LMfòbia, collitfòbia, etc

Reflexions sobre criança, educació i tot els que ens aporta ser pares/mares
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: gusiluz » dj. jul. 16, 2015 11:27 pm

Hola,

Fa dies que tinc ganes de plantejar un tema que em té bastant cremada.

Nosaltres hem fet LM (i en seguim fent als 18 mesos), fem collit, i fem un tipus de criança el més natural possible, sense estivills etc.
La qüestió és que sembla que ens n'haguem d'amagar, si dius que dónes el pit a aquesta edat o que fas collit etc la gent sempre té la metralleta a punt. I el que és més curiós, són les crítiques i comentaris de mares que no ho han fet, inclús sense dir-los que tu si, o sense ni que sàpiguen que tens fills.
Per exemple, he sentit ja més d'una mare anti-LM, que han fet biberó des del naixement (sense que hagin tingut cap problema), i sembla que tinguin la necessitat d'excusar-se. no sé si m'explico. Que et diuen: Jo li dóno el biberó perque és el mateix, creixen igual i no tenen cap problema per no fer pit. i tot això sense que ningú els ho hagi preguntat. Llavors segons la seva opinió sembla que tu siguis tonta perque portes any i pico o dos anys o el que sigui amb un bebè enganxat al pit, no sé, com si ho féssim per vici o perque ens aburrim.
Si dius que fas collit: Uuuuuui jo no, després s'acostumen i bla bla bla (que em pregunto què passa si s'acostumen, et fa nosa el teu fill?).
Però la qüestió no és el que facin o deixin de fer elles, és que sembla que els molesti que tu ho facis d'una altra manera i per justificar perque elles ho fan així han d'atacar com ho fas tu.
Jo no vaig dient a la gent: jo faig LM perque és la millor llet i perque crees un vincle amb el teu fill, etc etc etc. (i si no ho fas ets mala mare) Però sembla que aquestes mares no poden parlar del que fan sense cantar els beneficis de no fer LM o no fer collit o el que sigui, deixant malament a les que si que ho fem. És com si estiguéssin a la defensiva, com si necessitessin justificar en tot moment perque ho fan com ho fan. Qualsevol sap els beneficis de la LM, digues que no et dóna la gana fer-ho, però no diguis que és el mateix que la LA com si a les altres ens haguéssin pres el pèl.

I ull, amb això no vull dir que totes les mares que fan LA etc siguien d'aquestes, i també n'hi ha que no han fet LM perque han tingut algun problema i què hi farem, però he vist que n'hi ha algunes que si. Per què necessiten justificar-se tant i per què per a fer-ho necessiten desmuntar les altres formes de criança? És que se senten culpables??

Vaig sentir dir fa poc a una mare que ella feia LA per què és el mateix, i perque amb LM sempre "pringues" tu i amb el biberó es pot repartir la feina. Vaig alucinar, però no li vaig dir res. Jo a la meva filla li vull donar el millor, i això implica uns certs sacrificis, ningú va dir que seria fàcil.

Una altra, que li estaven mirant al seu fill si tenia APLV, i que si en tenia deixaria de donar-li el pit perque ella no podia pas deixar de menjar làctics. I el seu fill ha de viure de llet hidrolitzada perque la seva mare no pot viure una temporada sense llet de vaca??? Vaig flipar. Però el que em flipa més, és que les rares i les que hem de justificar perque ho fem d'una altra manera, sóm les altres, les que ens sacrifiquem i passem tardes i nits amb la criatura enganxada al pit, i deixem de prendre llet de vaca o el que sigui (també ho vaig fer). O les que agafem el nostre fill a braços quan plora (i ens pren el pèl segons diuen), o ens el fiquem al llit.
Què passa que som tontes o masoques?

En fi...necessitava desfogar-me. :-o00m
Avatar de l’usuari
Abril :)
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dc. març 10, 2010 3:29 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Abril :) » dj. jul. 16, 2015 11:52 pm

Tranquil•la... :) jo crec que no cal que ningú justifiqui res... Suposem que tothom fa de mare de la millor manera que pot / vol en aquest món complicat i trasgiversat. Quan et trobis mares d'aquestes, posa el mode meditació i respira fons. Si a la persona en qüestió no li tens molt apreci, deixa-la estar, a ella i a les seves idees. Ara, si és una amiga potser sí que lluitaria una mica més, totes ens mereixem que ens ajudin a trencar velles idees ia retrobar el camí perdut.
Imatge
Imatge
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: turuleta » dv. jul. 17, 2015 7:47 am

Tu dius q necessiten justificarse.doncs deixales!pq has de dirhi res?no et sulfuris.si de debo es senten malament i dir aixo les ajuda pq els has de reure la satisfaccio?prou trangol deuen passar.i si es q son sinceres i no veuen diferencies no cal matarshi.tu perdras els nervis i elles seguiran igual.tothom fa el que pot...
Daltra banda el meu nen te 30mesos i fem teta i collit i no mhi he trobat amb gent anti o potser es q no mho pren tan malament.si que he vist gent q no comparteix la meva criança.molta.pero no mhe sentit estigmatitzada mai...
Imatge
Imatge
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: garota » dv. jul. 17, 2015 11:45 am

El meu fill té 2 anys, fem pit al matí, collit i encantats, seguim el seu ritme, amb límits lògicament, i estic convençuda de que l'estem educant bé. És respectuós, prudent, juganer,sociable, divertit, xerraire, autònom, curiós, valent,..... Per tant, estem segurs del que fem i el que la gent digui o pugui pensar ens és ben igual. Jo no vaig jutjant al personal, cadascú escull la millor manera per educar i criar els seus fills ( lògicament en algunes maneres no estic d'acord però tampoc m'hi posaria ni m'hi he posat mai amb la gent del meu voltant). I quan algú opina d'alguna cosa relacionada amb la nostra forma d'actuar, escolto i no em justifico. Ho fem així perquè sí i perquè ens funciona, i punt.
Em sento afortunada d'haver pogut escollir jo, i el meu marit clar, tots els passos que hem anat seguint. No m'he trobat ningú per sort amb aquesta fòbia que dius, potser perquè el meu entorn és respectuós i educat,...no ho sé, però mira que ens movem i mai he tingut cap mala reacció. Ni d'amics que no tenen fills,...al contràri! Així que tenim molta sort i ens sentim acompanyats. Igual que acompanyo, a qui no ho fa com jo. Encara que no hi estigui d'acord...
Avatar de l’usuari
DarthVero
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dj. març 28, 2013 9:01 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: DarthVero » dv. jul. 17, 2015 12:31 pm

Doncs mira, ja et dic que vas bastant equivocada. Jo he rebut moltíssimes crítiques per no haver pogut fer LM, he de dir que sí, que la meva nena està perfectament, que tenim un vincle molt fort, perquè les coses importants no es construeixen mentres dorms, sino mentre estàs despert i que sí que ho dic, però més aviat per respondre a la gent que em critica i que han volgut fer-me sentir malament i culpable. I no crec en el collit, i també m'he sentit molt atacada i molt criticada. No crec que sigui una qüestió de quin "tipus de mare ets", (que ja veig que tú fas una divisió molt clara: les bones, les sacrificades que fan LM i collit i les dolentes que no fan res pels seus fills) si no més aviat de quin tipus de persona ets: Si critiques la resta o si valoras la feina que fem totes el millor que podem. Mai no m'atreviria a criticar cap altra mare, perquè se lo difícil que ès i lo important que és cada fill per la seva mare. Sí estàs segura del que fas, no tens perquè sentir-te atacada.
Avatar de l’usuari
Barota
:: puça
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dc. oct. 22, 2014 9:12 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Barota » dv. jul. 17, 2015 1:43 pm

No entiendo este post, supuestamente te quejas por criticas recibidas pero acabas criticando si una madre quiere o no dar pecho por no dejar de tomar lacteos o si otra no quiere dar porque pringa ella.

No podemos pedir respeto si luego nosotras mismas no somos capaces de respetar las decisiones de las demas :ufs:
Imatge
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: garota » dv. jul. 17, 2015 4:02 pm

Darthvero, molt d'acord.
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: rundi » dv. jul. 17, 2015 5:37 pm

Hola!
Jo no crec que la seva intenció sigui fer categories de mares, sinó que intenta explicar que està farta de la gent que en fa i jutja les maneres de criar dels altres.
Jo tinc un nen de quasi tres anys que fa pit i us ben asseguro que socialment no està ben acceptat. Fa temps que no ho dic públicament perquè el metge em va tractar de lela i la família política creuen que m'he begut l'enteniment.
Personalment crec que tothom ha de criar a la seva manera i que tothom ho fa convençut de que és el millor pel seu fill.
D'altra banda he comprovat que socialment està més acceptat que un nen de més de tres anys prengui un bibi abans de dormir o porti xumet que no pas que prengui pit. Què hi farem.
Ieiabcn
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dg. juny 07, 2015 3:25 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Ieiabcn » dv. jul. 17, 2015 5:44 pm

Noia, sembla que la que estas a la defensiva i tens una necessitat de justificar ets tu...
Jo amb el meu segon petit he fet LA (sense haver de tenir cap problema x pendre aquest decisio). Creo vincle i em sacrifico com qualsevol altra mare. Pero saps el millor de tot? Que es tant petitona que encara som un binomi i reb tota la meva felicitat!
Totes les mares ho fem tan be com podem, aixi que deixat de prejudicis i gaudeix de la LM i del collit!
Salutacions a totes!
Avatar de l’usuari
nira15
:: puça
:: puça
Entrades: 49
Membre des de: dl. nov. 10, 2014 12:35 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: nira15 » dv. jul. 17, 2015 9:01 pm

Passa del que et diguin i disfruta a tope de la LM i del collit!

Jo tinc un fill de 3 anys que segueix fent pit a tope (unes 4 tomes al dia) fem collit i criança respectuosa, i no m'amago! La gent es posa les mans al cap quan dic o el meu fill diu que encara fa teta, però jo ben orgullosa i feliç, perquè jo ho estic disfrutant molt i ell està encantat amb la seva teta i a qui no li agrada que no miri! Perquè donar al pit al meu fill és unes de les millors coses que he pogut fer a la vida! Estic molt convençuda i tinc claríssim el que vull i no m'importa gens el que diuen!

Disfruta! i no deixis de fer res pel que et digui la gent!

Per altre banda, no crec que vulgui ni ofendre a ningú ni molt menys justificar-se perque segueixi donant el pit! Realment jo m'he trobat també amb tot el que comenta, i la veritat es que fot força, jo mai he criticat ni he jutjat a ningú perque dongui el bibi (tant jo com meus germans i meu home hem siguts alimentats així) pero el que tampoc entenc, es que les que decideixin donar el bibero, o les que mai hagin donat el pit, es creguin amb el dret de jutjar-nos,... en fi, que ningú s'ofengui, que no val la pena!

Salutacions
Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: jaruma » ds. jul. 18, 2015 6:50 am

Jo sí que m'he trobat força casos de gent directament en contra de la LM i del collit, molts cops gent que ni tan sols té fills però saben més que ningú. I et tracten de tonta per la LM, i gairebé de criminal pel collit, perquè pots aixafar el nen dormint!

Depèn de les persones, no del tipus de criança, però sí que és cert que està molt extesa la idea que la LA és igual de beneficiosa que la LM, i per tant fer la segona és una mica absurd. A mi em deien que perquè feia LM, que aniria tot el dia amb els pits a l'aire, i de fet les companyes de feina amb qui vaig quedar un dia per presentar el nen (tenia un mes i poc), no sabien cap on mirar quan li vaig donar pit al bar.

Amb això no vull dir ni que les mares que han triat LA tinguin tendència a criticar, ni siguin pitjors mares en absolut. Dic que, segons la meva experiència (i pel que m'han comentat altres mares), és més comú que et critiquin si et veuen amb el nen enganxat al pit, que si li dones biberó. Això la gent que es fica on no els demanen, clar, que per sort són minoria.
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Marga33 » ds. jul. 18, 2015 3:02 pm

Jo també m'hi he trobat.Sense anar més lluny, quan el meu fill feia 7m i mig, ara fa poc, he tingut una mastitis, vaig anar al assir i la noia de recepció va i em diu 'has tingut un bebé fa poc?' li dic, no fa ja més de 7mesos, i la tia em diu (que ja em diras qué te a veure per fer la seva feina) 'encara li dones pit?' pero a més amb aquell to.. Li vaig contestar amb molt mala llet, a sobre anant pel el q anava...'el primer any la llet materna és l'aliment principal, bueno, si li vols donar clar...' va haver de baixar la mirada, a comentaris impertinents, contestacions impertinents.
Amb el collit igual, també he sentit dir comentaris de tot tipus, sempre en contra del collit, és clar, mai en contra de passar al nadó a una altre habitació amb 3mesos
Afegeixo q amb el porteig 3/4 del mateix...
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Marga33 » ds. jul. 18, 2015 3:12 pm

Sobre LA o LM, penso q no hi ha cap dubte, és una decisió personal, si no pots per raons mèdiques o no vols, sort q tenim de tenir la opció de LA, però a nivell nutricional, inmunológic, etc. No hi ha color, al meu parer és ofensiu q diguin q és igual.
Quan he tingut tants problemes amb el pit i em deien lo de 'dona-li bibe q creixen igual', jo contestava, 'creixen també, igual no, però també creixen'
Personalment el q més molesta és q una dona q decideix donar LA té tots el suport i comprensió del seu voltant, la q tot i les mil dificultats q s'hi troba decideix q vol continuar, no té tot aquest recolzament.. I em fa pena la veritat..molesta i és trist..
Koaleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 130
Membre des de: dg. abr. 19, 2015 7:58 am

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Koaleta » ds. jul. 18, 2015 4:54 pm

Jo dono el pit al meu fill des de gairebé fa 15 mesos, estic embarassada i fem collit. És veritat que he rebut comentaris de tot tipus, positius i negatius, de gent propera i de gent desconeguda.
Quan dono el pit al meu fill al carrer hi ha gent que em mira i es nota que ho comenten. I si s'adonen que estic embarassada encara més.
Però la veritat és que em rellisca, faig el que crec que és millor pel meu fill.
A la feina en parlo poc, però tampoc parlo gaire de la meva vida personal, és el meu caràcter, sóc reservada.
Ara bé, no ens enganyem, la gent que fa LA també rep crítiques. Tinc una coneguda que fins i tot la van fer sentir mala mare. I això tampoc està bé.
També és cert que quan veig petits de 6 mesos al cotxet que la mare o qui sigui, els dóna el bibi amb una ma, i amb l'altre mira el mòvil, flipo pepinos! I ho comento amb qui tingui al costat!
En fi, jo crec que són temes molt personals i que per aquest motiu generen moltes opinions i comentaris. Però penso que s'ha de passar i fer el que creiem millor!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Maria V. » ds. jul. 18, 2015 5:15 pm

Al meu voltant, actualment, les criticades són les que fan LA. Avui dia no està ben vist. Tant jo com la meva jove hem fet LM: a ella tothom li ho ha trobat sempre normalíssim, però en canvi, de les meves amigues jo vaig ser l'única a criar els fills al pit. Doncs bé, ara que els nostres fills són grans, no s'hi troba cap diferència observable (ni en la salut física ni en la salut emocional) que es pugui deduir de la classe de criança. És veritat que mai ningú no em va discutir que la llet de la mare és la més bona, que les llets preparades es fabriquen imitant tant com es pot la llet materna i que l'original sempre és preferible a la còpia. Però jo mateixa no veig que els fills de les meves amigues hagin tingut cap carència emocional pel fet de fer LA. Això sí, elles els donaven els biberons amb tota la tendresa, en la mesura en què ho vaig poder observar. Amb la mirada posada atentament i amorosament en el nen, és clar, i tenint-lo ben abraçat, que sentís l'escalf del cos de la mare (o del pare, en algun cas).
Una altra cosa: quan jo era petita vaig conèixer alguns casos de nens maltractats (alumnes d'una tia meva, mestra de pàrvuls) i tots havien estat criats amb LME fins a l'any (ho repeteixo: lactància materna exclusiva fins a l'any). Mares que no estimaven els fills, que deien que el fill (de 3 anys) era dolent o que li prenien amb ràbia fustetes o dibuixos que li havien regalat altres nens de la classe. Nens que, a l'hora d'acabar les classes, s'agafaven desesperadament a la faldilla de la mestra perquè no se'n volien anar a casa. Nens que arribaven al matí amb blaus (tothom es pot fer un blau, però si és el mateix nen que has vist com la mare el rebutjava...) Això ho vaig veure entre el 1952 i el 1955. Aleshores no hi havia cap servei públic on denunciar el cas o demanar ajuda per a aquelles criatures. Alimentades al pit tot el primer any.
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: gusiluz » ds. jul. 18, 2015 10:42 pm

Maria V. ha escrit:Al meu voltant, actualment, les criticades són les que fan LA. Avui dia no està ben vist. Tant jo com la meva jove hem fet LM: a ella tothom li ho ha trobat sempre normalíssim, però en canvi, de les meves amigues jo vaig ser l'única a criar els fills al pit. Doncs bé, ara que els nostres fills són grans, no s'hi troba cap diferència observable (ni en la salut física ni en la salut emocional) que es pugui deduir de la classe de criança. És veritat que mai ningú no em va discutir que la llet de la mare és la més bona, que les llets preparades es fabriquen imitant tant com es pot la llet materna i que l'original sempre és preferible a la còpia. Però jo mateixa no veig que els fills de les meves amigues hagin tingut cap carència emocional pel fet de fer LA. Això sí, elles els donaven els biberons amb tota la tendresa, en la mesura en què ho vaig poder observar. Amb la mirada posada atentament i amorosament en el nen, és clar, i tenint-lo ben abraçat, que sentís l'escalf del cos de la mare (o del pare, en algun cas).
Una altra cosa: quan jo era petita vaig conèixer alguns casos de nens maltractats (alumnes d'una tia meva, mestra de pàrvuls) i tots havien estat criats amb LME fins a l'any (ho repeteixo: lactància materna exclusiva fins a l'any). Mares que no estimaven els fills, que deien que el fill (de 3 anys) era dolent o que li prenien amb ràbia fustetes o dibuixos que li havien regalat altres nens de la classe. Nens que, a l'hora d'acabar les classes, s'agafaven desesperadament a la faldilla de la mestra perquè no se'n volien anar a casa. Nens que arribaven al matí amb blaus (tothom es pot fer un blau, però si és el mateix nen que has vist com la mare el rebutjava...) Això ho vaig veure entre el 1952 i el 1955. Aleshores no hi havia cap servei públic on denunciar el cas o demanar ajuda per a aquelles criatures. Alimentades al pit tot el primer any.



Sincerament...no sé que té a veure amb e tema això dels maltractaments. Vols dir que les mares que fem LM som unes maltractadores? La veritat això està fora de lloc. De maltractadors/es per desgràcia n'hi ha de tots els tipus, i no té a veure amb el tipus d'alimentació que il donis al teu fill. Alucino.
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: gusiluz » ds. jul. 18, 2015 10:57 pm

Gràcies noies, veig que no sóc la única que s'hi troba...
A les que us heu sentit ofeses no era la meva intenció, i repeteixo, sense ànims d'ofendre, em referia a aquests tipus de comentaris...m'heu donat la raó, heu saltat de seguida reivindicant que la LA és el mateix que la LM etc etc...Qui està a la defensiva?
Estic molt orgullosa de fer LM, collit etc, crec que estic fent el millor per la meva filla i no podria fer-ho d'una altra manera.

Rundi, l'has clavat, la LM no està gens acceptada socialment. He sentit moltes crítiques a mares que donen el pit si passa de l'any o fins i tot abans, però no passa res si li dónes el biberó des del primer dia o el fas dormir sol en una habitació amb pocs mesos. Jo evito dir on dorm la meva filla perque estic molt cansada de cares rares...

He escrit aquest posat buscant experiències de mares que s'hagin trobat en la mateixa situació, i ves per on, he comprovat que no m'equivocava.

Darthvero, és molt prepotent dir-li a algú que s'equivoca. Jo no nego que tu hagis pogut rebre crítiques, però jo també, t'ho asseguro. I n'he sentit moltes més cap a la LM etc que al revés.

Moltes gràcies noies!!! Seguiré fent-ho el millor que pugui i passant de les crítiques.
Avatar de l’usuari
xirimoia
:: granota
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dg. abr. 07, 2013 1:49 pm
Ubicació: Girona

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: xirimoia » dg. jul. 19, 2015 7:09 am

Gusiluz, la Maria ja et respondrà, suposo, però jo m'avanço perquè trobo que t'has precipitat bastant amb la teva conclusió. Evidentment les dones que fan LM NO són maltractadores, el que jo he entès és que es pot donar el biberó amb tot l'amor i la dedicació del món, de la mateixa manera que hi ha algunes dones que han donat el pit de manera mecànica i sense vincular-se amb el fill, i que la idea que si dones pit ets una mare entregada i amorosa no té perquè ser certa en el 100% dels casos.
Jo crec que el que no està bé és ficar-se a la vida dels altres i a opinar quan no som preguntats, ni qui fa LA ni les que fan LM. Si et passes pel post d'addictes al biberó llegiràs moltes mares que se senten fatal per no poder donar pit, que tenen por de no poder establir un vincle amb els seus fills, i això segurament també és per comentaris que han anat escoltant o que els han fet amb bona intenció.
Vaja, que el que vull dir és que tots hem sentit comentaris, el que passa és que cadascú es fixa amb els que li fan a ell. O creus que no ens podríem ofendre les que hem fet LA quan llegim (ara no sé qui ho ha escrit) que ha vist mares donant el biberó amb el nen al cotxet i a l'altra mà el mòbil? Evidentment, no estem posant gasolina al cotxe, jo tampoc ho veig gaire considerat. Ara bé, jo he vist dones que donaven el pit fent exactament el mateix.
I tal com et diuen, Gusiluz, crec que el millor és fer el que creguis que és millor i no t'escoltis aquells que opinen sense cap altre ànim que opinar perquè sí.
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: Náyade » dg. jul. 19, 2015 9:16 am

Des de la ignorància de no ser mare, us dic el meu punt de vista de la situació. He de dir que jo he sentit crítiques tant de LA com de LM. LM: Locas de la teta, esclavas de la teta... LA: No estimen suficient al seu fill per esforçar-se en donar-li pit, poc lluitadores. La conclusió és que sempre sempre es critica, facis el que facis, sense mirar si ets una bona mare i fas el que bonament pots amb el teu fill i segons el que ell necessiti.

Jo reconec que fa un temps criticava molt les maneres de fer amb els nens, que si feien collit fins als 5 anys, que si donen pit fins als 3, que si donar bibe des del minut 0 quina llàstima... al final te n'adones que "donde dije digo digo diego" i que com he dit abans, s'acaba fent el que es pot o el que va millor a pares i fills.

Trobo que el que ha dit la companya és real, que hi han mares desnaturalitzades que fan LM i collit i bones mares, dedicades i que donen bibe. A mi encara m'escama quan la gent critica que no facis LM perque no vols, la meva cunyada va deixar el pit a les 2 setmanes per clivelles, i jo ho criticava però després de veure la meva amiga patint el mateix, ho vaig entendre. A vegades sembla que has de donar pit si o si encara que les estiguiss passant put*s, sagnant i amb un dolor que et mors... i jo admiro a les que tot i això lluiten i ho fan, però no per això altres mamis que es "rendeixen" (ho poso entre comilles perquè no es ben bé això) es mereixen menys respecte per pasar a bibe. A mi això em fa ràbia, que voleu que us digui.

I tot això des de la ignorància se no ser mare, simplement amb el que he observat dels meus cunyats i amics que han sigut pares. Totes dues bandes son criticades i cap de les dues s'han de justificar de cap manera, ni la que dona pit fins als 5 anys ni la que dona bibi o deixa al seu fill al bressol. Cadascú ho fa com vol i punt. Us ha de suar tot quan us diuen coses, si feu collit i us critiquen penseu que a altres mares les critiquen per deixar-lo a la seva habitació, encara que no ho penseu, SEMPRE ES CRITICA.

I des d'aquí ànims a totes les mamis, que totes esteu fent el millor per als vostres fills!!! I que critiqui qui vulgui!!!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: LMfòbia, collitfòbia, etc

EntradaAutor: kabbisa » dg. jul. 19, 2015 9:37 am

Jo he fet LMixta des de l'hospital i fins als 18 mesos. Així que he sentit de tot.
Al final tot és com t'ho prens.
I també he fet collit fins que el nen va voler :)

A la Maria li he entès el que t'han dit: no per donar LM has de ser una excel·lentíssima mare o per donar LA has de ser una desnaturalitzada, com sembla que prediquis tu.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"

Torna a “La maternitat/paternitat”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::