Posar nadó bocaterrosa
Posar nadó bocaterrosa
Bona nit!
El pediatra (tant el privat com el del CAP) m'han recomanat que comenci a anar posant la nena, que ara té 2 mesos i mig, bocaterrosa a estonetes per tal que s'acostumi a aixecar el cap i que enforteixi la musculatura del coll i els braços. El que passa és que a la meva nena no li agrada gens perque li costa i es posa a plorar. Teniu alguna experiencia similar?
El pediatra (tant el privat com el del CAP) m'han recomanat que comenci a anar posant la nena, que ara té 2 mesos i mig, bocaterrosa a estonetes per tal que s'acostumi a aixecar el cap i que enforteixi la musculatura del coll i els braços. El que passa és que a la meva nena no li agrada gens perque li costa i es posa a plorar. Teniu alguna experiencia similar?
- PetitPrincep79
- :: girafa

- Entrades: 2004
- Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm
Re: Posar nadó bocaterrosa
La meva feia igual i vaig passar de fer-li passar mala estona... I no va tenir problemes per aixecar el cap, per mantenir l'esquena recte... És més, ara intento no forçar-la a fer cap moviment al que ella no estigui preparada, seguint una mica les teories de Pickler. Cada infant té el seu ritme 
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9
http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/
Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
A la meva li passa, mira que el nen que era un nervi als 3 mesos aixecava el tors, pero ella es mes tranquileta i no li agrada. El que ens van recomanar es posartela a sobre les cames bocaterrosa i aixi no es veu tan agobiada. Jo la poso al bany davant del mirall i li fa molta gracia i aixeca el cap.
De totes maneres prenc nota que tampoc passa res.
De totes maneres prenc nota que tampoc passa res.
- baldufeta05
- :: papallona

- Entrades: 119
- Membre des de: dg. des. 22, 2013 3:30 pm
Bona nit Kittie,
Jo et diria també que no et preocupis per això! El meu peque va tardar molt en fer-ho, doncs també s'enfadava moltíssim, i quan no, girava el cap a un costat i es quedava estirat tan tranquil com si res i amb poquíssimes ganes d'intentar aixecar res...ni tan sols posar les mans.
Jo recordo que m'agobiava pensar que el meu no ho feia i els altres sí (ditxoses comparacions, hehehe). Però ja et dic, va tardar però ho va fer!! I ara que té 13 mesos s'aguanta i seu perfectíssimament i es mou amb total normalitat!
Cada nen/a té el seu ritme! Comprovat!
Salut!
Jo et diria també que no et preocupis per això! El meu peque va tardar molt en fer-ho, doncs també s'enfadava moltíssim, i quan no, girava el cap a un costat i es quedava estirat tan tranquil com si res i amb poquíssimes ganes d'intentar aixecar res...ni tan sols posar les mans.
Jo recordo que m'agobiava pensar que el meu no ho feia i els altres sí (ditxoses comparacions, hehehe). Però ja et dic, va tardar però ho va fer!! I ara que té 13 mesos s'aguanta i seu perfectíssimament i es mou amb total normalitat!
Cada nen/a té el seu ritme! Comprovat!

Salut!
- montsejoel
- :: granota

- Entrades: 240
- Membre des de: dl. març 17, 2014 12:26 pm
Jo no ho faria, cada nen té el seu ritme, pots posar-la al terra però cara amunt, i poc a poc ella mateixa anirà fent.
Et recomano que busquis informació d'aquest tema, pots mirar per Emi Pliker:
http://familiasenruta.com/fnr-crianza/c ... mi-pikler/
Et recomano que busquis informació d'aquest tema, pots mirar per Emi Pliker:
http://familiasenruta.com/fnr-crianza/c ... mi-pikler/
Sí, a la meva filla també li passava, al posar-la boca terrosa es posava molt nerviosa i plorava. Nosaltres al veure-la que ho passava malament no hi vam insistir gaire, la posavem estones molt curtes i molt aprop nostre! Això del reflexe del mirall també li feia gràcia i era quan aixecava més el cap... però tot ho feia estonetes molt curtes al principi... fins que als 3 mesos i pico ja no s'hi neguitejava tant i no passava tant mala estona llavors feiem estones més llarguetes.
Però nosaltres no ens hi vam atabalar gens i no vam forçar res anàvem seguint al seu ritme! I la veritat que no ha tingut cap problema en aguantar el cap i el seu desenvolupament psicomotor ha estat molt bo.
Com t'han comentat el meu consell seria que no forcis res, intenta-ho però si veus que és una mala estona per ella canvia d'activitat i prova-ho en un altre moment.

Però nosaltres no ens hi vam atabalar gens i no vam forçar res anàvem seguint al seu ritme! I la veritat que no ha tingut cap problema en aguantar el cap i el seu desenvolupament psicomotor ha estat molt bo.
Com t'han comentat el meu consell seria que no forcis res, intenta-ho però si veus que és una mala estona per ella canvia d'activitat i prova-ho en un altre moment.
no et preocupis!!el meu ara te 29 mesos i un en cami. Jo trobo que es petit per posar-lo bocaterrossa, jo tambe el posava davant del mirall i ell s'aixecava.
Gràcies noies! Doncs em quedo més tranquila. És veritat, cada nen té un ritme diferent i cal respectar-ho. Aniré probant uns instants de tant en tant, però si no li agrada, doncs no insistiré. Ja ho farà quan sigui el moment.
Al meu tambe li pasava el mateix, es mes, te 11 mesos i encara s'emprenya, i aixo que ja camina i es gira completament.
Aixi que tranquila, ja s'aguantara.
Aixi que tranquila, ja s'aguantara.
Hola!
Diria que això ho fan perquè no se'ls deformi el cap. com que ara els nens dormen cap amunt hi ha més casos de plageocefàlia. és possible que no t'hagin explicat el motiu però diria que és per això. almenys en el nostre cas ens ho van recomanar a partir dels dos mesos també perquè se li havia deformat una miqueta. a vegades agafen vicis, sempre dormen del mateix cantó o inclús a la cadireta sempre "apoyen" el cap igual.
Posar-los bocaterrossa a ratets no costa res, és veritat que no els agrada gens però no es tracta de passin una mala estoneta, només fins que aguantin, i si són dos minuts doncs això.
de totes maneres jo preguntaria als pediatres el per què t'ho manen.
salutacions
Diria que això ho fan perquè no se'ls deformi el cap. com que ara els nens dormen cap amunt hi ha més casos de plageocefàlia. és possible que no t'hagin explicat el motiu però diria que és per això. almenys en el nostre cas ens ho van recomanar a partir dels dos mesos també perquè se li havia deformat una miqueta. a vegades agafen vicis, sempre dormen del mateix cantó o inclús a la cadireta sempre "apoyen" el cap igual.
Posar-los bocaterrossa a ratets no costa res, és veritat que no els agrada gens però no es tracta de passin una mala estoneta, només fins que aguantin, i si són dos minuts doncs això.
salutacions
- Rossinyola
- :: pantera

- Entrades: 806
- Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am
A veure, anem a pams... per tal que no se li deformi el cap el que cal és que no estiguin sempre estirats, és a dir, molt de braços i ús de portanadons
i poc bressol i cotxet quan estan desperts.
I pel que fa a forçar qualsevol postura que el nen no pugui assolir per si mateix, està estudiat i demostrat que està contraindicat. Ni posar-lo bocaterrosa de més petit, ni posar-lo assegut en hamaques o trones o entre coixins si no s'aguanten per si sols, ni agafar-los les manetes perquè caminin. Tot això són processos que forcem sense cap necessitat i que a més no és gens bo per ells, inclús els pot ser perjudicial. Si els nens protesten quan els posen bocaterrosa és perquè estan incomodíssims i per si sols no poden desfer aquesta postura. A mi em van dir el mateix quan va néixer la meva filla, però també veia que patia molt, i em vaig informar. Com us ha comentat la Montsejoel, la pediatra Emmi Pikler va fer un gran estudi sobre el moviment natural dels nens petits i va descriure com mica en mica ells van madurant i assolint els moviments per si sols, fins i tot caminar, sí , aprenen a caminar vulguem o no vulguem encara que no els donem les mans.
Aquí teniu un fil en el qual hi ha molta informació sobre el moviment lliure viewtopic.php?f=15&t=22952
I un pdf que està penjat en aquest fil que és valiosíssim, basat en els estudis de l'Emmi Pikler, sobre el desenvolupament motriu dels nadons, les etapes que passen i la importància de passar d'una etapa a l'altra per si sols http://escolabressolgespa.uab.cat/files ... judici.pdf
Que ho disfruteu!
I pel que fa a forçar qualsevol postura que el nen no pugui assolir per si mateix, està estudiat i demostrat que està contraindicat. Ni posar-lo bocaterrosa de més petit, ni posar-lo assegut en hamaques o trones o entre coixins si no s'aguanten per si sols, ni agafar-los les manetes perquè caminin. Tot això són processos que forcem sense cap necessitat i que a més no és gens bo per ells, inclús els pot ser perjudicial. Si els nens protesten quan els posen bocaterrosa és perquè estan incomodíssims i per si sols no poden desfer aquesta postura. A mi em van dir el mateix quan va néixer la meva filla, però també veia que patia molt, i em vaig informar. Com us ha comentat la Montsejoel, la pediatra Emmi Pikler va fer un gran estudi sobre el moviment natural dels nens petits i va descriure com mica en mica ells van madurant i assolint els moviments per si sols, fins i tot caminar, sí , aprenen a caminar vulguem o no vulguem encara que no els donem les mans.
Aquí teniu un fil en el qual hi ha molta informació sobre el moviment lliure viewtopic.php?f=15&t=22952
I un pdf que està penjat en aquest fil que és valiosíssim, basat en els estudis de l'Emmi Pikler, sobre el desenvolupament motriu dels nadons, les etapes que passen i la importància de passar d'una etapa a l'altra per si sols http://escolabressolgespa.uab.cat/files ... judici.pdf
Que ho disfruteu!

- montsejoel
- :: granota

- Entrades: 240
- Membre des de: dl. març 17, 2014 12:26 pm
Rossinyola gràcies per tota la info!!!
El pdf està genial!
El pdf està genial!
- PetitPrincep79
- :: girafa

- Entrades: 2004
- Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm
Laure ha escrit:Hola!
Posar-los bocaterrossa a ratets no costa res, és veritat que no els agrada gens però no es tracta de passin una mala estoneta, només fins que aguantin, i si són dos minuts doncs això.![]()
salutacions
Això del mateix cantó, li passava a la meva i era perque se li estava tancant malament el cap. Vàrem anar a l'osteòpata i amb uns petits exercicis li va millorar. En el nostre cas, aquest tancament li produïa vòmits (jo ho vaig flipar). I era ( i és ), una nena que sempre va en braços.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9
- Rossinyola

Efectivament hi ha casos especials de plageocefàlia, però la gran majoria són deguts a massa hores de cotxet i pocs braços. De la mateixa manera, és cert que en alguns nadons sí es recomana posar-los bocaterrosa, es tracta de nadons hipotònics, però això ho ha de valorar un expert en tot cas, i de cap manera vol dir que sigui beneficiós per tots els nadons que segueixen un desenvolupament normal, al contari.
Hola, vaig iniciar aquest fil fa 2 mesos. Només explicar-vos que no vam insistir gaire amb el bocaterrosa pq a la nena no li agradaba. I just fa 4-5 dies, ara que té 4 mesos i mig, de cop i volta ha començat a donar-se la volta ella soleta i a possar-se bocaterrosa aixecant hombros i cap.
- Rossinyola

Felicitats Kittie, dóna gust veure'ls evolucionar al seu ritme oi? ja veuràs com si els deixem fer ells acaben fent tot al moment adequat, i la satisfacció per ells és immensa 
Rossinyola has comentar que posar-los en hamaqueta tampoc és bo? Nosaltres tenim la babybjorn i li agrada forca, l'hi posem mentre mengem.
Si no, com es recomana que estiguin? nosaltres alternem bressolet, cotxet, el nostre llit, i manteta al terra, també bracos però no molta estona en el total del dia.
Si no, com es recomana que estiguin? nosaltres alternem bressolet, cotxet, el nostre llit, i manteta al terra, també bracos però no molta estona en el total del dia.
- Rossinyola

Xineta, jo tb la tinc pq ens la van regalar amb el naixement de la meva primera filla. Ella no hi va voler estar mai. Però amb el meu fill petit li poso a estones quan no puc posar-lo a terra ni tenir-lo a coll, per exemple, quan em dutxo o cuino (no puc deixar-lo al terra del bany ni de la cuina. Sempre en la posició més tumbada possible. Jo crec q si no n'abusem no té pq ser dolent, tb hi ha hamaques i hamaques, i les tipus babyjorn per mi són les millors sincerament. Ara bé, a la que puc, el deixo a terra damunt les catifes o mantetes, estores d'espuma tipus ioga, o al bressol q és força ampli i amb matalàs ferm. En algun lloc vaig llegir q el millor són les estores d bambú, però no les he provat. Per cert que he vist q l'ikea ha tret una "colchoneta" plegable per jugar que té bona pinta i potser caurà per reis, almenys segur q anirà bé peequè la gran hi faci tombarelles 

Gràcies rossinyola, ho tindré en compte per l'hamaqueta
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |