Bebè de 7 mesos súper enganxat!!!

Tria el pit o el biberó.

Simone
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 56
Membre des de: dt. març 06, 2012 10:18 am

Bebè de 7 mesos súper enganxat!!!

EntradaAutor: Simone » dj. ago. 09, 2012 10:18 am

Hola !

Tinc un nen de 7 mesos que ha fet LM desde sempre i estic pensant en deixar de donar-li el pit, bàsicament perquè ja menja verdura, fruita, iogurt per berenar, cereals per sopar... i a més ja fa 3 mesos que estic treballant... El tema és que, fa unes setmanes que quan arribo de la feina, ell tot just ha berenat fruita o iogurt (o sigui que gana no té) i quan em veu, vinga a plorar i a estirar-me la samarreta, i fins que no me'l poso al pit no es calma. Quan és l'hora d'anar a dormir igual, fins que no ha fet unes xucladetes no agafa el son, i durant la nit un parell de vegades també es desperta per lo mateix ( bé, la nit no ha canviat des que va néixer...). El cas és que m'agradaria destetar-lo ja, i em dóna la impressió que em serà molt difícil perquè veig que és l'únic que el consola... Ah! i el xumet no ho substituiex, de cap manera...

Què m'aconselleu? Gràcies!
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: Bebè de 7 mesos súper enganxat!!!

EntradaAutor: bertian » dj. ago. 09, 2012 12:31 pm

Simone, per què el vols destetar ja? El fet que mengi altres aliments no és motiu per destetar-lo, pensa que a aquesta edat encara necessiten molt la llet i com la llet materna no hi ha res, i de tota manera el pit no només ofereix aliment al bebè sinó que són moltes coses més.
Veig molt normal que quan tornes de treballar el teu fill vulgui pit encara que hagi menjat, la Berta fa el mateix, el què vol és estar amb tu, t'ha enyorat i et necessita.
Pel què comentes tampoc veig estigui súper enganxat al pit... La Berta té un any i ara per ara fa pit quan torno de treballar (a la tarda), abans d'anar a dormir, durant la nit un o dos cops i a la matinada cap a les 6:30 aprox. A mi no m'atabala gens, al contrari, m'agrada molt, són moments que estem ella i a mi m'encanta.
De tota manera respecto la teva decisió, cadascú se sap lo seu i potser tu et sents lligada i no ho vius igual que jo! només faltaria que tots sentíssim el mateix!!! Si és així, jo aniria eliminant tomes progressivament, poc a poc anirira deixant només les nocturnes que com que les tenen associades al son són les més difícils d'eliminar, i llavors aquestes últimes intentaria substituir-les pel biberó a veure si funciona... sempre i quant li puguis donar tu i el puguis anar acaronant mentre... més que res perquè li serveixi com a substitut del moments amb tu al pit...
A veure com va!!!!!
soleilua
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dt. ago. 14, 2012 12:17 pm

Com ja saps, el pit no és només aliment, és amor, és protecció, és MAMA.
El teu petit té ganes de TU, no té gana potser (tot i que la llet alimenta molt més que la fruita o la verdura), però et vol a tu. Has estat a fora unes hores, ell no sap si tornaràs o has marxat per sempre, no ho entèn encara que has de treballar, i quan tornes et necessita, necessita el contacte, necessita veure que estàs allà i que li dones l'amor que sempre li has donat.

Com hauràs notat amb el meu discurs, sóc partidària de la LM, i jo t'aconsellaria que no ho deixéssis, que canviis el xip i vegis la lactància no només com aliment.

Ara, cadascú és lliure de fer el que vulguis, i si creus que l'hauries de deslletar, endavant. Clar que no et puc aconsellar perquè jo a la meva encara li dono pit i no sé fins quan ho farem, però de moment no tenim intenció de deixar-ho.

L'Arlet també té 7 mesos i mig. Ella fa teta a tota hora (excepte l'estona que estic treballant, que és quan li donen la verdura), la resta del dia fem LM a demanda, hi ha dies, com ahir, que em sembla que quasi ni ha menjat (i mira, que després, quan vaig fer recompte, havia fet unes 7 mamades), i hi ha dies que em sembla que està tota l'estona enganxada, però ho gaudim molt.
Abans que neixés veia la lactància materna com la millor opció, però sempre pensava que si havia de donar biberó no passaria res (que no passa, eh? però ja no penso igual), i tenia claríssim que segurament no arribaríem als 6 mesos de LME i molt menys continuar alletant fins que ella digui prou, però una vegada va néixer ella, vaig començar a anar a grups de suport, em vaig adonar que era insubstituible, i quan vaig començar a treballar la feinada que van tenir per donar-li el biberó de llet materna que li deixava! No se l'acabava mai, i pobra molts dies tenia gana, però el biberó no li agradava!!

Bueno, amb tot això et vull dir que jo de tu no el deslletaria, que segurament et smebla que el tens tot el dia enganxat, però jo crec que no tant, en comparació a la meva nena, clar... Ara, tu mateixa decideix el que creguis més oportú!
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dt. ago. 14, 2012 3:28 pm

un dia vaig veure un documental on un petit (d'una tribu africana) començava a fer les primeres passes agafadet de la ma de la seva mare. Tenia por, era quelcom totalment nou. La seva mare es va acotxar a la seva alçada, li va oferir un moment el pit, el petit va fer una xumada i va començar a caminar de la ma de la seva mare.
Va ser una imatge realment tendra i molt representativa del que representa el pit pels nostres fills. Va ser molt superior la seguretat que li va donar 5 segons de pit que no pas la presència de la mare donant-li la maneta!!!

La mama és la mama, però mentre li donis el pit al petit sempre seràs el pack: teta=mama, i aquest kit serveix per tot: gana. set, son, seguretat, contacte, amor...... ho és TOT!!! el fet que mengi AC no vol dir que tota la resta de coses que li proporciona el pit les tingui cobertes o tingui un substitut.
Quan tornes de la feina el primer que demana és el primer que necessita: la sema mami=teta estimada que feia tanta estona que no tenia i és el màxim i el millor que mai ha conegut :love:
És del tot normal.

Si necessites deslletar-lo intenta oferir-li substitut per cada una de les àries que cobreix la teta i no et serà tant complicat. Nosaltres ho vam fer progressivament, i vam arribar fins passats els 2 anys.

Molta sort.
soleilua
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dc. ago. 15, 2012 9:25 am

entrerius el documental aquest just el vaig veure diumenge passat! Es diu Bébés i és molt i molt recomanable!! :ok: :ok:

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::