Problemes amb la llet

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
ipujol
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dt. abr. 21, 2009 5:21 pm

Problemes amb la llet

EntradaAutor: ipujol » dt. abr. 21, 2009 5:30 pm

Hola a tothom!

Avui m'estreno en aquest fòrum tot i que fa temps que us vaig llegint.
M'he decidit a escriure perquè tinc un petit problema i a veure si em podeu ajudar; us l'explico: tinc un nen de 8 mesos i mig que va néixer amb 7 mesos. El nen està la mar de bé i tot i que no hem arribat al pes corresponent no hem tingut cap mena de problema. Fem 4 àpats: esmorzar amb llet, dinar amb verdures i pollastre o vedella, berenar amb fruita i sopar amb cereals amb cullera. El problema que tenim és que cada cop pren menys llet. La infermera em va comentar que li havia de donar 500 ml però només fem 180ml (esmorzar) i 180 ml (sopar amb cereals), tot i així al matí en sol deixar entre 30 i 60. A vegades després de dinar li donem un iogurt, però depèn si hi ha molta verdura o no.

Algú s'ha trobat amb aquest problema? Com ho heu resolt?

Apa, moltes gràcies i perdoneu pel "rotllo"!
Imatge
blavet
Entrades: 33
Membre des de: ds. feb. 07, 2009 12:59 am

Re: Problemes amb la llet

EntradaAutor: blavet » dt. abr. 21, 2009 8:29 pm

Bones ipujol,

nosaltres ens vam trobar amb un problema semblant al començar a menjar sòlids. L'Ona també té 8 mesos i mig i fa també 4 àpats. Quan va començar a menjar sòlids també va reduir molt la llet, però li vam preguntar a la pediatra si això era bo i ens va dir que no, que havia de prendre uns 500ml de llet al dia i que en tot cas li reduíssim el sòlid. Ara fem el següent:

Al matí un bibi de 180ml, per dinar verdura uns 90 grams i després un bibi de 90-100 ml, berenar fruita també uns 90 grams i després llet 90-100 ml i per sopar cereals amb 180ml de llet.

Amb aquestes mides no pot més ni de sòlid ni de llet, acaba ben tipa pobreta!! Però arriba al mínim que ens va dir la pediatra.

Espero haver-te ajudat i sort!
Imatge
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

EntradaAutor: Pukeko » dt. abr. 21, 2009 9:19 pm

A nosaltres no ens han parlat mai de quantitat de llet que ha de prendre la nena. Nosaltres fem pit (potser va diferent...) i jo crec que ni de conya arribem al mig litre que dieu vosaltres: fem 4 tomes al dia després dels àpats.
O sigui que no cal que patiu més del compte.
blavet
Entrades: 33
Membre des de: ds. feb. 07, 2009 12:59 am

EntradaAutor: blavet » dt. abr. 21, 2009 9:51 pm

Nosaltres també vam fer LM fins als 6 mesos, vaja fins que es va cansar suposo pq no hi havia prou llet.... :ufs: i com a tu mai ens havien dit quantitats, si agafava pes i es veia be ja n'hi havia prou, però des que fem bibis que sí que ens han dit quantitats recomenades, suposo que són els desaventatges de no fer LM. En tot cas sí que és veritat que no tots els nens van igual i que n'hi haurà que amb menys en tenen prou, però el que ens va recalcar a nosaltres la pediatra va ser que entre sòlid i llet era més important la llet. No us ho han dit a vosaltres?
Imatge
ipujol
Entrades: 5
Membre des de: dt. abr. 21, 2009 5:21 pm

EntradaAutor: ipujol » dt. abr. 21, 2009 10:05 pm

Moltes gràcies per les vostres respostes, veig que no és un problema nostra només...

Com que estava preocupada fa uns quants dies que vaig trucar a la infermera i em va comentar que li donés un iogurt (Mi primer Danone) i el que hem decidit és que li donarem menys verdura i així es podrà menjar tot el iogurt. De totes maneres com que el dia 4 de maig tenim visita a veure què ens diuen.
Imatge
nueta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 431
Membre des de: dj. set. 20, 2007 6:27 pm
Ubicació: GRANOLLERS
Contacta:

EntradaAutor: nueta » dt. abr. 21, 2009 10:32 pm

UN NEN fins a l'any ha de pendre mig litre de llet, tiran una mica amunt o avall. LA LLET, materna o artificial ha de ser l'aliment principal fins l'any o més, els solids són l'alimentació complemtaria per això rep aquest nom. pq el sòlid, complementa l'aliment principal que és la llet. per assegurar q el meu fill prengui la llet que necessita li ofereixo PRIMER la LLET abans del sòlid, perquè és el que realment necessita i l'alimenta.

JO CREC QUE si q es necessari estar ATENT PQ EL NEN PRENGUI LA LLET SUFICIENT AL LLARG DEL DIA, nosé és la meva opinio i a del meu pediatra, bé i tmb fomentada per la OMS.

APALI una abarçada

Anna
Imatge

Imatge
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dc. abr. 22, 2009 6:52 am

Bon dia boniquetes,
doncs jo crec que els 500ml al dia són orientatius, però no pot ser el mateix per a cada nen! Que cada nen és un món, i igual que un menja un platàs de verdura i l'altre amb la meitat en té prou, el mateix passa amb la llet. És cert que fins a l'any jo crec que la llet és l'aliment principal i hem d'intentar que prenguin el màxim al dia, però ipujol, jo no patiria gens si la teva peque es pren dos bibis com els que dius! :ok:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
nuriaau
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1649
Membre des de: dj. abr. 17, 2008 2:39 pm

EntradaAutor: nuriaau » dc. abr. 22, 2009 8:47 am

Doncs a nosaltres el pediatre ens va dir lo mateix dels 500 ml al cap del dia, això que l'Arnau de pes va molt bé! Ara fa un parell de dies que hem començat amb els cereals, però tampoc arribem ni de conya als 500. Suposo que està més tip de cereals per la nit i pel matí ara sols es pren 100 de llet (enlloc dels 240 que es prenia abans), després al migdia 120 llet (enlloc dels 210), berenar fruita i de sopar la papilla només se'n menja 120 ....total 340, que vénen a ser els que comentava IPUJOL (no sé si és molt, poc, si ho faig bé o si li hauria de donar abans una mica de llet....m'uneixo a la teva pregunta!)

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::