Com espaiar tomes pit

Tria el pit o el biberó.

Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: Annap82 » dl. nov. 12, 2018 11:17 am

Hola sóc la mare d'un nen de un mea i mig.

Ara el nen ja s'engreixa be i la gent em recomana que espai les tomes a unes 3 o 4hores.
Jo fins ara he fet pit a demanda u el nen mama quan li bé de gust i sempre s'adorm amb la teta.

Nose si hauria d'espaiar o no les tomes algun consell?

El problema es que es super dependent de mi i no vol ni un xumet. En tinc 4 de diferents i no li agrada cap
Que puc fer???
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: Anna Maria » dl. nov. 12, 2018 1:31 pm

Bones,
ostres, doncs jo crec la idea de la lactància a demanda és que el bebè es pugui agafar a la popa quan ell necessiti popar. Hi ha bebès que potser mamen menys però n'hi ha que necessiten més. El meu era de durant el dia estar molt enganxat. Amb el temps, vaig descobrir que tenia el son molt superficial i si no era a la popa no s'adormia, i no dormia. També té un mes i mig, és petitó per espaiar-ho. Quan vaig veure jo la llum? Doncs cap als 6 mesos, quan vaig començar a introduir la complementària.
Pel que fa al xumet, doncs l'Isaac tampoc en va voler saber res, i vaig provar diferents textures, formes i mides. També va a nens. Ves-ho provant, sense forçar-lo, potser canviarà.
Molts i molts ànims guapa!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: crunchi » dl. nov. 12, 2018 9:49 pm

Hola,

La lactancia materna és a demanda, això de cada 2 o 3 hores és una teoria antiga que ha quedat desfassada. Molta atenció amb això.
Tema xumet, el meu mai l'ha volgut. Algun cop li posava per anar pel carrer, pero sempre l'escupia i ho vaig deixar de intentar de posar-li a la boca. No a tots els nens els hi agrada el xumet, ho hem d'acceptar. El meu quan està molt nerviós, encara a dia d'avui, fem teta.

Anims :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. nov. 12, 2018 10:56 pm

Hola!

Jo coincideixo amb el que diuen les companyes. El pit a demanda és a demanda, i més amb només un mes i mig. Això de les 2-3 hores entre preses està desfassat (i també ho he sentit dir a ginecòlegs i pediatres actuals, però està clar que no fan formació continuada). La meva gran podia passar-se una hora i mitja al pit enganxada, a estones adormida, a estones menjant, però a la que intentava treure-la es desvetllava i tornar a començar, així que vaig aprendre a gaudir d'aquells moments, i descansar quan ella feia això. No recordo quan va durar. Amb la meva filla petita mai hi he estat tanta estona (i ho he trobat a faltar...), és ben bé que cada nen és un món.

Sobre el xumet cap de les meves dues filles n'ha volgut mai. La petita el va acceptar per força durant uns dies que va estar ingressada i no podia fer pit (l'alimentaven amb la meva llet, però per sonda) i per tant si volia xupar havia de ser xumet (quin mal em feia aquella situació!!!). De nou, amb això cada nen és un món. No em d'oblidar que els nadons no ens utilitzen de xumet, sinó que el xumet és el substitut del pit. El xumet és un invent per comoditat nostre, no perquè el nadó el necessiti ni molt menys. Quan el nadó vol pit però pel motiu que sigui no li podem donar al moment enxufem el xumet, però no tots accepten la presa de pèl jajaja
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: jaruma » dc. nov. 14, 2018 2:37 pm

Coincideixo amb les companyes, el pit és a demanda. A mi la pediatra em deia que esperés 3 hores entre presa i presa, que si no li faria mal a la panxa, que no podia estar tot el dia menjant. Ho vaig intentar, i res, se suposava que deixar plorar el meu fill fins "l'hora adequada" o donar-li aigua era millor que donar-li pit. No ho vaig intentar massa temps, de seguida vaig tornar a donar-li a demanda.

Són uns mesos durs, però passen, com tot. Si t'hi pots amoldar i prendre-t'ho amb filosofia, no facis cas del que et diguin. I si no, si realment et resulta insuportable, o t'afecta massa els ànims, llavors sí que hauries de buscar alternatives. Però per tu, no perquè "s'hagi de fer".

Ànims!
Alexandra_b_m
Entrades: 2
Membre des de: dc. nov. 14, 2018 1:49 pm

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: Alexandra_b_m » dc. nov. 14, 2018 4:59 pm

És normal que amb 1 mes i mig estigui bastant enganxada al pit. Jo també em “queixava” del mateix i el pediatra em va recomanar que espaiés les tomes, però no li vaig fer cas ja que això suposava haver-la de deixar plorar...
Ara té 3 mesos i ja són més espaiades, però perquè ella així ho vol. Tot i així, jo li ofereixo cada 2-3 hores si veig que passa “molt” de temps, i la majoria de vegades mama.

Ànim!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: Anna Maria » dg. nov. 18, 2018 3:22 pm

Anna, com vas? Com estàs d'ànim amb la popa?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: Annap82 » dt. nov. 20, 2018 10:36 am

Hola anna maria!

Primer de tot gràcies per la teva ajuda. Com a mare primeriça es de gran ajuda i sobre tot els ànims que ens doneu.

El tema popa bé però no passem de les dues hores gairebé mai. De moment he decidit fer-vos cas i seguir donant a demamda. El dia 29 tinc hora el pediatre i volia proposar-li de donar-li un bibi el dia.
Vaig provar de treure llet i va ser un desastre. Gairebé no va sortir res i era la popa que feia molta estona que no popaba.
Per tant potser li hauria de demanar llet artificial...nose ara penso que potser es queda amb gana...
Ja saps un mar de dubtes!

El tema bibi era perquè s'anés acostumanat ja que hauré de tornar a treballar i no se com ho farem...

Encara tinc fins gener i se-l quedarà la meva mare però aquest tema i el que només vulgui braços em té preocupada.

Tu com ho vas fer?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: jaruma » dt. nov. 20, 2018 1:53 pm

Jo em treia llet amb el tirallets. Primer el pit necessita acostumar-se, a força de practicar va sortint. Si decideixes donar-li només llet teva, pots anar-te'n treient ara, i congelant-la en quantitats petites. Així si quan comencis no tens temps de treure'te'n cada dia, no has de patir.

Sobre que només vulgui braços, de vegades els nens sorprenen, i amb tu demanen una cosa però amb una altra persona es comporten diferent. D'aquí al gener, a aquestes edats, pot haver canviat molt!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. nov. 21, 2018 12:09 am

Hola de nou!

Jo vaig fer com la Jaruma, treure la llet i guardar en quantitats petites (50-100 ml) al congelador. I completament d'acord, amb el tirallets cal pràctica. A mi el medela swing em va anar molt bé!

Jo també patia moltíssim pensant com ho farien amb les nenes quan jo tornés a treballar... La gran bebia la meva llet amb bibi i perfecte, la deixava amb la meva mare i li vaig anar fent adaptació progressivament, primer la coneixia perquè hi havia anat molt amb mi, un dia la vaig deixar sola mitja hora, després una hora... Amb la petita he fet el mateix, i 10 dies abans de començar a treballar no la podía deixar ni 10 minuts que plorava moltíssim (plena crisi d'ansietat per separació), i d'un dia per l'altre perfecte, ni una llàgrima (la gran plorava els primers minuts després que jo marxes, la peque ni aixó, riu mentre veu que marxo, en part em sap greu i tot jejeje sembla que li importi ben poc)

A mi el que em preocupava sobretot era el tema migdiades, ja que tan una com l'altre necessiten la teta per dormir (la gran ara ja no), però quan no hi sóc també han trobat la manera (la gran cotxet amunt i avall, la peque simplement portar-la al llit quan està clar que té son, sino fot drama). Pel que he vist és indispensable coneixer les senyals de quan comencen a tenir son realment, sino ja li pots portar que fara de tot menys dormir.

La tornada a la feina és una angoixa (per mi ho ha sigut les dos vegades), però finalment tot es posa a lloc i fins i tot et sorprenen perquè ho porten més bé els bebes que tu. Això sí, fent adaptació, d'un dia per l'altre no crec que vagi bé. És tan injust haver de tornar a les 16 setmanes (jo vaig poder allargar una mica fent excedència en els dos casos, em considero afortunada).
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: capseta » dc. nov. 21, 2018 10:04 pm

Hola anna!

No tinc gaire temps per respondre, només volia fer-te algunes recomanacions:
No facis cas als mil opinòlegs, si realment vols donar el pit, està comprovat que ha de ser a demanda. Si el bebé va bé de pes i la lactancia ja està instaurada (realmente això és cap els 3 mesos) pots intentar que allargui una mica el temps entre preses, però això significarà: no fer cas a les demandes de pit, entretenir-lo amb altres coses.
I després, que et descarreguis la app lactapp, la ha fet l’alba padró, assessora de lactancia (diria que és qui va iniciar els grups de suport a la lactancia “alba lactancia”). A la app tenen mogollon d’informació que pots cercar remenant per la app, articles de diferents temes i el chat de consultes, on pots preguntar i et fan assessorament personalitzat expertes en lactancia.
A mi m’han ajudat molt!

Perdoneu faltes, escric rapid
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: Annap82 » dv. nov. 23, 2018 11:15 am

Hola a tots!

Gràcies per les respostes!sou de gran ajuda per les mares primerenques!

Dijous vaig el pediatre a fer control +vacunes. Li comentare això i ja us explicare.

Salutacions i una abraçada a tots
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: Com espaiar tomes pit

EntradaAutor: Annap82 » dv. nov. 30, 2018 10:27 am

Tal com us vaig dir ahir vaig anar el pediatre. Per sort veu el martí molt bé . Per tant hem decidit allargar els bibis fins principis de gener ja que no he de tornar fins el 23 a treballat i tenint en compte que pot rebutjar el pit o el bibi.

Penso que es millor esperar i fer pit un mes mes.

També li vaig comentar que el tira llets treia molt poca llet i em va dir que la copa és molt important. Resulta que feia servir una copa massa gran. Potser el més vinent o torno a provar a veure que tal funciona....i sino haurem fe fer llet artificial.

Ja us explicare perque a mi m'ha anat super bé aquest forum i penso que potser jo també puc ajudar algú.

Una altre vegada gràcies

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::