ALIMENTS A TROCETS
ALIMENTS A TROCETS
Noies Xavi ja te 9 mesos i menja verdura de tota clase, fruita i yogurs, però només te dos dents abaix i si li dono palets de pa o algo dur s'el pasa de cop i s'ofega,
com vau introduir els trocets??? es que no sé com fer per que comenci a menjar trocets...
com vau introduir els trocets??? es que no sé com fer per que comenci a menjar trocets...
Re: ALIMENTS A TROCETS
Hola susaneta, potser, el que podries oferir-li són coses tovetes, que pugui aixafar sense gaire esforç. Pensa que el pa, si s'empassa un tros una mica gros li "rasca" quan se l'empassa i amb dues dentetes és difícil de mastegar. De totes maneres, els nens, si ja es mantenen asseguts i mostren interés pel menjar dels adults, son capaços de menjar trossets.
De vegades, però, s'ennueguen (també cauen quan comencen a caminar), però és part de l'aprenentatge i no t'has d'espantar, perque ells solets es treun el tros que no els interessa de la boca.
Pots mirar aquest enllaç força interessant, a veure que et sembla!
http://asociacionitaca.wordpress.com/20 ... rregulada/
De vegades, però, s'ennueguen (també cauen quan comencen a caminar), però és part de l'aprenentatge i no t'has d'espantar, perque ells solets es treun el tros que no els interessa de la boca.
Pots mirar aquest enllaç força interessant, a veure que et sembla!
http://asociacionitaca.wordpress.com/20 ... rregulada/
Mmarta, molt interessant l'enllaç!!
Jo just ara començo amb l'alimentació complementària, la meva filla té sis mesos.
Arrel de llegir el Carlos González volia introduir els aliments d'aquestas manera.
Però realment el que faig és una combinació de la tradicional amb el baby led weaning. Li dono algunes papilles i, quan nosaltres mengem, també li deixo provar cosetes que agafa ella mateixa.
Al principi em feia por que s'atragantés, però s'ha d'observar-la molt i ja veura's com no passa res. A més, que s'atragantin és inevitable. És un aprenentatge, però no s'escanyen.
A veure com et va!
Onavis
http://aprenentasermare.blogspot.com/
Jo just ara començo amb l'alimentació complementària, la meva filla té sis mesos.
Arrel de llegir el Carlos González volia introduir els aliments d'aquestas manera.
Però realment el que faig és una combinació de la tradicional amb el baby led weaning. Li dono algunes papilles i, quan nosaltres mengem, també li deixo provar cosetes que agafa ella mateixa.
Al principi em feia por que s'atragantés, però s'ha d'observar-la molt i ja veura's com no passa res. A més, que s'atragantin és inevitable. És un aprenentatge, però no s'escanyen.
A veure com et va!
Onavis
http://aprenentasermare.blogspot.com/
si es normal que s'atragantin... ho entenc, però em sap greu perque acava vomitant .. jaja, es que clar normal que no te dents nomes dues abaix i pobret tot cap a dins de cop... jeje, li vaig donant amb l'alimentador aquest que se li fica el menjar dins d'una xarxa peró volia que comences menjant de tot.
Hola susaneta. Al meu peke li vem començar a donar quan va començar amb els menjars, als 6 mesos i fins ara (encara esta en ello) li estan sortint les dentetes d'abaix. De tant en tant se li va algun trosset, pero estosega i el treu sol. Menja de tot: carns, peix, fruita, pa, galetes.............. el que vulguis!!!!!

QUE GUAYYYYY provaré de donar-li es que fins i tot les galetas se les pasa de cop i acava vomitant.... avuí anire provan
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
La meva nena té 9 mesos ja i encara no li hem donat res amb trossets... és q em fa pànic! I això q ja té 7 dentetes fora i la 8a en camí...
Ella també és molt especial pq li agraden les farinetes finetes finetes, i si un dia està una mica espessa ja hi som, comença amb els fàstics i com si s'ofegués... no sé, sóc molt poruga amb això...
Li vull començar a donar alguna llesqueta de pa amb tomàquet (sols la molleta) i provar amb trossets molt petits de pernil dolç, a veure què...
Però ja us dic q ella és molt especial, pq el mi primer danone, em diu q me'l foti jo...
Ella també és molt especial pq li agraden les farinetes finetes finetes, i si un dia està una mica espessa ja hi som, comença amb els fàstics i com si s'ofegués... no sé, sóc molt poruga amb això...
Li vull començar a donar alguna llesqueta de pa amb tomàquet (sols la molleta) i provar amb trossets molt petits de pernil dolç, a veure què...
Però ja us dic q ella és molt especial, pq el mi primer danone, em diu q me'l foti jo...
jajaja itac son tremendos aquest nens
quants dents te ja!!! el meu te 9 mesos i nomes 2 dents.. jeje
el meu mosega el pa i la poma pero no massa i s'ofega s'el pasa tot cap a dins i acava vomitant, per aixó el preguntava. pero aniré provant aveure que tal...
quants dents te ja!!! el meu te 9 mesos i nomes 2 dents.. jeje
el meu mosega el pa i la poma pero no massa i s'ofega s'el pasa tot cap a dins i acava vomitant, per aixó el preguntava. pero aniré provant aveure que tal...
- Ítaca
Doncs sí q són especials, sí!
Nosaltres li vem comprar la xarxeta aquella per posar-li trossets de fruita, galetes i això, i així evitem "sustos"... és q clar, la meva, amb les dentetes q té, qualsevol cosa q li donis pq xucli, li clava les dents i vés a saber la mida del tros q ha trencat...
Nosaltres li vem comprar la xarxeta aquella per posar-li trossets de fruita, galetes i això, i així evitem "sustos"... és q clar, la meva, amb les dentetes q té, qualsevol cosa q li donis pq xucli, li clava les dents i vés a saber la mida del tros q ha trencat...
Jo ja fa uns dies que li dóno aliments a trocets a en Jordi, encara que només té dues dentetes... A l'hora de triturar les verduretes miro que no quedin gaire fines i amb algún "tropezón" i a l'hora de berenar, de vegades li aixafo un plàtan amb la forquilla i li barrejo amb suc de taronja, i s'ho va menjant bé!
Quan sortim a passejar, també li dóno alguna galeta maria o palitos (més aviat palotes de tant gruixuts que són) mentre anem amb el cotxet, això si, vigilant que no s'empassi un tros gros, però ell solet s'ho va estovant i fa fent de mica en mica...
Quan sortim a passejar, també li dóno alguna galeta maria o palitos (més aviat palotes de tant gruixuts que són) mentre anem amb el cotxet, això si, vigilant que no s'empassi un tros gros, però ell solet s'ho va estovant i fa fent de mica en mica...
Doncs jo la veritat, es que no el vigilo massa. De moment (toquem fusta) no m'ha donat cap ensurt (i aixo que a la meva mare al principi li feia molts por, si si a la meva mare no a mi!!!!!!!!).Si el tros que es fica es massa gran li vaig dient "Jorge, que aixo es massa gran" i per la propera vegada (si es no m'acaba escupint el que te a la boca) fa el trosset mes petit. Haig de dir que te 11 mesos i mitja denteta fora!!!!!!!!!!!!!!!!

- Ítaca
Ahir com no va voler gairebé papillade fruites li vaig fer un parell de llesquetes amb pernil dolç... la molleta de pa encara se l'anava menjant... ara, el pernil dolç me'l treia cap a fora... tot acompanyat d'unes ganyotes q anar fent... patirem amb aquesta mossa per anar introduint nous aliments, ja ho veig...
Clar, però és q els vostres petits no tenen tantes dents i aleshores si q van estovant els palotes, per exemple, però és q la meva, directament ho trenta!
Clar, però és q els vostres petits no tenen tantes dents i aleshores si q van estovant els palotes, per exemple, però és q la meva, directament ho trenta!
El meu només te 2 dents i mosega els palotes de pa, ahir li vaig comprar els mes gruixuts i al principi bé, però despres quan es posa blandet va mosegar-lo i va ofegar-se, va acavant vomitant una mica... i li vaig tornar a donar perque m'ho demanava i va tornar a fer fora el berenar, així que li vaig treure.
Ahir a la nit a la papilla de verdures que li vaig fer, li vaig posar peix peró xafat amb la forquilla i s'el va menjar bé, de tant en tant feia ascos però s'el va menjar... poc a poc.
Ahir a la nit a la papilla de verdures que li vaig fer, li vaig posar peix peró xafat amb la forquilla i s'el va menjar bé, de tant en tant feia ascos però s'el va menjar... poc a poc.
nosaltres també anem introduïnt els aliments a trossets (o bé fruita aixafada, ratllada, etc., amb diferents textures).
Avui li hem deixat tastar 2 mongetes seques que estava potinejant, i força bé. Ahir li vaig donar un tros de pa sucat amb tomàquet, i prou bé. Clar que tot això ho complementem amb la teta.
Dijous li vaig donar peix per 1a vegada, i en comptes de posar-lo a la verdura (és l'únic que menja triturat a vegades) li vaig fer un tallet de lluç a la planxa, ben esmicolat i aixafat, un rajet d'oli i li anava donant, i prou bé. Ara, a ell li agrada més que li posem directament a la boca que no pas la cullera. Anem tantejant.
Una cosa que va super bé és la galeta senzilla de les geladeries. Ells la poden agafar super bé, i es desfà. Al Pol li agrada molt i se la menja molt bé.
Avui li hem deixat tastar 2 mongetes seques que estava potinejant, i força bé. Ahir li vaig donar un tros de pa sucat amb tomàquet, i prou bé. Clar que tot això ho complementem amb la teta.
Dijous li vaig donar peix per 1a vegada, i en comptes de posar-lo a la verdura (és l'únic que menja triturat a vegades) li vaig fer un tallet de lluç a la planxa, ben esmicolat i aixafat, un rajet d'oli i li anava donant, i prou bé. Ara, a ell li agrada més que li posem directament a la boca que no pas la cullera. Anem tantejant.
Una cosa que va super bé és la galeta senzilla de les geladeries. Ells la poden agafar super bé, i es desfà. Al Pol li agrada molt i se la menja molt bé.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |