Lactancia exclussiva sis mesos. Dubte

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
MIRJAN
:: tigre
Entrades: 736
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 6:43 pm
Ubicació: Barcelona

Lactancia exclussiva sis mesos. Dubte

EntradaAutor: MIRJAN » dc. oct. 27, 2010 11:00 am

Hola,
Tinc un dubte. Quan es parla de lactancia exclussiva fins als 6 mesos, es refereix a la lactancia materna. Què passa si la meva nena que farà 5 mesos el dia 10 de novembre, li trec ara la LM i passo a LA?? li hauré de donar alimentació complementària (fruita, cereals)?? o puc donar-li bibe de LA exclussivament, fins els 6 mesos??
Ho sabeu? Es que m'estic plantejant deixar la LM, però no ho tinc decidit del tot. És que se m'està complicant una mica perquè he d'estar molts dies fora de casa.
Imatge

Imatge
ainacarbonell
Entrades: 2
Membre des de: dl. feb. 01, 2010 8:43 pm

Re: Lactancia exclussiva sis mesos. Dubte

EntradaAutor: ainacarbonell » dc. oct. 27, 2010 11:34 am

Bones Mirjan,

jo tinc pensat fer lactància materna exclusiva fins als sis mesos, en principi. Pel que sé, els que fem llet materna podem fer-ho en exclusiva fins als sis mesos, però els que fan llet artificial no. Els que fan llet artificial als quatre mesos comencen a introduir farinetes i cereals sense gluten. Com que ara farà cinc mesos, li hauries de consultar a la pediatre, però el que crec que et faran fer és donar bibis de llet artificial, i en alguna toma afegir-hi alguna cullerada de cereals...

Espero que et serveixi d'ajuda.
ariadna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2483
Membre des de: dj. ago. 31, 2006 3:38 pm

EntradaAutor: ariadna » dc. oct. 27, 2010 2:46 pm

jo diria que amb la LA sí que necessiten menjar d'altres coses per suplir les deficiències de la llet en pols... però no n'estic segura eh!
jo t'animo a que no deixis la LM i segueixi sent exclusiva!! és el millor que pots fer (sota el meu parer!) :ok:
2010 & 2016
mamavi
:: poltre
Entrades: 633
Membre des de: dv. feb. 29, 2008 9:03 am

EntradaAutor: mamavi » dc. oct. 27, 2010 5:46 pm

MIRJAN ha escrit:Hola,
Tinc un dubte. Quan es parla de lactancia exclussiva fins als 6 mesos, es refereix a la lactancia materna. Què passa si la meva nena que farà 5 mesos el dia 10 de novembre, li trec ara la LM i passo a LA?? li hauré de donar alimentació complementària (fruita, cereals)?? o puc donar-li bibe de LA exclussivament, fins els 6 mesos??

es refereix a LM. Jo he donat LM exclusiva els 6 mesos i a estones (perquè treballo) fins els dos anys i mig i òbiament et recomano LM però cadascú decideix. El meu nebot ha fet LM i després va passar a LA i fins els 6 mesos no li van introduir res més.
Ho sabeu? Es que m'estic plantejant deixar la LM, però no ho tinc decidit del tot. És que se m'està complicant una mica perquè he d'estar molts dies fora de casa.

Si no són molts dies igual et compensa anar treient llet edls pits, guardar-la i combinar-ho amb LA (fer lactància mixta). Tu mateixa, si vols ajuda sé on adreçar-te i si decideixes fer LA jo crec que només amb llet pot aguantar fins els 6 mesos.
LaLau
:: papallona
:: papallona
Entrades: 103
Membre des de: dl. març 22, 2010 2:20 pm

EntradaAutor: LaLau » dc. oct. 27, 2010 7:12 pm

La lactància hauria de ser exclusiva fins els 6 mesos en tots els casos, materna i artificial. I fins l'any la llet (en pols o materna) també hauria de continuar essent l'aliment principal de la dieta dels nadons, per això al que no és llet se l'anomena alimentació COMPLEMENTÀRIA, que com el nom indica, vol dir que simplement és un complement. Això és el que recomana la OMS i la AEP.

Hi ha molts pediatres, sobretot els de la vella escola, que introdueixen cereals o fruita abans dels 6 mesos, però jo diria que ho fan tant si dones llet materna com artificial. El que passa és que les que donem pit potser tenim les coses més clares i no fem cas de les moltes barbaritats que diuen alguns pediatres! :ok:
Imatge
MIRJAN

EntradaAutor: MIRJAN » dc. oct. 27, 2010 7:50 pm

Gràcies noies,
De fet, jo sempre he volgut fer LM. A la gran li vaig donar fins els 8 mesos, però ara no se que em passa que tinc una mini crisis! i dubto de si ho podré fer. 3 dies a la setmana sóc fora tota la tarda i arribo tard al vespre. També em fa por perquè últimament estic menjant fatal, i no se si li estic donant el millor. Uf, he de meditar... no tinc res clar!
Imatge

Imatge
campi
Entrades: 617
Membre des de: dg. nov. 22, 2009 3:33 am

EntradaAutor: campi » dc. oct. 27, 2010 10:09 pm

La lalau te raó. Tant si es fa LM com LA hauria de ser exclusiva fins els 6 mesos. Jo he fet lactancia mixte fins els 7 mesos, que li vaig començar a donar fruita i cereals sense gluten i fins els 8 mesos i pico no vaig començar amb les verdures. Ara te gairebe 10 mesos i acabo d'introduir el pollastre. Tothom em preguntava com es que el nen encara no menjava pures, pero la veritat es que estava precios i la mar de feliç i de fet desde que em començat amb l'alimentacio complementaria s'ha aprimat. Aixi que tu fes el que creguis convenient i el que et faci sentir millor. Pero fer mixta no es mala idea si nomes ho vols deixar per temes d'horaris. Bona sort. I pensa que una gota de llet materna es millor que res. Anims.
MIRJAN

EntradaAutor: MIRJAN » dv. oct. 29, 2010 10:20 am

Ahir la pediatra, em va dir que la nena està al percentil 50 de talla i al 25 de pes. A la revisió dels 3 mesos estava igual, però a la dels 2 mesos estava al 50 de talla i al 50 de pes.
Total que ella creu que hauriem d'igualar els percentils, o sigui que la nena s'hauria d'engreixar, tot i que si la veiessiu fliparieu! perquè està super maca, ella mateixa, la pediatra ho va dir. "No lo parece porque tiene michelines por todos lados", y "se la ve muy bién".
No creieu que això és exagerat?? que la nena s'hagi d'engreixar si se la veu fins i tot més gran quan la comparo amb altres de la seva edat? VA néixer amb 3.820 gr.
Va dir-me que potser no tenia prou llet, i li vaig contestar que NO, que en tenia moltissima i suficient. La nena no passa gana, dorm molt bé, si passés gana ploraria de gana! Em vaig entestar molt en fer-li veure que no és cap problema de la meva llet i crec que la vaig convèncer.
Em va dir que si de cas, li començés a donar papilla de cereals un cop al dia, pero que si em feia il·lusió donar-li el pit exclussivament fins als 6 mesos que tampoc hi veia problema, que fes el que jo volgués. I crec que faré això, fins al gener que ja farà els 6 mesos.
Jo no li faig cas amb el tema del pes, però em molesta una mica que sempre estigui igual amb aquest tema. Com ho veieu?? És una nena normal, ni grassa ni prima, te saxonets, està rosadeta de cara, riu moltissim!! es parteix amb tot! molt i molt feliç! i una xarrera que no te l'acabes... Perquè em d'estar engreixant nens com si fossin tocinos?? no se... hem de ser tots iguals o la perfecció es el percentil 50?!?
Jo no entenc
Imatge

Imatge
Salander
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dj. jul. 23, 2009 1:16 pm

EntradaAutor: Salander » dv. oct. 29, 2010 7:15 pm

A la propera li portes el document del comité de lactancia de l'associació espanyola de pediatria (que pots trobar a la seva i per aquí al socpetit també s'ha penjat) on diu clarament que LME fins als sis mesos i fins i tot que n'hi ha que no estaran preparats per la resta d'aliments fins més tard. També hi trobarà que hi diu que no hi ha cap papilla que alimenti i engreixi més que el pit, per tant si vol que la nena engreixi el pitjor és canviar pit per papilla.

Finalment, de part meva li pots dir que repassi estadística que li fa molta falta. El percentil 50 indica que la meitat dels nens estan per sobre i la meitat per sota, per tant és tan normal estar al 10 com al 90. I pel que fa a la relació pes-talla, tres quarts del mateix si enlloc d'un nadó fós un adult que seria més saludable amb una alçada al percentil 50 estar al 25 de pes o al 75? A més, els nens són com els adults, n'hi ha de alts i prims, d'alts i grossos, baixets i prims, baixets i grossos, etc...

En resum, que es recicli i davant del dubte repassi el que diu l'associació de la seva professió.
Imatge
Imatge
MIRJAN

EntradaAutor: MIRJAN » dv. oct. 29, 2010 7:43 pm

Salander,
Tens tota la raó. Simplement passo del que em diu però clar, si no en tingués ni idea (jo) avui ja li estaria donant papilles de cereals, cosa que com tu dius, no serveix per a res!
Imatge

Imatge
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » ds. oct. 30, 2010 7:55 am

Mirjan, en Pau també està més amunt del percentil d'alçada que del de pes, i el pediatre mai me n'ha dit res ni hi ha posat problemes. Senzillament diu que serà més alt que ample.Tranquila!! :ok: :ok: :ok: :ok:
Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::