L'ART DE MENJAR FRUITA

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
maura
:: tortuga
Entrades: 320
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:41 pm
Ubicació: Girona

L'ART DE MENJAR FRUITA

EntradaAutor: maura » dt. gen. 05, 2010 5:20 pm

Hola noies,
Nosaltres fa 2 setmanes que estem amb la fruita i la cosa va molt leeeeentaaaa. Quan vau tardar a consolidar la fruita? Com que menja poqueta (uns 80-90cc) haig de donar-li al cap d'una estona un bibi perquè si no, no arribem a l'hora de sopar.

Com ho vau fer vosaltres? Algun consell?
Imatge Imatge
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

Re: L'ART DE MENJAR FRUITA

EntradaAutor: Anitta » dt. gen. 05, 2010 5:44 pm

el meu té 10 mesos i la fruita no li agrada gens, cada dia q li dono és una batalla....sort!
Imatge
Imatge
italiana
:: conillet
:: conillet
Entrades: 371
Membre des de: dv. juny 06, 2008 3:02 pm

EntradaAutor: italiana » dt. gen. 05, 2010 6:13 pm

paciència....

al Pau tampoc li agradrava, vam començar cap als 6 mesos, primer una mica de pera i després una mica de poma, ratllada, de potito, triturada, vam provar-ho tot

jo no el forçava mai, però cada dia li oferia una mica....

ara li encanta, en menja a mig matí, després de dinar com a postre i per berenar, i ara la menja a trossets (i només té una dent) neu:-D
potser també ajuda que ell vol provar tot el que mengem nosaltres, i nosaltres mengem molta fruita neujor:-)

ànims, el pas a la cullera és una mica dificil, i la textura és molt diferent a la llet. s'han d'acostumar :content:
Imatge Imatge Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. gen. 05, 2010 7:44 pm

si, molta paciència....

Quan va començar es negava en rodó a menjar-ne fins que vaig provar un dia un potito de fruita i se'l va menjar. Sorpresa!! Quan ja portavam un parell de setmanes menjant cada dia per berenar "els potitos", vaig passar a la fruita natural, va notar el canvi perque es queixava però se la menjava una mica millor.
El que també li agradava molt era la compota de fruita (cuita a la babycook). Inclús amb dies de "crisis" de fruita, li posava poma a la verdura.
Ara, amb casibè dos anys, encara tenim problemes a menjar fruita i no cada dia en vol. Així que vaig convinant: un dia li dono per postres a dinar i un altre li dono per berenar barrejada amb iogur. I així anem tirant...
maura
Entrades: 320
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:41 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: maura » dt. gen. 05, 2010 8:14 pm

Gràcies noies, haurem de tenir paciència!
Imatge Imatge
bipa
:: zebra
Entrades: 1636
Membre des de: dg. abr. 06, 2008 7:21 pm
Ubicació: Maresme
Contacta:

EntradaAutor: bipa » dt. gen. 05, 2010 8:52 pm

A l'Iris també li va costar, de fet fins que no ha pogut començar a menjar-la a trocets no l'ha començat a disfrutar... ara li xiflen els trocets de fruita, quan ja no sabiem com fer-ho vam començar amb trossets molt minis de fruita sucosa (mandarina pelada i talladeta, pera talladeta,...) i ens ha funcionat ! ara encara hi ha algun potito que ens diu que nanai (els altres encantada però els de fruita no) per tant un parell de mandarines sempre al bolso !!
Imatge
Imatge

Les meves cosetes.... http://qzetes.blogspot.com/
nuscka
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dc. gen. 06, 2010 6:07 am

el meu no s'ha menjat mai més de dues cullerade de purè de fruita. Peró li encanta la compota, i els trocets.
Jo diria paciencia. Molta paciència.
El meu fill no ha acceptat mai els pures, i vam passar directament als trocets. Es clar que llavors la quantitat que va començar a mnejar era irrisòria.
Ara, amb 9 mesos, menja més que son germà de tres anys. Pero han estat mesos durs, que cada vegada que tocava donar-li menjar al nen, ja m'hagafava la suor freda. Pensa que dels 6 als 8 mesos es v a engreixar només 180gr!
pero ara ja menja de conya ( de vegades penso que massa)
Amb el mejar cal tenir molta paciència, i seguir una mica el que vol el neno.
Pensa que la fruita, de fet, no l'alimenta gaire, elq eu si que l'alimenta és la llet.
O sigui que tot el que menji amb cullera, per poc que sigui, és una petita victória per tu. Aquests mesos , fins l'any, han de servir perque vagi taastant coses sense presió, perque si menja poc tant és, fins l'any , de fet, no necesita res més que llet. A partir d'allà ja si que aniria més coix.
Jo, quan no menjava gens, m''ho anava repetint com un mantra...
ImatgeImatge
Rainbow
:: tigre
:: tigre
Entrades: 724
Membre des de: ds. des. 19, 2009 8:03 am

