Dubtes lactància

Tria el pit o el biberó.

novella
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

Dubtes lactància

EntradaAutor: novella » dl. des. 17, 2012 1:03 pm

Estic feta un mar de dubtes!! I es q ara, després de 2 mesos no sé si ho estic fent bé. Fins fa poc patia pel mal q em feia donar el pit, ho he passat fatal! I ara q estic millor penso q no trobem la postura adequada. Ho faig tal com es suposa q ho he de fer: el nen i
jo panxa amb panxa, ell amb la boca oberta agafant tot el mugro, etc...però es q es passa 1 hora mamant!! I ara, amb 2 mesos i mig ja no em sembla normal! A mes, s' adorm al pit SEMPRE!!
Des q va neixer solia engreixar-se uns 200gr x set però els últims 15 dies fa 100gr x set. És un nen petito, gens regordet i ara estic una mica capficada.
És massa poc? Ho estic fent be??
Toni l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. des. 18, 2012 8:02 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Raó: Títol en Majúscules ::
Imatge
Imatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: DUBTES LACTÀNCIA

EntradaAutor: Ponioleta » dl. des. 17, 2012 1:28 pm

nesbb ha escrit:Estic feta un mar de dubtes!! I es q ara, després de 2 mesos no sé si ho estic fent bé. Fins fa poc patia pel mal q em feia donar el pit, ho he passat fatal! I ara q estic millor penso q no trobem la postura adequada. Ho faig tal com es suposa q ho he de fer: el nen i
jo panxa amb panxa, ell amb la boca oberta agafant tot el mugro, etc...però es q es passa 1 hora mamant!! I ara, amb 2 mesos i mig ja no em sembla normal! A mes, s' adorm al pit SEMPRE!!
Des q va neixer solia engreixar-se uns 200gr x set però els últims 15 dies fa 100gr x set. És un nen petito, gens regordet i ara estic una mica capficada.
És massa poc? Ho estic fent be??

Hola nesbb! Felicitats pel teu fill :love: :love:

Pel que llegeixo vas tenir uns inicis complicats amb la lactància. Enhorabona per continuar endavant :ok:
Pots explicar si vas tenir clivelles o quin tipus de mal tenies i com ho vas solucionar?

I sobre l'actualitat (que entenc que ja no et fa mal, no?) pots posar pes i alçada del teu fill (si pot ser de més d'una vegada, per exemple a la revisió dels dos mesos, del mes, dels 15 dies i al néixer?). Si em poses dades que l'han pesat amb una altra balança etc indica-ho també.

Sobre les tomes... aproximadament cada quan pren pit? sempre fa les tomes d'una hora? Aquesta hora està despert i després s'adorm o està una hora mig endormiscant-se, després mama, es torna a adormir etc?

Ara sents molèsties, dolor?

Perdona que et faci tantes preguntes, però és per fer-me una idea de la situació per mirar si hi ha alguna cosa que no funciona o no.

De moment, podries provar una cosa, que "mal" no farà: quan el teu fill estigui mamant i vegis que s'adorm o que deixa de mamar (a vegades estan enganxats al pit però no mamen) t'apretes el pit amb una mà, com si fos un entrepà, fort (sense fer-te mal!) i deixés apretat uns segons. Això farà que li surti un raig de llet al teu fill, farà que "s'espavili" una mica i que mengi més. Així, si al final resulta que realment hi ha un problema que el teu fill triga molt en obtenir la llet que necessita, l'ajudaries i així potser les tomes es fan més curtes.

De totes maneres, dir-te que és molt habitual que els nens s'adormin al pit, mamar els relaxa molt!, i també és habitual que facin tomes d'una hora seguida. Però bé, millor que comprovem si hi ha algun problema. :ok:

Per cert, el pediatra t'ha dit alguna cosa del pes o l'alçada?
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dl. des. 17, 2012 1:41 pm

A part de tot el que ha dit la ponioleta, si ens poses una foto ens aniria d'allò més bé per comprovar posició i postura :).
novella

