Fruita als 4 mesos fent LM

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
sunset1980
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dl. juny 22, 2009 3:28 pm

Fruita als 4 mesos fent LM

EntradaAutor: sunset1980 » dl. set. 06, 2010 9:20 pm

Hola guapes!
Tinc una nena de 4 mesos i a la revisió del mes passat la pediatra em va dir que als 4 mesos potser ja introduiriem la fruita. A mi em fa molta il·lusió començar a donar-li altres aliments, (m'he oblidat de dir-vos que fem lactància materna). He llegit que la OMS recomana fer LM exlcusiva fins als 6 mesos i que es millor no introduir cap aliment fins aquesta edat. Dimecres ens toca revisió i segurament ens dirà de començar amb la fruita? Vosaltres què farieu? Continuo només amb el pit? És dolent introduir aliments abans dels sis mesos? Aisss.... estic feta un embolic! Veig que la meva princesa es fixa molt en els aliments quan nosaltres mengem, fins i tot treu la llengüeta i saliva com si volgués tastar nous sabors i textures.
Algú s'ha trobat igual que jo?

Apa, espero que em pogueu ajudar.

Gràcies!!!!
:-()-) :-()-) :-()-) :-()-)
Imatge
pietrafilla
:: girafa
Entrades: 2423
Membre des de: dt. feb. 09, 2010 3:21 pm
Ubicació: Anoia

Re: Fruita als 4 mesos fent LM

EntradaAutor: pietrafilla » dl. set. 06, 2010 10:04 pm

Segons la OMS hi ha unes pautes d'insercció d'aliments, habitualment, sempre ho enderrareixen tot més... que si la fruita, que si la verdura, que si la llet de vaca, etc, etc....
Però al nostre sistema sanitari hi ha uns protocols on es fixa les edats acceptades per inserir aliments, i la OMS fa la pauta de recomanació (que no vol dir que em de seguir-ho).
Si tens dubte, parla amb la teva infermera de pediatria, que es la que t'anirà explicant la dieta a seguir. I pacta-ho, tot depen el pes del nadó, etc...
ImatgeImatgeImatgeImatge
La princesa de la casa va nèixer amb 3.070kg i 48 cm.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
El príncep de la casa va nèixer amb 3.910 kg i 49 cm.
https://plus.google.com/u/0/photos/1012 ... 005/albums
nunus
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

EntradaAutor: nunus » dl. set. 06, 2010 11:16 pm

sunset,

Jo ho parlaria amb el pediatra i tampoc tindria pressa. Que segur que no passa res perquè els donis fruita als 4 mesos (bé, sí que passa, que prenen una mica menys de llet de la mama...), però vaja...

Jo ho vaig allargar tot el que vaig poder. Al final al meu li vaig introduir la fruita cap als 5 mesos i mig, perquè el berenar era l'únic àpat que em fa a l'escoleta, i així ja no em calia treure'm llet. Després, amb la resta d'aliments també vaig anar bastant "endarrerida", però la nostra infermera sempre ens deia que no hi ha cap pressa, i jo encantada! :ok:
ardid
:: rateta
:: rateta
Entrades: 163
Membre des de: dc. set. 24, 2008 11:19 pm

EntradaAutor: ardid » dt. set. 07, 2010 12:15 am

Com ja t'han dit les companyes. Fins al final del 6è mes no hi ha cap necessitat d'introduir cap altre aliment si fas LM. Pensa el que més t'agradaria fer a tu i parla-ho amb la pediatra.
Imatge
SANDY
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 304
Membre des de: ds. març 14, 2009 6:16 pm

EntradaAutor: SANDY » dt. set. 07, 2010 6:02 am

Hola guapa, jo també li donava el pit i als 4 mesos li vaig començar a donar la fruita. El meu pediatra em va dir que ell la sol introduir cap als 5-6 aproximadament però com que la meva filla anava molt restreta i tenia molts dolors de pantxa a causa d'això doncs li vem donar una mica abans. Jo crec que facis el que facis no passa res. Inclús al vespre com que no tenia gaire llet li donava un bibi de llet artificial i esta perfectament.
[
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dt. set. 07, 2010 8:55 am

Depèn d'on vagis a visitar-te et diran una cosa o una altra... normalment si vas per mútua et diran d'introduir la fruita ara als 4 mesos (nosaltres també vem començar) i si pel CAP et diran q no comencis fins els 6 mesos...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
sunset1980

EntradaAutor: sunset1980 » dt. set. 07, 2010 10:24 am

Gràcies per les respostes noies!! Dimecres tinc pediatra : metge : i segons el que em digui li faré saber els meus dubtes, a veure què em diu, ja us explicaré què faig al final!
Per una banda m'agardaria esperar fins als 6 mesos, però per una altra tinc tantes ganes que probi coses noves..... aishhhhhhh.....

Muakssssss!!!!

:p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-)
Imatge
juliet
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dt. set. 07, 2010 10:41 am

si és per provar coses noves, tranquil.la que ja tindràs mooooolt de temps per fer-ho!!!
Jo de tu continuaria amb la LME fins als 6 mesos, disfrutant-la al màxim i a més sabent que estàs donant el millor aliment possible a la teva filla i a partir d'aquí AC
Imatge
Imatge
sunset1980

EntradaAutor: sunset1980 » dc. set. 08, 2010 7:57 pm

Hola guapes!!! Avui hem tingut pediatra i ens ha dit que com que la meva peke va bé de pes no cal introduir la fruita fins als 6 mesos! :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: Així que ja està tot aclarit!

Muakss!!
Imatge
Amal
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

EntradaAutor: Amal » dc. set. 29, 2010 8:50 pm

A on jo visc també comencen a introduir la fruita als 4 mesos i la setmana vinent tinc la visita. En el cas que em digui de començar, també tinc els mateixos dubtes que la Sunset. Per una banda vull continuar amb LME però per altra tinc ganes que tasti nous sabors. Ja sé que no hi ha presa, això sí!
Roscris
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dv. set. 24, 2010 8:39 pm

EntradaAutor: Roscris » dj. set. 30, 2010 6:30 pm

Amal ha escrit:A on jo visc també comencen a introduir la fruita als 4 mesos i la setmana vinent tinc la visita. En el cas que em digui de començar, també tinc els mateixos dubtes que la Sunset. Per una banda vull continuar amb LME però per altra tinc ganes que tasti nous sabors. Ja sé que no hi ha presa, això sí!

El meu nen de vora cinc mesos va començar a prendre fruita des dels quatre per indicació de la pediatra (via mutua). Li dono per berenar i al vespre i nit continuo donant-li pit. Alhora també vaig començar destete pel tema feina i també li dono (bé ,les àvies) dos bibes (un al matí i l'altre al migdia). Ja veieu que el meu nen pren lactància mixta i fruiteta a més a més de tenir pit al final del dia. Jo continuo produint lleteta i el meu nen ho està acceptant bastant bé.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
llumer
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » dj. set. 30, 2010 9:06 pm

Doncs a mi tb em fa ilusio que probi altres gustos i altres coses, pero alhora em fa mandra afegir AC perque la LM ens va super be i disfrutem molt les dues, per tant... he optat per donar-li trossets de poma o palitos sense gluten dins del mossegador antiahogo i que vagi provant altres gustos. Sin prisas, pero sin pausa!!!!
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. set. 30, 2010 11:15 pm

Un dels motius pels que es recomana esperar fins als 6 mesos és perquè si s'introdueixen els aliments abans d'hora poden causar al.lèrgies i intol.leràncies alimentàries.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
sunset1980

EntradaAutor: sunset1980 » dc. oct. 06, 2010 9:25 pm

Hola guapes! Avui hem tingut revisió dels 5 mesos i tot i que la meva petita va bé de pes, la pediatra m'ha dit de començar amb la fruita per berenar. M'ha dit que com que s'apropa l'hivern està bé que mengi fruiteta per les vitamines que porta. Així que demà comencem!!!!!! En tinc unes ganes!!!! :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r)
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::