Clivelles

Tria el pit o el biberó.

Arual83
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. gen. 01, 2012 5:48 pm

Clivelles

EntradaAutor: Arual83 » dl. oct. 22, 2012 1:36 pm

Estic desesperada!
Des de fa 15 dies(la nena te un mes i mitg casi) que m han sortit clivelles als dos pits.

Vaig anar a l assessora de lactància i llevadora i les dues em van dir que no era un problema de succió. Que l Emma s agafa be al pit. Que em posi la meva llet i secar al aire i purelan (.això nomes m ho va dir la llevadora)Porto fent aixo mes de 10 dies i la cosa sols ha fet que empitjorar. Cada cop que dono pit( cada dos hores mes o menys) veig les estrelles i ploro del dolor...

Això es curarà algun dia??? No puc mes!
eternitat
:: zebra
Entrades: 1406
Membre des de: dt. juny 05, 2012 9:46 pm
Contacta:

Re: Clivelles

EntradaAutor: eternitat » dl. oct. 22, 2012 1:49 pm

Arual, a mi em va passar el mateix, fins i tot sagnava. Ho tenia tant malament que el purelant no em feia res i els discos de lactancia se m'enganxaven a les clivelles. Al final ho vaig sol.lucionar possant-me uns recolectors de llet dels que tenen foradets per la banda de dalt, durant tot el dia, i fora discos. I els primers 3-4dies em possava pomada diprogenta cada 12h (abans de la toma has de recordar rentar-te be els mugrons). A mi em va anar genial. I menys mal, perque començava a pensar que hauria de deixar-ho i ara, en canvi, en pau te 22m i encara hi esta enganxadissim! Anims guapa!
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
Arual83

EntradaAutor: Arual83 » dl. oct. 22, 2012 2:01 pm

Moltes gracies! jo tb estic en aquell pynt de deixar-ho correr però no vull!!!

A mi tb se m enganxen! provaré això que dius i m apunto la crema! demà tinc llevadora per la visita de la quarentena...que m ho torni a mirar....

Aix que complicat!!
cross_13
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

EntradaAutor: cross_13 » dl. oct. 22, 2012 2:30 pm

Si!!!!! Tranquila! Això és fins que els mugrons s’acostumin, fa mal, MOLT! Però pasa. A mi em va pasar quan el nen tenia mes i mig… (i plorava donant el pit) ho vaig provar TOT! Anava amb les tetis al aire tot el dia, diuen que va be que et toqui una mica el sol. I lo de la llet als mugrons també, i també recomanen una crema homeopatica, ara no recordo com es diu… pot ser algu més t’ho pot dir.
ANIMS!
Imatge
Imatge
pietrafilla
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2423
Membre des de: dt. feb. 09, 2010 3:21 pm
Ubicació: Anoia

EntradaAutor: pietrafilla » dl. oct. 22, 2012 5:00 pm

A mi em va passar el mateix, la meva petita no tenia ni 24 h que tenia els mugrons en carn viva i sagnant, no se m'agafava bé...perquè tenia molt pit, poc mugro (malgrat que diguin que no té res a veure...). Si tens uns pits com pilotes i un minimugró... a veure com s'agafa la nena...¿?

Bé, jo també vaig estar per deixar la lactància, cada cop que li havia de donar plorava de dolor, era desesperant. Em posava el Purelan i a l'aire, però la meva sensació va ser que no m'anava tan bé com deien.
El que em va anar bé va ser posar-me la meva pròpia llet, les mugroneres i molta perseverància. Vaig dir que per nassos volia donar el pit... i per nassos li vaig donar.... He estat alletant fins els 23 mesos!!!!

I això fent tot el contrari de les recomanacions (mugroneres, xumet, algún bibi per deixar descansar el pit en alguna pressa...). La nena es va agafar bé i res més.
Això sí moooooooolta paciència i perseverància. Per mi, la lactància va ser el més dur... tanta classe pre-part i el que haurien de fer són classes de suport a la lactància.
ImatgeImatgeImatgeImatge
La princesa de la casa va nèixer amb 3.070kg i 48 cm.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
El príncep de la casa va nèixer amb 3.910 kg i 49 cm.
https://plus.google.com/u/0/photos/1012 ... 005/albums
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: soclamarga » dl. oct. 22, 2012 9:34 pm

Ostres doncs jo vaig fer el mateix que l' eternitat. El purelan no em va anar mai bé, perquè s'enganxava als discos (i als mugrons, clar! i veia les estrelles per treure'm-ho!), i llavors vaig fer això de posar-me els recolectors de llet. Com que no m'hi cabien en els sostents vaig fer un invent agafant-los amb esparadrap a la pell, i així no hi tenia res en contacte amb els mugrons. A part feia gràcia anar veient com quedaven de plens els recolectors! Tot allò normalment s'ho "quedaven" els discos!

