no hi ha manera de destetar-la i no puc més!

Tria el pit o el biberó.

Albaes
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dc. març 23, 2011 9:53 am

no hi ha manera de destetar-la i no puc més!

EntradaAutor: Albaes » dj. oct. 18, 2012 10:20 am

Hola noies,
tinc una nena de 6 mesos que es desperta moltíssim a les nits... Faig LM i pren verdura i fruita també. El problema és que no li agrada la llet de pot ni els cereals i a la nit només sopa pit. Es desperta moltíssim a les nits i només s'adorm a la teta. Jo vull deixar ja la LM pq em sento lligada i cansada de no dormir, penso que, si es quedés més tipa a la nit, dormiria millor... Penseu que tinc un nen de 3 anys també i que vaig molt cansada. Ja sé que la LM és el millor per ella, però ja tinc ganes de deixar-ho i no hi ha manera, ni amb bibe ni amb cullera, no ho vol ni veure... Què puc fer???
Moltes gràcies pels vostre consells!!
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: no hi ha manera de destetar-la i no puc més!

EntradaAutor: Ponioleta » dj. oct. 18, 2012 10:50 am

La llet materna és el millor aliment que pots donar-li ara mateix a la teva filla, i fins l'any, és l'aliment principal.

Si tot i això la vols deslletar, has d'aconseguir que es prengui bibes, perquè els nadons de sis mesos (i de set, de 8, de 9...) han de prendre molta llet. Suposo que és normal que et rebutgi el bibe, perquè ella sap que hi ha la teta i la prefereix molt vegades abans que el bibe.

Jo sincerament, aniria a un grup de lactància. Veure altres mares, compartir dubte si pors, angoixes i cansament, ajuda molt. A part, allà també et podran informar bé de com deslletar, si realment és el que vols. I l'altra cosa que pots fer, si encara no ho fas, és dormir amb ella, així els despertars nocturns es fan menys pesats. De totes maneres pensa que és normal que una nena de 6 mesos es desperti molt a les nits, també si pren bibe, i que les mares anem cansades, i ens llevem de mal humor perquè fa la sensació que no has aclucat ull en tota la nit. Penso que és important prendre-s'ho bé (la son no te la treu ningú però millor començar el dia amb un somriure, no?) El problema realment no són els nostres fills que es desperten, que ens necessiten al seu costat etc. El problema és com està muntat el món, la poca ajuda externa que tenim, la no-existència de comunitats de suport, els horaris laborals...

T'escric això des de l'ordinador de la feina. El meu fill té 27 mesos i des de principis de setembre que torna a despertar-se mil vegades cada nit. Com pots imaginar-te vaig zombi i no faig precisament bona cara. Però jo em cago en la meva feina i els horaris de merda i la nul.la conciliació laboral-familiar. El meu fill fa el que ha de fer: tenir dos anys :love:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dj. oct. 18, 2012 11:41 am

sento que et trobis en aquesta situació i es una decisió dura de prendre, sens dubte.
No et voldria pas aixafar la guitarra, però penso que no hi ha un relació directa entre dormir més i LA. Vull dir que per prendre bibi molt possiblement no dormi millor si és mal dormidor de mena......
Pensa que vindrà la dentició, les pors, els constipats.... en fi, que sempre hi ha un motiu pel que el nen és normal que no dormi bé... i més quan ja no han dormit mai "bé"
És molt dur sobreviure a un nen que no dorm i més tenint-ne un altre que demana atenció, i tu has de fer el que consideris millor per tots. La decisió que prenguis serà la correcta.
Ara, al menys amb, el pit saps que s'adorm i si es desperta torna a dormir de seguida.... no sé.... potser si li dones bibi quan es desperti li costa més dormir desprès.... mai ho saps.
Feu collit? potser seria una solució de moment...... Nosaltres vam adossar el seu llitet al nostre fins als 3 anys perquè era un no parar.... no vam dormir bé però no ens havíem de llevar....

Molta sort.
Maria V.
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dj. oct. 18, 2012 2:36 pm

Albaes, aquí mateix, a "Bebès de 0 a 12 mesos", hi ha un apartat titulat "G.A.B. Grup d'addictes al biberó". Entre les que hi intervenen, potser són majoria les que s'han passat al biberó perquè, per necessitats d'algun tipus, han hagut de renunciar a la lactància materna. No creguis que totes són de les que s'estimen més no donar el pit. Potser hi trobaries consells útils. Per llegir què hi diuen no hi perds res.
Albaes
Entrades: 127
Membre des de: dc. març 23, 2011 9:53 am

EntradaAutor: Albaes » dv. oct. 19, 2012 10:59 am

Gràcies noies! m'heu ajudat molt, Maria, buscaré aquest post! Entrerius, fem collit quan s'ha despertat vàries vegades i no tinc més pasciència, semper acaba al llit amb nosaltres. Si que és còmode que s'adormi amb el pit, però m'agradaria que no només s'adormís així per la meva comoditat, per poder sortir algun dia, per poder posar a dormir el gran i explicar-li contes,... no sé, amb els bibes potser també es despertaria, però crec que més tipa dormiria millor... seguirem provant, a veure si anem a millor! Ponioleta, miraré un grup de lactancia, em sembla que per aquí a Granollers n'hi ha algun... a veure si em poden donar algun consell per deslletar!
Maria V.

EntradaAutor: Maria V. » dv. oct. 19, 2012 12:14 pm

Albaes, el debat que et deia és aquí mateix a "la llet".
Cada criatura és diferent. A mi amb la segona em va passar una cosa semblant a la teva, però ella em va acceptar la cullereta. Al principi, amb una cullereta d'aquelles tan petites que en deien "de moka", li donava unes gotes de llet de biberó abans de donar-li el pit, perquè la tastés. Poc a poc vaig anar augmentant la quantitat. No recordo quantes setmanes va costar aconseguir que es prengués l'equivalent d'un biberó amb cullereta, però no va ser gaire temps. (El biberó no el va tolerar mai. Ni tan sols tolerava una pipa mullada de llet, encara que fos de la meva llet, i això que la pipa li agradava.) En canvi, vaig tenir un altre problema: llet, purés o farinetes, el que fos, durant mesos només s'ho prenia si li ho donava jo. Els disgustos que va passar la meva mare, pobra, alguns dies que jo no havia pogut tornar a temps de la feina, la nena plorava de gana però li tancava la boca ajuntant les genivetes amb tota la pressió per no deixar-s'hi posar la cullera, arribo jo i obre la boca ben oberta i s'ho engoleix tot ben ràpid. Afortunadament va créixer i va canviar...
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

EntradaAutor: sargantana:28 » dv. oct. 19, 2012 1:30 pm

Hola albaes, jo no crec que anar tipa sigui la solució pels despertars, però ja que menja fruita i verdura perquè no proves de donar-li la verdura a la nit? Potser s'atipa més, per provar no perds res...
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. oct. 19, 2012 2:19 pm

sargantana:28 ha escrit:Hola albaes, jo no crec que anar tipa sigui la solució pels despertars, però ja que menja fruita i verdura perquè no proves de donar-li la verdura a la nit? Potser s'atipa més, per provar no perds res...

la llet materna és molt més rica en greixos i atipa més que la fruita i la verdura, i segurament que els cereals també.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Maria V.

EntradaAutor: Maria V. » dv. oct. 19, 2012 8:27 pm

Ponioleta ha escrit:
sargantana:28 ha escrit:Hola albaes, jo no crec que anar tipa sigui la solució pels despertars, però ja que menja fruita i verdura perquè no proves de donar-li la verdura a la nit? Potser s'atipa més, per provar no perds res...

la llet materna és molt més rica en greixos i atipa més que la fruita i la verdura, i segurament que els cereals també.

A la nit, potser es podria provar de donar-li la verdura i a continuació el pit. (Si ho he entès, el problema és que la nena s'adorm abans d'haver-se atipat prou, és a dir, la domina la son.)

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::