Que en penseu?

Tria el pit o el biberó.

Parvaty
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dc. maig 31, 2006 8:56 am

Que en penseu?

EntradaAutor: Parvaty » dv. feb. 22, 2008 7:03 pm

El dilluns al grup de lactancia, mentre feiem la ronda de presentacions i responiem les qüestions orals vaig veure una mare que tenia dificultats pq el seu bebè s'agafés al pit. Em vaig acostar per ajudar-la i al intenta fer que la nena es prengués al pit vaig veure que tenia unes clivelles...mare de déu, quines clivelles!!! Tenia els mugrons partits en forma de formatget!!! Vam intentar canviar la posició i li vaig demanar ajuda a la meva companya que és llevadora i el tema postural el domina a la perfecció.
Jo vaig continuar amb la sessió de grup, pero el bebè va començar a plorar pq tenia gana i la mare cada vegada estava més neguitosa. Així que m'hi vaig acostar i li vaig oferir de donar-li jo el pit. Primer es va quedar com descol·locada, però hi va accedir. La nena va agafar-se de seguida i va mamar amb ganes durant uns 20 minuts, després es va adormir i jo li vaig retornar a la seva mare.
Què en penseu?Vosaltres haguessiu accedit?Com us haurieu sentit si us ho hagués ofert a vosaltres?
Mare del Roc (27/11/04) i de la Jana, nascuda a casa en un part fugaç (20/08/07).
Doula i assessora de LM de "Do de Mare". Terrassa.

http://lanenasotalacol.mine.nu/blog/
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. feb. 22, 2008 7:13 pm

OSTRES PARVATY, COMPLICAT.
si em fessin molt de mal els mugrons i veig que la meva nena te molta gana i no puc de mal si que accediria, pq per mi el primer es la meva filla i poder continuar amb l'alletament.
ara, sincerament, per poc que pogues preferiria ser jo qui alletes la meva filla.
Ilítia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2187
Membre des de: ds. març 10, 2007 9:11 am
Ubicació: Sabadell

EntradaAutor: Ilítia » dv. feb. 22, 2008 7:30 pm

Penso igual que la Julieta.
Crec que és molt personal, t'has de trobar amb la situació però si ella va accedir... tu vas fer bé et vas oferir...
Jo suposo que en la situació aquesta també hagués fet el possible per alimentar-la i si això es que una altra mare en aquell moment li dongués el pit...
mamaarnau
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dj. des. 13, 2007 10:35 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: mamaarnau » dv. feb. 22, 2008 8:06 pm

Penso igual que la Julieta i Ilítia. La imatge de veure a una altra dona donant-li el pit al teu fill ha de ser molt forta, però si em veiés per necessitat... De fet abans existíen dones que alletaven als nens quan les mares no podien, ara no m'enrecordo com es diuen... La meva veïna que és una senyora de 87 anys s'enorgulleix d'haver alletat als seus dos fills i a quatre nens més que no eren d'ella....
Jo sempre m'he preguntat si el meu fill es posaria a mamar del pit d'una altra dona si l'oferís, o vol exclusivament la teta de la mama
ImatgeImatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. feb. 22, 2008 8:08 pm

MAMARNAU, JO TB M'HO PREGUNTO, QUALSEVOL TETA ELS VA BE??

LA MEVA AVIA VA ALLETAR EL SEU GERMA PETIT
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. feb. 22, 2008 8:24 pm

Jo ho veig molt bé. La única 'barrera' a superar, per mi, és la de la confiança en la persona que s'ofereix per alletar la teva criatura; potser d'una desconeguda no ho acceptaria, però jo què sé, de la Julieta per exemple, sí que ho faria.
De fet, em vaig trobar en un cas que m'hi fa pensar, tot i que la criatura a alletar era la meva neboda. La meva germana va tenir la nena el gener passat. Va ser una cessària complicada amb una extirpació de mioma, l'epidural li va fer una reacció rara i se li va paralitzar l'aparell digestiu uns quants dies... La van haver d'intubar i sondar de per tot arreu, i va quedar molt aixafada.
Els primers dies donava el pit com podia, i quan no podia li donaven fòrmula a la nena. Quan les vaig anar a veure a l'hospital i vaig veure el panorama, li vaig comentar a la meva germana que potser seria preferible que jo li donés el pit a la nena, encara que només fos una presa (mentres jo fos allà), abans que un bibi de fòrmula. La meva germana hi va estar d'acord. Al final no va caldre, perquè quan la nena va començar a plorar de gana, la meva germana es trobava mig bé i va preferir intentar-ho ella mateixa. La vam ajudar a posar-se-la al pit i la petita va poder mamar de la seva marona.
Jo m'hagués sentit molt orgullosa d'haver alletat, ni que fos un col cop, a la meva nebodeta. I la meva germana, molt agraïda.
Al capdavall, tota la vida hi ha hagut dides... Una meva besàvia n'era, i tenia molt bona fama. Es veu que era una dona prima i escanyolida però els rics de la contrada se la rifaven perquè alletés els seus nens!
Irina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

EntradaAutor: Irina » dv. feb. 22, 2008 8:26 pm

mamaarnau ha escrit:De fet abans existíen dones que alletaven als nens quan les mares no podien, ara no m'enrecordo com es diuen...

Em sembla que es diuen DIDES, pero no estic segura.

Jo no soc mare encara, pero crec que tambe pensaria com vosaltres...deu sobtar veure una altra dona allentant al teu fill. Pero si veus que te gana i en aquell moment no pots fer res mes, em faria patir molt...i es bo saber que pots recorrer a aquesta ajuda en un cas extrem com aquest.

Jo ho trobo un gest molt maco Parvaty. Tot i que tambe entendria a la mare si no hagues accedit...
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. feb. 22, 2008 8:30 pm

Sí sí, són dides.
De fet, ara que penso en el meu cas, la pega que hi vaig veure en aquell moment era que la meva llet era 'madura', no era calostre,... però vaig pensar que sempre serà preferible al bibi de fòrmula. A més, existeixen bancs de llet materna (per aquí encara no, però a països més avançadets sí que funcionen).
Què deu passar amb les que alleten dos fills alhora, d'edat diferents? Per exemple, la Nunaika; la seva llet s'ha adaptat a la vinguda d'un nou nadó? Els seus pits es passen uns dies fabricant una llet més semblant al calostre?
esperantabril
:: zebra
Entrades: 1910
Membre des de: ds. maig 06, 2006 6:44 pm

EntradaAutor: esperantabril » dv. feb. 22, 2008 8:52 pm

trobo un gest maquísim Pavarty i jo si que t'ho hagués acceptat.... ara estic llegint el llibre de UN REGALO PARA TODA LA VIDA i tinc moltes ganes de poder alletar quan m'arrivi el moment però se que és un camí difícil.... abans que rendir-me agrairia moltíssim que algú m'ajudés com tu has fet! potser per aquesta noia veure que la nena mamava be l'ha motivat a poder-li donar ella, a no llençar la tovallola!
Imatge

Imatge
esperantabril

EntradaAutor: esperantabril » dv. feb. 22, 2008 8:56 pm

ara que planteges aixó MontseMu.... jo tb n'estic encuriosida....
jo havia pensat en "entrenar els pits" amb el llevallets abans del moment del part, per tal d'assegurar-me poder donar el pit, però ma germana m'ho va desaconsellar precisament perquè al principi els convé el calostre i no la llet....però aquelles dones que fan tàndem, be li donaran llet desdel principi oi?? clar, que suposo que si això d'entrenar els pits fos una bona idea ja s'estaria fent....
Imatge

Imatge
Daina
Entrades: 1787
Membre des de: dg. des. 31, 2006 12:27 pm

EntradaAutor: Daina » dv. feb. 22, 2008 8:56 pm

Jo crec que hagués dit que sí ja que si veiés la nena plorant com desesperada i una persona que em dona confiança no m'ho pensaria gaire. Tot i que deu ser xungo veure que algú calma millor al teu fill que tu!

A la meva àvia la va criar una dida ja que la seva mare va tenir una super depressió post part (imagineu en aquella època deian que estava boja) i la va rebutjar. I sempre parlava de la seva mare i els seus germans de llet. Li tenia molt carinyo.
Parvaty
Entrades: 336
Membre des de: dc. maig 31, 2006 8:56 am

EntradaAutor: Parvaty » dv. feb. 22, 2008 9:05 pm

Els bbs s'agafen a qualsevol pit. És més, la meva fillola, filla d'una amiga,l'altre dia va mamar del meu pit i té 1 any...vull dir que no era el primer cop que donava de mamar a un bb q no era meu.
Les mares q fan tandem deixen de fabricar llet madura i passen a fabricar calostre cap als 6-7mesos, així que el germà gran el que fa és mamar llet pel recen nascut.
Mare del Roc (27/11/04) i de la Jana, nascuda a casa en un part fugaç (20/08/07).

Doula i assessora de LM de "Do de Mare". Terrassa.

http://lanenasotalacol.mine.nu/blog/
Marta_fp
Entrades: 1663
Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dv. feb. 22, 2008 9:23 pm

Jo sobre aquest tema hi he pensat sovint. Mai he contractat una cangur, però si un dia ho hagués de fer i jo anés estressada trient-me llet, m'agradaria que a més la cangur li donés el pit.

També m'he imaginat oferint-me a donar-li el pit al fill d'algú que tenia algun problema de salut.

No tindria cap problema ni en un sentit ni en un altre, i de fet penso que avui en dia les dides farien molt servei.

I penso que també hi hauria d'haver bancs de llet i s'hauria de poder fer donacions amb facilitat. Tot i que les mesures higièniques haurien de ser molt estrictes, com ara treure's llet a l'hospital i amb la supervisió d'una infermera.

No sé si a Catalunya ja n'hi ha, de bancs de llet, però sé que hi ha països on es poden fer donacions.
Marta_fp
Entrades: 1663
Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dv. feb. 22, 2008 9:28 pm

M'he deixat de dir una cosa!

Tot i el que he dit, crec que quan era una mare primerenca i la Mariona era petita i prematura i no s'enganxava perquè s'adormia, hauria agraït que algú me l'alimentés, però alhora veure una mare que no tenia problemes per alletar la meva filla, hauria afegit més frustració a la que ja duia a sobre.
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. feb. 22, 2008 9:38 pm

ostres montsemu, quin honor que pensis en mi com a subtituta alletadora d'en nil, de fet ,ja veus que la meva llet es de bona qualitat
Immami
Entrades: 1886
Membre des de: dc. gen. 30, 2008 4:20 pm
Contacta:

EntradaAutor: Immami » dv. feb. 22, 2008 9:52 pm

La meva àvia va fer de dida al fill d'una amiga i n'estava molt orgullosa (un parell de setmanes, fins que van trobar una dida professional), tot i que sempre deia que el fill de l'amiga estava més gras que no pas la meva mare.

he suposat que això es deu a que la meva mare menjava primer i treia la llet pobra en greixos i el segon es fotia les botes amb la nata del final del pit (je, je.).

També he sentit a dir que les llets són úniques i especials per a cada bebè i cada moment del creixement.

Tot i que estic convençuda que una bona xurrupaílla és molt millor que qualsevol bibe de fórmula.

El gest de la parvaty el trobo molt entendridor, tot i que no sé si jo hauria acceptat. ?-)
Imatge
Imatge
Imatge
Immami
Entrades: 1886
Membre des de: dc. gen. 30, 2008 4:20 pm
Contacta:

EntradaAutor: Immami » dv. feb. 22, 2008 10:10 pm

Ah! I esperantabril, pregunta-ho a la llevadora, però em penso que la MAr va explicar que estimular els pits, pot avançar el part, i això sí que no es recomana...
Imatge
Imatge
Imatge
Liula
Entrades: 1577
Membre des de: dv. gen. 19, 2007 10:35 am

EntradaAutor: Liula » dv. feb. 22, 2008 10:13 pm

al blog del grup de suport a la criança hi ha un article que parla dels bancs de llet, sembla a ser que és per casos extrems, suposo que haurien de ser molt més comuns i més a l'abast... però jo com diu l'apanona, em penso que encara que em fes molt mal m'aguantaria, per un cop, i en tot cas m'agradaria molt que em donessin idees o m'ajudessin a corregir la postura... bé, de fet jo el tema clivelles ja sabeu algunes que el vaig "tapar" amb mugroneres i així estem.......... però molt feliç de poder alletar encara amb la meva pròpia llet al meu nen....

El que penso és si aquesta noia va dir que sí com un alivio o sí per respecte... vull dir... a mi m'ho diu algú que no coneixo i....... no sé, eh??? Parvaty, us coneixieu d'abans?
Ho dic perquè igual va pensar que havia de dir que sí per no semblar desagraïda, ho dic sense saber-ne res, però seria fantàstic que després del gest la noia hagués fet un posat d'agraïment cap a tu... què vas notar d'ella respecte a tu, Parvaty? et va semblar que la treies d'un apuro o que et mirava amb recel?
Hem alletat 19 mesos!
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dv. feb. 22, 2008 10:42 pm

JULIETA ha escrit:ostres montsemu, quin honor que pensis en mi com a subtituta alletadora d'en nil, de fet ,ja veus que la meva llet es de bona qualitat

HOMEEEEE CLAAAAAAR, ÉS QUE VEIENT COM ESTÀ LA JOANA...!!!!! :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Immami ha escrit:Ah! I esperantabril, pregunta-ho a la llevadora, però em penso que la MAr va explicar que estimular els pits, pot avançar el part, i això sí que no es recomana...

A mi també em sona, jo no ho intentaria pas... A més, no cal pas "entrenar" els pits, la que farà quasi tota la feina serà l'Abril!
esperantabril

EntradaAutor: esperantabril » ds. feb. 23, 2008 8:36 am

si noies, el millor serà deixar fer a la natura, quan neixi la cuca, que xucli molt i ho estimuli ella...
aquesta reflexió d'entrenar els pits se'm va ocorrer quan vaig saber que les mares que adopten nens lactans es preparen la producció de llet amb el llevallets, però clar, és que és una situació extrema oi?

bon dissabte a totes!
Imatge

Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::