LLEGUMS

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
susaneta
:: tigre
Entrades: 753
Membre des de: dl. des. 10, 2007 9:31 am

LLEGUMS

EntradaAutor: susaneta » dj. juny 03, 2010 9:05 am

Quan es comença a donar llegums??
ImatgeImatgeImatge
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: LLEGUMS

EntradaAutor: Ítaca » dj. juny 03, 2010 9:20 am

A mi el pediatre, a la revisió dels 9, em va dir q li puc començar a donar llegums a partir dels 10 mesos. Que comencéssim amb les llenties pq són els més suaus (arròs i llenties, per exemple) i més endavant els altres. Això sí, sense pell...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
susaneta

EntradaAutor: susaneta » dj. juny 03, 2010 10:37 am

Es que jo vaig fer la revisió del 9 mesos i la meva pediatra fins als 12 no li vol donar res, ni llegums ni yogurt ni res i veig que hi ha mares que ja li estan donant.

i com fas les llenties?? amb quins ingredientes?? despres li tritures??
ImatgeImatgeImatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dj. juny 03, 2010 11:07 am

és q cada pediatre diu la seva i té les seves manies...
Doncs és q encara no li he preparat mai... però suposo q les faré amb arròs tot ben cuit, i clar, em tocarà passar-li pel túrmix pq amb lo especial q és ella amb els trossets, segur q no en menja.
També li pots posar una mica de carn o peix, per fer-ho més complert no?
Ai, com paguem les novatades, eh? Q no sabem per on tirar... :-:)
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
juliet
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dj. juny 03, 2010 12:42 pm

Hola!
mira, jo els vaig començar a donar a partir dels 18 mesos (ai aquests pediatres, cadascú a la seva!!!!)
Les llenties si les poses amb arròs i verduretes fan un plat unic perquè la barreja del llegum amb l'arròs "fa de proteïna completa"
Per fer-les jo primer sofregeixo la ceba, després li poso les verdures a daus ben petits (patata, pastanaga, mongeta verda, pèsols)i després li poso una mica de tomàquet triturat, quan està força tou tot, li afegeixo les llenties i després el caldo (si vols que quedin més suaus li pots posar aigua), i apa a fer xup xup!!!!

Les mongetes blanques les vaig introdur a la truita i els cigrons en puré.
Ara ja s'ho menja de més maneres
Imatge
Imatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dj. juny 03, 2010 1:09 pm

Clar, és q amb 18 mesos ja pots fer sofregits i això, però amb 10... poques varietats tenim a la verdura bullida... i la carn/peix a la planxa
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
juliet
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dj. juny 03, 2010 4:02 pm

amb 10 mesos el que sí que podeu provar si voleu començar amb les llenties és fer-les bullides, és a dir, li poseu la ceba (talls grans per després separar-ho), porro, pastanaga, patata...i tot bullit amb el caldo que feu normalment de pollastre o carn. El gust és més suau però també estan bones. Després li podeu afegir l'arròs bullit i colat.
Si ho feu amb aquestes petites i totes les verduretes també les poseu ben petites s'ho poden començar a provar una textura que els apropi als trossets, que ja amb 12 mesos és bo començar a introduir.
Bé, és una idea, jo amb el Roger no li vaig fer llegums abans dels 18 però als 12 sí que vem començar a menjar trossets ben petits de tot el que li cuinava i ja amb 18 es menjava perfectament tot. Clar que ha estat un nen bon menjador, amb la Júlia em va costar molt més, però jo sempre ho intentava i si es menjava 2 trossets i ja està, la resta li triturava (però ni triturada se la menjava bé!!...en fi...)
que tingueu sort!!
Imatge
Imatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dv. juny 04, 2010 9:53 am

Gràcies Juliet!
Jo crec q li faré com has dit... tot ben cuit amb les verduretes i després una mica d'arròs!
Nosaltres tindrem problemes per anar introduint els trossets... i això q ja té 7 dentetes, però no li agrada gens trobar-se coses voltant dins la boca... Jo li vaig donant de tant, puntetes de poma, molletes de pa sucat amb tomàquet i poca cosa més... és q m'ha sortit punyetera amb el menjar. Tenim sort pq la verdura li encanta i se la menja en un plis plas, ara, amb la fruita no hi ha manera... ni cuita, ni crua (sempre molt triturada), no li agrada gens... no és gaire menjadora ella...
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
susaneta

EntradaAutor: susaneta » dl. juny 14, 2010 9:35 pm

Itac ja em diras que tal anat, el meu amb 9 mesos nomes te 2 dents i li costa menjar una mica,
ImatgeImatgeImatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dt. juny 15, 2010 9:50 am

Ja us explicaré... suposo q la setmana q ve començarem a fer-li algun dia llenties, i introduirem també 1/4 d'ou, a veure com anirà...
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
susaneta

EntradaAutor: susaneta » dt. juny 15, 2010 10:17 pm

l'ou li poses senser? o la llema no?
ImatgeImatgeImatge
nius
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dc. juny 16, 2010 11:32 pm

susaneta, avui li he donat cigrons per 2a vegada i super bé! Els hi dono sencers, és a dir, trossets, ell no vol ni veure el triturat (cigrons amb un raig d'oli, llestos).
Avui la feina era meva per seguir el seu ritme, ja que no arribava a temps per treure'ls la pell, sembla que estigués menjant pipes. Ell ha disfrutat moltíssim!
Imatge

Imatge
susaneta

EntradaAutor: susaneta » dg. juny 20, 2010 9:12 pm

jajaja quina gracia...

el meu li he fet llenties amb arros i verduretes i l'he donat triturat, a posat una mica de cares rares, no li feia molta gracia,

es que no li puc donar trocets perqué acava vomitant... suposo que encara es aviat, es que només té dues dentetes
ImatgeImatgeImatge
Juliett
:: gosset
Entrades: 408
Membre des de: dc. juny 30, 2010 4:32 pm

EntradaAutor: Juliett » dl. jul. 05, 2010 2:17 pm

A mi el pediatra em va dir que ja li podia donar cigrons i llenties.... a la carnisseria on vaig a comprar ja les tenen cuites... un dia d'aquests li donaré, tenia pensant que fos per dinar, junt amb una mica de patata bullida, pit de pollastre, tot barrejadet, que us sembla? aisss vaig més perduda... jejeje ?-)
ImatgeImatge
nius

EntradaAutor: nius » dt. jul. 06, 2010 12:41 am

Juliett, jo també n'hi he donat (cigrons) dels que tenen a la carnisseria, escalfats i un raig d'oli. En el nostre cas, li dono a palo seco, per la meitat (es trenquen super bé) i ell els anava agafant de la trona. Li he donat per dinar, també.

susaneta, no crec que sigui qüestió de les dents, perquè el Pol ho "mastega" amb les barres on aniran els queixals, és a dir, ho estova. Fa el mateix amb la petxuga, amb el pa, amb tot.
Imatge

Imatge
Juliett

EntradaAutor: Juliett » dt. jul. 06, 2010 9:47 pm

Gràcies Nius!
ImatgeImatge
susaneta

EntradaAutor: susaneta » dv. jul. 09, 2010 12:46 pm

Juliet estem totes perdudes.. jejeje, som del club, mares novates.. jajajaj

he provat de donar-li al xavi trocets i s'ofega, vol pasar el menjar directament i no el mastega, li he donat pa o palets, poma.... i mosega amb les dents oero cap a dins de cop.
ImatgeImatgeImatge
nius

EntradaAutor: nius » dv. jul. 09, 2010 10:47 pm

susaneta, no t'atavalis :-()-)
Pensa que el Xavi és relativament "gran", i que ja sap fer anar la boca com un nen gran. Potser té l'instint d'empassar-s'ho (el meu ho fa amb la síndria, ala, directa cap dins, però la resta molt bé, mastega i tot amb les barres). Poc a poc ha d'aprendre a menjar. No et dic que el deixis ofegar-se, clar, però ells també han d'aprendre a ennuegar-se, a menjar, a viure-ho normal. I, sobretot, viure amb naturalitat que un ennuegament no és dolent.

A mi em va costar una miqueta, perquè m'atavalava, però una amiga em va dir que ells han d'aprendre a tot, fins i tot a ennuegar-se (oju, sense que hi hagi perill, eh. Fixa't que moltes vegades s'ennueguen amb pa o el que sigui, i tot i que tu li doanries aigua, ell s'entossueix a seguir amb el pa, perquè senzillament, no n'hi havia epr tant).
Ara, li donem de tot (bueno, amb control, clar) i ell ho fa molt bé. Ho estova dins la boca, i s'ho empassa.

Una altre cosa que em va anar molt bé. No sé si feu servir reixeta per les coses sòlides. Una noia em va explicar que a partir que els surt la 1a dent, que ella no és paridària de les reixetes, perquè ells són més bèsties del que això els permet ser: és a dir, que si els donem galeta amb reixeta, aixi l'estovarà, la mossegarà, la farà miquetes i quan li treguem la reixeta s'ho trobarà de cop i farà mossegades més grans.

Per tant, tota aquesta parafernàlia per dir-te que t'animo a que ho vagi probant, amb cosetes petitones, toves, i veuràs que va bé :ok:
Imatge

Imatge
Juliett

EntradaAutor: Juliett » dl. jul. 19, 2010 9:18 pm

La setmana pasada li vaig donar cigrons, bé amb el puré de verdures i carn i avui li he posat una cullerada de llenties. ( Ja ho compro cuit ) i molt bé.
Encara no li dono a trossets, de moment només algunes fruites tipus meló i sindría i pà amb tomàquet tot de moment triturat.
ImatgeImatge
Susana-12
Entrades: 1396
Membre des de: dl. març 09, 2009 9:49 am
Ubicació: Sabadell

EntradaAutor: Susana-12 » dj. set. 16, 2010 2:47 pm

jo encara no li he donat cigrons ni llenties pero tinc undubte aixó de sense pell com es?
s´ha de anar cigro per cigro i llentia per llentia treuren-li la pell??
Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::