M'han recomenat suplement
M'han recomenat suplement
Hola, resulta que la meva nena que va néixer el dia 23 pesava 3,450 Kg, el dilluns pesava 3,100 Kg, per tant em va dir la pediatra que ja no podia perdre ni un gram més, i em va receptar que li dones un suplement que son 30ml+1 cullerada de llet artificial, que li haig de donar després de cada mamada, perque quedi més saciada i guanyi pes.
El tema és que li haig de donar amb xeringa però clar la pobreta no sap tragar, ja ho veig, què us deien a vosaltres quan perdia pes?
això de la xeringa no ho trobeu molt "bèstia"??
Estic preocupada perque quan li poso unes gotetes de llet amb el coi de xeringa veig que passa una mal rato.
Gràcies
El tema és que li haig de donar amb xeringa però clar la pobreta no sap tragar, ja ho veig, què us deien a vosaltres quan perdia pes?
Estic preocupada perque quan li poso unes gotetes de llet amb el coi de xeringa veig que passa una mal rato.
- Cabana
- :: tortuga

- Entrades: 349
- Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
- Ubicació: Al país de la Tramuntana
Re: M'han recomenat suplement
Hola, bonica, si li vols donar amb xeringa hi ha un mètode per fer-ho com si mamés : li poses el dit polze (amb la part tova mirant al paladar) dins la boqueta i poses la xeringa enganxada al dit de manera que no li toqui la boca, i li vas donant la llet així. Ella xuclarà el dit i la llet.
Sinó, li pots donar el suplement perfectament amb un gotet, no s'ennuegarà pas (donant-li a poc a poc, es clar). També li pots donar a cullerades.
Qualsevol dels 3 mètodes es bo, el que no es recomana tan petita es el biberó perquè no li provoqui confusió amb el mugró i llavors comenci a mamar malament del pit (la forma com s'extreu la llet del pit es molt diferent del que han de fer per treure-la del biberó).
Sinó, li pots donar el suplement perfectament amb un gotet, no s'ennuegarà pas (donant-li a poc a poc, es clar). També li pots donar a cullerades.
Qualsevol dels 3 mètodes es bo, el que no es recomana tan petita es el biberó perquè no li provoqui confusió amb el mugró i llavors comenci a mamar malament del pit (la forma com s'extreu la llet del pit es molt diferent del que han de fer per treure-la del biberó).
Hola Julieta, a mi em va passar el mateix amb la meva filla. Durant la primera setmana anava perdent pes i ens van recomanar suplement només sortir de l'hospital. Jo no en vaig fer cas i vaig seguir insistint amb la Lactancia materna i la pediatra del Cap em va recolzar. El q vaig fer va ser treure'm llet amb L'extractor i donar-li amb una cullera bibero de la marca medela en cada toma. Això ens va anar molt be i en 3 setmanes vam normalitzar el pes i va anar guanyant.
Han valorat per què perd pes? Els 10 primers dies són per recuperar-lo.
Han mirat la posicio? Cada quan mama? De dia i de nit? Si te un tel? Quanta estona hi està?
Si has de suplementar, molt millor amb la teva llet i despres del pit. Es queda adormit al pit?
Han mirat la posicio? Cada quan mama? De dia i de nit? Si te un tel? Quanta estona hi està?
Si has de suplementar, molt millor amb la teva llet i despres del pit. Es queda adormit al pit?
La meva va esar 2,8 i sortiem de la clínica amb 2,5... Tb li vaig haver de donar reforç, tres dies i jo ja tnia llet i ella ja recuperava pes.
En el meu cas, era pk no tenia llet i ella s'adormia als 5 minuts de mamar. De fet els bibes que hem van donar no baixavem dels 10-20ml.
Jo no vaig provar xeringa pk em vam donar uns bibes molt petits per ella.
Sort
En el meu cas, era pk no tenia llet i ella s'adormia als 5 minuts de mamar. De fet els bibes que hem van donar no baixavem dels 10-20ml.
Jo no vaig provar xeringa pk em vam donar uns bibes molt petits per ella.
Sort
y por que se lo tienes que dar con jeringa????y si se lo das con bibe que para eso esta?????
julieta12 ha escrit:Hola, resulta que la meva nena que va néixer el dia 23 pesava 3,450 Kg, el dilluns pesava 3,100 Kg, per tant em va dir la pediatra que ja no podia perdre ni un gram més, i em va receptar que li dones un suplement que son 30ml+1 cullerada de llet artificial, que li haig de donar després de cada mamada, perque quedi més saciada i guanyi pes.
Gràcies
Hola Julieta.... veig que el teu pediatre no es pro-lactancia materna, i no ho dic em mala intenció. Et va preguntar alguna cosa sobre el pit o simplement va fer el més fácil i va receptar-te llet artificial?
Ten recordes que em vas dir que el teu bebe dormia molt i que tardava moltes hores en tornar-te a demanar pit. A vegades, els bebes quan perden pes no tenen prou energia per mamar prou, mamen poc i dormen molt, com més dormen, menys mamen. És un peix que es mossega la cua.
Pots capgirar la situació, com? Has d'aconseguir augmentar la teva producció de llet. Ho pots fer amb l'extractor. El que funciona més bé és estimular-te durant 10 minuts moltes vegades al dia, un cop mami, al cap d'una estona (1 hora). Amb la llet que treguis li dones al teu bebe i si té més gana li dones llet artificial (el més important és que recuperi el pes del naixement, tant és amb quina llet) Proba-ho amb la cullera biberó, com tant dit. El problema d'utilitzar el biberó quan són tant petits és que pots fer que es confonguin. Tot just està aprenen a mamar i si li introdueixes el biberó pot fer que llavors s'agafi malament i provocar-te clivelles.
Sempre dona-li el pit primer i després el suplement.
sol ha escrit:y por que se lo tienes que dar con jeringa????y si se lo das con bibe que para eso esta?????
Perquè el biberó és molt diferent al pit. Per treure la llet del biberó no cal practicament força, la llet surt quasi sola, a raig, amb molta quantitat. I al pit no, els bebes han de fer força, si estan més temps, i s'agafen totalment diferent.
Hi ha molts bebes que els hi crea confusió, i llavors s'agafen al pit com si fos un biberó, o sigui només del mugró i no de l'aureola, i llavors és quan de seguida pot fer mal i fer que sortint clívelles. Amb la xeringa o amb el biberó-cullera no perjudiques la instauració de la lactància.
I si no et vols comprar l'extractor ho pots fer així:
Dona-li el pit i després el suplement de llet artificial. El suplement fes-li 30 ml. al cap d'una estona torna-li a oferir el pit... si ell mama t'está estimulant la producció de llet, com més mami millor. Pots plantejar-te donar el suplement cada 3 hores després d'haver fet pit i entremig fer 2-3 vegades pit 5-10 minuts només perquè t'estimuli.
Un cop hagi recuperat el pes del naixement, si vols fer LME hauràs d'anar reduint el suplement a poc a poc, i augmentant les preses de pit.
Si llavors tens dubres... pregunta aquí al socpetit.
Dona-li el pit i després el suplement de llet artificial. El suplement fes-li 30 ml. al cap d'una estona torna-li a oferir el pit... si ell mama t'está estimulant la producció de llet, com més mami millor. Pots plantejar-te donar el suplement cada 3 hores després d'haver fet pit i entremig fer 2-3 vegades pit 5-10 minuts només perquè t'estimuli.
Un cop hagi recuperat el pes del naixement, si vols fer LME hauràs d'anar reduint el suplement a poc a poc, i augmentant les preses de pit.
Si llavors tens dubres... pregunta aquí al socpetit.
Nena, compra un bibi!! els de medela amb la tetina calma son els que hem van recomanar a mi que hem va pasar el mateix que a tu! son fets per tal de que el bebe hagui de mamar igual que al pit! un peto
julieta reina, primer de tot estiguis tranquil.la,.... és el més important
Havent passat per una experiència amb la LM complicada en els seus inicis, el que faria sense pensar-m'ho dos cops és anar a un grup de suport a la lactància a veure si hi ha algun problema i identificar-lo, tal com t'ha dit la Juliet, pot haver-hi mil causes diferents i s'ha de saber quina és per poder-hi trobar solució
Allí t'assessoraran per tal de poder mantenir la LM i que la petita agafi pes.
Normalment des de pediatria aconsellen el suplement perquè és la forma més ràpida i fàcil de que la nena agafi pes... però depen de com es faci o com reaccioni la petita pot representar el principi del final de la LM..... això ho has de valorar tu mateixa i decidir en conseqüència.
Al principi jo també vaig donar algun suplement amb biberó perquè amb la cullera es posava molt neguitós i vaig tirar pel dret. El meu problema no era el pes sinó el dolor.... tot i així vaig tirar endavant amb la LM fins passats els dos anys
tot es qüestió de proposar-ho i ser conscient del que representa la tetina pels nadons ja que no tots son igual i alguns, un cop han agafat la tetina del bibi no volen el pit, que és molta feina....
Molta sort bonica.
Havent passat per una experiència amb la LM complicada en els seus inicis, el que faria sense pensar-m'ho dos cops és anar a un grup de suport a la lactància a veure si hi ha algun problema i identificar-lo, tal com t'ha dit la Juliet, pot haver-hi mil causes diferents i s'ha de saber quina és per poder-hi trobar solució
Allí t'assessoraran per tal de poder mantenir la LM i que la petita agafi pes.
Normalment des de pediatria aconsellen el suplement perquè és la forma més ràpida i fàcil de que la nena agafi pes... però depen de com es faci o com reaccioni la petita pot representar el principi del final de la LM..... això ho has de valorar tu mateixa i decidir en conseqüència.
Al principi jo també vaig donar algun suplement amb biberó perquè amb la cullera es posava molt neguitós i vaig tirar pel dret. El meu problema no era el pes sinó el dolor.... tot i així vaig tirar endavant amb la LM fins passats els dos anys
tot es qüestió de proposar-ho i ser conscient del que representa la tetina pels nadons ja que no tots son igual i alguns, un cop han agafat la tetina del bibi no volen el pit, que és molta feina....Molta sort bonica.
Jo a la Berta també li vaig haver de donar suplement perquè va néixer força petitona.
Jo li vaig donar des del principi amb biberó normal i no hi va haver cap problema, de fet ara té 15 mesos i encara mama!!! Ja sé que cada cas és un món, però a mi em va anar bé... això sí, xumet no que n'hi vaig donar mai...
Jo li vaig donar des del principi amb biberó normal i no hi va haver cap problema, de fet ara té 15 mesos i encara mama!!! Ja sé que cada cas és un món, però a mi em va anar bé... això sí, xumet no que n'hi vaig donar mai...
El meu nen va neixer amb 3.560 grams i abans de sortir de l'hospital va perdre 80g i en una setmana a casa amb lactancia materna va guanyar nomes 30g per tant la pediatra em va dir que hauria de donar-li un biberon de 60ml despres de cada pit pero jo no volia donar-li tant i amb biberon despres de pensar i consultar amb altres mares li vaig donar 30ml de llet artificial amb biberon durant 2 setmanas i reduin poc a poc fins a donar-li nomes el pit i la veritat estic molt contenta de que el meu nen no li va afectar el prende biberon per a la lactancia li agrada moltisim el pit i ara esta guanyan pes normalment. Disculpeu el meu catala estic practicant jejeje
- Gimmy&Anna
- :: papallona

- Entrades: 109
- Membre des de: dg. oct. 23, 2011 11:59 am
Perquè la majoria de pediatres sempre recomanen suplements????? quina obceció que tenen alguns amb el pes?!! A nosaltres també ens va passar el mateix, la nostra nena passat 10 dies de nèixer no havia recuperat el pes del neixament i també volien que li donessim suplement. Nosaltres vem seguir el nostre instint, veiem la nena que no plorava quan acabava de menjar doncs senyal que no en necessitava més... i no li vem donar, tot i anar en contre de l'opinió del pediatre, que semblava que no donar-li el suplement, feiem una cosa super greu amb la nostra filla!! Els nens sans són perfectament capaços d'agafar del pit el que necessiten. (a no sé que hi hagi algún altre problema es clar...) Al cap de poc la nena va anar guanyant pes només amb el pit. Es qüestió als primers dies quan encara tenen poca força d'anar-li oferint el pit i la producció augmenta a les seves necessitats. LA NATURALESA ÉS MOLT SÀBIA (més que "alguns" pediatres)!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |