Introduir aliments
Introduir aliments
Hola!
M'agradaria saber quin ha estat l'ordre i quins apats heu anat afegint els aliments.
Jo vaig començar als 4 mesos amb cereals al sopar, i als 6 fruita (platan, poma, pera, taronja) per berenar.
I als vostres peques com els hi heu donat?
Moltes gracies!
M'agradaria saber quin ha estat l'ordre i quins apats heu anat afegint els aliments.
Jo vaig començar als 4 mesos amb cereals al sopar, i als 6 fruita (platan, poma, pera, taronja) per berenar.
I als vostres peques com els hi heu donat?
Moltes gracies!
Re: Introduir aliments
Hola Albjc! Jo als meus bessons hem seguit aquesta pauta:
4 mesos: bibe mati i migdia, fruita berenar (pera, taronja, platan i poma), bibe sopar
5 mesos: bibe matí i migdia, fruita berenar (pera, taronja, platan i poma), papilla cereals sopar
6 mesos: bibe matí, verdura amb pollastre migdia, fruita berenar (pera, taronja, platan i poma), papilla cereals sopar
De moment aixi fins introduïr el peix amb verdura per la nit (als 10 mesos)
Petonets
4 mesos: bibe mati i migdia, fruita berenar (pera, taronja, platan i poma), bibe sopar
5 mesos: bibe matí i migdia, fruita berenar (pera, taronja, platan i poma), papilla cereals sopar
6 mesos: bibe matí, verdura amb pollastre migdia, fruita berenar (pera, taronja, platan i poma), papilla cereals sopar
De moment aixi fins introduïr el peix amb verdura per la nit (als 10 mesos)
Petonets

Les gràfiques amb el + !!
http://28dias.es/elbereth/wykresy/2009-03-17
http://www.fertilityfriend.com/home/261840
El nostre post: viewtopic.php?f=50&t=13662&start=0
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Doncs nosaltres ho hem anat fent així:
- 4 mesos: Sopar (bibe amb cereals)
- 5 mesos: berenar (papilla de fruita), sopar (bibe amb cereals)
- 6-7 mesos: Dinar (verdura amb pollastre o "pavo), berenar (papilla de fruita), sopar (bibe amb cereals)
- 8-9 mesos: vem introduir la vedella a la verdura del dinar
- 9 mesos: Dinar (verdura amb pollastres, "pavo" o vedella), berenar (papilla de fruita), sopar (4 dies, verdura amb peix, i 3 dies; bibe amb cereals)
- 10 mesos: encara no hem arribat, però ara tocarà introduir el rovell d'ou (primer 1/4, després 1/2 i després sencer, a la verdura del dinar o sopar). També podrem començar amb les llenties sense pell...
- 4 mesos: Sopar (bibe amb cereals)
- 5 mesos: berenar (papilla de fruita), sopar (bibe amb cereals)
- 6-7 mesos: Dinar (verdura amb pollastre o "pavo), berenar (papilla de fruita), sopar (bibe amb cereals)
- 8-9 mesos: vem introduir la vedella a la verdura del dinar
- 9 mesos: Dinar (verdura amb pollastres, "pavo" o vedella), berenar (papilla de fruita), sopar (4 dies, verdura amb peix, i 3 dies; bibe amb cereals)
- 10 mesos: encara no hem arribat, però ara tocarà introduir el rovell d'ou (primer 1/4, després 1/2 i després sencer, a la verdura del dinar o sopar). També podrem començar amb les llenties sense pell...
Itac@ llenties sense pell? I com se'ls hi treu?¿?¿ pregunta tonta però és que no ho sé...

Nosaltres vam fer LM exclusiva fins als 6 mesos. A partir d'aquí, vam començar a introduir els aliments de mica en mica i sense barrejar gustos: vam començar amb arròs bullit, al cap de 5 dies plàtan, al cap de 5 dies patata, després pastanaga... i anar combinant. No li hem fet mai triturat, tot xafat amb la forquilla.
Ara té 10 mesos, encara pren pit per esmorzar, per dinar menja verdura (combinada al plat però no triturada), pasta, arròs amb tomata,... de postres una fruita i per berenar també menja una fruita o un iogurt. De vegades per berenar també li donem llet d'avena o llet de mill amb flocs d'avena, depèn. Per sopar encara fa teta, tot i que volem començar a donar-li alguna cosa.
No sé, nosaltres ho hem fet així i una mica al nostre aire basant-nos amb el llibre d'en Carlos González i de fer una visita amb ell. Estem molt contents, perquè menja de tot i per ell el menjar mai ha set avorrit, perquè nota que cada aliment té un sabor... és que la papilla de verdures és molt avorrida, no? us imagineu vosaltres sempre menjant més o menys el mateix?
bona nit, i bon profit!!!
