De la teta a la cullera...
De la teta a la cullera...
En Julio i jo ja hem comencat amb la fruita i la verdura, pero despres de gairebe 6 mesos i mig fent LME...en Julio em diu que em fiqui jo la cullera a la boca...
Per les que haveu passat ja aquesta etapa... quins consells em donarieu???
Per les que haveu passat ja aquesta etapa... quins consells em donarieu???
Re: De la teta a la cullera...
Hola cullareta!
A nosaltres també ens va costar molt, tot i que no ens podem queixar, en qüestió de tres o quatre dies els cereals se'ls menjava molt bé. Amb els cereals no hi havia tant problema, quan no volia (o no vol la cullera) li dono amb got, i es més feliç la tia!
Amb la fruita i la verdura ens va costa més, al principi inclús li posava de la meva llet a les papilles, després va anar a millor, a la verdura li possem carbassa que li agrada molt, com queda més dolceta...i si no, proba de posar-li una mica de poma bullida a la verdura, també li agradava més.
Si vols que la verdura quedi més gustosa, passa-li la carn una mica per la paella amb una goteta d'oli, la resta (la verdura) la fas al vapor o bullida, ja veuràs com la troba més gustosa.
La fruita, pues més o menys, ves probant diferents fruites, a veure que li agrada més.
Tranquila, que aviat s'acostumen a la cullera
Molta sort!
A nosaltres també ens va costar molt, tot i que no ens podem queixar, en qüestió de tres o quatre dies els cereals se'ls menjava molt bé. Amb els cereals no hi havia tant problema, quan no volia (o no vol la cullera) li dono amb got, i es més feliç la tia!
Amb la fruita i la verdura ens va costa més, al principi inclús li posava de la meva llet a les papilles, després va anar a millor, a la verdura li possem carbassa que li agrada molt, com queda més dolceta...i si no, proba de posar-li una mica de poma bullida a la verdura, també li agradava més.
Si vols que la verdura quedi més gustosa, passa-li la carn una mica per la paella amb una goteta d'oli, la resta (la verdura) la fas al vapor o bullida, ja veuràs com la troba més gustosa.
La fruita, pues més o menys, ves probant diferents fruites, a veure que li agrada més.
Tranquila, que aviat s'acostumen a la cullera
Molta sort!
Hola cullareta
tu ves-lo portant a Hawai, mira què passa, ara el senyoret Júlio es pensa que has d'estar tota la vida amb la teta a punt per quan ell vulgui!!!!!
és broma...
Els primers dies amb la cullera són una mica desesperants, hi hem passat tots, a mi em mirava com dient "es pot saver què coi m'estas donant?????" No sé si has començat amb la fruita o amb els cereals, però sigui com sigui és qüestió d'agafar-s'ho amb calma, tots necessiten algun temps per acostumar-se a la cullera, amb lo bona i calenteta que és la teta de la mama....
A la meva nena la fruita li agradava més una mica passada per la babycook, queda com compota, més dolça i es més fàcil de pair.
tu ves-lo portant a Hawai, mira què passa, ara el senyoret Júlio es pensa que has d'estar tota la vida amb la teta a punt per quan ell vulgui!!!!!
és broma...Els primers dies amb la cullera són una mica desesperants, hi hem passat tots, a mi em mirava com dient "es pot saver què coi m'estas donant?????" No sé si has començat amb la fruita o amb els cereals, però sigui com sigui és qüestió d'agafar-s'ho amb calma, tots necessiten algun temps per acostumar-se a la cullera, amb lo bona i calenteta que és la teta de la mama....
A la meva nena la fruita li agradava més una mica passada per la babycook, queda com compota, més dolça i es més fàcil de pair.
Hi ha unes culleres de la marca chicco que tenen el mànec de plàstic dur i la cullera de silicona toveta (com si fos el xumet). A mi em van anar bé i ells no noten una cosa molt rara a la boca 
perla ha escrit:Hola cullareta![]()
![]()
tu ves-lo portant a Hawai, mira què passa, ara el senyoret Júlio es pensa que has d'estar tota la vida amb la teta a punt per quan ell vulgui!!!!!![]()
![]()
és broma...
Tens rao Perla, es exactament el que pensa ell.... ara ja ni li he d'oferir.... m'ataca ell directament quan estem al llit... aquest mati quan ens hem despertat, ha comencat a arrossegar-se i venir cap a mi, m'ha baixat la samarreta i... apa, self-service!
El pediatra ens va dir que comencessim directament amb verdura al migdia i fruita a la tarda, pero jo vaig veure deseguida que seria massa donar-li dos menjars amb cullera al dia aixi, de sobte. Aixi que portem 12 o 13 dies fent fruita i avui li he donat verdura al migdia.... No se... anire probant, tot i que no crec que sigui una questio de gust.... ja que no posa cara de fastic ni res quan s'ho empassa... ell simplement "cierra el pico".
mireiafor ha escrit:Hi ha unes culleres de la marca chicco que tenen el mànec de plàstic dur i la cullera de silicona toveta (com si fos el xumet). A mi em van anar bé i ells no noten una cosa molt rara a la boca
Es la que fem servir des del primer dia...........
nosaltres també vam fer 6,5 mesos de LME i abans de començar amb l'AC vam fer "fase d'adaptació a la cullera" (d'aquestes toves de silicona també) o sigui, sense menjar: se la mirava, la llepava, la mossegava, la tirava a terra....i dies més tard quan vam començar amb la fruita a la cullera ja la tenia molt vista i el que feia era cara de "ai, de què té gust avui aquesta cullera?"
la veritat és que no hi va haver cap problema el que sí que menjava molt poquet (perquè prenia LM "de primer") i mica en mica va anar augmentant quantitats 
la veritat és que no hi va haver cap problema el que sí que menjava molt poquet (perquè prenia LM "de primer") i mica en mica va anar augmentant quantitats Re: De la teta a la cullera...
Sobretot molta paciencia!!!
Quan en Pere va començar amb la cullera el q no entenia era q el menjar no sortia d'allà sense parar i q calia treure-la de la boca per agafar més teca. Li haviem de deixar la cullera dintre de la boca fins q s'ho empassava tot i esperar, amb una segona cullera preparada, pq quan veia q s'acabava, i no en sortia més, es posava a plorar i obria la boca ...
Quan en Pere va començar amb la cullera el q no entenia era q el menjar no sortia d'allà sense parar i q calia treure-la de la boca per agafar més teca. Li haviem de deixar la cullera dintre de la boca fins q s'ho empassava tot i esperar, amb una segona cullera preparada, pq quan veia q s'acabava, i no en sortia més, es posava a plorar i obria la boca ...
A nosaltres també ens està costant força. Portem un mes i mig i anem molt a poc a poc, anar provant i anar menjant.
Els dies que veig que no hi ha manera faig servir el xumet: cullerada, xumet, cullerada, xumet, cullerada, xumet....i anar fent.
A en Roger la fruita també li agrada més si li passo abans la poma per la babycook, en compota. Després hi afegeixo la pera i el plàtan i tot triturat.
Pel que fa la verdura, ens costa força. Ni poma bullida, ni carbassa, ni res de res. Serà qüestió de paciència i anar fent!
Els dies que veig que no hi ha manera faig servir el xumet: cullerada, xumet, cullerada, xumet, cullerada, xumet....i anar fent.
A en Roger la fruita també li agrada més si li passo abans la poma per la babycook, en compota. Després hi afegeixo la pera i el plàtan i tot triturat.
Pel que fa la verdura, ens costa força. Ni poma bullida, ni carbassa, ni res de res. Serà qüestió de paciència i anar fent!
Ara que penso...has donat mai llet amb cullera? si veu que la cullera també és per menjar, potser la vagi agafant millor 
maura ha escrit:A nosaltres també ens està costant força. Portem un mes i mig i anem molt a poc a poc, anar provant i anar menjant.
Jo tambe ho feia aixo del xumet... els primers dies... perque ara el tiu ja ha agafat el truquillo i ni amb xupe obre la boca...

Dunna ha escrit:Ara que penso...has donat mai llet amb cullera? si veu que la cullera també és per menjar, potser la vagi agafant millor
Ho probare! Merci.
Hola noies!
"Rescato" aquest post, tot i que en el meu cas és del bibe a la cullera. Ahir vam començar amb la fruita i, al principi, el pobre plorava com un desesperat per què tenia gana i la cullera no el va convèncer gens. No treia el que tenia a la boca, més aviat li queia una part, però el que li quedava, s'ho empassava i sembla que li agradava. De tota manera, a les poques cullerades es va cansar i l'hi vaig haver de donar el bibe; suposo que el poc que va menjar de fruita el va omplir, per què tant ahir com avui, s'ha deixat mig bibe.
La meva pregunta és que no sé si faig bé donant-li a l'hora que li tocaria el bibe, per què llavors té molta gana, es posa nerviòs i plora. Com ho fèieu vosaltres? Quant de temps van trigar els vostres petits a acostumar-s'hi? la infermera em va dir que l'ideal seria que en dues setmanes, només berenés la fruita, però no sé si en dues setmanes en tindrem prou...
"Rescato" aquest post, tot i que en el meu cas és del bibe a la cullera. Ahir vam començar amb la fruita i, al principi, el pobre plorava com un desesperat per què tenia gana i la cullera no el va convèncer gens. No treia el que tenia a la boca, més aviat li queia una part, però el que li quedava, s'ho empassava i sembla que li agradava. De tota manera, a les poques cullerades es va cansar i l'hi vaig haver de donar el bibe; suposo que el poc que va menjar de fruita el va omplir, per què tant ahir com avui, s'ha deixat mig bibe.
La meva pregunta és que no sé si faig bé donant-li a l'hora que li tocaria el bibe, per què llavors té molta gana, es posa nerviòs i plora. Com ho fèieu vosaltres? Quant de temps van trigar els vostres petits a acostumar-s'hi? la infermera em va dir que l'ideal seria que en dues setmanes, només berenés la fruita, però no sé si en dues setmanes en tindrem prou...
Hola!!!!!
Pujo el fil per desesperació!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Buffff! Fa gairebé 3 setmanes vam començar amb els cereals. Semblava que es començava a acostumar però no fa ni una setmana que hem introduït la fruita i no vol menjar-se-la amb cullera de cap manera! De fet, ara ni els cereals vol menjar amb cullera. Plora, s'arqueja, s'ofega, fa força, tanca la boca, escup el que li posem... tot, per no menjar amb cullera.
Vaig comprra-li culleretes d'aquestes flexibles de silicona i res.
Ara li estava donant i m'ho fotut taaaaan nerviosa que li he dit al meu home que l'aguantés ell o m'agafava alguna cosa.
Me rindooooooooooooo!!!!

Pujo el fil per desesperació!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Buffff! Fa gairebé 3 setmanes vam començar amb els cereals. Semblava que es començava a acostumar però no fa ni una setmana que hem introduït la fruita i no vol menjar-se-la amb cullera de cap manera! De fet, ara ni els cereals vol menjar amb cullera. Plora, s'arqueja, s'ofega, fa força, tanca la boca, escup el que li posem... tot, per no menjar amb cullera.
Vaig comprra-li culleretes d'aquestes flexibles de silicona i res.
Ara li estava donant i m'ho fotut taaaaan nerviosa que li he dit al meu home que l'aguantés ell o m'agafava alguna cosa.
Me rindooooooooooooo!!!!
- Lopez@Jaen
- :: dofí

- Entrades: 3454
- Membre des de: dc. maig 23, 2007 7:38 am
- Ubicació: Lleida
- Contacta:
bon dia mamis rescato el post per si algu mes esta com jo desesperada!!!!!!
nosaltres fins ara si que li agradaba la cullara i casi tot el que li posava s'ho em pasaba, una mica de iogurt, patata cuita, cereals.... era nomes una miqueta per que era com si ho demanes, van començar emb els cereals fa uns 15 dies i no s'ho menjaba tot pero anaba fent mica en mica, pero fa 3 dies hem introduit la fruita i els dos primers dies molt be s'ho va menjar tot pero ahir no va menjar ni cereals ni fruita, tambe dir que el bibe no li agrada gens com el xumet li fa fastic, les culleres he provat totes i res avui tambe diu que els cereals permi.
seran les dents? te les dos de sota i les de dalt li estan trencant ara. que en dieu? gracies.
nosaltres fins ara si que li agradaba la cullara i casi tot el que li posava s'ho em pasaba, una mica de iogurt, patata cuita, cereals.... era nomes una miqueta per que era com si ho demanes, van començar emb els cereals fa uns 15 dies i no s'ho menjaba tot pero anaba fent mica en mica, pero fa 3 dies hem introduit la fruita i els dos primers dies molt be s'ho va menjar tot pero ahir no va menjar ni cereals ni fruita, tambe dir que el bibe no li agrada gens com el xumet li fa fastic, les culleres he provat totes i res avui tambe diu que els cereals permi.
seran les dents? te les dos de sota i les de dalt li estan trencant ara. que en dieu? gracies.

Aqui esta con vaig arriba pag.5:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=35&t=6341
Aqui esta con vaig arribar pag.4:[/url=http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15281&start=60/[url]Re: De la teta a la cullera...
A mi 'ha passat un cas semblant al teu Keyec!
Nosaltres vam començar fa un mes amb la fruita per berenar i cap problema, al principi en menjava poc, però poc a poc s'anava acabant el plat. Fa 5 dies que hem començat amb la verdura, quan la té a la boca sembla que li faci fàstic i cap a la 3ra cullerada ja tanca la boca i no en vol saber res. Doncs ara, des que hem introduit la verdura tampoc em menja la fruita, de cop ha deixat de menjar-la i fa el mateix plan que amb la verdura. No sé pq ho fa si fins ara se l'ha menjat. Estic desesperada pq cada dia acabem amb bibe de llet. Suposo que he de tenir paciència però pensava que ja teniem consolidada la fruita i sembla que fem un pas enrera. A algú més li ha passat? QUe heu fet??
Nosaltres vam començar fa un mes amb la fruita per berenar i cap problema, al principi en menjava poc, però poc a poc s'anava acabant el plat. Fa 5 dies que hem començat amb la verdura, quan la té a la boca sembla que li faci fàstic i cap a la 3ra cullerada ja tanca la boca i no en vol saber res. Doncs ara, des que hem introduit la verdura tampoc em menja la fruita, de cop ha deixat de menjar-la i fa el mateix plan que amb la verdura. No sé pq ho fa si fins ara se l'ha menjat. Estic desesperada pq cada dia acabem amb bibe de llet. Suposo que he de tenir paciència però pensava que ja teniem consolidada la fruita i sembla que fem un pas enrera. A algú més li ha passat? QUe heu fet??
A mi em passa, si fa no fa, el mateix. Vam començar amb la fruita i molt bé, és menjava uns plats ben plens. Però a l'introduir els cereals, tot i que al començament anava tot molt bé, als cinc minuts es posava a plorar com un boig i no hi havia manera i també va començar-ho a fer amb la fruita. Avui hem introduit la verdura i tampoc. Tres cullerades i boca tancada, la fruita li he fet en compota i tampoc i a la nit, els cereals tampoc els ha volgut.
Sembla una pauta, veig que n'hi ha molts que fan el mateix. Deu ser qüestió de tenir paciència i anar-los acostumant a poc a poc. Dic jo...
Sembla una pauta, veig que n'hi ha molts que fan el mateix. Deu ser qüestió de tenir paciència i anar-los acostumant a poc a poc. Dic jo...
Hola...
tinc un bebe de 6 mesos i estem fent LM, la setmana q ve comencem a introduir AC i no sé si els cereals millor donar en bibe o cullera directament??? i q és millor fer-los clarets o més espès???
tinc un bebe de 6 mesos i estem fent LM, la setmana q ve comencem a introduir AC i no sé si els cereals millor donar en bibe o cullera directament??? i q és millor fer-los clarets o més espès???
- Alesta
- :: zebra

- Entrades: 1034
- Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
- Ubicació: Al peu del Montseny
mimiijordi això del que és millor depèn del nen i de la mare. Jo vaig començar a donar-li en bibi, i per tant ben clarets. Volia acostumar-la perquè així se'm quedava mig adormida i ja tenia mitja feina feta i la cosa va anar força bé fins que vam introduir la verdura, (després d'un mes de fruita i 15 dies de cereals). En aquell moment també ens van recomanar de començar a donar-li una mica d'aigua amb els àpats i...
va dir que el bibi me'l prengués jo! Al principi em pensava que no volia menjar, fins que 3 dies més tard vaig descobrir que si li feia més espesos i li donava amb una cullera se'ls menjava, I COM SE'LS MENJAVA!!!!
Així que tampoc crec que hi hagi una millor manera general per començar, prova-ho com a tu et vingui més de gust i si no funciona ves canviant.
Ja et dic que jo vaig començar clarets i en bibi perquè em semblava més pràctic, però a la meva no li va agradar gaire...
Així que tampoc crec que hi hagi una millor manera general per començar, prova-ho com a tu et vingui més de gust i si no funciona ves canviant.
Ja et dic que jo vaig començar clarets i en bibi perquè em semblava més pràctic, però a la meva no li va agradar gaire...

El bloc de la peke: http://lapetitasuricatilla.blogspot.com

El bloc de la nostra aventura: http://elviajedemimaternidad.blogspot.com
ametista ha escrit:nosaltres també vam fer 6,5 mesos de LME i abans de començar amb l'AC vam fer "fase d'adaptació a la cullera" (d'aquestes toves de silicona també) o sigui, sense menjar: se la mirava, la llepava, la mossegava, la tirava a terra....i dies més tard quan vam començar amb la fruita a la cullera ja la tenia molt vista i el que feia era cara de "ai, de què té gust avui aquesta cullera?"la veritat és que no hi va haver cap problema el que sí que menjava molt poquet (perquè prenia LM "de primer") i mica en mica va anar augmentant quantitats
Hola Ametista,
La meva xiqueta té ara 6 mesos justos i fa una setmana vam començar a l'AC amb papilles de cereals i cullera. Crec que no ho portem molt bé...pensava que seria més ràpid, és a dir, que s'acostumaria abans i que menjaria més del que menja (el dia que menja més, menja 3 o 4 cullerades). És poquet, no?
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |