Es dorm al pit i menja poc
Es dorm al pit i menja poc
Hola,
La meva nena va neixer prematura, te 2 mesos pero es com si tingues 15 dies. A neonatologia la vam acostumar a llet materna donada x bibero. Despres de l'alta a casa amb paciencia he aconseguit q s'enganxi al pit, pero menja 5-10 minuts i s'adorm, la deixo al moises i als 40 minuts vol mes pit! Em te una mica deseperada xq amb el bibe de llet materna dorm 2:30 h seguides. Algun truc x fer q no s'adormi al pit i aixi mengi mes i dormi mes?
Gracies!!
La meva nena va neixer prematura, te 2 mesos pero es com si tingues 15 dies. A neonatologia la vam acostumar a llet materna donada x bibero. Despres de l'alta a casa amb paciencia he aconseguit q s'enganxi al pit, pero menja 5-10 minuts i s'adorm, la deixo al moises i als 40 minuts vol mes pit! Em te una mica deseperada xq amb el bibe de llet materna dorm 2:30 h seguides. Algun truc x fer q no s'adormi al pit i aixi mengi mes i dormi mes?
Gracies!!
Re: Es dorm al pit i menja poc
A les meves els hi passava una tovalloleta humida pels peus quan veia que se m'adormien... O simplement els tocava els peus amb la mà. De seguida es desvetllaven. (Són bessones) o quan s'adormien, canviava el bolquer i santornemi!!
Felicitats per la teva nena :).
El consell que sincerament et dono per davant de tot és que contactis amb alguna assessora de lactància perquè vegi en directe com mama la teva petita, que vigili la posició de la boqueta, que miri el patró de succió (podria ser immadur sent prematura)... i que ho valori. Si vols et puc ajudar a buscar quin grup tens més a prop.
Si no ho vols, passa'm una foto de la nena agafada al pit i t'ho intento valorar.
És comú que els bebés petits que els hi costa mamar es quedin adormits, perquè es relaxen i es cansen. "Molestar-los" per despertar-los no ajuda gaire... A mi una tècnica que em va ser clau (i que encara faig quan em vull desenganxar del pit a la meva petita de 6 mesos quan es queda adormida!) és apretar el pit perquè li surti un bon raig de llet. Notarà la lleteta i s'espavilarà en anar tragant, així t'assegures que pren llet, que buida el pit (llet rica en greixos) i s'engreixa, i si no vol mamar més es desenganxarà.
Igualment que un bebè tan petit et demani cada 40 minuts no és estrany.
Jo et recomano que intentis prescindir del biberó sempre i quan s'engreixi. Així t'assegures mantenir una bona producció de llet. I com més contacte físic i el pit al seu abast, millor. Com tu dius és com una recent nascuda, i necessita el mateix contacte que a la panxa. No sé si heu fet mètode mare cangur a l'hospital, pots seguir a casa.
Si necessites res més, pregunta!
El consell que sincerament et dono per davant de tot és que contactis amb alguna assessora de lactància perquè vegi en directe com mama la teva petita, que vigili la posició de la boqueta, que miri el patró de succió (podria ser immadur sent prematura)... i que ho valori. Si vols et puc ajudar a buscar quin grup tens més a prop.
Si no ho vols, passa'm una foto de la nena agafada al pit i t'ho intento valorar.
És comú que els bebés petits que els hi costa mamar es quedin adormits, perquè es relaxen i es cansen. "Molestar-los" per despertar-los no ajuda gaire... A mi una tècnica que em va ser clau (i que encara faig quan em vull desenganxar del pit a la meva petita de 6 mesos quan es queda adormida!) és apretar el pit perquè li surti un bon raig de llet. Notarà la lleteta i s'espavilarà en anar tragant, així t'assegures que pren llet, que buida el pit (llet rica en greixos) i s'engreixa, i si no vol mamar més es desenganxarà.
Igualment que un bebè tan petit et demani cada 40 minuts no és estrany.
Jo et recomano que intentis prescindir del biberó sempre i quan s'engreixi. Així t'assegures mantenir una bona producció de llet. I com més contacte físic i el pit al seu abast, millor. Com tu dius és com una recent nascuda, i necessita el mateix contacte que a la panxa. No sé si heu fet mètode mare cangur a l'hospital, pots seguir a casa.
Si necessites res més, pregunta!
- alfonsoicecilia
- :: granota

- Entrades: 223
- Membre des de: dc. maig 25, 2011 6:47 pm
Molt bona resposta la de la Julyet. Ha descrit exactament el problema que vaig tenir jo amb la LM i la meva peque. Es quedava adormida de cansada, perquè no s'agafava bé i acabava extasiada. No valia despertar-la... i vaig cometre l'error d'anar massa tard al grup de lactància de lleida. El bibi va fer que jo estés enganxada al tirallets tres mesos, amb poquíssima producció i la nena no volia saber res del pit. Ves a veure alguna assessora i que t'ho miri perquè si no s'agafa bé (la succió al bibi i a la teta no és igual) la cosa es complicarà.
- Estic peix
- :: conillet

- Entrades: 392
- Membre des de: dt. des. 01, 2009 1:45 pm
La nena mama bé, pel que dius tens llet oi?. Lúnic que si ho fa del pit és normal que es cansi i s'adormi i et torni a demanar aviat ja que torna a tenir gana. Si vols ves a un grup de lactància a veure si et donen un truco per mantenir-la desperta una mica més de temps però no et deixis menjar el coco, cada mare és un mòn i el seu fill també.
És molt cansat donar el pit tant sovint, ni descanses ni dorms. La son és terrible. És dur. Tranquil·la. Tot millora. Si la nena menja bé i creix tot va bé.
Però sobretot, fes servir sempre el que et vagi millor i el sentit comú, tu i només tú ets la mare. Les modes se les emporta el vent.
És molt cansat donar el pit tant sovint, ni descanses ni dorms. La son és terrible. És dur. Tranquil·la. Tot millora. Si la nena menja bé i creix tot va bé.
Però sobretot, fes servir sempre el que et vagi millor i el sentit comú, tu i només tú ets la mare. Les modes se les emporta el vent.
felicitats per la recent maternitat. El que fa la teva petiteta és ben normal, no t’amoïnes per això. Efectivament els nadons es cansen amb el pit ja que per treure llet de la teta de la mami han de fer molta força i entre l'escalforeta de la mami, el cansament (ufff ...quina feinada) i amb la panxeta una miqueta plena els agafa la mandreta i s'adormen.
Amb el biberó la succió és molt més fàcil i no es cansen tant i és normal que se l’empassin tot d'una atacada.
Amb dos mesets és molt petiteta i encara no està feta una experta succionadora (que ho serà
), però ja veuràs que dins un mesos haurà perfeccionat la tècnica, enfortit els maxil•lars i enllestirà més ràpid 
És molt més cansat? sí. Mengen a estonetes i dormen a estonetes? sí. Aniràs zombi uns quants dies/anys? sí...... però jo indubtablement t'aconsellaria continuar amb la LM sempre que puguis i vegis que la nena creix
Apropa't, tal com t'ha recomanat la Juliet a una assessora de lactància i ja veuràs com ho veuràs tot més clar i natural.
Molta sort.
Amb el biberó la succió és molt més fàcil i no es cansen tant i és normal que se l’empassin tot d'una atacada.
Amb dos mesets és molt petiteta i encara no està feta una experta succionadora (que ho serà
), però ja veuràs que dins un mesos haurà perfeccionat la tècnica, enfortit els maxil•lars i enllestirà més ràpid És molt més cansat? sí. Mengen a estonetes i dormen a estonetes? sí. Aniràs zombi uns quants dies/anys? sí...... però jo indubtablement t'aconsellaria continuar amb la LM sempre que puguis i vegis que la nena creix
Apropa't, tal com t'ha recomanat la Juliet a una assessora de lactància i ja veuràs com ho veuràs tot més clar i natural.
Molta sort.
Sardina, el meu xic té 15 dies i tb s'adorm quan fa pit. Total, q estem una hora cada vegada x fer els dos pits! I mai estic prou segura si es deixa anar pq ha acabat el pit o pq s'ha adormit!!! Ho vaig comentar al grup de lactància i no hi van donar massa importància. És mes un inconvenient x nosaltres q no pas x ells!!
Gràcies a totes per les respostes!! Al meu CAP fan un grup de lactancia els dimecres mati, hi vaig anar fa un parell de setmanes quan començavem a deixar el bibe i em va anar bé, hi tornaré per si pot ser alguna cosa de la postura.
Ara només fa dos bibes de llet materna al dia, que són els que li toquen amb les vitamines, tota la resta del dia pit. Un dels dos li dono abans d'anar a dormir, i així tinc una estona de dormir llarga jo també. Comença a demanar menys, cada 1:30-2:00 hores i estem al pit més estona, 15-20 minuts, tot és paciencia com deieu!!
He provat el truc d'apretar el pit i fer un raig quan comença a caure dormida i m'ha anat bé, gràcies Julyet! I els cangurs encara els fem a casa, i la veritat no se si es més agradable per mi o per ella (he he he)
A poc a poc, ens anem acostumant les dues a la LM, i estic contenta.
En fi, merci per tot!!
Ara només fa dos bibes de llet materna al dia, que són els que li toquen amb les vitamines, tota la resta del dia pit. Un dels dos li dono abans d'anar a dormir, i així tinc una estona de dormir llarga jo també. Comença a demanar menys, cada 1:30-2:00 hores i estem al pit més estona, 15-20 minuts, tot és paciencia com deieu!!
He provat el truc d'apretar el pit i fer un raig quan comença a caure dormida i m'ha anat bé, gràcies Julyet! I els cangurs encara els fem a casa, i la veritat no se si es més agradable per mi o per ella (he he he)
A poc a poc, ens anem acostumant les dues a la LM, i estic contenta.
En fi, merci per tot!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |