Fer el tió

Nadal i Reis, Castanyada, Sant Jordi...
curculla
:: gosset
:: gosset
Entrades: 423
Membre des de: dl. oct. 05, 2009 9:00 pm

Fer el tió

EntradaAutor: curculla » dt. nov. 15, 2011 8:11 pm

Doncs ara que la meva filla té dos anys i comença a gaudir de les festes nadalenques, volíem fer el tió nosaltres mateixos, el meu home el faria i jo el pintaria, que m´agrada dibuixar. la pregunta és si el tió ha de ser de futa d'alzina si s´ha d'envernissar la part pintada.
Algú ho ha fet???? moltes gràcies!!!!!!!!!!!!!!!!!! :p-) :p-) :p-)
Avatar de l’usuari
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: Fer el tió

EntradaAutor: lila » dt. nov. 15, 2011 9:04 pm

Nosaltres vam agafar un tronc gros i una branca gruixudeta (no tinc ni idea de si és d'alzina... :-:) ), i vam tallar la branca de manera que sortissin dues potes de la mida que ens interessava i les vam clavar a la part de davant del tronc per fer, com ja hem dit, les potes. Després el vam vernissar tot amb vernís de fusta, ja que ens van dir que si no podia corcar-se...

El tronc i la branca ho vam agafar de casa d'uns amics que compren fusta a l'engròs per la llar de foc que tenen.

Després hi vaig pintar la cara amb pintura tipus esmalt i li vaig enganxar el nas amb feltre gruixudet...

I diria que ja està!
A mi m'encanta perquè està fet per nosaltres i això no té preu.
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Avatar de l’usuari
JOMAX
:: conillet
:: conillet
Entrades: 385
Membre des de: dv. feb. 18, 2011 9:04 pm
Ubicació: El Maresme

Re: Fer el tió

EntradaAutor: JOMAX » dt. nov. 15, 2011 9:14 pm

LILAAAAAAAA T'has deixat la manteta, aquella típics de muntanya per tapar-lo jajjajja
Nosaltres també li posem barretina... la venen a les fires de nadal i queda superxulo!!!!
ànimat a fer-lo tu, queda super bé i ésm molt fàcil!!
ah.. nosaltres la cara li vam dibuixar amb retoladors ;)
jomaxx
Imatge

Imatge
curculla
:: gosset
:: gosset
Entrades: 423
Membre des de: dl. oct. 05, 2009 9:00 pm

Re: Fer el tió

EntradaAutor: curculla » dt. nov. 15, 2011 9:25 pm

Gràcies noies!!!!!!
Sííí!!!!!!Tinc moltes ganes de fer-lo nosaltres!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Una pregunta, les potes com les vau clavar????????????'foradant el tronc un tros i posant cola??????????''''
S´ha de vernissar tot el tronc??????????? >.-<: :-()-)
Avatar de l’usuari
raqueluxamamuxa
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dv. gen. 22, 2010 8:48 am

Re: Fer el tió

EntradaAutor: raqueluxamamuxa » dc. nov. 16, 2011 7:13 am

Hola,
Nosaltres també hem fet el tió aquests dos darrers anys i es molt divertit, a més de fàcil. De fet, el d'aquest any, ja el tenim fet, i ja s'està alimentant i tot, jaja!

L'any passat vam agafar un tronc i una branca, com t'han dit, i vam fer el cos i les potes vem foradaruna mica el tronc, posar pegar i enganxar les potes. Vem fer els ulls amb uns taps de suro, i el nas, i la boca la vam pintar. NO vem envernissarnires, peerquè el dia 1, vàrem anar a la muntanya a retornar-lo amb la seva familia.

Aquest any hem anat a buscar un tronc una mica més gran (pq el nen també es més gran) i hem fet més o menys, el mateix, tot i que hem posat barba de cotó, i ha quedat força simpàtic. Ara ens queda posar-li la barretina, però mentre, el Tristan ja l'està alimentant, cada dia li posa de tot per sopar: patates, boniatos, mandarines, castanyes...tot el queagafa! Així que segur que tindrem bons regals!

I l'any que ve, a fer un altre! Ja veuràs com un agrada el resultat! L'important es fer-ho amb carinyo i ilusió!
Avatar de l’usuari
Abril*
:: lleona
:: lleona
Entrades: 936
Membre des de: dj. juny 17, 2010 9:11 am

Re: Fer el tió

EntradaAutor: Abril* » dc. nov. 16, 2011 9:21 am

Hola!

El nostre tió és bastant rústic, vam agafar un tronc (tal qual no cal que sigui de cap fusta en especial) amb la sort que vam trobar un que tenia dues banques, que són les potes i per ulls dos botons! . A principis de desembre el cridem per la finestra perquè baixi de la muntanya i en pocs dies piquen a la porta i ja el tenim a casa. Llavors el tapem amb la manteta i li donem de menjar fins el gran dia. Uns quants cops de bastó al ritme de la música i ja tenim els regalets!
Imatge
marcaina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 103
Membre des de: dl. oct. 24, 2011 10:35 am

Re: Fer el tió

EntradaAutor: marcaina » dc. nov. 16, 2011 10:05 am

Jo el vaig fer fa un parell d'anys i encara fem servir el mateix. És un troc de cap arbre en especial, d'un pal d'escombra de fusta li vaig fer les dues potes i el nas, vaig fer el forat amb una broca i llavors ho vaig enganxar amb cola de fusta. La boca i els ulls els porta pintats amb pintura, finalment li vaig posar una barretina (comprada a qualsevol fira de Santa Llúcia). Nosaltres l'anem a buscar al bosc, un cop a casa el tapem amb una manta. Aquest any com que els nens de la família ja són més grandets i si el tió caga alguna cosa una moca grossa, no ens vegi tant hem pensat fer-ne un altre més o menys semblant però més gros, el dia que el farem cagar el canviarem perquè de tant menjar s'ha engreixat molt. A veure com sortirà aquesta vegada
Avatar de l’usuari
TETES
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1863
Membre des de: dt. abr. 03, 2007 2:35 pm

Re: Fer el tió

EntradaAutor: TETES » dc. nov. 16, 2011 10:30 am

Nosaltres, el primer nadal de tenir la Paula, era petitona, 9 mesos, pero logicament ens va fer il.lusio fer tot l'arbre, el tio etc... nosaltres no teniem cap tio perque quan a casa erem petits, el tio era una caixa cartro, aixi que veient els preus que tenen, vam decidir fer-ne un... el va fer el tiet, que te traça amb aixo del disseny i manualitats, jeje! i va quedar precios, genial!! vam demanar un tronc al senyor que porta llenya als meus pares, vam foradar per posar les potes i li vam pintar la cara i li vam enganchar una barretin, precios!!!
L'any passat, quan va arribar el dia de posar el tio, per la Purissima ho vam fer, vam quedar de pasta de boniato... el tio s'ens va podrir!! el vam tenir tot l'any passat guardat en una bossa tancada i no va haver res a fer... em va fer una peneta haver de llançar-lo! i de pressa i corrents a comprar-ne un perque no erem a temps de tornar-lo a fer!!
Ja ens van explicar a la botiga que se l'ha de ruixar amb alcohol abans d'endreçar-lo i no tancar-lo, posar-lo en una caixa oberta i anar controlant-lo tot l'any...

Be, tota la parrafada es per dir-vos, que si no ho sabieu aixo de com s'ha de conservar, ara ja ho sabeu, jejej!! que no us passi com a mi el que us el feu!!
Imatge

Imatge

Imatge
gege
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1105
Membre des de: dl. maig 25, 2009 8:38 am

Re: Fer el tió

EntradaAutor: gege » dc. nov. 16, 2011 1:51 pm

Ostres el nostre porta a dins una caixa tot l'any!!! Aquest vespre aniré a mirar el seu estat!!! Gràcies tetes!!!

El nostre el va fer el meu pare d ela manera que t'han dit les altres. Un tronc, dues branques per potes i pintat ;) El de l'any passat tenia dues dents igual que en Guiu, aquest any n'hi hauràd efer més jajajja ;)
curculla
:: gosset
:: gosset
Entrades: 423
Membre des de: dl. oct. 05, 2009 9:00 pm

Re: Fer el tió

EntradaAutor: curculla » dc. nov. 16, 2011 6:20 pm

k bona gege,amb dents i tot!!!!
Jo ja m' arramango les mans, que he anat prenent les vostres idees!!!!! >.-<:
Avatar de l’usuari
TETES
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1863
Membre des de: dt. abr. 03, 2007 2:35 pm

Re: Fer el tió

EntradaAutor: TETES » dj. nov. 17, 2011 11:16 am

ei gege, has pogut salvar el teu tio?? espero que si!!!
Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “Estacionals”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::