Donar llet artificial

Tria el pit o el biberó.

Elisai
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dg. ago. 07, 2016 5:04 pm

Donar llet artificial

EntradaAutor: Elisai » dt. ago. 09, 2016 6:43 am

Bon dia, m'agradaria demanar consell de les mares q no heu donat pit. Com us hovau fer per evitar q no us afectessin certs comentaris? En aquesta vida ens hem de respectar els uns als altres, jo entenc q hi han d'haver-hi opinions de tots tipus però mai ofendre. El meu cas es q no vull donar el pit quant sigui mare, ho tinc clar desde un principi, per haver-ho dit en alguna ocasió m'han arribar a dir de mala mare fins no se què. Si q procuraré donar el calostre durant els tres primers dies , però després pasaré a la llet artificial.
Com ho vau fer vosaltres? Agrairia consells consteuctius. Gràcies!!!
Boniqueta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 269
Membre des de: dl. gen. 14, 2013 9:38 am

Re: Donar llet artificial

EntradaAutor: Boniqueta » dt. ago. 09, 2016 8:00 am

Hola Elisai, en primer lloc moltes felicitats pel teu embaràs.

Mira jo et puc parlar des de l'altra banda. Jo si que vaig donar el pit a la meva filla i des del principi ho vaig tenir molt clar. Al mateix moment de néixer la meva filla va néixer, també, la filla d'una meva amiga. Ella, al contrari que jo, va decidir que no li donaria el pit i que des del principi li donaria llet artificial. Jo sempre li vaig respectar en tot moment, només faltaria!!! Ella, en canvi, em va començar a dir que donant el pit només permetia que la meva filla estigués amb mi i que no deixava que la nena tingués contacte amb el seu pare ja que no li podia donar el biberó......Aquests comentaris, per mi, eren tonteries com qualsevol altre perquè el pare la bestia, la banyava, li feia els massatges.....i un llarg etc. En aquell moment vaig decidir que totes aquestes opinions no m'afectarien (ni aquestes ni qualsevol altre). La veritat és que al principi no vaig entendre gaire el perquè jo si que la vaig respectar a ella i vaig entendre la seva decisió i en canvi ella no em va respectar a mi.....Però vaig continuar amb lo meu i ja està.

Amb això et vull dir que et tiris a l'esquena tot el que et diguin i que facis el que tu creguis correcte perquè ara seràs mare i no t'has de permetre el luxe d'estar pendent del que et diguin els demés. Ja prou feina et vindrà a sobre com per fer-te mala sang amb comentaris que no venen al cas.

Disfruteu de la maternitat/paternitat, que és una etapa preciosa, i preneu les vostres pròpies decisions, els demés que diguin missa!!!
Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Donar llet artificial

EntradaAutor: Anna Maria » dt. ago. 09, 2016 11:21 am

Bones,
doncs jo també faig LM, i m'he hagut de sentir tant comentaris despectius com de falsa admiració, i ara que l'Isaac té 18 mesos, algun "encara?". i al pricipi, "no li dones suplement? deu plorar de gana". es a dir, que el problema no es el que elegeixis, sempre hi ha gent disposada a opinar, i es cert que els del teu entorn son els que fan mes mal a vegades amb els seus comentaris. Al final, aprens a tirar-t'ho a l'esquena.
jo he arribat a la conclusió que el que hi ha en general és molt poca informació de tots els pros i contres de cada una de les dos opcions, perquè tot en aquesta vida té la part bona i la part no tan bona.
Però bé, és així, amb TOT el que facis amb els teus fills hi haurà crítiques, i més si surts del que és considerat "NORMAL"...
com diu la companya, disfruta-ho al màxim!
Abraçades,
anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Hadda
:: granota
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 30, 2012 10:23 am

Re: Donar llet artificial

EntradaAutor: Hadda » dt. ago. 09, 2016 9:23 pm

Hola Elisai!
Primer de tot: enhorabona.
El meu consell es que facis i actuis desde el primer moment com tu et sentis mes a gust.
Jo també tenia clar que no volia donar pit, i imagino que igual que a tu t'intenten convencer de que es el millor , que per intentar-ho no perds res..... doncs tan de bo jo no els hagues escoltat i hagués fet desde el primer dia el que realment volia i hagués començat amb llet artificial desde un inici, hagués gaudit molt mes dels meus primers dies com a mare. Però en fi... jo el segon dia vaig pendre la pastilla per que no pujes la llet, aixi que el famós calostre crec que si que elva pendre.
Resumint, sigui quina sigui la teva opció sempre trobaras gent que no opini com tu.... millor que t'entri per una orella i surti per l'altre!
Salut!
MamiMestra
:: puça
:: puça
Entrades: 41
Membre des de: dg. juny 29, 2014 5:06 pm

Re: Donar llet artificial

EntradaAutor: MamiMestra » dc. ago. 10, 2016 10:45 am

A la gent, ni cas! Què vindran a casa teva a cuidar-te al bebé? No, oi? Doncs cadascú ho viu com decideix.

Jo també vaig decidir donar LA desde l'inici i 2 anys després n'estic ben contenta. Ser bona mare depen de moltíssimes coses i d'esforços i sacrificis en fem molts. Donar LM només és un d'ells i crec que cadascú és lliure d'escollir les seves "batalles" :ok:

Quan et preguntis pots respondre amb un simple "per raons personals" i au!

Molta sort!!!
Avatar de l’usuari
Ninetaa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dc. des. 29, 2010 5:39 pm

Re: Donar llet artificial

EntradaAutor: Ninetaa » dc. ago. 10, 2016 9:29 pm

Doncs jo volia fer lactancia mixta i el tema pit no em va anar com m'hagués agradat i vaig acabar fent LA en principi ben decidida, lo dolent va venir despres la gent es MOLT dolenta i ara hi ha molta Passio diria jo per defensar la LM i hi ha molta gent que només sap defensar atacant, i fan comentaris que fan molt i molt mal i més quan estas recent parida en plena apoteosis hormonal.
Ara pero penso que es la MILLOR desició que vaig prendre la de donar bibero i els meus fills estan super be. I m'ha costat molt pero ara l'unic que faig es no escoltar aquets tipus de comentaris, i de tant en tant fotre algun moc qe també va bé.... Si tens decidit donar bibero fes.ho i no escoltis a ningu (que es exactament el mateix que et diria en el cas contrari)
Es curios la facilitat que te una persona q no li agrada que li diguin q el seu fill necesita un suplement o que quan deixara el pit etc, en dir als demes que els nens es sobrealimenten amb bibero, o que segur que set posara mes malalt o que el vincle no es el mateix... :ufs: quins pebrots i quina paciencia...
Imatge

11/02/13 1a Fiv negativa
05/05/2014 2a fiv negativa
22/07/14 transfer 2 congeladets.
1/08/14 POSITIU!!! 11/09/2014 Legrat.
05/04/2015 Positiu beta 422! Seguiu lluitant petits!!


Imatge
Ari_RG
:: granota
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. feb. 10, 2016 11:01 am

Re: Donar llet artificial

EntradaAutor: Ari_RG » dt. set. 13, 2016 6:00 pm

Hola Elisai!!

Doncs bé, la meve peque té 4 mesets i vem fer LA des del primer moment perque com tu no volia donar pit. Em van intentar convencer de que ho proves i sort que no hi vaig fer cas perque tenia fre lingual curt i hagues estat una lactancia dificil...

Jo he sentit de tot pero nena, el que et diuen, ets tu la que estaras amb el/la peque aixi que a qui no li agradi que se ponga hojas tu...

La meva experiencia ha estat marevellosa, puc compartir-ho amb el meu home i familiars i a mi això m'encanta, vaig tenir moments de dubte al principi de l'embaras pero vaig fer el que volia i ha estat la decisió encertada... Així que et dic això, fes el que volguis que sera el millor... Si ho tens clar, cap endavant sabent que es la millor opció per vosaltres.

Una abraçada!
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Donar llet artificial

EntradaAutor: aiguablava » dv. març 16, 2018 6:03 pm

Cap problema i em sap molt de greu per les persones que se senten malament pels comentaris dels altres.

A mi em fa gràcia que molta gent m'hagi dit "és que en el teu cas, s'entén","vas fer el millor", etc. Com que tant el ginecòleg com el pediatre i personal de la clínica creien que era una molt bona opció en el meu cas, però em comentaven que és una opció per a tothom en general, cap problema. A veure, de qui m'importa l'opinió: de professionals experts en salut, en dones i en criatures, o l'opinió de qualsevol? Crec que és fàcil, no?

Però m'ha sabut greu veure com moltes dones s'han hagut de sentir de tot (des de fresques, comodones, egoistes, fluixes, males mares, etc.) per decidir donar el biberó les primeres setmanes de vida o al mes, o aviat per entendre'ns. Els motius de salut importants d'una persona sembla que ho justifiquen, però en el cas de dones que pels motius que sigui, decideixen passar als biberons, no. I a mi em sap greu per elles, però més llàstima fan la gent que viu pendent dels altres, que volen imposar la seva opinió i pensen que la seva opció (sigui quina sigui) és la millor.

I poder compartir la lactància artificial des del primer dia va ser meravellós, el vincle afectiu el va crear amb els dos per igual i el cap de setmana els avis i àvies, quan hi anàvem, els feia gràcia donar el biberó i el nen tan tranquil. També té els seus avantatges i ja no parlem quan no es té una bona salut, és una manera de poder programar-se unes estones per descansar per poder rendir al màxim la major part del dia pel teu fill. Perquè no tot és alimentar, també hi ha d'haver passejar, entretenir... poder estar el màxim de bé pel fill és important.

Per a mi ser bona mare (i bon pare, que poden donar biberons de llet materna) és més que donar el pit o el biberó, és un global d'estar pel teu fill des de que neix però fins molt més enllà de l'època de la primera infància.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::