EntradaAutor: novella » dl. des. 17, 2012 2:21 pm

El meu fill va neixer amb 49 cms i 3.300 kg. Va sortir de la clínica amb 3.090 kg però als 15 dies ja va superar pes de naixement. A la revisió dels 2 mesos (fa 15 dies) va medir 58, 8 cms i va pesar 4.960 kg. Havia augmentat gairebé 1 kg des de la revisio del primer mes. La pediatra em va dir q estava molt b. El q passa es q la setmana seguent el vaig pesar a la farmàcia on el solem pesar i havia augmentat poc...
Per cert, vaig tenir lo del sindrome raynaud als mugrons. A vegades encara em queda la punta blwnca, pero no em fan tant de mal...
Imatge
Imatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. des. 17, 2012 2:46 pm

nesbb ha escrit:El meu fill va neixer amb 49 cms i 3.300 kg. Va sortir de la clínica amb 3.090 kg però als 15 dies ja va superar pes de naixement. A la revisió dels 2 mesos (fa 15 dies) va medir 58, 8 cms i va pesar 4.960 kg. Havia augmentat gairebé 1 kg des de la revisio del primer mes. La pediatra em va dir q estava molt b. El q passa es q la setmana seguent el vaig pesar a la farmàcia on el solem pesar i havia augmentat poc...
Per cert, vaig tenir lo del sindrome raynaud als mugrons. A vegades encara em queda la punta blwnca, pero no em fan tant de mal...

Nesbb, de pes i alçada sembla que va bé. No tots els nadons són boletes amb les cuixes grasses, i menys els que prenen pit. Però va agafant pes i va creixent, que és l'important.

Si va bé de pes, penso que és recomanable no pesar-lo més del compte (vull dir més que a les revisions on ja li control.laran) perquè a vegades fa que ens preocupem en excès.

Potser la balança on el vas pesar a la farmàcia no està calibrada igual que la del pediatra i per això et va donar un augment menor, o potser realment aquesta quinzena ha augmentat 100gr i la següent augmenta 300. Els nens tampoc tenen un creixement lineal, per això també va bé no pesar-los cada setmana o massa sovint. Jo m'esperaria fins la propera revisió (3 mesos? 4 mesos?) a veure què et diuen del pes, però en principi no veig cap motiu per preocupar-se en aquest aspecte :ok:

Sobre el tema de les tomes llargues, si em poguessis informar una mica més aniria bé. I prova el que t'he explicat de la compressió del pit.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
novella

EntradaAutor: novella » dl. des. 17, 2012 3:20 pm

Doncs quan fem teta, comença be, tot i q aviat tanca els ulls, ell continua mamant. Pero dps d'uns 15 min baixa el ritme, i va parant, però no es desenganxa. A vegades s'adorm però si li trec el pit es queixa. Si em sembla q el pit es buit aprofito x canviar-lo de pit. Amb el segon fa el mateix ritual. A vegades m'adono q quan s' enganxa al pit, al principi em sembla q no treu llet, pero passat una estona comença a sortir (faig servir mugroneres i es veu quan s' omplen). Amb tot plegat...1 hora de rellotge!
Imatge
Imatge
Grumeta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 263
Membre des de: dt. jul. 12, 2011 5:50 pm

EntradaAutor: Grumeta » dl. des. 17, 2012 4:46 pm

Hola nesbb!
Tal com t'han dit ja, jo no el pesaria més del compte. Serà que potser sóc una mare molt despreocupada, però a la Laia només la pesava a les revisions, i com que allà ja la veien bé, no la tornava a pesar fins a la següent visita, que de vegades ens angoixem més del compte. Cada criatura té el seu ritme de menjar i de creixement. Pel tema que s'adorm a la teta... aprofita! Pot ser que d'aquí a un temps ho enyoris! De tota manera, si tens dubtes sobre si aneu bé o si és normal el seu comportament, jo de tu m'arribaria a algun grup de lactància on et poguessin assessorar. Ànims!
Imatge
Imatge
Ponioleta
Contacta:

Re: Dubtes lactància

EntradaAutor: Ponioleta » dt. des. 18, 2012 11:38 am

Nesbb, crec que és normal que s'adormin al pit.

El meu fill també ho feia. A vegades el deixava allà enganxat i a vegades intentava treure-li el pit, introduint el dit petit a la seva boca per trencar el "buit" que fan. A vegades se'm despertava, aleshores tornava a donar-li el pit, i a vegades no i el deixava dormint.

Com diu la Grumeta, crec que va molt bé anar a grups de lactància perquè comparteixes experiències amb altres mares, a part que hi ha assessores que podem resoldre dubtes etc :ok:

Imatge

Imatge
novella

Re: Dubtes lactància

EntradaAutor: novella » dt. des. 18, 2012 12:21 pm

Avui vaig al gruo de lactància del meu CAP. A veure q em diuen! Gracies noies!
Imatge
Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::