Dubtes varicel·la

Plors, malalties i consultes.
julieta12
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

Dubtes varicel·la

EntradaAutor: julieta12 » dv. juny 05, 2015 9:17 pm

hola mares!
avui he anat a recollir a la meva filla a la guarderia i ves tu, la professora m'he dit que segurament tenia la varicel·la, tenia uns granets per l'esquena i per darrera el coll, he anat a l'Hospital de nens i m'ho han confirmat... :ufs: :ufs:
Total que tot i que he fet algunes preguntes a la doctora que ens ha atès, molt amable per cert, ara que ja estem "paint" i fent-nos a la idea que la petitona té la varicel·la m'han sorgit dubtes!! a veure les mares/pares que ja les han passat els vostres nens/nenes em podeu orientar!
- la doctora m'ha dit que ha d'estar a casa entre 7/10 dies, és a dir, una setmaneta a casa!! la meva primera pregunta és: no pot sortir?? i si no té febre? de moment no en té...
-quan li vingui el brot xungo de granets...(ara en té alguns però tampoc molts molts) com li calmaveu la picor? de tant en tant es queixa, quan vagi a més queè??

i en general, com ho heu portat?? algun consell??

gràcies!!
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Dubtes varicel·la

EntradaAutor: rundi » dv. juny 05, 2015 11:01 pm

Hola,
La meva filla gran la va passar als 3 anys. Estava vacunada, així que va ser moooolt lleu.
Això sí, de tant en tant li picava molt. Crec que li posàvem talquistina o talc líquid, ara no ho recordo del tot.
No pot sortir perquè és molt contagiosa fins que s'assequen els granets. Es contagia molt fàcil, amb la saliva per exemple.
Jo la vaig passar de gran i el pitjor és la picor i saber que no pots gratar perquè deixarà marca.
Ànims!
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » ds. juny 06, 2015 7:38 am

exacte, la qüestió es que es contagia molt fàcilment. la talquistina va be, tot i que jo ho vaig passar als 7 anys i recordo que picava... tot i que ja saps que la varicel·la sol ser mes greu com mes edat tens, i d'adult es bestial, amb febre i tot. molts ànims!
ah, intenta que no es rasqui les crostes de la cara, deixen marca.
abraçades,
anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » ds. juny 06, 2015 2:24 pm

Julieta, el meu fill la va passar abans de Nadal. Tenia 2 anys i poc. T'han dit tants dies a casa suposo que sobretot perquè la varicel·la és contagiosa, perquè el meu fill no va estar fotut tants dies però fins que els granets no s'assequen la pot contagiar. Ell no va tenir febre, només molts granets i pobret ho va passar fatal amb la picor! Nosaltres bàsicament li posàvem talquistina i una crema de calamina. I molta paciència i mimos!
Imatge
Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dg. juny 07, 2015 7:20 am

El meu fill la va pasar just acabats de fer els 3... No es va queixr de picos i no es va rascars gens fins el primer dia que va anar a al guarde que es va arrancar dues crostes de la cara i li va quedar maca... Li posava això talquistina, però només es va rrascar, arrencar i infectar la primera butllofa del coll i justament aquesta no li ha deixat massa marca... fins al cap d'una semana no va tenir cap altre brot i com no sabia que tenia varicel·la va anar a la guarde i va infectar a tothom... de 20 que eren 16 van caure i veniem de vacances de nadal així que segur que va ser ell els que els va infectar.
És súper infecciosa i fins que no s'han assecat totes les butllofes no haurien de sortir. A mi me la va contagiar i jo la havia passat de petita i a mi si que em va picar, jo em vaig rascar tot el que no es veia... no vaig poder resistir-ho, ni talquistina ni res, a més amb antivirals i 15 dies sense poder sortir... en total vam estar els dos 21 dies a casa, reinfectant-nos, venga brots un darrera l'altre... Jo tenia butllofes per tot arreu... En total casi un mes.
En adults és molt perillosa, i si surten al carrer a part dinfectar nens que mira, la han de pasar igual i hi ha pocs casos greus, poden infectar a persones adultes, gent gran que te les defenses baixes o gent que té altres malalties o com a mi, gent que ja no té la defensa pel que sigui... i en adults si és molt perillós. Nosatres algún cop abans que la agafés ens haviem trobat nens amb varicel·la al parc, pq clar s'avorreixen... però després de tenir-la vaig pensar que quins picarols portar a un nen que está en fase infecciona al parc on hi ha altres nens que no van al cole (sobretot petits, que abans de l'any és també perilló que la agafin) i gent gran que a als parcs, que si l'agafen poden agafar una pneumonía o qualsevol cosa i quedar-s'hi...
Total, paciencia, esperar que surtin totes les crostes, que no se les arranqui, i mullarla poc pq no caiguin... i si pots tenir-la a casa fins que se li hagin assecat almenys les de la cara per poder-la vigila millor perque les marques que queden són gordes...
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: magrana » dg. juny 07, 2015 3:31 pm

Hola,

la meva filla la va agafar també a principis d'estiu, al juny. Tenia 2 anys. A mi el metge em va dir que la tingués 15 dies a casa i vaig ser molt estricta, amb això. Sortíem al pati de casa i sinó a dintre i s'ha acabat. Com t'han dit, és una malaltia molt contagiosa i en nens no hi sol haver problema, però poden contagiar gent gran o dones embarassades, i llavors sí que el problema pot ser important.
Sincerament, penso que hauríem de ser responsables i fer el que ens diu el metge.
Per la picor, si en té molta, em van donar un xarop. No recordo gaire el nom... Li donava per dormir. I durant el dia talquistina i paciència.
Hauràs de vigilar molt, aquest estiu, perquè un cop li passi li hauràs de posar crema de protecció total per tal que no li quedin marques. Tot i així, a la meva filla n'hi han quedat algunes, què hi farem.

Sort!
Imatge
nivalis
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: nivalis » dl. juny 08, 2015 10:50 am

El nostre no ho va passar gens malament. Va estar una setmana a casa. Li posàvem una crema de calamina als granets i de tant en tant un xarop per la picor que ens va donar la pediatra. De febre no va passar de 38,5, li donàvem paracetamol. Tenia 15 mesos i jo crec que no va ser molt conscient d'estar malalt.
Es veu que quan més petits són, menys els pica perquè tenen la histamina molt baixa.
I ja està, una cosa menys...
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dt. jul. 21, 2015 9:45 pm

El meu nen de tres anys i mig la va agafar el mes passat(tots els seus.companys de classe tambe), em van receptar un spray pels granets i si li feia molta picor un xarop(no recordo el nom), al cap de tres semanes l'agafa la seva germana de 5mesets, li va agafar mes a la cara, la pediatre em va receptar un xarop(Zovirac)per tallar la varicel.la i no anes a mes.

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::