LME o LM i alimentació complementària

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

LME o LM i alimentació complementària

EntradaAutor: tolinso » dv. maig 01, 2009 8:30 pm

hola noies!!!

estic amb dubtes sobre què fer!!!!! avui hem portat a la Júlia a la revisió dels 4 mesos i la pediatra ens ha dit que la introducció d'altres aliments és totalment decisió nostra, que puc continuar fent LME fins els 6 mesos.... Això ja ho sabia i en un primer moment era la meva intenció... però també crec que a la Júlia li agradaria provar la cullera, ja que quan nosaltres mengem se la veu amb molt interès!! segurament d'aquí poques setmanes, doncs, començarem amb alguna papilla... però la meva pregunta és.... COM HO FAIG??

he vist per aquí que algunes noies fan primer pit i després els hi ofereixen papilla... altres que susbstitueixen una toma per la papilla, i després els ofereixen pit..... COM HO FEU??? què és millor?? i quan? matí, vespre??

i per altra banda, la pediatra m'ha dit de començar amb farinetes d'arròs! què es fa a Catalunya? de què són els cereals que els hi doneu?? i si comenceu per l'arròs.... quan els hi doneu més coses??

merci per avançat!!!!! :ok:
Avril
:: tortuga
Entrades: 344
Membre des de: dl. març 31, 2008 12:51 am

Re: LME o LM i alimentació complementària

EntradaAutor: Avril » dv. maig 01, 2009 10:42 pm

Tolinso, ja saps que sóc desembrera i que la meva nena també té 4 mesos. Faig lactància materna exclusiva i la farem fins als 6 mesos (tal com diu la OMS). A la meva nena també li fa molta gràcia i mostra molt interés quan ens veu menjar (i a mi m'encanta fer-li ben exagerat perquè s'hi fixi més; jeje! Faig un poc de pallassa); això està molt bé per més endavant. També crec que no cal tenir pressa. De totes maneres deixa't guiar per la teva intuició!

Records, ànims i segueix gaudint d'aquests bons moments.

PD: El pediatre Carlos González recomana primer pit (sempre) i després l'aliment que volguis anar instroduint. Diu que el que alimenta és la llet, per tant s'ha d'evitar atipar la criatura amb l'aliment complementari. M'explico??
Avril
Imatge[url=http://lilypie.com]
Imatge
Pukeko
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

EntradaAutor: Pukeko » ds. maig 02, 2009 9:31 pm

No vull crear debat ni res, però malgrat el que diguin, tu mira la teva nena i fes el que et sembli que li convé. Jo també volia fer lactància exclusiva fins als 6 mesos, però als 5 vam haver de començar amb els cereals perquè la nena perdia pes i no cagava, no en tenia prou amb llet i prou (no és tragona ni res la tia...)
Pel tema pit abans o després, ja ho aniràs veient com us va més bé: jo li dono després, perquè ja et dic que la meva jalaria tot el sant dia, i ens va molt bé així.
En resum, tu mateixa!!! :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Cueta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 157
Membre des de: dg. març 01, 2009 9:35 pm

EntradaAutor: Cueta » ds. maig 02, 2009 11:27 pm

Qualsevol aliment que li donis no serà tan bo i complet com la teva llet.
Si no t'hi veus forçada per la feina, jo si fos tu m'esperaria com a mínim fins al 6 mesos.
Dius que la nena mostra interès per la cullera...dona...ara mostrarà interès per tot, tot és nou i són molt curiosos per naturalesa, ho han d'aprendre tot. Jo crec que tu, com a mare que sap que el millor de moment a nivell nutricional és la teva llet, has "d'ensenyar-li" que el pit és el que toca ara. A menys que sigui una criatura d'aquestes que es queda amb gana i brama i el teu interior et diu de donar-li quelcom de més consistent que la deixi satisfeta.
En fi, el que et vull dir és que si li vols introduir alimentació complementària perquè mostra interès, jo de tu m'esperaria.

La pregunta que fas de per quin tipus d'aliment començar, et trobaràs de tot, qualsevol cosa que triïs serà bona...fruita, verdura o cereal. Jo amb les meves dues he començat sempre per la fruita, amb la primera vaig començar als 10 mesos i amb la segona als 6 (perquè efectivament, jala més que la seva germana gran).

I tingues en compte que facis el que facis sempre estarà bé. Només la mare coneix perfectament al seu fill.
L'Àfrica m'alegra el camí i la Bruna me l'il·lumina
http://criarconinstinto.blogspot.com/
crisfran
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1016
Membre des de: dc. gen. 16, 2008 11:18 am

EntradaAutor: crisfran » dg. maig 03, 2009 9:35 am

Tolinso, t´explico a meva experencia, aunque com diune totes lo aconsellable es donar el pit fins als 6 mesos exclusivament, sempre que el nen no ho demani avans. si per que alguns ho demanen.

la meva nena a partir dels 4 mesos i mitg era veurens menjar i ploraba ( aunque ella acabes de fer pit), vaig pensar que mira la nena vol el que tenim el papes, nomes per curiositat, li intentava donar el pit altre vegada i clar ella no ho volia, fins que un dia quan la tenia agafada en braços prenent el pit, i jo menjant un platan, va deixar el pit i es va llençar en picado a per el platan, li vaig donar a tastar i al final vaig tindre que ferli matxacade amb una forquilla i la meva llet, la tia so va jalar mes contenta que res. aixi que amb molta pena, (tenia clarisim que fariam LME fins als 6 mesos) fins i tot em vaig sentir una mica fustrada, perque clar no feia en teoria el millor per ella. pero era el que ella necesitaba, i desde llavors no va plorar mes quan nosaltres dinaven. i quan no la volia ella ja sabia dir que no en volia mes. aixo en va fer entendre que si estaba preparada per menjar alguna cosa mes que pit. aixo si nomes li vaig donar una mica de fruita fins casi els 6 mesos.

aixi que la teoria esta molt be, pero a lapractica tambe hi ha nens que necesiten menajar algun cosa mes, no dic que sigui el teu cas, com ja t´han dit que mostrin coriositat per tot es normal, ja sigui menjar o cualsevol cosa. que la llet es el millor i el que mes l´alimentara, aixo segur!

aixi que facis el que facis segur que es millor per la tave nena!!
Imatge

Imatge
tolinso
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dg. maig 03, 2009 2:30 pm

moltes gràcies per tots els vostres consells :ok: de moment hem decidit continuar amb pit exclusiu almenys unes setmanes més :ok: i després a veure com ho anirem fent!! com dieu... espero que decidim el que decidim... sigui el millor per la Júlia ;-)
Avril
Entrades: 344
Membre des de: dl. març 31, 2008 12:51 am

EntradaAutor: Avril » dl. maig 04, 2009 6:16 pm

jeje! crisfran ho del plàtan ho he trobat molt graciós! És que aquestes criatures surten molt espavilades!!!!!!!! jeje!
Avril
Imatge[url=http://lilypie.com]
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::