Bé, a mi això em va anat molt bé, però a part vaig trobar una crema específica pels mugrons de la marca MUSTELA, que no cal rentar abans de donar el pit, tot i que la mica d'olor que feia no era massa bona, però em va anar de conya, perquè no era gens enganxifosa, no feia mal quan me la posava (amb el purelan sí que em feia molt mal perquè havia "d'apretar" perquè és molt dens), i em va ajudar molt a que es curessin les clivelles. Jo pel proper espero que no me'n surtin, però sinó sé que de bones a primeres provaré amb aquesta pomada.

Molta sort i no et rendeixis! Ja veuràs que trobaràs el remei adequat i quan (ben aviat) et deixin de fer mal veuràs que maco que és (REALMENT!) això de donar el pit! Nosaltres també vam fer LM fins els 18 mesos, tot i que ningú ho hauria dit amb els inicis que vam tenir...
laurajuga
:: rateta
:: rateta
Entrades: 162
Membre des de: dj. abr. 12, 2012 3:33 pm

EntradaAutor: laurajuga » dl. oct. 22, 2012 10:25 pm

M'enganxo a aquest post Arual! :ok:
Jo fa tres setmanes que tinc un "començament de clivella" en un pit i encara no se m'ha curat. Això sí, no ha anat a més, però em fa mal! Tinc els mugrons molt irritats, i faig exactament el mateix: purelan, tetis a l'aire, la mateixa llet al mugró i res de res. Tothom em diu que això es cura, però quan?
ImatgeImatge
Arual83

EntradaAutor: Arual83 » dt. oct. 23, 2012 12:38 am

Gràcies noies!!!

realment això de la lactàmcia es dur. Ho has de desitjar i creure fermement pq sino abandonaries!!

Eternitat ahir vaig comprar la diprogenta, a la farmacia tb me la van recomenar, haviam si aixi ajudo una mica...

Recolrctors de llet encara no he trobat,.he de buscar a altres farmacies!

Rl purelan quan el poseu? jo abans i despres de la toma...A la nit però nomes em poso llet i ho deixo al aire...

Laurajuga anims reina que segur que ens ensortim!!!
eternitat
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dt. oct. 23, 2012 8:22 am

Al començar amb els recolectors i la diprogenta, vaig deixar el purelant (de fet és com una crema hidratant similar al "cacao" pels llavis. Ah! a mi els recolectors me'ls van fer venir a la farmacia en 24-48h perquè no tenien els de la casa avent que m'havia recomanat la llevadora. Però despres vaig veure que algunes botigues de nadons també en tenien.

edito: arual no he pensat a dir-te dues coses. Una, que amb els recolectors has de vigilar no ajupir-te flexionant el cos endevant, ja que pels foradets de ventilació de la part de dalt surt tota la llet recollida i et mulles la brusa. I la segona, que despres de 2-3dies de dur-los possats nit i dia, vaig fer una lleu irritació al voltant de l'aureola, on hi havia la silicona del recolector. Em donava una lleu picor, però res important, preferia això al dolor de les clivelles. Ho vaig resoldre possant-me uns discos de lactancia als que retallava la part central per a deixar a l'aire el mugro. I aixi la silicona del recolector contactava amb el disc i no amb la meva pell. Esper que tinguis sort i ho resolguis aviat! i no dubtis a preguntar!
Nuri g
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Nuri g » dt. oct. 23, 2012 9:34 am

Arual83 ha escrit:Estic desesperada!
Des de fa 15 dies(la nena te un mes i mitg casi) que m han sortit clivelles als dos pits.

Vaig anar a l assessora de lactància i llevadora i les dues em van dir que no era un problema de succió. Que l Emma s agafa be al pit. Que em posi la meva llet i secar al aire i purelan (.això nomes m ho va dir la llevadora)Porto fent aixo mes de 10 dies i la cosa sols ha fet que empitjorar. Cada cop que dono pit( cada dos hores mes o menys) veig les estrelles i ploro del dolor...

Això es curarà algun dia??? No puc mes!

Em sembla molt bé que les companyes t'aconsellin amb pomades i altres.... però el més important, és que si et fa mal és que alguna cosa falla. Dius que vas anar a una assessora de lactància... et va mirar la postura durant tota una presa? li va mirar el tel de la llengua al teu fill?

Normalment, les clivelles surten per culpa de la postura, i si es correcte, podria ser per culpa de la llengua. Et repaso el mes important: el cap i el cos del bebe han d'estar ben alineats, la boca ben oberta, els llavis, tant inferior com superior ben evertits(doblegats cap enfora), el bebe a d'agafar més areola de baix que de d'alt, la seva barbeta i nas tocant el pit... i has de complir sempre sigui la postura que agafis.

Per intentar que no et faci tant de mal, pots probar la postura ventral: consisteix en semireclinar-te o estira.te i amb el bebe a sobre de la teva panxa que mami, i tu aguantar-lo minimament, deixa que s'enganxi ell sol, encara que trigui mitja hora.

A part, si vols que et descarti lo de la llengua, si em penjes una foto de la boca del teu bebe quan plora, tu puc mirar.
ImatgeImatgeImatgeImatge
eternitat
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dt. oct. 23, 2012 11:33 am

Nuri penso que no sempre és que falla alguna cosa. En el meu cas no vam canviar res, perquè també s'agafava bé i resoltes les clivelles es va resoldre tot. Jo penso que en el meu cas era més per tenir-lo tant soviny enganxat. Xumava cada 2h i molta estona
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. oct. 23, 2012 1:21 pm

Hola
coincideixo amb la Flor que si hi ha clivelles és que alguna cosa falla. A vegades aquesta "cosa" es soluciona sola, per exemple quan el nadó creix i li creix la boca.

Per altra banda, sobre les cremes tipus purelan no són massa aconsellables per les clivelles perquè fan una capa greixosa i no deixen que s'assequin i cicatritzin bé.

Si teniu clivelles recomano molt anar a un grup de suport a la lactància on hi hagi assessores experimentades que us puguin ajudar :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Arual83

EntradaAutor: Arual83 » dt. oct. 23, 2012 1:57 pm

Vaig anar a l assessora de lactancia( a dues diferents) les dues em van dir que xuma en la posició correcte i tb li van mirar el tel i estava be. El que si em van dir es que el mugró dret es massa gran i no li cap tot a la boca i la clivella del pit esquerra pot ser degut això...que intenti posar-li la major part de mugró a la boca i que quan tingui la boqueta més gran pot millorar. La del pit dret no ho se. Diuen que xuma molt fort i tb molt sovint i que podria ser això...Que pasciencia...
Igualment t enviaré si em permets fotos de com xuma i de la boca i em doncs la teva opinió! t ho agrairia!

Eternitat la llevadora m ha deixat els recolectors de llet avent i ja els porto posats! de moment no em fa mal el contacte amb la roba...ja es molt!!!
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » dt. oct. 23, 2012 6:27 pm

eternitat ha escrit:Nuri penso que no sempre és que falla alguna cosa. En el meu cas no vam canviar res, perquè també s'agafava bé i resoltes les clivelles es va resoldre tot. Jo penso que en el meu cas era més per tenir-lo tant soviny enganxat. Xumava cada 2h i molta estona

A vegades la mare no té la sensació que hagi canviat res, però en realitat si. El nadó creix, aprèn a agafar-se més be, i en els casos de tel, com més grans més gran tenen la boca i la llengua, i milloren sense fer res.

Però no totes les dones aguanten fins els 3-4 mesos amb dolor.... i ni tots els tels milloren amb el temps. Depen de cada cas. Els tels s'haurien de revisar tant si fas LM com LA... els tels influeixen amb la parla, en la pronunciació de lletres.
ImatgeImatgeImatgeImatge
eternitat
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dt. oct. 23, 2012 9:01 pm

Nuri en el meu cas, vaig començar a clivellar-me als 6-7dies i amb el que vaig fer ho vaig resoldre a les 4-5 setm. Sobretot evitava que s'adormis massa estona amb el mugró a la boca. Sempre he pensat que les clivelles eren just per això, per tenir-lo 20h al dia enganxat. De fet encara ara si alguna nit estic molt cançada i m'adormo amb ell enganxat (i ja te 22m) em llevo amb els mugrons endolorits com els dies previs que vaig començar les clivelles. Creus que potser era pel tel curt? No m'ho havia plantejat fins ara.
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » dc. oct. 24, 2012 9:11 am

eternitat ha escrit:Nuri en el meu cas, vaig començar a clivellar-me als 6-7dies i amb el que vaig fer ho vaig resoldre a les 4-5 setm. Sobretot evitava que s'adormis massa estona amb el mugró a la boca. Sempre he pensat que les clivelles eren just per això, per tenir-lo 20h al dia enganxat. De fet encara ara si alguna nit estic molt cançada i m'adormo amb ell enganxat (i ja te 22m) em llevo amb els mugrons endolorits com els dies previs que vaig començar les clivelles. Creus que potser era pel tel curt? No m'ho havia plantejat fins ara.

Tens la sensació com si tinguessis la punta del mugró encetat? Vas fer LM exclusiva o vas tenir que fer mixta?
Perquè llavors si que podria ser que tingués el tel una mica curt.
Si fos així, llavors el que hauries de tenir en compte, considerant que portes tants mesos de lactància sense pràcticament problemes, és estar atenta a l'evolució de la parla. Si el teu fill quan comenci a parlar pot pronuciar totes les lletres sense problemes, res, però si en canvi, si als 3-4 anys, li costa dir certes lletres, abans d'enviar-lo al logopeda, seria convenient que s'el mirés un cirurgià pediatric i ho valorés.
ImatgeImatgeImatgeImatge
eternitat
Contacta:

EntradaAutor: eternitat » dc. oct. 24, 2012 11:56 am

Ara només tinc aquesta sensació molt de tant en tant. Ja et dic, només si passa moltes hores amb el mugró a la boca com si fos un xumet. I el tema de mixta, si, vam fer mixta mentre estava amb les clivelles perque em moria del dolor pero als 1,5-2m vam tornar a LM exclusiva perquè tenia els mugrons curats. Dijous tinc visita amb la cirujana pediatrica per revisió d'una intervenció que li van fer dimecres passat. Cal que li comenti algo del tel?
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » dj. oct. 25, 2012 9:32 am

eternitat ha escrit:Ara només tinc aquesta sensació molt de tant en tant. Ja et dic, només si passa moltes hores amb el mugró a la boca com si fos un xumet. I el tema de mixta, si, vam fer mixta mentre estava amb les clivelles perque em moria del dolor pero als 1,5-2m vam tornar a LM exclusiva perquè tenia els mugrons curats. Dijous tinc visita amb la cirujana pediatrica per revisió d'una intervenció que li van fer dimecres passat. Cal que li comenti algo del tel?

Si tens aquesta sensació deu tenir una mica el tel curt. Si ja hi has d'anar per una altra cosa, jo ho aprofitaria i li demanaria que li mires. Tu pregunta-li si li prodria afectar a la parla. Potser ell et diu el mateix que jo i t'esperis a veure si diu totes les lletres.

De fet, és al cirurgià pediatric que a de valorar sempre si convé o no fer un tall paliatiu o operar. El tall paliatiu es fa en bebes petits, un cop es fan grans els han de sedar o adormir, i depen del tipus de tel que tinguin. Hi ha 4 tipus de tels diferents, hi ha 2 que es tallen facilment, i 2 són més complicats.

En el teu cas segur que ja l'haurien de adormir.... per això s'ha de valorar molt bé per decidir-ho. Si tu pots estaviar, millor.
Ja m'explicaràs que tal.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Arual83

EntradaAutor: Arual83 » dj. oct. 25, 2012 10:04 am

Hola noies,

Sembla que un pit no em fa tan mal...i la clivella esta asecant(.no ho vull dir gaire alt) l'altre segueix igual.. A mes ara estem en plena crisi del creixsment.

L Emma te 8 setmanes casi i porta dos dies que li costa agafarse sl pit, l agafa i rl deixa anar i s emprenya mooolt...i quan s agafa be fa preses mooolt llargues. Fins ara amb un pit feia prou i mai volia l altra qusn li oferia...Ara els vol els dos..
Crec que deu ser això la crisis...

Havism si aconsegueixo curar les Clivelles! Els recolectors avent em van genial!

Nuri et puc enviar fotus dr l Emma plirant i xumant i em dones opinió?

Gràcies!!!
Nuri g

EntradaAutor: Nuri g » dj. oct. 25, 2012 11:22 am

Arual, si vols ho podem probar....

Si vols que miri si mama bé, el millor és un video... però fes-ho com puguis.
ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::