LM cada 3hores?

Tria el pit o el biberó.

julieta12
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

LM cada 3hores?

EntradaAutor: julieta12 » dg. nov. 25, 2012 7:23 pm

Hola mamis, la meva filla té 1 meset i el seu progrés en el pes ha sigut el següent:
Naixament (23.10.12): 3,450 Kg
Data d'alta (26.10.12): 3,100 Kg (-350 gr)
1er.Control (30.10.12): 3,100 Kg (=)
2on.Control (02.11.12): 3,220 Kg (+120 gr)
3er.Control (09.11.12): 3,390 Kg (+170 gr)
4rt.Control (20.11.12): 3,695 Kg (+305 gr)

Al primer control com que no havia recuperat res, la pediatre em va dir que li dongués un complement (llet artificial amb xeringueta) però no li vaig arribar a donar, esperant que agafés pes en el següent control, i així va ser, em vaig quedar tranquil·la doncs.

El tema que m'amoïna és que tot i que augmenta de pes adeqüadament, tot el sant dia em demana pit, i no ho entenc perque sino tingués suficient llet no guanyaria pes no? i em demana i demana i estic ja una mica estressada i tinc els mogros ensetats de tant "xumar"... crec que em fa servir de xumet més que aliment!!!
La pediatre em va dir que ella és partidària de portar un control en el tema de LM, ella diu donar el pit cada 3 hores i si demana entre aquest temps posar-li un xumet, buff no m'agrada la idea però és que ja no puc més!!!!! em demana casi cada 30 minuts, no m'atreveixo ni a sortir al carrer! com que a casa estic sola, casi no puc ni dutxar-me perque quan la poso al moisès plora als 30 segons! què em recomaneu??

Gràcies i a disfrutar dels petits! :globus:
kabbisa
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: LM cada 3hores?

EntradaAutor: kabbisa » dg. nov. 25, 2012 8:04 pm

La recomanació és no mirar el rellotge, pq de normal no mengen cada tres hores !!

El meu tb menjava constantment. Em vaig fer un quadre per mostrar-li al pediatre per si era excès de demanda, i em va dir que allò era lm a demanda, i no lo bucòlic i bonic q ens podem imaginar... (O ens expliquensegons on)
I això q nosaltres no hem fet mai lme. Sempre lmmixta (o be un biberó quan ja estava una mica farta o be una micona de bibe quan portava molta estona)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Akanne79
Entrades: 196
Membre des de: dl. nov. 14, 2011 2:22 pm

EntradaAutor: Akanne79 » dg. nov. 25, 2012 8:20 pm

Doncs a mi em demanava cada dos per tres com a tu i vaig cansar-me una mica de no poder fer res més. ho vaig consultar amb les pediatres perquè la meva sensació era que passava gana i que no en tenia prou i em deien que me la posses més , però jo pensava: com volen que me la possi més si la tinc tot el dia enganxada????!!!

Si fos ara, li hagués introduit algun bibe entre mig tant per descansar jo com els mugrons i no per aquesta rao m'he de sentir menys mare que altres que només donen pit.
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

EntradaAutor: Cabana » dg. nov. 25, 2012 9:07 pm

Es totalment normal que et demani sovint el pit, per diverses raons. El pit no només el fan servir per prendre llet, també per tenir contacte amb la mare, per calmar-se, per consolar-se, per adormir-se. 9 mesos totalment en contacte amb el teu cos significa que, un cop a fora, et necessita a prop, i quina millor manera per tenir-te a prop que mamar?

Els xumets es van inventar per imitar el mugró, no al revés. El nostre problema es que no estem preparades per a emprendre aquesta meravellosa tasca de l'alletament a demanda. Estem tan manipulades que el primer que ens ve al cap es que o no produïm prou llet o no queden saciats, etc, etc. La llevadora del meu cap sempre fa aquesta analogia : la llet materna es com un plat de verdura al vapor, el més sa que et pots menjar, en canvi el biberó es com menjar vedella amb bolets cada vegada, que et pot deixar molt ple i saciat però no es l'opció més saludable.

En el meu cas ja et dic que ho vam passar malament els primers mesos, perquè no agafava prou pes. Vam fer LM fins que vaig decidir relactar (a part tenia el frenet curt i no mamava bé, no li aprofitava, pobre). Quan vaig relactar vaig estar 6 dies amb el nen al pit les 24h. Les 24 h!! Pensava que no ens en sortiriem, però si. A mesura que van creixent la demanda de pit va canviant, ja ho veuràs, també comencen a agafar més independència. Tot anirà a millor, t'ho asseguro. A part aquests mesos et passaràn volant encara que no t'ho puguis creure, i més endavant ho recordaràs amb nostàlgia i enyorança!

Ànims, estàs fent el millor que pots fer : ragalar-li el teu temps, amor i salut per a ella i per a tu! :)
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

EntradaAutor: catalanna » dg. nov. 25, 2012 10:29 pm

Ja t'avanço que no tinc tanta experiència com moltes noies que hi ha aquí al SP, però et parlo com a mare que ha fet LME sis mesos: ni tres hores, ni tot el dia al pit! Entenc que el pit és més que alimentació, i de fet és preciós, però crec que en l'equilibri està el truc. Ves provant, potser no sempre que plora vol pit, potser vol que l'agafis, que el passegis amb una motxilla... O fins i tot, perquè no, que li posis el xumet. Ara, paciència, amb 1 mes no pots esperar gaire més que donar el pit tot el dia, deixa passar el temps. I no miris el rellotge ni intentis establir horaris, simplement deixa de relacionar qualsevol gemec amb que té gana!
KIO
Entrades: 3
Membre des de: ds. set. 05, 2009 10:34 pm

EntradaAutor: KIO » dl. nov. 26, 2012 10:44 am

Bon dia!

Jo em vaig trobar en una situació semblant... El meu fill va néixer amb més de 4 quilos i demanava MOLT!!!!!!! Va ser així durant uns dos mesos i mig; a la clínica em van donar "suplements" perquè no guanyava pes, però a la que vaig arribar a casa vam deixar estar els suplements i vam fer LME. És dur, però si superes aquests mesos després és genial (contacte amb el nen, comoditat...).

Abans de tenir el nen jo era bastant reàcia a donar el pit, em feia "angúnia", però ara penso que és el millor que vaig fer. No vam comprar mai un pot de llet! i quan estava cansada de "teta, teta i només teta" agafava el cotxet i sortia a passejar (tot i que era ple hivern ja que va néixer el 24 de desembre!!!). Ara estic a punt de tenir la segona i penso fer el mateix, sí que és cert que els primers mesos costen, però passen ràpid!

Ànims!!!!
msi251
:: granota
:: granota
Entrades: 236
Membre des de: dl. des. 13, 2010 11:00 am
Ubicació: barcelona

EntradaAutor: msi251 » dl. nov. 26, 2012 1:29 pm

jo mai vaig fer cas de les hores... l'hi donava quan ella volia- tant podia ser al cap d'1 hora o al cap de tres...
Imatge
ImatgeImatgeImatge
kabbisa
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dl. nov. 26, 2012 1:37 pm

El meu si tenia gana, ja podies posar-lo al cotxet, posar-li un nino al davant, passejar-lo a coll,... q seguia bramant!!
(Encara ho fa ara!)
I res de cada hora! De vegades era deixar-lo i als 20 min tornar a plorar de gana! :-)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
marteta75
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. oct. 30, 2011 11:50 am

EntradaAutor: marteta75 » dl. nov. 26, 2012 1:42 pm

Julieta, el teu cas és un calc al meu, jejeje.
Mira, va pesar al neixer 3,410. Va perdre fins a pesar 3kg. I al mes pesava 3,780kg. A mi també em van dir que si volia li donés un suplement després de fer pit, però ell no el volia, ja en tenia prou amb el pit. Això si, cada 1,30-2h demanava teta. La gine em va dir que intentés aguantar 2-3h pq el pit es carregués de nou, però jo vaig passar. Jo estava una mica com tu, perquè a sobre no mamava 5min, estava enganxat 1h i a la mitja hora tornava a demanar. Si t'agovies doncs fes-li un suplement, després de fer pit, a veure si te l'agafa, però ja veuràs que poc a poc s'anirà espaiant. El meu ara te 3m i tinc dies que fa pit cada 3-4h i dies que cada hora em demana però és el que t'han dit, a vegades només vol fer 5min de xupetito i després es queda relaxat o vol que el gronxis una mica. Jo també estava sola i era un pal, tot el dia amb la teta a fora, sense dutxar-me, sense menjar... jajajaj! Ja veuràs que a partir d'ara ja notaras una mica de canvi, el primer mes és un infern! I el que t'han dit, ves a algun centre comercial, allà ells s'entretenen i a mi al menys m'aguanta una mica més i si vol pit doncs li dones. Avui dia a quasi tots els centres hi ha un espai de lactancia, per si no vols posar-te en un bar.
Ànims!!!
Imatge
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. nov. 26, 2012 2:01 pm

Hola julieta

Felicitats per la teva lactància i per la teva nena!!! Les primeres setmanes són les més complicades (en la lactància i en la maternitat en general) i si la teva nena ja té un més ja tens part del camí feta :love:

Establir horaris en la lactància materna és condemnar-la al fracàs. D'acord, potser alguna mare ha donat teta estríctament cada tres hores durant 1 any però no és el més habitual.
És veritat que cada nen és un món, que normalment tenen gana abans de les 3h i que a vegades mamen cada 20 minuts i a vegades cada 2 hores.
De totes maneres hi ha dues coses que, a priori, no em semblen "normals":
-que tinguis els mugrons encetats. Donar el pit no hauria de fer mal
-que estigui tanta estona enganxada al pit i et demani sempre tant sovint.

Podria ser, (podria) que hi hagués algun petit problema de postura o similar que fes que la teva filla no mami d'una forma prou eficient i necessiti estar molta estona mamant per aconseguir menjar una quantitat de llet suficient. Jo et recomanaria que et passessis per un grup de lactància perquè fessin un cop d'ull en la posició de la teva filla, com posa la boca etc. I de pas et trobaràs amb altres mares que també donen el pit i podràs compartir altres dubtes, si en tens, o escoltar els seus. A mi em va anar genial compartir experiències i trobar-me amb altres mares quan el meu fill era més petit.

Per cert, com és que la peses tant sovint? t'ho ha dit el pediatra?
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
EMAMI
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

EntradaAutor: EMAMI » dc. nov. 28, 2012 7:56 pm

Hola Julieta12!
La meva filla cada dues hores màxim mama. El pediatra em va dir que els nens amb LM poden arribar a mamar cada hora! I que el que no havua de fer era esperar-me a tenir els pits durs i molt plens, que no és bo...
Espero haver-te ajudat!
impala
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dl. març 19, 2012 7:48 am

EntradaAutor: impala » dj. nov. 29, 2012 11:14 am

La meva també es passava el dia enganxada al pit, bé, el dia i la nit, de vegades mamava, de vegades feia el xumet. Cap als cinc mesos va començar a passar estones desenganxada, però pensa que jo anava pel carrer amb la nena als braços i donant-li el pit. No vam pensar mai en fer LA. Si només li ofereixes el pit cada 3 hores i no quan t'ho demana és possible que la falta d'estimulació et faci tenir menys llet i hagis d'acabar amb LA. A més, pels nens el pit no només és aliment, de vegades s'hi volen enganxar per sentir-se més segurs, per estar més prop teu... és cansat, però alhora és meravellós. Mira de prendre't-ho com una cosa que dura molt poc temps, que només podeu fer tu i ella, ja veuràs que després passa molt ràpid. Jo tinc la sort que la meva té més d'un any i segueix fent moltes tomes, tant de dia com de nit, i en segueixo gaudint, malgrat que hi ha dies que em costa horrors llevar-me.
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dj. nov. 29, 2012 2:52 pm

Seré breu:

1- responent a la pregunta de les 3 hores: no i rotundament no. Barra lliure de teta, funciona així, qui digui que no menteix "como bellacos".

2- això és una amenaça: la propera que torni a dir que el nen la fa servir de xumet pensaré d'ella que utilitza al seu home de consolador.
Entre plàstic i pell les meves nenes i jo ho tenim clar... No sé vosaltres.

3-que quedi gravat a foc: la LM No ha de fer mai mal, si en fa hi ha problemes, i els proble,es tenen solució.
Akanne79
Entrades: 196
Membre des de: dl. nov. 14, 2011 2:22 pm

EntradaAutor: Akanne79 » dj. nov. 29, 2012 10:49 pm

Julyet ha escrit:Seré breu:

1- responent a la pregunta de les 3 hores: no i rotundament no. Barra lliure de teta, funciona així, qui digui que no menteix "como bellacos".

2- això és una amenaça: la propera que torni a dir que el nen la fa servir de xumet pensaré d'ella que utilitza al seu home de consolador.
Entre plàstic i pell les meves nenes i jo ho tenim clar... No sé vosaltres.

3-que quedi gravat a foc: la LM No ha de fer mai mal, si en fa hi ha problemes, i els proble,es tenen solució.

Julyet, si el teu missatge és una broma, ho sento però no m'ha fet gràcia i sinó ho és crec que s'han de respectar els comentaris, opinions i experiencies de tothom.
Salutacions,
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dv. nov. 30, 2012 8:18 am

No t'entenc.
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dg. des. 02, 2012 10:45 pm

Julyet ha escrit:

M'ha encantat aquesta frase! Jajajaja!
A banda d'això, com ja t'han dit, et serà més fàcil si t'oblides del rellotge i si penses q no sempre demana menjar, a vegades demana beure, a vegades calor, a vegades relax... A mida q us aneu coneixent ella t'ho sabrà demanar i tu la sabras entendre. El principi sempre es dur per les expectatives q ens han marcat i perque cal un temps d'adaptacio. De totes formes no t'hauria de fer mal... Com ha dit la ponioleta, acosta't a un grup de lactancia q et podran revisar la postura i et podras desfogar.
Anims!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
meirinish
Entrades: 31
Membre des de: dg. set. 16, 2012 6:17 pm

EntradaAutor: meirinish » dt. gen. 01, 2013 7:17 pm

Jo, t'explio la meva experiència que segur que hi haurà noies que no hi estaran d'acord, però ens ha anat superbé.

Vaig fer LME a demanda fins el primer mes. A partir de llavors, el pediatre ens va recomenar de respectar les 3 hores entre toma i toma ja que llavors l'estomag dels bebés es va acostumant a aquest ritme. I la veritat és que ha anat molt bé. Normalment ja em demanava cada 3 hores clavades (3 hores a començar a comptar des que acabava de mamar) però quan em demanava cada menys l'entretenia i jugava amb ell fins arribar a les 3 hores, algun que altre moment de plors no mel treia ningú. Amés, tenia els mugrons fet pols i vaig haver d'utilitzar mugroneres, i el fet de tenir tot aquest temps entre tomes em va ajudar a millorarlos.

He de dir que llet no men va faltar i la deuria tenir bona perquè només em menjava 5 min per pit i si el veiguéssiu durant la LME va estar en el pes ideal i molt per sobre de lo normal en alçada.

Espero q et serveixi i disfruta molt de la lactancia és una experiència única.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::