experiències amb cullera-biberó

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
sunset1980
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dl. juny 22, 2009 3:28 pm

experiències amb cullera-biberó

EntradaAutor: sunset1980 » ds. nov. 06, 2010 3:12 pm

Hola!! Fa uns dies us vaig comentar que havíem començat amb la fruita i sembla que anem molt bé, li encanta. Ara portem 3 dies amb els cereals i sembla que no li agraden tant, buf!costa que obri la boca! El cas és que m'agradaria que s'acostumés a prendre's els cereals amb biberó, perquè amb cullera triguem un munt!però a la senyora mai li han agradat els bibis, sempre hem fet pit i ni biberons, ni xumets, així que quan provo de donar-li els cereals amb biberó és impossible i acabem amb la cullera.
He pensat que potser amb les culleres-biberó potser la cosa funcionaria millor però no sé si val la pena o faria la mateixa funció que una cullera normal.
L'heu probat? Va bé? Quina feu servir?
A veure si em podeu ajudar!
Apa, me'n vai a fer-li la papi de fruita que aquesta sí que li agrada!

:-()-) :-()-) :-()-) :-()-)
Imatge
Gerginag
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dj. jul. 08, 2010 3:50 pm

Re: experiències amb cullera-biberó

EntradaAutor: Gerginag » ds. nov. 06, 2010 8:00 pm

Hola,
Jo et recomano que no els compris, jo ho vaig fer en el seu moment i allà es van quedar. Pensa que acabes de començar amb la papilla de cereals dona-li una mica de temps i ja veuràs que ràpid anirà.
El meu fill mai ha volgut veure bibis i no es gaire amic del xumet, ara la cullera li encanta!
També pots provar a canviar la marca dels cereals, depent de quina es desfant millor i potser el que no li agrada la consistència de la papilla. Jo vaig començar amb els de nutriven es desfeien molt ràpid i ara pren blemil ( que fan molts grumolls)
LLoguem casa de poble a Blanes i pis a LLança : viewtopic.php?f=61&t=30010
llunàtica
Entrades: 458
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 7:12 pm

EntradaAutor: llunàtica » ds. nov. 06, 2010 9:04 pm

Hola,
Primer de tot dir-te que paciència!! costa introduir l'alimentació complementaria. Vol el seu temps.
si vol la cullera per què vols que se'ls mengi en biberó? Jo crec que la cullera és una inversió de futur. D'acord que tardes més estona, però ja veuràs com aviat voldrà agafar-la ell, i d'aquí a pocs mesos se'ls menjarà gairebé sol. D'acord que embruten més però crec que si no vol el format bibi, jo no m'ho pensaria dues vegades i cullera.
Al biel sempre li he donat els cereals del matí en cullera i des de fa algunes semanes se'ls menja sol (el vaig ajudant - entre cullerada seva i seva en cau una de meva) i tampoc tarda tanta estona (7 o 8 minuts com a molt).
Jo tinc la cullera biberó nova de trinca a l'armari, no la va voler mai. Però sé que hi ha gent a qui els ha funcionat.
La Gerginag té raó, i si proves de canviar de marca? de vegades els més senzills són els que més agraden. Jo li compro uns que són blat de moro 100% ecològics (ara no recordo la marca, la capsa és groga) i els de la marca Holle també se'ls menja molt bé.
sort!
ImatgeImatge
ImatgeImatge
sunset1980

EntradaAutor: sunset1980 » ds. nov. 06, 2010 9:16 pm

Moltes gràcies a les 2 per les respostes! Bufff.....ara estic una mica xof :ufs: he intentat donar-li la papilla de cereals abans d'anar a dormir i no hi ha hagut manera, ni amb biberó ni amb cullera, apretava la boca que no hi havia manera d'obrir-li. M'he posat tan nerviosa.... a més veia com em buscava el pit i se'm trencava el cor! A més, aquesta nit he provat de fer-li amb llet de fórmula, de moment sempre li havia fet amb llet meva però he volgut probar a veure com anava amb la de farmàcia i jo no sé si era la llet o els cereals però allò feia una olor i un gust com a ferro que no m'estranya que no li agradés. Al, final hem desistit i me l'he posat al pit, com xupava pobreta, quan ha estat tipeta s'ha adormit zz:-)
De papilla feig servir la blevit i de llet la blemil. Us ha passat això del gust com a ferro?
Potser sí que hauré de canviar de marca, també he llegit que els cereals els hi puc fer amb aigua si continua prenent pit.
Aishhhhh estic feta un embolic!
Imatge
mirada
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dj. nov. 19, 2009 9:09 pm

EntradaAutor: mirada » ds. nov. 06, 2010 10:40 pm

hola sunset. per què la vols forçar a menjar cereals i a menjar en bibi si ella no vol? deixa.li temps. tot just té 6 mesetes oi? o és que la nena va baixa de pes?
no sé, a mi la pediatra em va recomanar esperar per introduir els cereals perquè anàvem bé de pes i fèiem lactància materna. si tu continues fent pit, no cal que la forcis, ho passeu malament tu i ella. és molt més imprtant que prengui la teva llet!!!
també penso que si no vol el bibi i passa del pit a la cullera, millor.és el que fa la meva petita.potser si és que més lent però t'estalvies haver d'acostumar-la primera al bibi i després a la cullera,. pensa que hi ha nens als qui els costa moltíssim voler menjar amb la cullera, això si que ha de ser pesat!
jo també penso que tenen un gust com de ferro...però a la meva li agrada toooot!
ànims guapa...
sunset1980

EntradaAutor: sunset1980 » ds. nov. 06, 2010 10:49 pm

Gràcies mirada guapa, la pediatra sempre em diu que la meva nena va bé de pes, però jo estic una mica capficada amb aquest tema perquè ara amb 6 mesos pesa 6700kg i sé que està una mica per sota de la mitja, però la pediatra mai m'ha dit que estigui baixa de pes.
Sé que m'ho he de prendre amb més calma, tot just em començat però costa! A quina edat vau començar vosaltre amb els cereals? I aquest gust de ferro, és de la llet o dels cereals? és que provaria de canviar de marca.

Petonets!! :-()-) :-()-)
Imatge
mirada
Entrades: 15
Membre des de: dj. nov. 19, 2009 9:09 pm

EntradaAutor: mirada » ds. nov. 06, 2010 10:59 pm

nosaltres hem començat tard, als 7 mesos, i d'una forma molt lenta i gens estricta... és que la meva pediatra no és partidària de donar-li cereals si va bé de pes. jo de tant en tnat li dono al mati o a la nit, però les cullerades que ella vol, i semprev com a complement del pit. li dono perquè provi gustos i textures diferents, però no perquè siguin imprescindibles a la seva dieta ara per ara...
de marques no et puc ajudar, estem provant varis però tots li agraden. demana mostres a la farmàcia...
sunset1980

EntradaAutor: sunset1980 » ds. nov. 06, 2010 11:09 pm

Gràcies noies, m'heu ajudat molt!
Goga, mai m'havia preocupat pel pes, però ara porto uns dies una mica emparanoiada! I això dels percentils anava mal fixada, que estigui per sota del percentil 50 no vol dir que estigui per sota de la mitja no? pensava que si, com que veig que la pedi va marcant la seva evolució en una gràfica i els puntets estan per sota del percentil 50 em pensava que això era la mitja! aishhh ja veus enlloc de preguntar-li a ella, em vaig muntar la meva pel·lícula, ara tot aclarit! Gràcies maca! :-()-)
I tema cereals, no m'hi capficaré, anirem fent pit i l'alimentació complementaria, doncs això que el complementarà i no la forçaré pobreta!

Petonets!!!
Imatge
devo
:: zebra
Entrades: 1964
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 1:27 pm

EntradaAutor: devo » ds. nov. 06, 2010 11:53 pm

Hola!
Nosaltres també fem pit, i el petit tampoc vol xumet ni volia biberó. Li hem anat oferint cada dia els cereals primer amb biberó, i si no en volia amb cullera espesseïnt-los més, que semblava que se'ls menjava millor. Al cap d'una setmana ja se'ls beu amb biberó, no molta quantitat, però bé, i només de veure el bibi ja saliva i de seguida se'l porta a la boca! :ok:
Què voleu que us digui, jo trobo molt pràctic el biberó i em dóna molta tranquilitat saber que si un dia (o nit) jo no hi sóc qualsevol li pot donar un bibi :ok:
Imatge Imatge Imatge
sunset1980

EntradaAutor: sunset1980 » dg. nov. 07, 2010 7:05 pm

Hola!! Avui he fet els cereals amb aigua i després li he donat el pit, així ja ha pres llet i de la meva que té més bon gustet!jeje. Els cereals li han agradat més així i n'ha menjat més que altres vegades, els hi he donat amb cullera i aquest cop no m'he fet pesada quan ha dit prou doncs prou.
devo, jo també penso com tu amb el biberó no es tracta d'una qüestió de simple comodiatat, però crec que en determinades ocasions jo estaria més tranquila sabent que l'accepta, així que anirem provant però sense presses i sense agobiar a la petita. El que em costa és el tema de les mesures, quanta llet i cereals poses per fer un bibi? i per fer la papilla?

Petonets a totes!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
island
:: lleona
:: lleona
Entrades: 936
Membre des de: dg. maig 31, 2009 9:30 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

EntradaAutor: island » dl. nov. 08, 2010 12:08 am

Hola noies, només unes cosetes,

Respecte pesos, percentils i mitjanes: els percentils, no son més que agafar 100 nens sans i ordenar-los de l'1 al 100, del més baixet al més alt, i del més primet al més grassonet. Tots són sans i es considera que tenen mesures i pesos "normals" per la seva edat.. Tan normal és estar al percentil, 3, com al 50 com al 75. I posats a triar.....jo prefereixo estar al 15 de pes, que el 90..... Fins i tot si se "surten" de les gràfiques no vol dir que estiguin malalts. Vol dir que ho poden estatr i que cal "mirar-se'ls" amb una mica més de carinyo per descartar res.

la mitjana, com molt bé diu la Goga, no és el percentil 50. de fet, d'aquests 100 nens, només 1 està al percentil 50. la mitjana és només una xifra que resulta d'una operació matemàtica. Mitjana no vol dir "la majoria". per definició, la meitat dels nens estan per damunt la mitjana i l'altra meitat estan per sota. per això és una mitjana. Si tots estiguessin a la mitjana, aquella mitjana ja no seria tal, es desplaçaria i pujaria. el 50% de nens d'aquest pais estan per sota i l'altre 50% estan per sobre. i tan normal és una cosa com l'altra.
aquests frases de "baix de pes" o "just de pes"...no les entenc. Just de pes respecte què? Perquè patim si els nens son lleugers quan el problema és la obesitat i el sobrepes?
de veritat, no us agobieu amb el tema pes (a no ser que el nen perdi un quilo, clar està). :ok: I, sobretot, si li dones cereals que no sigui perquè trobes que està baixa de pes. Si l'atipes de cereals, que sacien, no tindrà gana pel que realment l'alimenta: la teva llet. :love:

respecte els cereals...tampoc estas obligada a donar-n'hi si no li agraden. vull dir cereals industrials. cereals son pa, arròs, macarrons.... tot això són els cereals que menjarà de més gran. la resta, pensa que no són més que una barreja ensucrada que no necessiten per res. aviam, que jo n'hi dono, eh? però vull dir que no hi ha cap obligació de fer-ho. millor que s'acostumi a rosegar pa i menjar arros bullit, sobretot si els altres no li agraden. si en 4 dies la tindràs menjant un plat de macarrons! ;-)
ah, n'hi ha uns de farmàcia, crec que de la marca hero, (que son a partir de 4 mesos i sense gluten) que són cereals d'arròs. són molt bons i potser li agraden més. per provar....

sort!!! :ok: :ok: :ok:
island l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 08, 2010 10:25 am, en total s’ha editat 1 vegada.
devo
Entrades: 1964
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 1:27 pm

EntradaAutor: devo » dl. nov. 08, 2010 9:34 am

sunset1980 ha escrit:Hola!! Avui he fet els cereals amb aigua i després li he donat el pit, així ja ha pres llet i de la meva que té més bon gustet!jeje. Els cereals li han agradat més així i n'ha menjat més que altres vegades, els hi he donat amb cullera i aquest cop no m'he fet pesada quan ha dit prou doncs prou.
devo, jo també penso com tu amb el biberó no es tracta d'una qüestió de simple comodiatat, però crec que en determinades ocasions jo estaria més tranquila sabent que l'accepta, així que anirem provant però sense presses i sense agobiar a la petita. El que em costa és el tema de les mesures, quanta llet i cereals poses per fer un bibi? i per fer la papilla?

Petonets a totes!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Hola

És el que hem fet nosaltres, anar-li oferint cada dia i ell menjava el que volia, uns dies més i altres menys. Sense forçar.
En quan a les quantitats, li fem els bibis de 150 ml amb dues cullerades de cereals, i sempre en sol deixar un culet :-D . Per fer la papilla hi afegia 3 o 4 cullerades més de cereals, fins que quedés bé d'espès.

Segur que a la teva nena cada dia li aniran agradant més :trona:
Imatge Imatge Imatge
Gerginag
Entrades: 268
Membre des de: dj. jul. 08, 2010 3:50 pm

EntradaAutor: Gerginag » dl. nov. 08, 2010 1:29 pm

Hola,
No et procupis pel pes, mira el meu fill avui em anat a fer la revisió dels 8 mesos i pesa 7'300, ser que és fàcil de dir i no tant de fer, jo em preocupava quan no volia menjar ( encara de vegades em capfico), el que importa es que agafi pes , encara que sigui a poc a poc i que augmenti també de talla ( alçada) si es així encara que sigui lent, no et preocupis.
pel que fa a la llet, la blemil té més ferro que les altres i de vegades hi ha nens que van restrets, el meu carquinyoli és la que pren. Els cereals de blemil fan massa grumolls, si passes el turmix es desfant molt bé. Pàciencia amb els cereals, prova de posar-hi menys quantitat que s'acostumi als nous sabors i si vol cullera doncs, cullera >.-<:
AH!! i que vol pit? Doncs no saps la sort que tens de poder-li donar, amb això si que em fas enveja ( sana)
LLoguem casa de poble a Blanes i pis a LLança : viewtopic.php?f=61&t=30010
sunset1980

EntradaAutor: sunset1980 » dl. nov. 08, 2010 10:04 pm

Hola!!

island
moltíssimes gràcies per l'explicació que has fet dels percentils, m'ha anat molt bé!!! ho has explicat d'una manera molt clara i intenedora, així que, fora dubtes!! :-()-) :-()-) Avui els cereals han anat millor, però noia com canvien fets amb la meva llet o llet de fórmula! els de la meva llet són molt més bons!! : lasito : : lasito : Al matí els hi he fet amb llet de farmàcia i a la nit amb meva, i cal dir que se'ls ha menjat de les dues maneres, no tot eh? quan veig que es comença a posar neguitosa parem i cap al pit!!!
Per cert, m'agradaria probar amb cereals que no fossin tan industrials, o almenys més naturals, i de moment sense gluten, on ho puc trobar, farmàcies, dietètiques??

devo gràcies per les quantitas de llet i papilla!! :-)

Gerginag tens raó que no ens hem de capficar pel pes i més si la seva evolució va sent positiva, però de vegades costa, oi?
Tens raó que els cereals blevit fan bastants grumolls, però de moment sembla que a la peke no li molesten, de totes maneres va bé saber que passats pel turmix desapareixen.
Doncs, sí encara fem pit i n'estic molt contenta, se'l pren amb un gustet... Gràcies pels consells maca:ok: :ok:

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::