Ara té 10 mesos, encara pren pit per esmorzar, per dinar menja verdura (combinada al plat però no triturada), pasta, arròs amb tomata,... de postres una fruita i per berenar també menja una fruita o un iogurt. De vegades per berenar també li donem llet d'avena o llet de mill amb flocs d'avena, depèn. Per sopar encara fa teta, tot i que volem començar a donar-li alguna cosa.
No sé, nosaltres ho hem fet així i una mica al nostre aire basant-nos amb el llibre d'en Carlos González i de fer una visita amb ell. Estem molt contents, perquè menja de tot i per ell el menjar mai ha set avorrit, perquè nota que cada aliment té un sabor... és que la papilla de verdures és molt avorrida, no? us imagineu vosaltres sempre menjant més o menys el mateix?
Hola!
Nosaltres, vam començar als 4 mesos amb puré de fruites per berenar: mitja poma, mitja pera, mig plàtan i el suc de mitja taronja. A les dues setmanes, quan ja vam tenir consolidades les fruites, vam començar amb cereals sense gluten en farineta per sopar. De moment, així estem, fins a la revisió dels 6 mesos, a veure quines noves pautes ens donen.
Nosaltres, vam començar als 4 mesos amb puré de fruites per berenar: mitja poma, mitja pera, mig plàtan i el suc de mitja taronja. A les dues setmanes, quan ja vam tenir consolidades les fruites, vam començar amb cereals sense gluten en farineta per sopar. De moment, així estem, fins a la revisió dels 6 mesos, a veure quines noves pautes ens donen.
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
JOBAAL ha escrit:Itac@ llenties sense pell? I com se'ls hi treu?¿?¿ pregunta tonta però és que no ho sé...![]()
jo em vaig fer la mateixa pregunta! Ja em veia pelant-les una a una!!!
Es veu q hi ha unes q ja les vénen sense pell (de les seques, no les cuites). Ho haig de mirar al Mercadona, a veure si hi les veig....
nurit ha escrit:Nosaltres vam fer LM exclusiva fins als 6 mesos. A partir d'aquí, vam començar a introduir els aliments de mica en mica i sense barrejar gustos: vam començar amb arròs bullit, al cap de 5 dies plàtan, al cap de 5 dies patata, després pastanaga... i anar combinant. No li hem fet mai triturat, tot xafat amb la forquilla.
M'encanta!! Si tens més consells.. Jo començaré en unes 3 setmanes a fer-ho, i m'inspiraré força en això que dius.
Holaaaa torno amb el tema llenties...
Hi ha algún motiu pel qual hagin de ser sense pell?? Al meu full del CAP només hi diu: Llenties triturades. Es poden barrejar amb verdures i tall. La resta de llegums es poden introduir a partir del primer any. Pot ser que sigui perquè són de més fàcil digestió???
Hi ha algún motiu pel qual hagin de ser sense pell?? Al meu full del CAP només hi diu: Llenties triturades. Es poden barrejar amb verdures i tall. La resta de llegums es poden introduir a partir del primer any. Pot ser que sigui perquè són de més fàcil digestió???
I despres de cada apat, li doneu el pit tambe?
albajc ha escrit:I despres de cada apat, li doneu el pit tambe?
L'Arnau pren bibes, però al CAP ens van dir que la idea d'anar introduïnt aliments era anar eliminant preses de llet.
Julyet ha escrit:nurit ha escrit:Nosaltres vam fer LM exclusiva fins als 6 mesos. A partir d'aquí, vam començar a introduir els aliments de mica en mica i sense barrejar gustos: vam començar amb arròs bullit, al cap de 5 dies plàtan, al cap de 5 dies patata, després pastanaga... i anar combinant. No li hem fet mai triturat, tot xafat amb la forquilla.
M'encanta!! Si tens més consells.. Jo començaré en unes 3 setmanes a fer-ho, i m'inspiraré força en això que dius.
Llegeix Mi niño no me come i allà tindràs gairebé tot el que necessites saber per introduir aliments sense sofrir!!
Jo ho vaig fer semblant, però la nena va trigar força més en fer àpats complerts, cap als 15 mesos. Fins aleshores anava picotejant del nostre menjar (vigilant quins li podiem oferir i quins encara no).
Ara esmorça, dina, berena i sopa, menja de tot en la quantitat que vol i no em passat cap sofriment ni lluita per arribar aquí.
Gràcies Ayrs! és una molt bona recomanació de llibre (però ja l'he llegit
). Em va encantar, jo partia d'ignorància total sobre el tema i vaig tenir molt clar que seguiria aquelles pautes.
Per això, perquè m'agradaria que la meva nena comencés menjant "menjar de veritat" i que pogués ser el que mengem el papa i la mama, demanava si teníeu més idees (maneres de prepar la carn, diferents textures que trobeu adequades...).
M'agradarà molt llegir experiències.
Per això, perquè m'agradaria que la meva nena comencés menjant "menjar de veritat" i que pogués ser el que mengem el papa i la mama, demanava si teníeu més idees (maneres de prepar la carn, diferents textures que trobeu adequades...).
M'agradarà molt llegir experiències.
Julyet, nosaltres hem fet exactament això: el Pol té quasi 10 mesos i fa gairebé LME. Va probant cosetes, però no ens saltem cap presa (que, de fet, les decideix ell, segueix essent a demanda, tant de dia com de nit).
Al principi em sentia com molt perduda amb tot això (també em va anar de perles llegir el llibre de Carlos González). Si que em mirava el que recomanen introduir cada mes, i aixi li deixava tastar verdura (prefereix aixafada que no triturada) o pessigades de petxuga, d'hamburguesa, un trosset de pa amb tomàquet, ara li comencem a donar una mica de pernil dolç (una mica són 6 o 7 engrunes, no més), de pasta (ja siguin espaguetis, amanida de pasta, etc), arrosos de tot tipus, carn, peix blanc...... Quan dubto penso "què hi hem posat?" i clar, un sofregit fet a casa duu tomàquet, ceba, tot bo. Per tant, la part que li toca, serà poca, i el gustet, boníssim.
Potser és més fàcil ara que quan era ben petitó, perquè ara és ell qui ho agafa, obre la boca, i perquè el ventall és més ampli. Però fa goig veure'l menjar-se el cigrons, o una mica de lluç aixafat amb una mica d'oli, o patata i mongeta, o com s'intenta posar pèsols a la boca....
Us ho recomano moltíssim! Ara, és paciència, perquè no és el mateix donar-li la verdura amb cullera, que donar-li trossets de peix, requereix temps i paciència, però la recompensa s'ho val!
Al principi em sentia com molt perduda amb tot això (també em va anar de perles llegir el llibre de Carlos González). Si que em mirava el que recomanen introduir cada mes, i aixi li deixava tastar verdura (prefereix aixafada que no triturada) o pessigades de petxuga, d'hamburguesa, un trosset de pa amb tomàquet, ara li comencem a donar una mica de pernil dolç (una mica són 6 o 7 engrunes, no més), de pasta (ja siguin espaguetis, amanida de pasta, etc), arrosos de tot tipus, carn, peix blanc...... Quan dubto penso "què hi hem posat?" i clar, un sofregit fet a casa duu tomàquet, ceba, tot bo. Per tant, la part que li toca, serà poca, i el gustet, boníssim.
Potser és més fàcil ara que quan era ben petitó, perquè ara és ell qui ho agafa, obre la boca, i perquè el ventall és més ampli. Però fa goig veure'l menjar-se el cigrons, o una mica de lluç aixafat amb una mica d'oli, o patata i mongeta, o com s'intenta posar pèsols a la boca....
Us ho recomano moltíssim! Ara, és paciència, perquè no és el mateix donar-li la verdura amb cullera, que donar-li trossets de peix, requereix temps i paciència, però la recompensa s'ho val!
Hola noies,
Una pregunta: a quina edat heu introduït el pernil dolç? tinc una amiga que ja li dona al seu fill i a nosaltres encara no ens han dit res, i això que a la revisió del 9 mesos ens va donar les pautes fins l'any.
Una pregunta: a quina edat heu introduït el pernil dolç? tinc una amiga que ja li dona al seu fill i a nosaltres encara no ens han dit res, i això que a la revisió del 9 mesos ens va donar les pautes fins l'any.
Jo un dia en menjava i la meva nena (seria als 8 mesos) es va posar a "cridar" (i jo ho interpreto com a "mostra interès"). Li va donar i de tant en tant li dono un trocet.
Sé que molts porten molts additius, i un que em diuen a la tenda d'embotits que és bastant "natural" és el de la marca "la selva" (però n'hi ha més).
Sé que molts porten molts additius, i un que em diuen a la tenda d'embotits que és bastant "natural" és el de la marca "la selva" (però n'hi ha més).
Moltes gràcies, Julyet. L'Arnau també mostra ja interès per tot el que mengem. Qualsevol dia li dono un trosset perquè el provi.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |