Sopars
- Nolfar
- :: girafa

- Entrades: 2574
- Membre des de: dj. abr. 06, 2006 2:28 pm
- Ubicació: Santa Coloma de Gramenet
- Contacta:
Sopars
El Jofre te 10 mesos, i el pediatra em va donar les dietes fins als 12 mesos, i veig que encara soparà biberó amb cereals.
Quan us van dir a vosaltres de passar als sopars normals? Peix, truites, sopetes, etc.
La veritat es que em fa mandra començar, perque el biberó es super ràid i còmode, però tinc curiositat per saber-ho.
Quan us van dir a vosaltres de passar als sopars normals? Peix, truites, sopetes, etc.
La veritat es que em fa mandra començar, perque el biberó es super ràid i còmode, però tinc curiositat per saber-ho.
Re: Sopars
HOLA, NOLFAR...COM ESTA EL JOFRE? SUPOSO QUE SUPERGUAPO...EL MARC TAMBE TE ELS 10 MESOS...I A LA REVISIO AMB LA INFERMERA ALS NOU MESOS ENS VA DIR QUE COMENCESSIM A FER-LI SOPETA PER SOPAR I QUE LI PODIA POSAR UN ROVELL D'OU DUR, PER EXEMPLE...
PERO EL QUE JO FAIG ARA, ALS 10 MESOS, ES FER-LI SOPETA, VERDURA, CARN PEIX I OUS COMBINANT-HO PER DINAR... I AL SOPAR CONTINUO FENT-LI EL BIBE AMB CEREALS, PERQUE A AQUELLA HORA ELL ARRIBA TAN CANSAT QUE NO ESTA PER HISTORIES I QUASI S'ADORM BEBENT EL BIBE...AIXI QUE NO ME L'IMAGINO ESPERANT A QUE LI FACI EL SOPAR I MENJANT AMB CULLERA....
JO TAMBE HE TINGUT AQUEST DUBTE, NOLFAR, PERO HE OPTAT PER FER AIXO...I ARA HAVIA PENSAT QUE ELS CAPS DE SETMANA QUE ESTEM MES TRANQUILETS PODEM PROBAR LO DEL SOPAR AMB CULLERA....
NO SE, SI SE T'ACUDEIX ALGUNA ALTRA OPCIO JA M'HO DIRAS...VAL?
PETONETS!!!
PERO EL QUE JO FAIG ARA, ALS 10 MESOS, ES FER-LI SOPETA, VERDURA, CARN PEIX I OUS COMBINANT-HO PER DINAR... I AL SOPAR CONTINUO FENT-LI EL BIBE AMB CEREALS, PERQUE A AQUELLA HORA ELL ARRIBA TAN CANSAT QUE NO ESTA PER HISTORIES I QUASI S'ADORM BEBENT EL BIBE...AIXI QUE NO ME L'IMAGINO ESPERANT A QUE LI FACI EL SOPAR I MENJANT AMB CULLERA....
JO TAMBE HE TINGUT AQUEST DUBTE, NOLFAR, PERO HE OPTAT PER FER AIXO...I ARA HAVIA PENSAT QUE ELS CAPS DE SETMANA QUE ESTEM MES TRANQUILETS PODEM PROBAR LO DEL SOPAR AMB CULLERA....
NO SE, SI SE T'ACUDEIX ALGUNA ALTRA OPCIO JA M'HO DIRAS...VAL?
PETONETS!!!
- pigadeta
- :: dragona

- Entrades: 4871
- Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
- Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
- Contacta:
Jo també m'estava preguntant aixo, nosaltres per sopar estem fent papilla de cereals i per dinar fem la de verdura amb carn,peix o ous, pel menú que em va donar la pediatra fins que no faci l'any i segons la dentició no s'ha d'introduir res més.... de totes maneres això em suposa un dubte, et recomanen que ingereixi +/-500 ml de llet (en el meu cas artificial) si li faig un bibe amb cerals al matí (com a molt de 240 ml ara mateix) + 240 de la nit, +/- arribem al topall, pero si li trec la nit..... Que faig, encara que li doni un iogurt per berenar, no arribarem, li he de fer sopar i després bibe??
Bon dia Boniques!
Us explico el que fem nosaltres: a les nits per sopar, desde fa un mes o així, fem sopa amb pasta fineta i després d'una estoneta un bibi d'uns 180 ml (per arribar als 500 ml aproximats de llet al dia). Ella no té encara cap dent, per tant, fer-li sopar "trocets" que és el que a ella més li agrada (el que comentes Nolfar de peix, truita...) és mooolt difícil, li he de fer mooolt petitó i tardem un montón, es cansa...Però la infermera ens va dir q a partir de l'any ja podem començar poquet a poquet a sopar aixó, pà amb tomàquet, truita, peix a la planxa...
Això dels 500ml de llet al dia també em preocupa...pq al matí es pren uns 150ml amb cereals, al migdia després del puré a la guarde li donen un iogurt (però dubto que se'l mengi tot) i a les nits aquest bibi que us dic d'uns 180ml. Però no trobo en quin moment donar-li més llet! Perque la infermera em va dir que també li puc donar un iogurt per la tarda, però no li canviaré per la fruita, no??
Aixxx....és complicat eh! ejejj
Us explico el que fem nosaltres: a les nits per sopar, desde fa un mes o així, fem sopa amb pasta fineta i després d'una estoneta un bibi d'uns 180 ml (per arribar als 500 ml aproximats de llet al dia). Ella no té encara cap dent, per tant, fer-li sopar "trocets" que és el que a ella més li agrada (el que comentes Nolfar de peix, truita...) és mooolt difícil, li he de fer mooolt petitó i tardem un montón, es cansa...Però la infermera ens va dir q a partir de l'any ja podem començar poquet a poquet a sopar aixó, pà amb tomàquet, truita, peix a la planxa...
Això dels 500ml de llet al dia també em preocupa...pq al matí es pren uns 150ml amb cereals, al migdia després del puré a la guarde li donen un iogurt (però dubto que se'l mengi tot) i a les nits aquest bibi que us dic d'uns 180ml. Però no trobo en quin moment donar-li més llet! Perque la infermera em va dir que també li puc donar un iogurt per la tarda, però no li canviaré per la fruita, no??
Aixxx....és complicat eh! ejejj
- Blanca07
- :: poltre

- Entrades: 647
- Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
- Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa
Jo us explico el meu cas.
Als 9 mesos em van dir que ja podia donarli sopa i jo encantada i la nena tmb pq li agrada molt, li feia de maravilla o de estrelletes i ella encantada.
Ara que es mes grandeta el que millor es menja es la sopa, pero li dono halibut a la planxa i li agrada molt. tmb li agraden els xampinyons a la planxa, pollastre arrebossat amb pa... però tot ha de ser paulativament, sino te dents podeu comença a donar-li tot aixó pero trocets petit i que comenci a masticar, perque si que es veritat que se'n menajran 3 troços i ja no voldran mes pero despres li podeu donar la sopa que s'ho mengen moooolt be.
Nostres per arribar al 500 cc de llet fem: 7:30 mati 180, 12:00 migdia 1 yogut natural, 16:00berenar 180 (no li dono fruita ja que no li agrada), 19:30 sopar un yogurt despres de la sopa o el peix, i 20:30 al cap d'una hora d'haver sopat li dono un bibi de 180 però ja al llit per anar a dormir.
Als 9 mesos em van dir que ja podia donarli sopa i jo encantada i la nena tmb pq li agrada molt, li feia de maravilla o de estrelletes i ella encantada.
Ara que es mes grandeta el que millor es menja es la sopa, pero li dono halibut a la planxa i li agrada molt. tmb li agraden els xampinyons a la planxa, pollastre arrebossat amb pa... però tot ha de ser paulativament, sino te dents podeu comença a donar-li tot aixó pero trocets petit i que comenci a masticar, perque si que es veritat que se'n menajran 3 troços i ja no voldran mes pero despres li podeu donar la sopa que s'ho mengen moooolt be.
Nostres per arribar al 500 cc de llet fem: 7:30 mati 180, 12:00 migdia 1 yogut natural, 16:00berenar 180 (no li dono fruita ja que no li agrada), 19:30 sopar un yogurt despres de la sopa o el peix, i 20:30 al cap d'una hora d'haver sopat li dono un bibi de 180 però ja al llit per anar a dormir.
Hola noietes, us vaig seguint pqaviat hi arribaré aqui!
Blanca, què és "halibut"?
ANNA BRUGA ha escrit:Hola noietes, us vaig seguint pqaviat hi arribaré aqui!
És semblant al llenguado
Hola noies. Jo també tinc la mateixa consulta. Si han de beure x quantitat de llet i jo que li dono pit, com sabem si pren bastanta, perque amb les papilles la deixen molt tipa perque li encanten, sobretot la de verdures i els cereals se'ls faig amb caldo perque no vull donar-li llet artificial.
- pigadeta

- Contacta:
L'halibut es molt similar al llenguado... im olt més economic!!!
Una última pregunta, el caldo, és el mateix que feu per vosaltres, amb les verdures, pollastre, ossos.... etc.... no porta molta sal?
Una última pregunta, el caldo, és el mateix que feu per vosaltres, amb les verdures, pollastre, ossos.... etc.... no porta molta sal?
PIGADETA, A MI EM VAN DIR QUE DE MOMENT TOT SENSE SAL I SENSE SUCRE...
pigadeta ha escrit:
El caldo només pot ser vegetal, sense ossos de pollastre ni vedella i sobretot sense sal.
- pigadeta

- Contacta:
Gracies.... ja deia jo que seria massa facil
- Nolfar

- Contacta:
Ja veig que no soc la única que tenia aquest dubte.
El Jofre està encantat amb el seu bibi de la nit, però amb lo golafre que es, segurament li encantarà molt més el sopar de cullera i furquilla.
El Jofre té 3 dentetes (les dos d'aball i una de dalt) així que ja mastega. Li vaig donant ja coses dels meus apats perque les probi, l'altre dia va menjar fideos a la casola (3 fideos es clar, al seu ritme pobrico). Sembla que tindrà bona boca i que no tindré gaires problemes amb ell. Però aix, quina mandra arribar a casa i fer-li el sopar. Suposo que tot serà acostumar-se, total, també ens fem el nostre sopar.
La idea de començar els caps de setmana a donar-li sopar de cullera-forquilla, em sembla bé. Potser desprès d'una truita o sopa, se li pot donar un bibi petitet per complentar el mínim exigit pel pediatra, no? I ambs els yogurts, petit-suisse doncs arribarem.
El caldo que se li pot donar, es el mateix amb que feu el seu dinar, nomes es de verdures, i com que no se li possa sal, doncs ja es fluixet ja. I la pasta??? no hi ha problema en donar-li ja oi???? En les meves dietes no hi diu res, però suposo que ja es podrà introduir.
El mes vinent em toca començar amb les llegums.
El Jofre està encantat amb el seu bibi de la nit, però amb lo golafre que es, segurament li encantarà molt més el sopar de cullera i furquilla.
El Jofre té 3 dentetes (les dos d'aball i una de dalt) així que ja mastega. Li vaig donant ja coses dels meus apats perque les probi, l'altre dia va menjar fideos a la casola (3 fideos es clar, al seu ritme pobrico). Sembla que tindrà bona boca i que no tindré gaires problemes amb ell. Però aix, quina mandra arribar a casa i fer-li el sopar. Suposo que tot serà acostumar-se, total, també ens fem el nostre sopar.
La idea de començar els caps de setmana a donar-li sopar de cullera-forquilla, em sembla bé. Potser desprès d'una truita o sopa, se li pot donar un bibi petitet per complentar el mínim exigit pel pediatra, no? I ambs els yogurts, petit-suisse doncs arribarem.
El caldo que se li pot donar, es el mateix amb que feu el seu dinar, nomes es de verdures, i com que no se li possa sal, doncs ja es fluixet ja. I la pasta??? no hi ha problema en donar-li ja oi???? En les meves dietes no hi diu res, però suposo que ja es podrà introduir.
El mes vinent em toca començar amb les llegums.
Jo la pasta que li poso a l'escudella és maravilla ja que és petita i costa menys de païr!
Anna26 el caldo sense ossos de pollastre ni vedella? Encara no n'hi he fet, però bé que menja pollastre i vedella al vapor, no entenc el perquè no se n'hi posa. Potser l'os té alguna cosa especial que no els va bé?
ANNA BRUGA ha escrit:Anna26 el caldo sense ossos de pollastre ni vedella? Encara no n'hi he fet, però bé que menja pollastre i vedella al vapor, no entenc el perquè no se n'hi posa. Potser l'os té alguna cosa especial que no els va bé?
La pediatra em va dir que fos nomès vegetal ja que els ossos de pollastre n´hi ha que porten pell i pel greix. Però suposo que al cap d´un temps que s´hi hagi acostumat li pots fer traient la pell. Suposo que cada pediatra té el seu criteri.
- Nolfar

- Contacta:
Ahir li vaig preguntar al pediatra si li podia donar ja pasta al Jofre, perque no sortia a les dietes que m'havia donat (i les tinc fins els 12 mesos). Em va dir que per composició alimenticia sí, però que ell prefereix deixar-les pels 13 mesos, perque diu que si possa pasta, desprès es troba amb mares que li han començat a donar macarrons, i clar, se'ls i atraganten, diu que així es cura en salut ell. Però que perfectament se li pot donar ja pasta, això sí, de la petiteta. Jo ahir li vaig comprar lletretes, i abans d'ahir li vaig donar la seva primera sopa per sopar, i molt bé.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |