Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez
Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez
Gràcies!! Si, jo també crec que esperarem als 6 mesos.
Interes encara no massa... Tampoc seu sola i lo del reflexe no acabo d'entendre massa com veure-ho.
I el llibre, perfecte! Ja el tinc ara toca llegir-lo!
Interes encara no massa... Tampoc seu sola i lo del reflexe no acabo d'entendre massa com veure-ho.
I el llibre, perfecte! Ja el tinc ara toca llegir-lo!
Jo amb la Maria seguim una mica el BLW, dic una mica perquè no ho fem cada día.... seguim amb pit a demanda i segons el que hi ha per dinar.... hi participa...
Té 9 mesas i miv
Té 9 mesas i miv
Hola marones
la meva princesa te set mesos i desde fa un mes em començat amb la complementaria, pero estic dubtosa....la nena teti i menja galetas sense gluten que dona gust, tambe taronja de monja en monja i platan......la questio es que no fem cas dels horaris es a dir ella menja al migdia amb nosaltres i per sopar, la seiem a la trona i li posem la fruita i les galetes.....per berenar, o pel mati nomes lleteta, de moment no menja grans quantitats.....no se si ho faig be o tindria que fer-li per berenar......gracies!!!!
la meva princesa te set mesos i desde fa un mes em començat amb la complementaria, pero estic dubtosa....la nena teti i menja galetas sense gluten que dona gust, tambe taronja de monja en monja i platan......la questio es que no fem cas dels horaris es a dir ella menja al migdia amb nosaltres i per sopar, la seiem a la trona i li posem la fruita i les galetes.....per berenar, o pel mati nomes lleteta, de moment no menja grans quantitats.....no se si ho faig be o tindria que fer-li per berenar......gracies!!!!

- Rossinyola
- :: pantera

- Entrades: 806
- Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am
Belisa, jo crec q fas bé, sempre q a tu et vagi b. El tema d la fruita per berenar és una costum. Jo tampoc li dóno berenar, sinó q fem esmorzar a mig matí i dinar. A nosaltres ens va bé així, i de moment amb 2 àpats en té prou, la resta del dia fem pit a demanda.
Belisa, poc a poc la peque necessitarà més tenir uns horaris i menjar més sòlid. De moment, crec que tal com ho feu és correcte!
Com et diu la Rossinyola, la fruita no ha de ser per berenar necessàriament, però si creus que si li dones per berenar en menjaria, pots provar-ho i per sopar oferir-li coses que vosaltres mengeu, com verdura, pasta de sopa, pollastre..
Com et diu la Rossinyola, la fruita no ha de ser per berenar necessàriament, però si creus que si li dones per berenar en menjaria, pots provar-ho i per sopar oferir-li coses que vosaltres mengeu, com verdura, pasta de sopa, pollastre..
Hola,
soc nova al forum encara q he estat llegint desde fa temps.Tinc un problema amb la alimentació de la meva filla.Te 10 mesos i la cullera quant la veu comença a plorar.Portem aixi desde els 6 mesos i no hi ha manera.Al començament menjava d´alguna manera pero amb dibuixos pero ara es completament impossible.
Em vaig llegir el llibre de Carlos Gonzalez i he vist que a vosaltres us ha funcionat.Jo he provat de donarli troçets de fruita i al principi tenia curiositat pero ho tastava i no volia.
Vam anar al metge i com va baixar del precentil 75 al 25 em van dir de fer li un analissis.Pero jo no ho veis molt clar.
No sé qué fer.Estem desesperats, pq la cosa va a pitjor.A veure si algú em pot ajudar.
Moltes gràcies
soc nova al forum encara q he estat llegint desde fa temps.Tinc un problema amb la alimentació de la meva filla.Te 10 mesos i la cullera quant la veu comença a plorar.Portem aixi desde els 6 mesos i no hi ha manera.Al començament menjava d´alguna manera pero amb dibuixos pero ara es completament impossible.
Em vaig llegir el llibre de Carlos Gonzalez i he vist que a vosaltres us ha funcionat.Jo he provat de donarli troçets de fruita i al principi tenia curiositat pero ho tastava i no volia.
Vam anar al metge i com va baixar del precentil 75 al 25 em van dir de fer li un analissis.Pero jo no ho veis molt clar.
No sé qué fer.Estem desesperats, pq la cosa va a pitjor.A veure si algú em pot ajudar.
