Vacunes

Plors, malalties i consultes.
Granat
:: puça
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dt. des. 13, 2016 12:36 pm

Vacunes

EntradaAutor: Granat » dj. abr. 20, 2017 12:09 pm

Bones a totes!!
Soc una mare "novata" amb una nena d'un mes i mitg i des de fa unes setmanes tinc el dilema de les dos vacunes que no entren en el calendari. No se si jo ho he entes be a la consulta de la pediatra m'han comentat que son una 110€ x 3 dosis i l'altre 72€ x 3 dosis.(Deu ni do!) Que son "cepes" del virus poc comuns però que hi son.
No tinc pensat portar'la a la guarde quan torni a la feina, intentaria combinar amb els meus pares de moment.
M'agradaria que em donguessiu la vostra opinió, consell, experiència, etc. Vaig molt perduda!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Vacunes

EntradaAutor: jaruma » dj. abr. 20, 2017 9:18 pm

No sé quines vacunes són ara. Fa 3 anys no entraven ni la Prevenar ni la Rotateq ni la Varivax. El.meu nen tampoc havia d'anar a llar d'infants, però vaig decidir posar-lis totes menys la de la varicel.la, que la posarem aquest any perquè ja entra.

Si són aquestes, jo amb la Prevenar ni m'ho pensaria, crec que és una vacuna molt important, que protegeix contra alguns tipus de meningitis. La rotateq sé de molta gent que no la va posar, però jo crec que és millor curar-se en salut.

També està la Bexsero, que ni entra ni te'n solen parlar, però és pel tipus més comú de meningitis. Jo li he posat també, tot i que és força cara. Crec que quan més protegits millor. Això sí, aquesta última si li poses que sigui millor sola, sense cap altra vacuna alhora, perquè sol fer reacció.

Sort i a gaudir de la nena!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Vacunes

EntradaAutor: neuetes » dj. abr. 20, 2017 9:30 pm

No dius quin tipus de vacunes són, però la de 110 euros pot ser que sigui la bexsero? per combatre la meningitis tipus B? si és aquesta, millor posar-la. Per sort és una malaltia poc freqüent però si s'agafa les conseqüències són força greus i més amb nens menors de 6 anys. Nosaltres estem en llista de espera per aconseguir-la.

L'altra que menciones podria ser la rotateq, que combat els rotavirus. Els rotavirus provoquen una gastroenteritis aguda (diarrea i vòmits), causant una deshidratació molt ràpida i una baixada de sucre. La majoria dels nens que l'agafen acaben a l'hospital amb suero per vena i en observació. A les meves filles, d'aquesta no n'estan vacunades, tot i que la gran va agafar un rotavirus als 3 anys i vam estar dos dies ingressats.

Les que fins ara s'havien de pagar i no entraven a la SS, la varivax (varicel.la) i prevenar (meningitis C) ara ja entren al calendari de vacunes (quan van nèixer les meves filles no, s'havien de pagar i no entraven al calendari).

Les meves no anaven a la llar d'infants fins als 2 anys, però les vaig posar totes menys la varivax i la rotateq (no les vaig trobar necessàries) i la bexsero (fins al 2015 el ministeri no ha donat el vist-i-plau per comercialitzar-la a l'estat).
Granat
:: puça
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dt. des. 13, 2016 12:36 pm

Re: Vacunes

EntradaAutor: Granat » dv. abr. 21, 2017 5:51 am

Jaruma per sort ja entra la meningitis c. La de meningitis b si que teníem pensat posar-la i més com estan les coses.
Nauetes jo pensava això mes o menys fins l' any que ve que ella tingués un any i pico no la posaria enlloc, aquí es el meu dubte sobre la rotatec.

Escla de bones a primeres et parlen de quasi 600€ i t'espantes.
Gràcies per les respostes! Em serveix de molt!
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Vacunes

EntradaAutor: crunchi » dt. set. 12, 2017 3:25 pm

Hola, pujo el post pq m'interessa!!!

En breus, li toquen les vacunes al meu fill: les vacunes obligatories pels 2 mesos. Ara bé, hi ha ñes vacunes opcionals que ells t'aconsellen, que actualment son la del rotavirus (o Rotateq - 3 dosis- o Rotarix -2 dosis-) i la famosa Bexsero. Son opcionals però recomanables.

Les que sou mares de nens nascuts el 2017, vosaltres els hi heu posat les opcionals als vostres fills?

Jo dubtava amb la del rotavirus, pq de moment no portaré el nen a la guarderia, teOricament hi ha menys risc de contagi, però com mai se sap... la reservaré. Vull la rotarix de 2 dosis. I pel que fa a la Bexsero, ja m'han trucat de la farmacia, que ja la tenen.

:-)(-:
Imatge

Imatge
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Vacunes

EntradaAutor: Beikost » dt. set. 12, 2017 5:03 pm

Nosaltres li vam posar, vam seguir la recomanació del metge, menys maldecaps... Cap d'elles li ha donat reacció, a més, així que bé. Ara ja entren a la Seguretat Social, no? Nosaltres les vam haver de pagar trinco trinco...
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Vacunes

EntradaAutor: crunchi » dt. set. 12, 2017 5:37 pm

La bexsero i la del rotavirus són pagant. La que ara si que entra per SS es la de la varicela.

Doncs vinc de comprar la Bexsero i el farmaceutic m'ha dit que em recomana que guardi la vacuna a la nevera fins que arribi la següent dosis. O sigui que no li posi fins que arribi la 2a dosis, pq clar, com no saben quan arribarà i has de deixar X temps de marge entre les dosis per posar-li...si no arriba a temps no se si perd l'efecte o algo aixi....doncs vaja :ufs:
Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Vacunes

EntradaAutor: neuetes » dv. set. 15, 2017 8:15 pm

Amb la bexsero entre una dosi i l'altra has de deixar passar mínim 2 mesos.

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::