Preocupada :( Rebuig al biberó i apretar la panxa a les nits

Plors, malalties i consultes.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Preocupada :( Rebuig al biberó i apretar la panxa a les nits

EntradaAutor: neuetes » ds. ago. 26, 2017 8:37 am

Cap de les meves filles es va beure la quantitat que recomanen els fabricants de llet. En bevia molt menys i no tots els dies eren iguals. El que si que tenia clar era que no les forçaria a menjar més del que elles volien.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Preocupada :( Rebuig al biberó i apretar la panxa a les nits

EntradaAutor: Anna Maria » ds. ago. 26, 2017 6:01 pm

Bones guapa,
a veure... parles de que fa com si apretés, però com va de caques? en fa menys del normal, i quan les fa són lletges? a l'hora de veure si hi ha quelcom que se li posa malament és una senyal. Fa més glopades del normal?
Pel que fa a la quantitat de biberó no et puc ajudar perquè jo he fet popa... a veure... ha coincidit amb la calor? potser la vol més fresqueta, és a dir, sense escalfar?
Crec recordar que els còlics apareixen de més petits i si fins ara la llet que utilitzàveu li anava bé no té perquè ser això.
Què més.... quina fruita li poses? Al meu el plàtan li vaig haver de deixar de donar perquè no se li posava bé, i ara (que ja té 2,5 anys) li'n dono un de tant en tant. Ves-li provant fruites, però per saber si alguna se li posa malament, jo faria el segÜent, per exemple: poma sola dos dies, si se li posa bé, afegir pera dos dies, i després potser treure la pera i posar plàtan... i a veure què. A nosaltres per exemple, fruites com el kiwi (tropicals) ens van recomanar que fins a l'any no n'hi donèssim, per la falta de maduració del sistema digestiu (en el cas de les verdures, el que vam tardar a incorporar van ser les bledes, les cols, perquè també són més difícils de pair)
Potser està més intranquil per la calor? Has provat de donar-li aigua, potser té set?
Cada bebè és un món, ves-lo observant, i fes una visiteta al pediatra perquè s'ho miri, però si està bé de pes i va augmentant tot va bé.
Molts ànims guapa!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Preocupada :( Rebuig al biberó i apretar la panxa a les nits

EntradaAutor: Anna Maria » ds. ago. 26, 2017 6:07 pm

Ara estava pensant... i canviar-li amb el recipient en què li doneu?
Amb el vas normal és molt petit, però hi ha els vasos d'aprenentatge, que tenen com un "retenedor" que també han de xuclar, ho dic perquè potser ha fet un canvi i ara no li agraden les tetines que heu utilitzat fins ara.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Preocupada :( Rebuig al biberó i apretar la panxa a les nits

EntradaAutor: crunchi » ds. ago. 26, 2017 10:23 pm

Jo també faig pit i no et sé dir del tema biberón, no et sé dir quantitats.... però aixo que comentes que mentres dorm fa sorolls i apreta, també ho fa el meu!!!! I son gassos!!! No son còlics pq el conegut còlic del lactant son 3 hores al dia plorant seguides i durant varios dies. Però si que poden ser gasos, que és probable que agafi aire mentre mama, mentre pren el biberó o mentre plora. Li vaig comentar a la enfermera i em va recomanar Reuteri i bueno, això i que m'he tret les mugroneres (recomanació de la comadrona de les classes de lactancia que vaig) que diu que també agafen més aire. Però sóc conscient que no fem bé al 100% l'agarre al pit i m'agafa aire (gasos) si. Mira aviam si la tetina del biberó li va bé, que no tingui escapes ell a la boca (que li caigui la llet de la boca....). Aviam si és això.

El que comenta l'Anna Maria també podria ser, que alguna fruita li fes gassos... podria ser també.

I xumet li poses? Pq podria ser q vulgués biberó per calmarse com es fa amb el pit o no funciona igual aixo amb lactants amb biberó? No ho sé, q no sigui que vol braços també....

Ja ens explicaras q et diu el pediatra!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Preocupada :( Rebuig al biberó i apretar la panxa a les nits

EntradaAutor: Anna Maria » ds. ago. 26, 2017 10:57 pm

Ostres, sí, els gasos!
L'Isaac en va tenir alguna nit, i jo l'aixecava del llit i ell sol s'acurrucava ben rodonet damunt meu; donava uns tombs al passadís, anar cantant melodies boniques, i al cap d'una estona feia uns quants pets, llavors tornàvem al llit.
Prova-ho, a veure si et va bé!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Preocupada :( Rebuig al biberó i apretar la panxa a les nits

EntradaAutor: jaruma » dg. ago. 27, 2017 8:33 pm

Hola! Que malament es passa sent mama novata, eh? Buf! Llegint el teu fil em venen al cap dues coses, que no sé si tindran a veure. Una, que cap els 3 mesos hi ha una crisi de lactància, i potser per això el teu nen es "barallava" amb el pit en el seu moment. Ara ja no seria explicació, però bueno. Jo recordo el meu fill cap els 3-4 mesos, que es posava vermell com un tomàquet de plorar, i agafar-se al pit, i apartar el cap, i tirar-se pets per tot l'aire que agafava bramant... Buf! :-o00m

Una altra és que normalment recomanen començar a introduir fruita i cereals, etc. a partir dels 6 mesos. Jo vaig fer-ho abans perquè treballava i no volia donar-li llet artificial, ni podia treure'm prou llet meva. Mollta gent comença abans, amb això no vull dir que ho estiguis fent malament, però sí que és cert que encara tenen el.sistema digestiu molt immadur, i els pot provocar més gasos i malestar. El meu concretament, en quant li vaig introduir la fruita als 5 mesos, va agafar restrenyiment, i li va costar una mica acostumar-se a païr-ho. Així que pot ser per això que el teu nen estigui més incòmode.

Jo el Reuteri no el vaig provar, però tinc amics que en parlaven meravelles. Nosaltres li fèiem massatges a la panxa i li movíem les cames com si anés en bici, i mormalment treia gasos.

En qualsevol cas, espero que se li passi aviat! Molts ànims! :-()-)
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Preocupada :( Rebuig al biberó i apretar la panxa a les nits

EntradaAutor: charito » dg. ago. 27, 2017 8:48 pm

Jo nomes et volia dir que cap nen menja el que posa al pot 180 amb 4 mesos em sembla perfecte!!! No el forcis i mira aixo dels gasos si pots ferli algun massatget.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Preocupada :( Rebuig al biberó i apretar la panxa a les nits

EntradaAutor: Anna Maria » dg. ago. 27, 2017 10:47 pm

Eiiiiiiiiiiiii carmecirera....
de mare que es preocupa per coses de nores treu-t'ho del cap, eh? tots els temes són importants, des de l'alimentació fins al granet aquell que li pot sortir, ja que és cert, això de ser mare primerenca ho té, tenim mil dubtes, però sobretot és que tenim la sensació que tothom ho fa bé menys nosaltres, i no és cert. O sigui que tu pregunta i nosaltres intentarem ajudar-te.
A veure, primer de tot em sap greu el tema de la popa... en el meu cas jo vaig ser molt tossuda amb el tema de no donar-li res amb tetina perquè a ell també li costava molt mamar, però és que és tan fàcil que et pugui passar! Hi ha molta informació sobre el part i tal, però després, tant per lactància materna com artificial, jo crec que en molts casos no se'ns informa, només et queda clar sí el que és bo o el que no i bla, bla, i tant si fem una cosa com l'altra crec que hauríem d'estar més preparades a nivell pràctic, no sé. Menys mal que existeix pàgines com aquesta, aquí som una colla de mares amb moltes hores de popa o de biberons i a mi és el que em va ajudar més. Va, prou rotllos.
Pel que fa al tema de l'aigua, en el meu cas, mentre l'Isaac va fer només popa em van dir que no calia aigua. Prova-li una mica, a veure com se li posa, potser per exemple després de la fruita. Jo l'aigua l'hi vaig introduir quan va començar a l'escola bressol, als 7 mesos i mig. Em treia una toma de popa pel mig matí i va ser quan va començar a beure aigua amb el vas d'aprenentatge, un per a la llet extreta i l'altre per l'aigua.
Nosaltres vam començar amb la fruita i la verdura als 6 mesos. Cereals jo els vaig introduir posant una galeta (de les maries tradicionals, no dorada) amb la fruita. Les noies que conec que han fet lactància artificial els hi han començat a donar fruita als 4 mesos, però això va molt a pediatres.
Els gasos solen ser per un tema d'immaduresa del sistema digestiu, i concorda amb el que dius que li ha passat des de fa més temps.
Pel que comentes de la boca, de que no té facilitat per xumar, heu descartat el tema del frenillo? Hi ha nens que el tenen a sota la llengua i els hi és més difícil el fet de xuclar. Pel que fa a si és un nen mandrós, pot ser que sigui nerviós, com el meu? que tingui gana i vulgui el menjar ipso facto, i sigui a la popa com al bibe com després amb la cullera o els trossos, l'aliment ens l'hem de treballar una mica, això al meu li va costar, amb la popa i després amb els trossos, que van costar molt també.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Preocupada :( Rebuig al biberó i apretar la panxa a les nits

EntradaAutor: crunchi » dt. set. 12, 2017 3:16 pm

Hola!!
Com va carmecirera, millor?? Espero que si...
Exacte, lo d'apretar el meu també ho feia desde la setmana de vida o aixi....
El tema del "rotet" que comentaves és completament normal si. Tot i que amb lactancia materna no cal treure-li el rotet (si s'adorm no cal despertar-lo per treure-li), si els veus inquiet o incomode mentres mama, li treus el rot i es calma enseguida i seguirà mamant.
Tema se donar aigua, jo sé que amb LM no se li ha de donar aigua ni sucs, la propia llet ja aporta aigua. Amb Lactancia artificial no ho sé.

És una pena el que comentes de deixar de donar-li el pit.... efectivament, ala 3 mesos hi ha crisis de lactancia, i molts cops es deixa de donar el pit pensant que el nen no menja o que no tenim llet.... i error total. També ens canvia la llet a les mares. Fins ara la llet sortia a xorro, a demanda, i a partir dels 3 mesos aprox. La llet triga una mica mes en sortir del mugró, el nen ha d'anar mamant pero s'ha d'esperar. Per aixo molts cops s'enfaden...sembla que es quedin amb gana, els nostres pits es desinflen, creiem que no tenim llet. I no és aixi. Es que la lactancia canvia.
És cert que no aconsellen donar xumet fins q la lactancia està ben instaurada, i jo ho aplicaria a la tetina del biberó, perque clar, és el que dius... s'acostumen a la tetina i ja no mamen i és quan no fabriques llet. En el llibre del Carlos Gonzalez "un regalo para toda la vida" diu que el biberó és la mort de la lactancia materna, o algo així.

Coincideixo amb Anna Maria en que hi ha poca informació sobre la lactancia abans del part o en les classes prepart. Però cal dir que els sanitaris s'estan posant les piles i quasi tots els hospitals o CAP's tenen cursos o tallers de lactancia. Jo em vaig apuntar al taller de lactancia recent parida del hospital i ha sigut la meva salvació i la meva guía. Perque si no reps ajuda, si no t'ho expliquen, és molt fàcil abandonar la LM pq no ens enganyem, la LM és dificil, no naixem ensenyades, i per desgràcia, desde fa varies decades que vivim en una societat on es s'ha venut molt la idea de fer LA . En fi.... que recomano moltissim anar a aquests cursos de lactancia gratuïts, seguir el nostre instint de mare i llegir el llibre del Carlos Gonzalez.

Anna maria prenc nota del que dius de les galetes maria.... jo tb voldria fer LME fins els 6 mesos.

Tema reuteri, si, li va prou bé. Encara té gasos, pero molt menys. Perònja us dic, ha sigut un cumul de factors: treure'm les mugroneres, li fem massatges, Reuteri... per tant, no només ho podem atribuir a això.
També és cert que els bebes han d'aprendre o millor dit, el seu sistema ha de madurar. El meu molts cops apreta i treu una glopada de llet, o al revés, estornuda i es tira un pet. Vull dir que els gasos és una etapa més, que passarà, però que hi és.

:-()-)
Imatge

Imatge

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::