Moltes gràcies
- Rossinyola

Amb 10 mesos li pots provar de donar tot a trocets, el pollastre, el peix, la carn; si et fa por, pots fer tocets petits de la mida de l'arròs per exemple, a veure si li agrada, i no s'ennuegarà, com a molt tossirà si li molesta a la gola. La verdura al vapor o bullida però sencera, per exemple la patata la meva filla la prefereix sencera que aixafada (tot i que a mi abans em feia por), també el broquil ( li causa molta curiositat la forma que té), el carbassó, carbassa, pèsols d'un en un.... etc. L'arròs bullit (escorregut), sèmola, tapioca, etc ho agafa amb les mans
Pel que fa a la carn i peix, no sé com la cuines, jo al principi la feia bullida o al vapor i rès (amb raó), en canvi a la planxa amb un rajolinet d'oli d'oliva abans de servir li encanta. Jo també li dóno "tortitas" d'arròs o de blat de moro (tot sense sal), pà amb tomàquet, i li encanta. Ah, i el guacamole fet per mi sucat amb les tortitas li xifla! Segurament ja ho feu, però és important que dineu tots junts (la meva filla tota sola no vol rès, ens entaulem tots i tan panxa) i rès d'estímuls externs com els dibuixos, pq es despisten molt. Si feu el mateix dinar per tots i ella pot agafar del vostre plat, millor, perquè els nens imiten el comportament dels pares 
Pel que fa al canvi de percentil, podria ser normal, per exemple, si gateja molt perden pès, però si la veus activa i bé no hauries de precupar-te. A vegades la falta de gana pot ser deguda a la falta de ferro, al fill d'uns amics els hi va passar, però era un nen que ja el veies poc actiu. Però pel que expliques no sé si és falta de gana o és simplement que no vol rès amb cullera
Espero haver-te ajudat, qualsevol dubte aquí estem!
Pel que fa a la carn i peix, no sé com la cuines, jo al principi la feia bullida o al vapor i rès (amb raó), en canvi a la planxa amb un rajolinet d'oli d'oliva abans de servir li encanta. Jo també li dóno "tortitas" d'arròs o de blat de moro (tot sense sal), pà amb tomàquet, i li encanta. Ah, i el guacamole fet per mi sucat amb les tortitas li xifla! Segurament ja ho feu, però és important que dineu tots junts (la meva filla tota sola no vol rès, ens entaulem tots i tan panxa) i rès d'estímuls externs com els dibuixos, pq es despisten molt. Si feu el mateix dinar per tots i ella pot agafar del vostre plat, millor, perquè els nens imiten el comportament dels pares Pel que fa al canvi de percentil, podria ser normal, per exemple, si gateja molt perden pès, però si la veus activa i bé no hauries de precupar-te. A vegades la falta de gana pot ser deguda a la falta de ferro, al fill d'uns amics els hi va passar, però era un nen que ja el veies poc actiu. Però pel que expliques no sé si és falta de gana o és simplement que no vol rès amb cullera
Rossinyola ha escrit:Amb 10 mesos li pots provar de donar tot a trocets, el pollastre, el peix, la carn; si et fa por, pots fer tocets petits de la mida de l'arròs per exemple, a veure si li agrada, i no s'ennuegarà, com a molt tossirà si li molesta a la gola. La verdura al vapor o bullida però sencera, per exemple la patata la meva filla la prefereix sencera que aixafada (tot i que a mi abans em feia por), també el broquil ( li causa molta curiositat la forma que té), el carbassó, carbassa, pèsols d'un en un.... etc. L'arròs bullit (escorregut), sèmola, tapioca, etc ho agafa amb les mansPel que fa a la carn i peix, no sé com la cuines, jo al principi la feia bullida o al vapor i rès (amb raó), en canvi a la planxa amb un rajolinet d'oli d'oliva abans de servir li encanta. Jo també li dóno "tortitas" d'arròs o de blat de moro (tot sense sal), pà amb tomàquet, i li encanta. Ah, i el guacamole fet per mi sucat amb les tortitas li xifla! Segurament ja ho feu, però és important que dineu tots junts (la meva filla tota sola no vol rès, ens entaulem tots i tan panxa) i rès d'estímuls externs com els dibuixos, pq es despisten molt. Si feu el mateix dinar per tots i ella pot agafar del vostre plat, millor, perquè els nens imiten el comportament dels pares
Pel que fa al canvi de percentil, podria ser normal, per exemple, si gateja molt perden pès, però si la veus activa i bé no hauries de precupar-te. A vegades la falta de gana pot ser deguda a la falta de ferro, al fill d'uns amics els hi va passar, però era un nen que ja el veies poc actiu. Però pel que expliques no sé si és falta de gana o és simplement que no vol rès amb cullera![]()
Moltes gràcies per contestar-me.
La veritat es que mai ens seiem amb ella a taula.Pot ser hauriem d´agafar l´ habit.No perdem res...
Mira aquesta tarda li hem intentat donar un potito de fruita de la marca nutriben(per probar pq la fruita es el que pitxor q portar) i nomes s´ha menjat 7 cullaradetes.Li hem ofert iogurt i res de res.Però ara he agafat una mica d pernil cuit i ha agafat el que li donava però com no sap mastegar ho anava traient èrò al menys s´ho empassava.Quant vas començar a donarli trossets t ´ho feia?
De veritat q t ho agraiexo els comentaris pq el tema del menjar està sent per mi lo pitjor
macu13 ha escrit:Rossinyola ha escrit:Amb 10 mesos li pots provar de donar tot a trocets, el pollastre, el peix, la carn; si et fa por, pots fer tocets petits de la mida de l'arròs per exemple, a veure si li agrada, i no s'ennuegarà, com a molt tossirà si li molesta a la gola. La verdura al vapor o bullida però sencera, per exemple la patata la meva filla la prefereix sencera que aixafada (tot i que a mi abans em feia por), també el broquil ( li causa molta curiositat la forma que té), el carbassó, carbassa, pèsols d'un en un.... etc. L'arròs bullit (escorregut), sèmola, tapioca, etc ho agafa amb les mansPel que fa a la carn i peix, no sé com la cuines, jo al principi la feia bullida o al vapor i rès (amb raó), en canvi a la planxa amb un rajolinet d'oli d'oliva abans de servir li encanta. Jo també li dóno "tortitas" d'arròs o de blat de moro (tot sense sal), pà amb tomàquet, i li encanta. Ah, i el guacamole fet per mi sucat amb les tortitas li xifla! Segurament ja ho feu, però és important que dineu tots junts (la meva filla tota sola no vol rès, ens entaulem tots i tan panxa) i rès d'estímuls externs com els dibuixos, pq es despisten molt. Si feu el mateix dinar per tots i ella pot agafar del vostre plat, millor, perquè els nens imiten el comportament dels pares
Pel que fa al canvi de percentil, podria ser normal, per exemple, si gateja molt perden pès, però si la veus activa i bé no hauries de precupar-te. A vegades la falta de gana pot ser deguda a la falta de ferro, al fill d'uns amics els hi va passar, però era un nen que ja el veies poc actiu. Però pel que expliques no sé si és falta de gana o és simplement que no vol rès amb cullera![]()
Moltes gràcies per contestar-me.
Pel tema del percentil ella es una nena molt activa i sempre està contenta.Jo penso que no es problema de que estigui falta de ferro.Penso que hi ha alguna cossa que no fem bè pero no quina es...Ara al sopar intentarem començar..
La veritat es que mai ens seiem amb ella a taula.Pot ser hauriem d´agafar l´ habit.No perdem res...
Mira aquesta tarda li hem intentat donar un potito de fruita de la marca nutriben(per probar pq la fruita es el que pitxor q portar) i nomes s´ha menjat 7 cullaradetes.Li hem ofert iogurt i res de res.Però ara he agafat una mica d pernil cuit i ha agafat el que li donava però com no sap mastegar ho anava traient èrò al menys s´ho empassava.Quant vas començar a donarli trossets t ´ho feia?
De veritat q t ho agraiexo els comentaris pq el tema del menjar està sent per mi lo pitjor
- Rossinyola

Jo a la meva filla li vaig donar trocets des del principi, mai ha menjat rès triturat, potser algun puré però si en feiem per nosaltres. Si li intento donar jo el menjar, ja sigui amb cullera o amb la mà, és gairebé impossible que obri la boca, en canvi si li poso al seu plat, ella va menjant al seu ritme i amb la seva tècnica. Això q dius que fa amb el pernil és normal pq necessiten temps per practicar com mastegar i empassar els sòlids, però és un bon principi pq t'ha demostrat que té interès en el menjar
Si la deixes experimentar segur que mica en mica anirà demanant-te més, sobretot si us entauleu i va veient el que vosaltres mengeu. Per la fruita, enlloc de donar-li tu el potito, pots provar trocets de meló amb la pell, pinya, pruna, grills de taronja... Tot de la mida que ella ho pugui agafar amb la ma. A la meva li agrada la fruita però no tota (per exemple, la poma ni li va ni li vé), si li hagués fet la típica papilla de fruites segurament encara m'hi estaria barallant i pensant que no li agrada la fruita, però oferint-li varietat me n'he adonat del que més li agrada i el que menys, i ella s'ho ha passat pipa provant les diferents textures i gustos 

Hola marones!
He llegit el Carlos Gonzàlez i m'agrada molt!
Tinc una filla de 10 mesos i encara menja la papilla triturada i la fruita.
No té dents i em fa por donar-li trossets... Però vec que els hi doneu trossets igualment no?
És que vaig una mica perduda...
Encara fem pit!
Em podrieu ajudar?
Moltes gràcies!
He llegit el Carlos Gonzàlez i m'agrada molt!
Tinc una filla de 10 mesos i encara menja la papilla triturada i la fruita.
No té dents i em fa por donar-li trossets... Però vec que els hi doneu trossets igualment no?
És que vaig una mica perduda...
Encara fem pit!
Em podrieu ajudar?
Moltes gràcies!
- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
Hola noies!
Jo també li he donat sempre a trossets. Com diu la Rossinyola, millor trossos grans que ellxs puguin agafar i potinejar. Al principi menjava molt poquet, essencialment tastava, però ara ja ha canviat molt (té 16 mesos). Això sí, depèn del dia prefereix glúcids, o proteïna o verdura... ella tria. Quan era més petita no era tan evident, però també ho feia. Li donava per una cosa i de cop un dia no en volia més. Encertar era més difícil, però anava provant. La verdura generalment li he donat aixafada com me l'aixafo jo. Al principi potinegen més que mengen, però ja veureu que aviat es van pòrtant el menjar a la boca i van provant. Això sí, sempre que podem mengem amb ella, crec que l'exemple els ajuda molt. Al principi, essencialment treia una mica del meu plat per donar-li. Si no s'ho menjava m'ho menjava jo.
macu13, això de baixar de percentil, la meva va passar d'un 60 a un 30 approx i jo crec que va coincidir que començava amb l'AC, a gatejar i feia calor. Si el veus bé, jo crec que no t'has de preocupar gaire, però si el pediatre diu de fer-li una analítica pot ser, jo potser li faria i així sortiu de dubtes. Millor que et digui això que no que comenci a ficar-se amb el pit...
Parlant de pit, recordeu oferri sempre que pugueu primer el pit i després el menjar i penseu sempre que la introducció d'aliments sòlids és complementària a la lactància, per tant no us amoineu si mengen poc, ja menjaran més a mida que es vagin fent grans.
Jo també li he donat sempre a trossets. Com diu la Rossinyola, millor trossos grans que ellxs puguin agafar i potinejar. Al principi menjava molt poquet, essencialment tastava, però ara ja ha canviat molt (té 16 mesos). Això sí, depèn del dia prefereix glúcids, o proteïna o verdura... ella tria. Quan era més petita no era tan evident, però també ho feia. Li donava per una cosa i de cop un dia no en volia més. Encertar era més difícil, però anava provant. La verdura generalment li he donat aixafada com me l'aixafo jo. Al principi potinegen més que mengen, però ja veureu que aviat es van pòrtant el menjar a la boca i van provant. Això sí, sempre que podem mengem amb ella, crec que l'exemple els ajuda molt. Al principi, essencialment treia una mica del meu plat per donar-li. Si no s'ho menjava m'ho menjava jo.
macu13, això de baixar de percentil, la meva va passar d'un 60 a un 30 approx i jo crec que va coincidir que començava amb l'AC, a gatejar i feia calor. Si el veus bé, jo crec que no t'has de preocupar gaire, però si el pediatre diu de fer-li una analítica pot ser, jo potser li faria i així sortiu de dubtes. Millor que et digui això que no que comenci a ficar-se amb el pit...
Parlant de pit, recordeu oferri sempre que pugueu primer el pit i després el menjar i penseu sempre que la introducció d'aliments sòlids és complementària a la lactància, per tant no us amoineu si mengen poc, ja menjaran més a mida que es vagin fent grans.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/

Hola noies! El Lluís farà 9 mesos aviat, i desde els 6 q fem BLW. Alguna vegada q li he donat papilla no ha volgut mes de 3-4cullerads. En canvi des dels 8 mesos q a la llar es pren un pure de verdures cada dia.
Jo intento fer el màxim d'apats amb ell pro no es fàcil pq estic fora de 8 a 15. Putineja molt i menja poc. Fruita i verdura no li interessen gaire, pro ja he après q els trossos d fruita millor amb pell, per a q no se li escapin. El q mes li agrada es el pa, les tortitas d'arros i blat de moro, i la carn. El porc i la vedella els xarrupa amb fruicio però no consegueix menjar ne res. En canvi el pollastre o les hamburgueses si que s'en empassa. Fem encara molta LM.
Tinc dubtes:
En 3 mesos he notat millora en la forma d'agafar el menjar i de treballarlo a la boca. Ja quasi mai fa arcades. Tot i així encara l'escup moltissim i menja poquíssim. Se suposa q als12 mesos l'AC ja hauria de ser principal i la lactància mes complementaria, però em dona la sensació q no hi arribarem. Com ha estat en el vostre cas?
Com ja he dit a la guarde pren pure de verdures, entre setmana. Em plantejo si els caps de setmana hauria d'intentar donar li, per dues raons:
- pq el seu sistema digestiu deu estar acostumat a aquesta racio de menjar
- pq així potser aconseguiria saltar una toma i els dilluns no sem ompliren tant els pits
Q en penseu?
Jo intento fer el màxim d'apats amb ell pro no es fàcil pq estic fora de 8 a 15. Putineja molt i menja poc. Fruita i verdura no li interessen gaire, pro ja he après q els trossos d fruita millor amb pell, per a q no se li escapin. El q mes li agrada es el pa, les tortitas d'arros i blat de moro, i la carn. El porc i la vedella els xarrupa amb fruicio però no consegueix menjar ne res. En canvi el pollastre o les hamburgueses si que s'en empassa. Fem encara molta LM.
Tinc dubtes:
En 3 mesos he notat millora en la forma d'agafar el menjar i de treballarlo a la boca. Ja quasi mai fa arcades. Tot i així encara l'escup moltissim i menja poquíssim. Se suposa q als12 mesos l'AC ja hauria de ser principal i la lactància mes complementaria, però em dona la sensació q no hi arribarem. Com ha estat en el vostre cas?
Com ja he dit a la guarde pren pure de verdures, entre setmana. Em plantejo si els caps de setmana hauria d'intentar donar li, per dues raons:
- pq el seu sistema digestiu deu estar acostumat a aquesta racio de menjar
- pq així potser aconseguiria saltar una toma i els dilluns no sem ompliren tant els pits
Q en penseu?
Per cert, el Lluís normalment el poso a dormir de 19:30 a 20:00 i despressopem nosaltres: o sigui, q ell no sopa. Normalment bereno alguna cosa amb ell però ja està. Hauria d'intentar ajustar els horaris per a sopar tots junts a les 19? M'agrada q el bany sigui la ultima cosa q fa pq menjant s'embruta molt... Vosaltres sopeu amb ells? A quina hora?
carbasseta ha escrit:Hola noies!
Hola noies!
La veritat és que jo vaig molt perduda, us explico, oferir almients a trossos no m'atreveixo per tant a la meva filla li he donat sempre pures (espesos i amb poca aigua) i mai res a biberó. Fem LM (va ser exclusiva fins als 5 i mig que vaig començar a treballar). Ara amb 9 mesos em trobo que la meva filla és de menjar poc, i no sé què fer, el menjar ja li dono a troços però no hi ha manera, ho mira, ho toca però només va a la boca el pa (i una estona petita). Sempre li dóno el pit abans (fa unes 6/7 preses al dia, comptant també la nit). Quin és el problema, que no s'engreixa gaire, i no sé si li he d'oferir més sovint menjar, o com ho he de fer. Tampoc sé quan i com introduïr nous aliments, doncs la meva pedriatre és de la vella escola i està en contradicció amb el carlos gonzalez (a qui trobo més cuarent)...
A part d'això (que m'afecta a mi...) ella és activa i sana i feliç...
Alguna experiència semblant a la meva?
La veritat és que jo vaig molt perduda, us explico, oferir almients a trossos no m'atreveixo per tant a la meva filla li he donat sempre pures (espesos i amb poca aigua) i mai res a biberó. Fem LM (va ser exclusiva fins als 5 i mig que vaig començar a treballar). Ara amb 9 mesos em trobo que la meva filla és de menjar poc, i no sé què fer, el menjar ja li dono a troços però no hi ha manera, ho mira, ho toca però només va a la boca el pa (i una estona petita). Sempre li dóno el pit abans (fa unes 6/7 preses al dia, comptant també la nit). Quin és el problema, que no s'engreixa gaire, i no sé si li he d'oferir més sovint menjar, o com ho he de fer. Tampoc sé quan i com introduïr nous aliments, doncs la meva pedriatre és de la vella escola i està en contradicció amb el carlos gonzalez (a qui trobo més cuarent)...
A part d'això (que m'afecta a mi...) ella és activa i sana i feliç...
Alguna experiència semblant a la meva?
El meu també fa com tu, ni purés ni trossets. L'únic que menja agust és la fruita però des de que tenia 11 mesos. Abans era un suplici. És un nen primet, si, però està sà. Et recomano el llibre "mi hijo no come" del Gonzalez. Et quedes més tranquil.la.
Gràcies!
Ja me l'he llegit, i també el del Julio Basulto... i tot i així tinc molts dubtes. Jo estava tranquil·la perquè si no menja més és que no vol, però ara tothom em diu que s'engreixa poc... i clar, ja no sé què pensar... ella la fruita ni parlar-ne, tanca la boca i gira el cap des del primer dia... i cada vegada em dona la sensació que menja menys, ja no sé si sóc jo, o que :(
Ja me l'he llegit, i també el del Julio Basulto... i tot i així tinc molts dubtes. Jo estava tranquil·la perquè si no menja més és que no vol, però ara tothom em diu que s'engreixa poc... i clar, ja no sé què pensar... ella la fruita ni parlar-ne, tanca la boca i gira el cap des del primer dia... i cada vegada em dona la sensació que menja menys, ja no sé si sóc jo, o que :(
- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
hola arfo!
jo diria q ho estas fent be. potser pots provar de deixar-li a la safata i q s'ho agafi ella, aixi no tancara la boca. o posar-ho al teu plat i ella a sobre teu, a veure si aixi ho agafa.
una cosa es q no engreixi i una altra q perdi pes. si no engreixa, potser es q no ho ha de fer, a aquesta edat ja no engreixen tant de cop. si perd pes potser cal mirar-la de mes a prop per scartar alguna cosa, tot i q la meva vaperdre pes, pero jo veia la causa mes q justificada i aixi va ser, q en el nostre cas va ser normal.
alguna preguntava pel menjar a partir de l'any. penseu q no es matematic i si comença a menjar mes amb 14 en comptes de 12 no passa res. dir-vos tb q els nens fan molts canvis i d'un dia per l'altre ho notem nosaltres aixi q dels 10 als 12 hi ha un abisme.
jo diria q ho estas fent be. potser pots provar de deixar-li a la safata i q s'ho agafi ella, aixi no tancara la boca. o posar-ho al teu plat i ella a sobre teu, a veure si aixi ho agafa.
una cosa es q no engreixi i una altra q perdi pes. si no engreixa, potser es q no ho ha de fer, a aquesta edat ja no engreixen tant de cop. si perd pes potser cal mirar-la de mes a prop per scartar alguna cosa, tot i q la meva vaperdre pes, pero jo veia la causa mes q justificada i aixi va ser, q en el nostre cas va ser normal.
alguna preguntava pel menjar a partir de l'any. penseu q no es matematic i si comença a menjar mes amb 14 en comptes de 12 no passa res. dir-vos tb q els nens fan molts canvis i d'un dia per l'altre ho notem nosaltres aixi q dels 10 als 12 hi ha un abisme.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia

Gràcies Carbasseta!
Suposo que he de tenir més paciència i més confiancia...! Provaré el què em dius, a veure què tal..., això que agafi del meu cap m'ha agradat, ho portaré a la pràctica...
Suposo que he de tenir més paciència i més confiancia...! Provaré el què em dius, a veure què tal..., això que agafi del meu cap m'ha agradat, ho portaré a la pràctica...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |