Dubtes lactància
Dubtes lactància
Estic feta un mar de dubtes!! I es q ara, després de 2 mesos no sé si ho estic fent bé. Fins fa poc patia pel mal q em feia donar el pit, ho he passat fatal! I ara q estic millor penso q no trobem la postura adequada. Ho faig tal com es suposa q ho he de fer: el nen i
jo panxa amb panxa, ell amb la boca oberta agafant tot el mugro, etc...però es q es passa 1 hora mamant!! I ara, amb 2 mesos i mig ja no em sembla normal! A mes, s' adorm al pit SEMPRE!!
Des q va neixer solia engreixar-se uns 200gr x set però els últims 15 dies fa 100gr x set. És un nen petito, gens regordet i ara estic una mica capficada.
És massa poc? Ho estic fent be??
jo panxa amb panxa, ell amb la boca oberta agafant tot el mugro, etc...però es q es passa 1 hora mamant!! I ara, amb 2 mesos i mig ja no em sembla normal! A mes, s' adorm al pit SEMPRE!!
Des q va neixer solia engreixar-se uns 200gr x set però els últims 15 dies fa 100gr x set. És un nen petito, gens regordet i ara estic una mica capficada.
Toni l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. des. 18, 2012 8:02 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Raó: Títol en Majúscules ::
Raó: Títol en Majúscules ::
Re: DUBTES LACTÀNCIA
nesbb ha escrit:Estic feta un mar de dubtes!! I es q ara, després de 2 mesos no sé si ho estic fent bé. Fins fa poc patia pel mal q em feia donar el pit, ho he passat fatal! I ara q estic millor penso q no trobem la postura adequada. Ho faig tal com es suposa q ho he de fer: el nen i
Hola nesbb! Felicitats pel teu fill
Pel que llegeixo vas tenir uns inicis complicats amb la lactància. Enhorabona per continuar endavant
Pots explicar si vas tenir clivelles o quin tipus de mal tenies i com ho vas solucionar?
I sobre l'actualitat (que entenc que ja no et fa mal, no?) pots posar pes i alçada del teu fill (si pot ser de més d'una vegada, per exemple a la revisió dels dos mesos, del mes, dels 15 dies i al néixer?). Si em poses dades que l'han pesat amb una altra balança etc indica-ho també.
Sobre les tomes... aproximadament cada quan pren pit? sempre fa les tomes d'una hora? Aquesta hora està despert i després s'adorm o està una hora mig endormiscant-se, després mama, es torna a adormir etc?
Ara sents molèsties, dolor?
Perdona que et faci tantes preguntes, però és per fer-me una idea de la situació per mirar si hi ha alguna cosa que no funciona o no.
De moment, podries provar una cosa, que "mal" no farà: quan el teu fill estigui mamant i vegis que s'adorm o que deixa de mamar (a vegades estan enganxats al pit però no mamen) t'apretes el pit amb una mà, com si fos un entrepà, fort (sense fer-te mal!) i deixés apretat uns segons. Això farà que li surti un raig de llet al teu fill, farà que "s'espavili" una mica i que mengi més. Així, si al final resulta que realment hi ha un problema que el teu fill triga molt en obtenir la llet que necessita, l'ajudaries i així potser les tomes es fan més curtes.
De totes maneres, dir-te que és molt habitual que els nens s'adormin al pit, mamar els relaxa molt!, i també és habitual que facin tomes d'una hora seguida. Però bé, millor que comprovem si hi ha algun problema.
Per cert, el pediatra t'ha dit alguna cosa del pes o l'alçada?
A part de tot el que ha dit la ponioleta, si ens poses una foto ens aniria d'allò més bé per comprovar posició i postura :).
El meu fill va neixer amb 49 cms i 3.300 kg. Va sortir de la clínica amb 3.090 kg però als 15 dies ja va superar pes de naixement. A la revisió dels 2 mesos (fa 15 dies) va medir 58, 8 cms i va pesar 4.960 kg. Havia augmentat gairebé 1 kg des de la revisio del primer mes. La pediatra em va dir q estava molt b. El q passa es q la setmana seguent el vaig pesar a la farmàcia on el solem pesar i havia augmentat poc...
Per cert, vaig tenir lo del sindrome raynaud als mugrons. A vegades encara em queda la punta blwnca, pero no em fan tant de mal...
Per cert, vaig tenir lo del sindrome raynaud als mugrons. A vegades encara em queda la punta blwnca, pero no em fan tant de mal...
nesbb ha escrit:El meu fill va neixer amb 49 cms i 3.300 kg. Va sortir de la clínica amb 3.090 kg però als 15 dies ja va superar pes de naixement. A la revisió dels 2 mesos (fa 15 dies) va medir 58, 8 cms i va pesar 4.960 kg. Havia augmentat gairebé 1 kg des de la revisio del primer mes. La pediatra em va dir q estava molt b. El q passa es q la setmana seguent el vaig pesar a la farmàcia on el solem pesar i havia augmentat poc...
Nesbb, de pes i alçada sembla que va bé. No tots els nadons són boletes amb les cuixes grasses, i menys els que prenen pit. Però va agafant pes i va creixent, que és l'important.
Si va bé de pes, penso que és recomanable no pesar-lo més del compte (vull dir més que a les revisions on ja li control.laran) perquè a vegades fa que ens preocupem en excès.
Potser la balança on el vas pesar a la farmàcia no està calibrada igual que la del pediatra i per això et va donar un augment menor, o potser realment aquesta quinzena ha augmentat 100gr i la següent augmenta 300. Els nens tampoc tenen un creixement lineal, per això també va bé no pesar-los cada setmana o massa sovint. Jo m'esperaria fins la propera revisió (3 mesos? 4 mesos?) a veure què et diuen del pes, però en principi no veig cap motiu per preocupar-se en aquest aspecte
Sobre el tema de les tomes llargues, si em poguessis informar una mica més aniria bé. I prova el que t'he explicat de la compressió del pit.
Doncs quan fem teta, comença be, tot i q aviat tanca els ulls, ell continua mamant. Pero dps d'uns 15 min baixa el ritme, i va parant, però no es desenganxa. A vegades s'adorm però si li trec el pit es queixa. Si em sembla q el pit es buit aprofito x canviar-lo de pit. Amb el segon fa el mateix ritual. A vegades m'adono q quan s' enganxa al pit, al principi em sembla q no treu llet, pero passat una estona comença a sortir (faig servir mugroneres i es veu quan s' omplen). Amb tot plegat...1 hora de rellotge!
Hola nesbb!
Tal com t'han dit ja, jo no el pesaria més del compte. Serà que potser sóc una mare molt despreocupada, però a la Laia només la pesava a les revisions, i com que allà ja la veien bé, no la tornava a pesar fins a la següent visita, que de vegades ens angoixem més del compte. Cada criatura té el seu ritme de menjar i de creixement. Pel tema que s'adorm a la teta... aprofita! Pot ser que d'aquí a un temps ho enyoris! De tota manera, si tens dubtes sobre si aneu bé o si és normal el seu comportament, jo de tu m'arribaria a algun grup de lactància on et poguessin assessorar. Ànims!
Tal com t'han dit ja, jo no el pesaria més del compte. Serà que potser sóc una mare molt despreocupada, però a la Laia només la pesava a les revisions, i com que allà ja la veien bé, no la tornava a pesar fins a la següent visita, que de vegades ens angoixem més del compte. Cada criatura té el seu ritme de menjar i de creixement. Pel tema que s'adorm a la teta... aprofita! Pot ser que d'aquí a un temps ho enyoris! De tota manera, si tens dubtes sobre si aneu bé o si és normal el seu comportament, jo de tu m'arribaria a algun grup de lactància on et poguessin assessorar. Ànims!
Re: Dubtes lactància
Nesbb, crec que és normal que s'adormin al pit.
El meu fill també ho feia. A vegades el deixava allà enganxat i a vegades intentava treure-li el pit, introduint el dit petit a la seva boca per trencar el "buit" que fan. A vegades se'm despertava, aleshores tornava a donar-li el pit, i a vegades no i el deixava dormint.
Com diu la Grumeta, crec que va molt bé anar a grups de lactància perquè comparteixes experiències amb altres mares, a part que hi ha assessores que podem resoldre dubtes etc
El meu fill també ho feia. A vegades el deixava allà enganxat i a vegades intentava treure-li el pit, introduint el dit petit a la seva boca per trencar el "buit" que fan. A vegades se'm despertava, aleshores tornava a donar-li el pit, i a vegades no i el deixava dormint.
Com diu la Grumeta, crec que va molt bé anar a grups de lactància perquè comparteixes experiències amb altres mares, a part que hi ha assessores que podem resoldre dubtes etc
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |