yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

cabreta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 21, 2008 9:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Hola guapa!
Amb la Júlia també fem el mateix: a la nit li dono el pit al llit estirada, però m'aixeco per fer-li fer el rotet i com que llavors el meu marit ja s'ha aixecat, es queda amb mi al llit.
Per altra banda, un dels meus pits surt a raig i la Júlia s'emprenya perquè no ho pot abarcar tot, es deixa anar i sinó la llet li relllisca perquè a la boca no li cap. Al principi, jo em vaig obsessionar pensant que no menjava gaire ja que li rellliscava molta llet però poc a poc ella es va acostumant al pit i jo intento treure'm una mica perquè no li surti tanta llet de cop.
Amb la Júlia també fem el mateix: a la nit li dono el pit al llit estirada, però m'aixeco per fer-li fer el rotet i com que llavors el meu marit ja s'ha aixecat, es queda amb mi al llit.
Per altra banda, un dels meus pits surt a raig i la Júlia s'emprenya perquè no ho pot abarcar tot, es deixa anar i sinó la llet li relllisca perquè a la boca no li cap. Al principi, jo em vaig obsessionar pensant que no menjava gaire ja que li rellliscava molta llet però poc a poc ella es va acostumant al pit i jo intento treure'm una mica perquè no li surti tanta llet de cop.
anna, per lo que surt la llet a raig no et puc ajudar perquè no tinc info ni coneixement. Jo no vaig utilitzar mai discos absorbents perquè no em va rajar mai el pit.
però per lo de donar-li el pit a la nit sí.
jo li donava una presa crec que recordar cap a les 10 (bé, variava molt. Les 9, les 10, les 12) i la posava al seu bressolet a la nostra habitació (de dia treia el bressol i el tenia a la saleta).
Llavors, anava a dormir i el proper cop que plorava per mamar ja li donava al llit. Jo m'adormia i ella també. NO li feia fer el rotet. Si dónes el pit no és imprescindible. Quasi bé sempre passava la resta de la nit al llit amb mi.
Jo em mig despertava quan la sentia remugar per tornar a menjar i ja estava, a dormir de nou. Crec que en molt comptades ocasions jo encara era desperta quan acabava i la tornava al bressol, però en general em feia molta mandra i per això m'adormia.
però per lo de donar-li el pit a la nit sí.
jo li donava una presa crec que recordar cap a les 10 (bé, variava molt. Les 9, les 10, les 12) i la posava al seu bressolet a la nostra habitació (de dia treia el bressol i el tenia a la saleta).
Llavors, anava a dormir i el proper cop que plorava per mamar ja li donava al llit. Jo m'adormia i ella també. NO li feia fer el rotet. Si dónes el pit no és imprescindible. Quasi bé sempre passava la resta de la nit al llit amb mi.
Jo em mig despertava quan la sentia remugar per tornar a menjar i ja estava, a dormir de nou. Crec que en molt comptades ocasions jo encara era desperta quan acabava i la tornava al bressol, però en general em feia molta mandra i per això m'adormia.
Re: Parvaty be i les demes tambe
anna 2007 ha escrit:1 -Nosaltres fem pit a demanda pero fins que no plora no li dono el pit. L'Amalia fa moltissim sorollets quan dorm i m'es impossible saber quan esta desperta del tot fins que no plora. Hauria de donar-li el pit ja abans?
Quan ploren és pq ja tene molta gana. Llavors els costa agafar-se al pit. Quan vegis que ella comença a fer el relfexe de busqueda (moure el cap cap als costats), treure la llengua o xuclarse els punys, ofereix-li el pit. Si no te gana no s'hi enganxarà.
Si l'Amalia dorm dins del vostre lit, ella sola buscarà el mugró i tu et despertaras pq notaras que "algu et succiona".
2-A la nit, ja ho he comentat no se on no puc dormir mentre li dono el pit (i cada nit ho provo) Normalment li dono el pit al llit estirada (a la nit) i sentada (de dia) encara que no sabia que no podien notar la diferencia!
Almenys una de les pauses la dorm amb nosaltres (mes que res per mandra que em fa aixecar-me. Aixo vol dir que no fem el rotet (per la mandra aquesta que tinc d'aixecar-me) Hauria de fer-li fer?
A la nit la nena pot dormir dins del vostre llit si a tu t'és més còmode. Facilita moltissim les preses nocturnes. No cal que li facis fer el rotet, ja el farà sola, si en té.
3-Tinc molta llet i al principi surt a raig i ella amb prou feines pot enviar i respirar... i despres d'una estona la llet surt a gotes i ella s'haura d'esforcar per xuclar i s'emprenya perque no li surt tanta llet i com que s'emprenya, es posa nerviosa i comenca a deixar anar el mugro i li costa enganxar-s'hi i ... tota la pesca. A vegades la vaig a canviar i despres hi tornem, a vegades li donc l'altre pit, pero com que surt massa llet, despres em sol vomitar. Com ho puc fer per millorar?
Aquesta sortida de llet disparada és normal, mira de buidarte una mica el pit abans de posar-hi la nena. Només una mica, fins que vegis que no surt disparada. S'hi agafarà més tranquila. Quan deixen anar el mugró i s'enfaden és pq el pit s'ha "buidat". Aixeca-la, canvia-li el bolquer, fes-li fer un rotet i li ofereixes el mateix pit. Si segueix sense agafar-s'hi ofereix-li l'altre. Si té més gana s'hi agafarà.
Les regurgitacions son normals en els nadons tan petits. La vàlvula q tanca l'estomac no esta prou madura i la llet circula amunt i avall, i a vegades acaba sortint. No t'hi preocupis mentre no siguin vomitades amb espasme estomacal (com quan tu tens arcades). Si fes arcades amb vomits porta-la al pediatre.
MOLTES GRACIES
Mare del Roc (27/11/04) i de la Jana, nascuda a casa en un part fugaç (20/08/07).
Doula i assessora de LM de "Do de Mare". Terrassa.
http://lanenasotalacol.mine.nu/blog/

cabreta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 21, 2008 9:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

ANNA, en tot el que expliques m'hi sento molt identificada.
Aixó que dius que a la última presa de la nit se't tira dues hores enganxada xumant, a mi tb em va passar. Ara l'Andreu ja va camir dels 3 mesos i ja fa unes setmanes que no em passa, però jo tb estava "desesperada" quan em trobava en aquesta situació. Primer pensava que acumulava menjar per passar tota la nit (i aixó em tranquil.litzava pq ´pensava que tot el que menjava llavors no em demanaria fins al cap de moltes hores) i desprès d'uns dies vaig pensar que em feia servir de xumet. Al final, vaig arribar a la conclusió que era una mica de tot. Si l'amalia va xumant amb els ulls tancats, li has provat de treure el pit? Què passa? Moltes nits, li treia el pit a l'Andreu i el tiu es quedava dormint tant tranquil !!!
Pel que fa a sortir la llet a xorro, a mi tb em passa. Però és un moment i desprès ja ta. A mida que vagin passant els dies, la nena ja hi estarà acostumada i no s'enfadarà...
I el que dius de donar-li el pit a la nit a la primera que remuga... Precisament aquest matí li comentava al meu home. Abans feia aixó mateix. Ara, fins que no plora no li dono. No sé si faig ben fet o no, però almenys ara quan menja a la nit fa una toma ben feta. Abans nomès xumada 5-10 min i s'adormia i al cap d'una hora es tornava a desvetllar pq tornava a tenir gana !!!!
Ara em fa 6-7 hores seguides i quan menja, menja de veritat !!!
Sort i ja ens aniràs explicant els progressos !!!
Aixó que dius que a la última presa de la nit se't tira dues hores enganxada xumant, a mi tb em va passar. Ara l'Andreu ja va camir dels 3 mesos i ja fa unes setmanes que no em passa, però jo tb estava "desesperada" quan em trobava en aquesta situació. Primer pensava que acumulava menjar per passar tota la nit (i aixó em tranquil.litzava pq ´pensava que tot el que menjava llavors no em demanaria fins al cap de moltes hores) i desprès d'uns dies vaig pensar que em feia servir de xumet. Al final, vaig arribar a la conclusió que era una mica de tot. Si l'amalia va xumant amb els ulls tancats, li has provat de treure el pit? Què passa? Moltes nits, li treia el pit a l'Andreu i el tiu es quedava dormint tant tranquil !!!
Pel que fa a sortir la llet a xorro, a mi tb em passa. Però és un moment i desprès ja ta. A mida que vagin passant els dies, la nena ja hi estarà acostumada i no s'enfadarà...
I el que dius de donar-li el pit a la nit a la primera que remuga... Precisament aquest matí li comentava al meu home. Abans feia aixó mateix. Ara, fins que no plora no li dono. No sé si faig ben fet o no, però almenys ara quan menja a la nit fa una toma ben feta. Abans nomès xumada 5-10 min i s'adormia i al cap d'una hora es tornava a desvetllar pq tornava a tenir gana !!!!
Ara em fa 6-7 hores seguides i quan menja, menja de veritat !!!
Sort i ja ens aniràs explicant els progressos !!!
xiara, es q potser no tenia gana, sinó set. Bebia i s'adormia...El meu fill ho fa ara amb els gots d'aigua.
Mare del Roc (27/11/04) i de la Jana, nascuda a casa en un part fugaç (20/08/07).
-
VisitantVi
Com us entenc!!!!
la Cloe només agafa el pit estirada quan li ve de gust. Hi ha dies que sí i hi ha dies que m'he d'asseure al llit.
Durant el dia mama entre mitja hora i una hora i a les nits entre una hora i tres hores... i si estic assentada no dormo. Si no... tampoc, perque ella al ser tant petita quan perd el mugró li costa tornar a trobar-lo...
Hi ha nits, que amb el cansament acumulat es fa impossible. però lo fotut és que durant el dia no puc dormir, no en sé
la Cloe només agafa el pit estirada quan li ve de gust. Hi ha dies que sí i hi ha dies que m'he d'asseure al llit.
Durant el dia mama entre mitja hora i una hora i a les nits entre una hora i tres hores... i si estic assentada no dormo. Si no... tampoc, perque ella al ser tant petita quan perd el mugró li costa tornar a trobar-lo...
Hi ha nits, que amb el cansament acumulat es fa impossible. però lo fotut és que durant el dia no puc dormir, no en sé

cabreta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 21, 2008 9:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Reina, es clar que tens prou llet!!!
Que no veus que el pit no acumula la llet q fabriques, sinó que comença a fabricar quan el bb mama!! És com obrir l'aixeta.
Oi que no et planteges que no hi ha prou aigua per dutxar-te pq amb l'aixeta tancada no en cau? Doncs és exactament igual!! L'aigua de l'aixeta comença a rejar quan tu l'engegues; doncs el pit produeix quan la nena mama. Per tant, cada vegada que ella "obre" l'aixeta, surt llet!
Que no veus que el pit no acumula la llet q fabriques, sinó que comença a fabricar quan el bb mama!! És com obrir l'aixeta.
Oi que no et planteges que no hi ha prou aigua per dutxar-te pq amb l'aixeta tancada no en cau? Doncs és exactament igual!! L'aigua de l'aixeta comença a rejar quan tu l'engegues; doncs el pit produeix quan la nena mama. Per tant, cada vegada que ella "obre" l'aixeta, surt llet!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |