Pobles amb VIDA per l'Empordà??? Però no gaire amunt..ja m'agradaria ja

Explica'ns on vius
grill
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 91
Membre des de: dj. nov. 01, 2012 9:16 pm

Pobles amb VIDA per l'Empordà??? Però no gaire amunt..ja m'agradaria ja

EntradaAutor: grill » dt. gen. 31, 2017 10:58 am

Bones, gent.. Altra vegada preguntant per pobles..!! :-o00m :-o00m :content:

Doncs això.. En conec uns quants però la majoria em són desconeguts.

Vida....busco no morir-te de fàstic al poble perquè no hi hagi res a fer, ja sé que a Girona és moooolt i molt difícil perquè són petits i molt disseminats..o són molt depenents de les ciutats properes (a causa de la facilitat de desplaçament i l'absència de trànsit). Però algun poble hi haurà amb empenta, serveis, vida i mainada, no?

Que no hagis d'agafar el cotxe per anar a comprar el pa..per anar a l'escola.. Però per altra banda som molt muntanyencs i també ens agradaria el mar al màxim d'aprop! Ostres ja ho sé, massa exigents, oi?!! Si no fós per la feina a Girona, tinc claríssim que aniria a parar o cap a Maçanet de Cabrenys i rodalies (Albera) o bé ja en plan radical cap a Molló o Vilallonga de Ter! Tot i que per temes de salut, ens han recomanat la proximitat al mar.. I des de Girona, no volem anar cap al Sud ja que la feina la tenim al nord i el trànsit sud-nord és empipador..

A veure si em podeu ajudar donant idees!!! No me'n surto!!! Allà on estem no ens va bé per a la salut.. necessitem aires de mar (sense ser a primera línia ens van dir) i poca contaminació però no tenim gaire temps per investigar i no coneixem gaire gent!

Segur que em donareu bons consells.. Moltes gràcies!!!
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Pobles amb VIDA per l'Empordà??? Però no gaire amunt..ja m'agradaria ja

EntradaAutor: ner » dt. gen. 31, 2017 5:14 pm

Hola,

Tan el meu marit com jo som del Baix Empordà, de poble, i hi tenim família i amics repartits per tota la comarca així que ho conec bastant. Altrament nosaltres vivim a Girona, tot i que ell hi va cada dia per feina.

Realment vols anar a viure a un poble o a una ciutat més petita que Girona com podria ser St. Feliu de Guíxols o Palamós?

El que demanes, poble amb vida i serveis, crec jo que és contradictori. Justament els pobles es caracteritzen per tenir cases o construccions baixes, calma, pocs habitants i en conseqüència pocs serveis. I la mainada aprofita per jugar a la plaça del poble i gaudir de l'entorn: caminades, passejades amb bici etc. Així que si vols més serveis: gimnàs, biblioteca, piscina coberta, centre cívic, CAP, banc, més d'una escola, escola de música o d'idiomes etc crec que hauràs d'optar més per una ciutat petita de l'estil de Palamós, St Feliu de Guíxols, Palafrugell, Torroella, L'Escala etc això si serà més contaminada i més saturada a ple estiu. Potser et pot ajudar definir quins serveis són per tu imprescindibles i què prioritzes.

El que tampoc m'ha quedat clar amb la teva explicació és si vols viure a un lloc amb platja, on hi puguis anar caminant o que sigui a prop i per tant t'hi puguis arribar conduint 5 o 10 minuts. Perquè per exemple Torroella no té platja (la platja és a l'Estartit i allà a l'hivern no hi ha gaire vida), o igual passa amb Palafrugell.

Espero que t'hagi servit d'ajuda. Pregunta el que vulguis i t'intentaré ajudar i si vols envia'm privat i et puc concretar més.
Imatge
nona_1986
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dv. ago. 19, 2016 8:02 am

Re: Pobles amb VIDA per l'Empordà??? Però no gaire amunt..ja m'agradaria ja

EntradaAutor: nona_1986 » dc. feb. 01, 2017 9:55 am

Hola Grill,

Jo sóc de l'Alt Empordà, concretament de Castelló d'Empúries. A 15minuts de Figueres i 15 minuts de Roses i a 5 minuts de la platja d'Empuriabrava. Castelló ja no és un poble de 4 gats ni una gran ciutat. El poble té uns 6000 habitants (aprox) i arribem a uns 11000 habitants comptant la urbanització d'Empuriabrava.
Com a equipaments hi ha escola bressol, dues escoles de primària, CAP, biblioteca, escola municipal de música (menys piscina) i bastantes entitats municipals on molta gent del poble participa (Esbart Dansaire, Colla Gegantera, CAU, etc.)
Hi ha carniseries, panederies, peluqueries, llibreria i alguna botiga de queviures, tot i que a 5 min amb cotxe hi ha tots els supermercats. Botigues de roba i regals ja s'ha d'anar a Figueres.

No vull que sembli que estic fent publicitat del poble...a l'hivern de veritat sembla una mica mort sobretot fent-se fosc a les 18h de la tarda, però a l'estiu hi ha força ambient sense arribar a molestar ni agobiar.

El que nose si us seria practic viure a per aquí i anar a treballar a Girona cada dia...perquè són quasi 3/4 d'hora de viatge...

Espero haver estat d'ajuda! Ànims!

Torna a “El meu poble, la meva ciutat”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::