormia al pit, ara em trec llet amb el llevallets i se que menja bè i de la meva llet, alguna vegada me'l poso al pit perque no ho perdi.
Ara el nen pessa 3900gr i està ben wapo.
Els primers dies al estar a casa plorava com un desesperat, clar tenia gana i nosaltres al seu novatos no ho sabiem.
Els primers dies al estar a casa plorava com un desesperat, clar tenia gana i nosaltres al seu novatos no ho sabiem.
- soclamarga

Tutty29 ha escrit:Noies jo estic com vosaltres. Tinc un nen d'un mes i quan va neixer pesava 3560gr i al sortir de l'hospital pesava 3320gr. A la visita del pediatra em va dir que estava molt prim i que havia de guanyar pes, em va recomanar que l'hi dones suplement desprès de mamar, el que passava es que s'adormia al pit, ara em trec llet amb el llevallets i se que menja bè i de la meva llet, alguna vegada me'l poso al pit perque no ho perdi.
Perdona que m'hi posi, però jo intentaria donar-li tots els cops possibles el pit directament. Amb el tirallets ja has vist que produeixes prou llet oi? doncs ja pots estar tranquila! El nen ha guanyat pes i està perfecte, doncs no et capfiquis en si beu més o menys llet, mesurant-ho! Ho dic perquè això de "perdre l'hàbit de mamar" ho fan rapidíssimament!! jo vaig haver de deixar de donar-li el pit al meu nen amb 18 mesos i "se'n va oblidar" amb 2 setmanes de no mamar!!!!! pensa-ho! 1 any i mig mamant cada dia vàries vegades i al cap de dues setmanes de no fer-ho, ja no sabia per què servien els meus pits ni què hi havia de fer! Bé, només és un consell!
No cal angoixar-se gaire amb els pesos de després de sortir de l'hospital. A nosaltres ens van comentar que el normal és perdre un 10% del pes i recuperar-ho en els 15 dies de vida següents!
Sobre el tema de la freqüència, el que diuen són temps màxims. Un nadó tan petit i que està recuperant pes, no hauria d'estar més de 4 hores sense mamar. Jo em posava el despertador a les nits, i si ella no es despertava, la despertava jo. Un cop la lactància anava bé i el pes pujava correctament, ja la vaig deixar dormir a les nits el que ella volia...
Sobre el tema de la freqüència, el que diuen són temps màxims. Un nadó tan petit i que està recuperant pes, no hauria d'estar més de 4 hores sense mamar. Jo em posava el despertador a les nits, i si ella no es despertava, la despertava jo. Un cop la lactància anava bé i el pes pujava correctament, ja la vaig deixar dormir a les nits el que ella volia...
23/10/2011 - El dia que va canviar les nostres vides.

tinc la sensació que quan el nen xucla de la teta és queda amb gana, perque quan es desenganxa plora.
Amb el llevallets trec una quantitat de 70 ml com a màxim i si estic tota la nit sense treure-me'la trec una quantitat de 120ml.
Prefereixo treure-me'la amb el llevallets i aixi em quedo més tranquila perque el nen pren de la meva llet i se que es queda tip.
Amb el llevallets trec una quantitat de 70 ml com a màxim i si estic tota la nit sense treure-me'la trec una quantitat de 120ml.
Prefereixo treure-me'la amb el llevallets i aixi em quedo més tranquila perque el nen pren de la meva llet i se que es queda tip.
- soclamarga

Tutty29 ha escrit:tinc la sensació que quan el nen xucla de la teta és queda amb gana, perque quan es desenganxa plora.
Val com vulguis, només era un comentari. Però si et sembla que es queda amb gana perquè plora quan es desenganxa potser és perquè no pot mamar bé per algun motiu (tel sublingual, mala posició, etc), potser podries anar a un grup de suport a la lactància que tho miressin si més no... Però això ja és decisió teva, és clar. A mi és que em feia molt pal treure'm la llet i haver de netejar cada cop l'aparell, eixugar-lo.... i això que només ho feia 1 cop al dia per anar fent reserva quan havia d'anar a treballar. i això, que el pit era molt més còmode per mi (i m'ho passava molt bé ;) )
d'acord totalment amb la soclamarga. Els nens treuen molt millor la llet que qualsevol aparell, i si no ho poden fer és perquè hi ha algun entrebanc. Aleshores val la pena detectar-lo i decidir si es vol actuar sobre aquest.
Ara bé, efectivament és una decisió personal...
Ara bé, efectivament és una decisió personal...
Potser que sigui d'una mala postura, el tel sublingual ja li vaig comentar al pediatre i està tot bè.
Em trec llet 3 cops al dia i ho faig encantada perque se que es pel meu petit.
Em trec llet 3 cops al dia i ho faig encantada perque se que es pel meu petit.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |