com mantenir la lactància?
com mantenir la lactància?
Bona nit!
el meu petit aviat farà sis mesos i ens tocarà començar amb la fruita i els cereals. En principi no tinc previst fer-li les farinetes amb la meva llet perquè em costa horrors treure'n, però no voldria que per això s'acabés la lactància... ara no em preocupa perquè sóc a casa amb ell i li donaré pit de postre i la resta del dia/nit, però al setembre ell començarà la llar... si no em trec llet, veieu factible mantenir només el pit les hores que estigui amb ell? (en principi només a la nit, perquè al matí m'ha dit que li doni els cereals...). Com us ho munteu les que treballeu?? què m'aconselleu?
el meu petit aviat farà sis mesos i ens tocarà començar amb la fruita i els cereals. En principi no tinc previst fer-li les farinetes amb la meva llet perquè em costa horrors treure'n, però no voldria que per això s'acabés la lactància... ara no em preocupa perquè sóc a casa amb ell i li donaré pit de postre i la resta del dia/nit, però al setembre ell començarà la llar... si no em trec llet, veieu factible mantenir només el pit les hores que estigui amb ell? (en principi només a la nit, perquè al matí m'ha dit que li doni els cereals...). Com us ho munteu les que treballeu?? què m'aconselleu?
Re: com mantenir la lactància?
Hola catalanna, jo estic en la mateix situació que tu. I tot i que la Bruna té 5 mesos, ja hem començat amb la fruita i cereals. Una altra cosa és que només treballo 5 hores al matí.
Jo la fruita faig que li donin les iaies al matí i quan arribo a les 2 em trec llet per la toma de la nit amb cereals. No sé com treballes tu, però per poc que estiguis fora de casa segur que tornes amb els pits a rebentar... No pensis abans d'hora que no tindras llet per treure dona...
Tot i això tb et diré que quan em cansi de viure al costat d'un sacaleches li donaré de fórmula a la toma de la nit i després pit a tope.
A veure que diuen les mamis experimentades!
Jo la fruita faig que li donin les iaies al matí i quan arribo a les 2 em trec llet per la toma de la nit amb cereals. No sé com treballes tu, però per poc que estiguis fora de casa segur que tornes amb els pits a rebentar... No pensis abans d'hora que no tindras llet per treure dona...
Tot i això tb et diré que quan em cansi de viure al costat d'un sacaleches li donaré de fórmula a la toma de la nit i després pit a tope.
A veure que diuen les mamis experimentades!
tens raó, no ho havia pensat... ara em costa molt treure llet perquè el nen pren pit tot el dia... però suposo que a la feina al migdia me'n podré treure perquè estaré a rebentar.. no és mala idea!
dec ser ruca però no se m'havia acudit!!! 

Ruca no dona, simplement, com que encara no t'has incorporat no hi havies pensat...
També et dic que jo els tres primers dies de treballar tornava a casa i no sortia ni gota, però el grup de lactància em va dir que em relaxés, que deurien ser els nervis de l'inici. Ara que ja fa un mes que treballo, al migdia trec uns 150 d'un pit, i l'altre el deixo perquè mami la nena.
També et dic que jo els tres primers dies de treballar tornava a casa i no sortia ni gota, però el grup de lactància em va dir que em relaxés, que deurien ser els nervis de l'inici. Ara que ja fa un mes que treballo, al migdia trec uns 150 d'un pit, i l'altre el deixo perquè mami la nena.
Jo treballo les 8 hores reglamentàries i torno a casa cap a les 6. Creus que traient-me llet només al migdia n'hi ha prou? O per mantenir l'estimulació cal que ho faci més cops? Moltes gràcies per l'ajuda!!!

- littlenahia
- :: formigueta

- Entrades: 73
- Membre des de: ds. nov. 15, 2008 8:52 pm
- Ubicació: Arenys
hola! us explico la meva experiencia, jo he tingut dos nens, una de 4 anys i un de 1, més o menys estava com vosaltres, amb la nena vaig tornar a treballar al setembre, amb casi 6 mesos i amb el nen a l'octubre, tb amb casi 6 mesos, amb els dos vaig fer el mateix, en les hores que jo no estava menjaven, verdura + carn-peix... i fruita, jo els donava el pit al vespre-nit i al mati abans de marxar. Jo no em treia la llet, el pit es va acostuma al ritme, la nena va mamar fins els 9 mesos i el nen no va arribar als 7. Jo crec que va molt amb el nen, si ell vol mamar estimularà el pit perque faci la llet que cal, les vegades que sigui. Per mi era important donar-lis el pit els 6 primers mesos, i després el que ells volguessin, no sóc de les que volia alletar fins als 3 anys, i quan vaig veure que ells mateixos el deixaven, simplement els vaig seguir...ho vaig intentar 3 o 4 dies, pero era un drama... doncs si ja esta... ja esta...ha sigut maquissim i ho he disfrutat molt. ànims i sort!
littlenahia, llavors quan els hi donaves els cereals? Jo també vull seguir fins que ell vulgui, el que em fa por és que ho deixi perquè no hi ha producció...
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Catalanna, jo treballo cada dia, y al introduir l'ac vaig anar treient tomes de pit. Com tu, sempre mha costat horrors treure'm llet, i vaig decidir deixar-ho estar fa molt de temps. Pot influir q amb el Marcel des del dia tres, hem fet lactdncia mixta. Ara ja te 10 mesos.
Entre setmana, nomes ens quedava el pit de la tarda, vespre i nit. (ara q ja dorm millor, la nit s'ha convertit en un esmorzar aviadet!).
De dia menja cereals al mati, dina verdures i berena fruita o iogurt.
Sempre ha sigut bon menjador,... Amb tothom menys amb mi!! Quan li dono jo les papilles, a la meitat del plat s'afarta i em busca el pit.
El cap de setmana estem molt ell i jo sols al mati, i gairebe sempre acabo donant-li el pit per acabar d'esmorzar, a mig mati, com a postre i ja per la tarda. I tot i q entre setmana no li donc, els caps de setmana surt llet!!
El q vull dir es q la producció de llet s'adapta be a les situacions de cada un. No cal anar "munyint-se" a les tomes perdudes per evitar q la producció s'aturi
Entre setmana, nomes ens quedava el pit de la tarda, vespre i nit. (ara q ja dorm millor, la nit s'ha convertit en un esmorzar aviadet!).
De dia menja cereals al mati, dina verdures i berena fruita o iogurt.
Sempre ha sigut bon menjador,... Amb tothom menys amb mi!! Quan li dono jo les papilles, a la meitat del plat s'afarta i em busca el pit.
El cap de setmana estem molt ell i jo sols al mati, i gairebe sempre acabo donant-li el pit per acabar d'esmorzar, a mig mati, com a postre i ja per la tarda. I tot i q entre setmana no li donc, els caps de setmana surt llet!!
El q vull dir es q la producció de llet s'adapta be a les situacions de cada un. No cal anar "munyint-se" a les tomes perdudes per evitar q la producció s'aturi
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
- littlenahia
- :: formigueta

- Entrades: 73
- Membre des de: ds. nov. 15, 2008 8:52 pm
- Ubicació: Arenys
sorry... no he dit els cereals, els donava al pit al mati molt d'hora, quan em llevava, entre 6 i 7h, i els cereals els menjava de 8 a 9 aprox.
Jo treballo a bcn i visc a arenys, aprox marxava sobre les 8 i tornava sobre les 6. Ara faig reducció de jornada i plego a les 15.30h. Com et diu la kabissa, la producció de llet s'adapta a cada nen, i en el meu cas no feia falta treure'm llet perque el pit es va acostumar molt ràpid. sort!
Jo treballo a bcn i visc a arenys, aprox marxava sobre les 8 i tornava sobre les 6. Ara faig reducció de jornada i plego a les 15.30h. Com et diu la kabissa, la producció de llet s'adapta a cada nen, i en el meu cas no feia falta treure'm llet perque el pit es va acostumar molt ràpid. sort!
No cal substituir preses per menjar ja que l'aliment principal fins a l'any de vida és la llet, el que s'hauria de fer és oferir el menjar després del pit. Si el que vols és mantenir la lactància, mentre sigui amb tu pit sempre que en vulgui i quan no hi sigui que mengi la resta de coses. Els cereals no tenen perquè ser al vespre, ni la fruita per berenar tu li pots donar el menjar a l'hora que et sembli més adequada a la teva dinàmica familiar i de la manera que et sembli més adequada. El pit s'adapta perfectament a la producció, encara que només mamés una vegada al dia s'adaptaria (i si de sobte en volgués més perquè està malalt per exemple en poc temps s'adaptaria a produir més). Si tens dubtes et recomano molt el blog de l'Alba Padró "Som la llet", també té un mail on resol dubtes.
Jo vaig fer el que diu la Salander: quan estava amb ell sols pit i la resta d'hores alimentació complementària (arribava a casa a les 6 de la tarda i a partir de llavors barra lliure). Els cereals se'ls menjava pel matí. El cap de setmana NOMÉS pit, res més. Pel que he vist amb companyes, als 8 mesos comencen a perdre insterés pel pit i si comences a donar-li massa alimentació complementària i a negar-li el pit durant la nit, es desteten sols. Això ja ho has de decidir tu...
Molts pediatres són molt prolactància fins als 6 mesos, i llavors, se n'"obliden", i comencen a pautar una introducció d'AC que va en detriment totalment de continuar amb la lactància, donant per fet que moltes mares ja ho aniran deixant... però no! La OMS recomana que LME fins als 6 mesos, LM fins als 2 anys com a mínim, i que l'aliment principal del primer any de vida ha de ser la llet! Per tant, per molt que digui el pediatra, el millor és fer LM sempre que estigui amb tu, i llavors anar introduïnt els aliments. Això del "pit de postre" és més adequat fer-ho a partir de l'any. Abans de l'any, SEMPRE PRIMER EL PIT.
Però bé, a part d'això, i contestant més a la teva pregunta... mentre la criatura mami, tindràs llet. Com més mami més llet tindràs. Però no redueixis dràsticament, si vols continuar amb el pit. Mira, la meva filla fins a l'any prenia sempre pit a demanda, i després AC. A partir de l'any, vam intercanviar, el pit el feia de postres, i de mica en mica va anar disminuint la seva demanda. Ara deu fer uns 9 o 10 mesos que només mama al migdia i abans d'anar a dormir, i poca estona, lo just per adormir-se, i de llet no n'he deixat de tenir (tot i que que estic embarassada, i la producció encara va baixar més). Però si ho fas paulatinament, la producció de llet es regularà en funció de la seva demanda.
Si ets unes hores fora, doncs que siguin les que substitueixes per l'AC, però no substitueixis preses de pit quan hi ets, si vols continuar amb la LM... no té cap sentit!
Però bé, a part d'això, i contestant més a la teva pregunta... mentre la criatura mami, tindràs llet. Com més mami més llet tindràs. Però no redueixis dràsticament, si vols continuar amb el pit. Mira, la meva filla fins a l'any prenia sempre pit a demanda, i després AC. A partir de l'any, vam intercanviar, el pit el feia de postres, i de mica en mica va anar disminuint la seva demanda. Ara deu fer uns 9 o 10 mesos que només mama al migdia i abans d'anar a dormir, i poca estona, lo just per adormir-se, i de llet no n'he deixat de tenir (tot i que que estic embarassada, i la producció encara va baixar més). Però si ho fas paulatinament, la producció de llet es regularà en funció de la seva demanda.
Si ets unes hores fora, doncs que siguin les que substitueixes per l'AC, però no substitueixis preses de pit quan hi ets, si vols continuar amb la LM... no té cap sentit!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |