Quants bibis ha de pendre un nen de 3 mesos?

Tria el pit o el biberó.

MILEIDY13
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dc. set. 12, 2012 5:16 pm

Quants bibis ha de pendre un nen de 3 mesos?

EntradaAutor: MILEIDY13 » dl. nov. 05, 2012 4:37 pm

Hola noies, a veure si hem podeu ajudar!
el peque fa 5 bibis al dia en teoria de 150ml però no els acaba quasi mai; avui el pediatre ens ha dit que està baix de pes i que hem d'obligar-lo a que els acabi ...dificil...fa fastigs quan no en vol mes i tira patades..el meu dubte es, potser a la nit alla a les 12 el podem despertar i donar-li un altre bibi?potser 5 bibis al dia es poc?
un peto
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Cabana
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: Quants bibis ha de pendre un nen de 3 mesos?

EntradaAutor: Cabana » dl. nov. 05, 2012 6:45 pm

Bona tarda!
Els biberons, a l'igual que si donessis pit, son a demanda. Això vol dir que hi has de donar quan ell el demana. Si no en demana es perquè no el necessita.
Quant pesa, per cert? Hi han metges que posen el crit al cel desseguida, però si veus que el bebè va fent, creix i no està neguitós ni plorós, jo no m'hi capficaria massa.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dl. nov. 05, 2012 6:51 pm

Ho trobo una barbaritat aixó d'obligar-lo a que s'acabi la llet... cap pediatra hauria de dir coses com aquestes!! Si el nen està tip i l'obligues a acabar-s'ho, és molt probable que acabi vomitant. El biberó és a demanda i trobo que amb 3 mesos i pren 150 ho trobo força bé.
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

EntradaAutor: Ganga » dl. nov. 05, 2012 6:56 pm

bones!
ostres, sincerament...jo canviaria de pediatra i de metge si em digués a mi que m'hauria d'acabar els plats de tots els àpats.
La gana no és regular en cap presa ni cap dia ni cap setmana serà la mateixa....però això mai en tota la vida...no sé...que està baix de pes..hi ha molt alarmista, si el nen està sa, es veu bé, dorm,menja el que vol..jo la veritat canviaria a un professional que en comptes d'angoixar-me estigués pel que cal.
ànims. :ok:
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
MILEIDY13

EntradaAutor: MILEIDY13 » dl. nov. 05, 2012 7:40 pm

Cabaana, pesa 5.570 i medeix 61,5. He insistit entretenint-lo i pasejant-lo i ha begut una miketa mes..el meu marit i jo hem optat de provar de donar-li un bibi a mitjanit a veure que tal....
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dl. nov. 05, 2012 7:48 pm

Jo trobo que 150 esta molt be, el Quim amb 3 mesos crec que feia 120 i ja em donava per molt satisfeta, vam estar amb el 150 i 180 fins els 9 mesos que jo recordi. I mai ha passat dels 210.

Aleshores si que li feia mes sovint, quan ell tenia gana que mes o menys acabava sent cada 3 hores o abans, posem 6-9-12-3-6-9-12, son 7. I anava fent miquetes, ens podiem estar 1 hora tranquilament per fer un bibe a xarrupets.

Anims! :content:
Pesolada
Entrades: 97
Membre des de: dl. set. 03, 2012 11:26 am

EntradaAutor: Pesolada » dl. nov. 05, 2012 8:31 pm

De pes no ho se ben be, pero una mica si li falta. El meu amb pit feia casi 7 kilos.

Potse aquesta llet q pren no la asimila be o donar-li un bibi mes.

Pero lo de obligar-lo no ho veig clar, pero el dina deu ser plaer.
pesol
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dl. nov. 05, 2012 9:15 pm

Pesolada ha escrit:pero una mica si li falta. El meu amb pit feia casi 7 kilos.

Perdona que m'hi fiqui... però en llegir això m'ha agafat de tot... Cada nen és un món, tant si fan pit com biberó cada un te el pes i la talla que té, només faltaria que tots els nens als 3 mesos haguessin de pesar 7kg! alguns en pesaran 5 i altres 8, i tots estan igual de sans. I si no estan sans ho haurà de determinar el pediatre basant-se amb dades biomèdiques del nen, no només amb una simple dada de pes reflexada sobre un dixós gràfic.

Hi ha nens que són de menjar molt, nens que són de menjar poc. Nens que són d'engreixar molt, altres poc. Alguns caminen als 9 mesos i d'altres ho fan als 18. Nens alts, nens baixos... i tots estan igual de sans! <:-) <:-)

Ah! i el tema del post, jo crec que si la criatura no demana més bibes és que no en vol més. Però si us preocupa el tema pes i voleu intentar-li donar un bibi a les 12 de la nit i se'l pren doncs mira, estareu més tranquils (i el nen igual de sa). Però si no el vol no insistiria.

A disfrutar i deixar-se estar de taules de pes!
Cabana

EntradaAutor: Cabana » dl. nov. 05, 2012 9:26 pm

MILEIDY13 ha escrit:Cabaana, pesa 5.570 i medeix 61,5. He insistit entretenint-lo i pasejant-lo i ha begut una miketa mes..el meu marit i jo hem optat de provar de donar-li un bibi a mitjanit a veure que tal....

Doncs mira, el meu als 3 mesos pesava menys (hem tingut uns inicis difícils), però acabo de consultar les gràfiques de l'OMS sobre pes i alçada i el teu està al percentil 15! Totalment normal, vaja! Hi ha molts pediatres de la vella escola que pensen que els bebès han d'estar super gordets i no es així, estar gras no es sinònim de salut. I pel que expliques i veig a la gràfica, el teu està perfectament dins la normalitat! A més s'ha de tenir en compte el caràcter del nen/a, si es nerviós i inquiet (el meu ho es molt) gastarà molta energia i no acumularà tant greix com un bebè d'aquells que només menge i dormen!

Mira't la gràfica, si vols :

Pes :
http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_wfa_ninos_p_0_2.pdf

Alçada:
http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_lfa_ninos_p_0_2.pdf

Jo no l'obligaria a menjar si ell no en vol o no ho demana! També podeu demanar una segona opinió mèdica!
Cabana

EntradaAutor: Cabana » dl. nov. 05, 2012 9:28 pm

Ah, i el meu cigru, ara amb 8 mesos, pesa quasi 10 kg. Ha passat de ser de percentil baix a estar x sobre la mitjana en mesos. Cada nen té un ritme de creixement, no ens podem fiar només dels estàndards!
pesol

EntradaAutor: pesol » dl. nov. 05, 2012 9:38 pm

Cabana, com el meu. Als 3 mesos pesava 5 kg justets, i després va agafar gana de cop i va passar a estar "per sota" a estar "per sobre". Tot plegat... ganes de fer-nos preocupar innecessàriament!
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dl. nov. 05, 2012 9:58 pm

Cada nen es un mon!!No es pot obligar a acabar-se el bibi, si no en vol mes deu ser perque esta tip. Jo a la nit no el despertaria, si dorm i no es desperta significa que esta be.
Cabana

EntradaAutor: Cabana » dl. nov. 05, 2012 10:17 pm

pesol ha escrit:Cabana, com el meu. Als 3 mesos pesava 5 kg justets, i després va agafar gana de cop i va passar a estar "per sota" a estar "per sobre". Tot plegat... ganes de fer-nos preocupar innecessàriament!

Doncs si, a mi, al començament, vam agafar un ritme de visites que em va angoixar molt, cada 2 dies li controlaven el pes. Digue'm tu si l'angoixa es bona per a alletar un bebè..., i a sobre tenia el frenet lingual curt i no se'n van adonar a la SS : l'infermera no n'estava segura. Li van acabar tallant a la consulta del dr. Ruiz amb 2 mesos i mig..., et poden fer passar un calvari per incompetents..., en fi, santa paciència!
MILEIDY13

EntradaAutor: MILEIDY13 » dt. nov. 06, 2012 7:43 am

Noies moltes gràcies pels consells!! he mirat les gràfiques aquestes i son com molt de la vella escola!! ahir a les 11 de la nit vaig agafar el nen, dormit!, a la falda i li vaig posar el bibi a la boca!!se'l va pimpar tot sencer sense obrir els ulls!! si no l'haguès volgut no l'haguès forçat pas però vaig quedar asombrada de com va tragar! crec que es el segon bibi que es menja sencer sense parar!!
Be conclusió, cada nen es un mon!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Cabana

EntradaAutor: Cabana » dt. nov. 06, 2012 8:43 am

Mira, veus? Genial! :ok:

Si, jo el tema gràfiques el tinc entrevessat pel calvari que he passat, però te les he passat perquè veiessis que el teu petit entra dins d'allò que ens agrada malanomenar "normalitat". Cada cop que sento la paraula "normal" tinc esgarrifances...aix. Bé, doncs res, que vagi tot molt bé!
Pesolada

EntradaAutor: Pesolada » dt. nov. 06, 2012 10:24 am

pesol ha escrit:

Perdona que m'hi fiqui... però en llegir això m'ha agafat de tot... Cada nen és un món, tant si fan pit com biberó cada un te el pes i la talla que té, només faltaria que tots els nens als 3 mesos haguessin de pesar 7kg! alguns en pesaran 5 i altres 8, i tots estan igual de sans. I si no estan sans ho haurà de determinar el pediatre basant-se amb dades biomèdiques del nen, no només amb una simple dada de pes reflexada sobre un dixós gràfic.

Hi ha nens que són de menjar molt, nens que són de menjar poc. Nens que són d'engreixar molt, altres poc. Alguns caminen als 9 mesos i d'altres ho fan als 18. Nens alts, nens baixos... i tots estan igual de sans! <:-) <:-)

Ah! i el tema del post, jo crec que si la criatura no demana més bibes és que no en vol més. Però si us preocupa el tema pes i voleu intentar-li donar un bibi a les 12 de la nit i se'l pren doncs mira, estareu més tranquils (i el nen igual de sa). Però si no el vol no insistiria.

Bé,

Pèsol espero que no t'ennueguis, ja que si els bé penso que no hi ha q obligar, no sóc metge i només miro una referència personal, no vaig ha dir que el pediatre s'equivoca ni vaig a qüestionar a ningú.

Només que pot q estigui per sota del pes, o que la llet no adequada (algunes mares van canviant de llet fins a donar amb l'apropiada) Però mai obligaria a menjar més, que també ho dic.

Només he donat llet materna, així que només vaig pensar que pot q no li sent bé ja que el sento molt a les mamas que donen biberó.

Deu ser que tu ets un gran metge o saps molt.
pesol

EntradaAutor: pesol » dt. nov. 06, 2012 10:37 am

Pesolada ha escrit:
pesol ha escrit:

Bé,

Pèsol espero que no t'ennueguis, ja que si els bé penso que no hi ha q obligar, no sóc metge i només miro una referència personal, no vaig ha dir que el pediatre s'equivoca ni vaig a qüestionar a ningú.

Només que pot q estigui per sota del pes, o que la llet no adequada (algunes mares van canviant de llet fins a donar amb l'apropiada) Però mai obligaria a menjar més, que també ho dic.

Només he donat llet materna, així que només vaig pensar que pot q no li sent bé ja que el sento molt a les mamas que donen biberó.

Deu ser que tu ets un gran metge o saps molt.

Ni soc metge, ni en sé molt.

Simplement aquest comentari de "una mica sí que li falta" el vaig trobar fora de lloc. I potser vaig "saltar" innecessàriament, potser sí. Simplement, vaig recordar quan el meu fill tenia 3 mesos i pesava 5kg també em feien aquest tipus de comentaris i em sentàven bastant malament (i més perquè fèiem LME i encara em sentia més culpable i menys capaç d'alletar al meu fill i anava augmentant aquesta inseguretat que tenim les mares primerenques). A més, el temps m'ha demostrat que ni al meu fill "li faltava una mica", ni jo era incapaç d'alletar-lo.

Tema enterrat per part meva <:-) <:-)
tardibelle
Entrades: 58
Membre des de: dv. set. 09, 2011 7:36 pm

EntradaAutor: tardibelle » dt. nov. 06, 2012 11:15 am

Bon dia Mileidi,
Jo faig lactacia mixta pit mes bibe, avui he anat a la revisio dels dos mesos i la meva filla tambe esta una mica baixa de pes, pero la pediatra m'ha dit que continues amb la mateixa pauta que fins ara seguia i que cada nen te el seu ritme, i si no es de fer grans engreixades doncs no pasa res mentre estigui sana i forta.
Pesolada

EntradaAutor: Pesolada » dt. nov. 06, 2012 11:26 am

precisament si fas pit, aquest problema no el tens, ja que no hi intolencies a la LM, aixi q no et tenies que preocupar-te.

En cambi amb bibi, si que hi rebuig algunes subtancies, i per aixo vaig dir aquest comentari, no era per porsar- aixi.

Sol vaig mira la meva cartilla per veure, era un simple comentari, pero deixo clar que no cal obliga a un nen menjar, ja que es un plaer el dinar.

per mi tema tb tancat.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::