EntradaAutor: Rainbow » dc. gen. 06, 2010 7:04 am

bUF!! Fruita, l'eterna batalla amb la meva filla!!! Té 3 anys i encara li costa moltíssim, acostuma a menjar-se-la triturada ja que sino, es menja un o dos mini trossets i es tanca en banda que no em vol més i no hi ha manera. Al final, he arribat a la conclusió que és important que mengi fruita, que mastegui o no ja m'és igual ja que ja ho fa per als altres aliments. ...
Imatge

Imatge
perla
Entrades: 1099
Membre des de: dv. des. 14, 2007 11:46 am

EntradaAutor: perla » dj. gen. 07, 2010 8:16 am

Quan la meva nena era petitona com ara la teva, al principi de menjar la fruita, li donava en compota, feta amb la babycook, i se la menjava bé, crua li costava bastant i a més li costava de pair, tenia molts gasos i feia una caca molt lletja. Prova de coure-li una mica la poma, ja veuràs com queda boníssima i potser li agrada!
Imatge
Imatge
roser.fg
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dc. nov. 04, 2009 4:55 pm

EntradaAutor: roser.fg » dt. gen. 12, 2010 8:50 am

jo estic també desesperada amb la meva! cada dia és una història. un dia li faig bullit, un dia li dono grills de mandarina perquè els vagi xuclant, un dia iogur i una galeta, un dia passem de tot i fem un biberó.. a vegades fins i tot li he fet llet amb plàtan, com un batut! o amb poma!, amb cereals..
Vaja, que ja no sé com disfressar-li la fruita, no la vol ni veure. Espero que quan pugui mastegar trossets li agradi més.
Repeteixo el mateix que la resta, mooolta paciència!
Un dia que no has rigut, és un dia perdut
Imatge
Imatge
Ítaca
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dj. gen. 28, 2010 9:34 pm

Nosaltres també estem batallant amb la fruita...
Els primers dies li vaig preparar amb suc de taronja o mandarina + pera + poma + plàtan + cereals, i bufffffff... feia unes cares de fàstic q déu ni dó!
Dimarts li vaig preparar sense el suc, i sorpresa! Se la va menjar tota!!! :content: :content:
I ahir i avui, no hi ha manera... és q inclús es vol provocar vomitera (i li segueixo preparant sense suc...), en canvi li donem mandarina o plàtan per xuclar i li encanta! No ho entenc...
Demà li preparé amb poma cuita, a veure què... ho poseu tot cuit? Vull dir la poma, la pera i el plàtan?
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
nuscka

EntradaAutor: nuscka » dv. gen. 29, 2010 4:40 am

jo només cuino la pera i la poma... la resta no ho he provat.
Que hi hagi sort!
ImatgeImatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dv. gen. 29, 2010 9:11 am

Gràcies nuska!
Doncs couré la poma i la pera, i a veure què...
Us ha passat quan tenen bastant moquets q els costi més menjar la papilla? És q avui està molt refredada, i potser els fàstics d'aquests dos dies eren pq tenia moquets pel coll... ai, no sé ja!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
neuetes
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » ds. gen. 30, 2010 7:38 pm

Una cosa... com són de madures les fruites que els hi doneu? Perque com més madures millor.
Les fruites que venen a les fruiteries encara són verdes i s'han de deixar madurar a casa. De vegades a les fruiteries venen aquelles fruites amb oferta que fan una mica de mala cara perque ja són molt madures i s'han de consumir al mateix dia que les compres, doncs aquelles són les millors. No us deixeu enganyar per l'aparença exterior (home, si estàn florides si, es clar! però si només estan picades o tenen taques negres, no passa res)
Penseu que com més madures més dolçes seràn i més els hi agradaran.

Ah! a nosaltres la cosa va millorar sustancialment quan vam reduïr el suc de taronja i vam augmentar les altres fruites a la barreja: la papilla sortia més espesa i no calia posar-hi galetes o cereals.

Que vagi bè!
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » ds. gen. 30, 2010 10:54 pm

Seguim fatal amb la fruita... no hi ha manera....
Ara té un refredat bastant bèstia i està plena de moquets, a veure si això també fa q no se la mengi... de fet avui ha menjat poquíssim (de bibes, i papilla de cereals...).
A veure si li trobo el punt, pq sino...
Li he fet un suc de taronja en bibe, i al principi se la començat a prendre bé, però al cap de 4 xuclades, ja ha dit q prou... suposo q hem de tenir paciència!
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
nuscka

EntradaAutor: nuscka » dg. gen. 31, 2010 7:00 am

itaca, el meu fill, a la que té "alguna cosa" (moquets, dents, mal de panxa o de coll) deixa de menjar i s'limenta exclusivament de pa, galetes, iogurt i compota.

Aixó és ara, i de fet n'estic molt contenta, perque quan era més petit no menjava res de res... vivia de teta. Pensa que al cap de dos dies d'estar malalt tornava a fer caques liquides de lactant...
No t'hi amoinis... si no menja, ja menjarà... pots probar fruites soles, no cal fer el mejunge aquell que diu el pediatra. i si un dia es menjar una cullerada, doncs ja està be! i potser demà en son dues. pots provar el suc de mandarina... és més dolç que el de taronja, i de vegades els hi agrada més.
Ara al meu li agrada força la fruita. pero han estat mesos durs. A ell no li agrada la textura del triturat i es menja molt millor les coses a trocets o xafades amb una forquilla. Menja així de dels 5 mesos. I el nostre drama són els cereals del matí. Fins que no hem trobat una marca que fan cereals com els kellogs, pero sense gens de sucre, no ha començat a esmorzar. Ell fins fa poc esmorzava entre 60 i 90 de papilla de cereals espesa... imagina't quina miseria! Ara menja un bol petit (dels de l'Ikea pels nens) ple de llet amb cereals, i li poso 120 de llet! estic que no m'ho crec!
Mooolta paciència! a final menjarà. I si un dia n'estàs farta i no lin dones, tampoc passa res eh? de vegades després d'un descans s'agafen les coses amb més il·lusiò!
ImatgeImatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dg. gen. 31, 2010 5:15 pm

Gràcies Nucka, un altre cop!
No, ho tinc clar, pq ella ho passi malament no li dono... de fet porto 2 dies q no li he donat, pq li venen unes basques q tela, i passo... q entre q ja té el coll inflamat pel refredat, sols falta q amb els esforços es posi pitjor. Avui li he posat un trosset de plàtan dins la xarxeta aquella, i de conya, li fotia unes xuclades! O sigui, q mira, si sols menja això de fruita, ja en menjarà més endavant, però forçar-la tampoc ho penso fer... amb paciència ja li anirem trobant el punt.
Ara el més important és q es curi d'aquest refredat i mica a mica torni a ser ella amb el tema menjar... pobreta, fa una peneta veure'ls així...
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
monsan
:: papallona
Entrades: 146
Membre des de: ds. juny 27, 2009 9:53 pm

EntradaAutor: monsan » dl. feb. 01, 2010 2:19 pm

Hola! nosaltres aquesta semana que el nen ja fa 5 mesos ens van dir que comencessim amb la fruita. Ens van dir que comencessim amb suc de 1/2 taronja+1/2pera+1/2poma+1/2 platan ( em semblo que no em deixo res). La verita és que si li poso tot això ens passarem tot un dia per acabar-lo, jeje. Aixi que he pensat posar el mateix, però amb molta menys quantitat, ja que pel que he pogut llegir en el post, això de la fruita serà lent i amb paciència. Ja us aniré explicant com ens va la cosa. Amb els cereals no hi va haver problema , però ja veurem que tal amb la fruita i la cullera.

Itac@, quan dius que li dons platan o mandarina per xuclar, utilitzeu aquell nou "aparell" que és com una xarxa perque xupin la fruita però no se la poguin tragar? és que ho he vist molt cops, i em crida l'atenció però no ser que tal deu resultar, i no conec a ningu que l'utilitzi, bé, tampoc ho he preguntat a la gent.
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dl. feb. 01, 2010 2:30 pm

Sí, és allò q porta una anella pq ho puguin agafar ells mateixos (més endavant, clar) i per l'altra banda és una xarxa. Li poses dins el trosset de mandarina o plàtan i ho xuclen, i no corres el perill q se t'escapi dels dits en una de les xuclades... L'altre dia a l'itaco li va passar... li estava aguantant un grill de mandarina i ella va xuclar fort i se li va mig escapar d'entre els dits... no va passar res, però per por, ara tot li donem amb la xarxa!

Nosaltres vem començar amb 1/4 de pera i 1/4 de poma + trosset de plàtan i suc de 1/2 taronja. Tinc ganes q se li passi el refredat per veure si s'ho menja o no... demà tenim pediatre, a veure què ens diu...
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
monsan
Entrades: 146
Membre des de: ds. juny 27, 2009 9:53 pm

EntradaAutor: monsan » dt. feb. 02, 2010 1:33 pm

Doncs ja compraré això de la xarxa a veure que tal, ara només faltarà que li agradi la fruita, perque si és com la mare, res de res, a mi només m'agraden 2 o 3 fruites. Esperem que amb això no s'assembli i poguem començar més o menys bé amb la fruita triturada i més endevant començarem amb la " xarxa".

Per cert Itac@ que t'ha dit al final el pediatre?

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::