PREVENAR 13

Plors, malalties i consultes.
Gatxàn
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

PREVENAR 13

EntradaAutor: Gatxàn » dv. oct. 10, 2014 4:56 pm

Hola a totes,

A casa tenim un dilema, el cas és que el nostre bebè té 4 mesos acabats de fer. En l'última visita el pediatre ens va recomanar que li posessim la PREVENAR 13 als 4 mesos, sobretot si va a la llar d'infants. El cas és que, a part de no estar inclosa al calendari de vacunacions sistemàtiques com ja sabeu (s'ha de pagar trinco trinco: 4 dosis per uns 75-80eur, que si realment val la pena es paga i ja està), però m'he llegit el prospecte de la vacuna i m'he quedat de pedra amb els efectes adversos que té (almenys en lactants). Sí que tenim pensat portar la nostra filla a la llar d'infants però no sé si compensa el risc-benefici d'administrar-li...algun consell?

https://www.pfizer.es/sobre_pfizer/medi ... ar_13.html

Moltes gràcies!!! :-()-) :-()-)
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: PREVENAR 13

EntradaAutor: charito » dv. oct. 10, 2014 8:28 pm

Gatxan, no t'ofenguis, pero qualsevol vacuna fa reaccio.... els posen uns bitxes i el cos reacciona. Jo de tu no miraria internet i confiaria en el pediatra.

El Quim a la primera dosi als 9 mesos va tenir vomits per la nit, pero vaja res de l'altre mon, ell va seguir dormint.

Per si algu te curiositat el prospecte diu:

Al igual que todas las vacunas, Prevenar 13 puede producir efectos adversos, aunque no todas las
personas los sufran.

Los efectos adversos observados con Prevenar 13 en lactantes y niños (de 6 semanas a 5 años de
edad) incluyen los siguientes:
Los efectos adversos más frecuentes (los que pueden presentarse en más de 1 de 10 dosis de la
vacuna) son:
Disminución del apetito.
Fiebre; irritabilidad; dolor, sensibilidad o dolor a la palpación en el lugar de vacunación,
enrojecimiento, hinchazón o endurecimiento en el lugar de vacunación; somnolencia; sueño
intranquilo.
Enrojecimiento, endurecimiento o hinchazón de 2,5 cm – 7 cm en el lugar de vacunación (tras la
dosis de refuerzo y en niños de más edad [entre 2 y 5 años de edad]).

Los efectos adversos frecuentes (los que pueden presentarse hasta en 1 de 10 dosis administradas de
la vacuna) son:
Vómitos; diarrea
Fiebre de más de 39oC; sensibilidad o dolor a la palpación en el lugar de vacunación que
interfiere con los movimientos de la extremidad, enrojecimiento, hinchazón o endurecimiento
de 2,5 cm – 7 cm en el lugar de vacunación (tras la serie inicial de inyecciones).
Erupción (rash)

Los efectos adversos poco frecuentes (los que pueden presentarse hasta en 1 de 100 dosis de la
vacuna) son
Convulsiones (o ataques), incluidas las causadas por una temperatura alta
Ronchas (urticaria o erupción parecida a la urticaria)
Enrojecimiento, hinchazón o endurecimiento de más de 7 cm en el lugar de vacunación; llanto.

Los efectos adversos raros (los que pueden presentarse hasta en 1 de 1.000 dosis de la vacuna) son:
Colapso o estado similar al shock (episodio hipotónico con hiporrespuesta).
Ninu78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dc. abr. 11, 2012 7:53 pm

EntradaAutor: Ninu78 » dv. oct. 10, 2014 10:29 pm

El nostre petit porta posades tres dosis (3, 5 i 7 mesos) i la màxima reacció ha estat vermellor al loc d'injecció. Per mi les malalties que cobreix la vacuna compensen assumir el risc. Les reaccions més greus realment són molt poc freqüents!
Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » ds. oct. 11, 2014 1:27 pm

A mi la pediatre mha dit k ara puc esperar 2-3 mesos a posarli pq no es epoca de virus i xi mestalvio una dosi pq la vacunare amb 12-13mesos...
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

EntradaAutor: Sumsi » ds. oct. 11, 2014 1:55 pm

Nosaltres ja portem 3 dosis, i només li va fer reacció la primera. Li va donar febrícula. Cada nen és un món i en cada cas li farà una reacció o una altra.
Imatge
Gatxàn

EntradaAutor: Gatxàn » dl. oct. 13, 2014 3:53 pm

Hola!gràcies per les respostes.
Charito, tranquil.la que no m'ofenc, pero soc infermera i acostumo a llegir els prospectes de la medicacio sempre, i amb mes detall si se l.hi ha d.administrar al meu fill. No es informacio que hagi tret de qualsevol lloc d.internet sino del prospecte! Els efectes adversos frequents de la vacuna no son irrellevants,per aixo he demanat l.experiencia d.altres mares pero evidentment els pediatres son els experts tot i que aixo no treu que hi hagi opinions diverses. Gracies a totes i perdoneu x les faltes q escric des dl mobil! :)
Navi
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

EntradaAutor: Navi » dt. oct. 14, 2014 7:33 pm

El nostre pediatra la posa als 2, 4, 6 mesos i la de record una mica més tard. Nosaltres dubtavem si posar-li la del rotavirus i ens va comentar que féssim el que volguéssim, però que la prevenar és la important i que no dubtessim en posar-li.

Et volia comentar el tema preu de la vacuna, nosaltres avui hem anat a El Pertús a comprar les dosis. Les del Prevenar ens han costat 56,72€ i les de Rotateq 44,93. Hi ha força diferència de preu amb aquí. Si al final us decidiu a posar-li i no us queda massa lluny val la pena el viatge.
Imatge
Gatxàn

EntradaAutor: Gatxàn » dc. oct. 15, 2014 12:24 pm

Hola!
Si allà son mes economiques, pero cal anar molt en compte en no trencar la cadena del fred (2-8graus). Nosaltres la del Rotavirus si que l.hem descartat.
Petons i salut pels nostres petitons!!
Aly84
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

EntradaAutor: Aly84 » dj. oct. 16, 2014 7:00 am

Hola Gatxan,

Jo sóc molt mirada a L'hora de prendre jo i/o donar medicaments a la meva filla sempre intento evitar-ho al màxim I també em miro I remiro els prospectes.... I decideixo administrar el medicament quan la conseqüència es més greu que els possibles afectes adversos....

Per exemple, prefereixo els possibles efectes secundaris de la Prevenar 13 que no pas que pogues contraure una meningitis amb seqüel-les irreversibles.... Tot te afectes secundaris, com "el trivial" paracetamol.... Pero cal valorar que es + greu Els efectes secundaris del medicament o els efectes de la malaltia o dolència?

Nosaltres li vam posar la prevenar I cap problema! Una mica apagada aquells dies, pero millor que no pas que agafes una meningitis... Veient la gravetat de la malaltia que "protegeix" jo penso que la Prevenat hauria d'estar al calendari de les vacunes obligades com ja hi es en altres comunitats autonomes...

Espero Haver ajudat.
Gatxàn

EntradaAutor: Gatxàn » dj. oct. 16, 2014 1:43 pm

I tant, gràcies! Sempre cal valorar risc-benefici.

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::