BEBÈS VEGETARIANS?
- ANNA JIMENEZ
- :: puça

- Entrades: 5
- Membre des de: dl. oct. 04, 2010 7:39 pm
BEBÈS VEGETARIANS?
hola marones,
la meva petita ja té 7 mesos, li dono llet materna a demanda i ja menja papilles de fruita i de cereals, de moment sense gluten. Ha probat els Holle, ecològics, d'arròs, de mill, de civada i ara una barreja amb blat de moro, tots li agraden molt però li poso una puçeta de fruita perquè esiguin més dolcets. El q no veig gaire clar és donar-li carn cada dia amb els purés de verdures, i menys carn vermella!. El pollastre i el gall d'indi li agraden, però a casa fem dieta de poca carn i més peix, i pel peix cal esperar més endavant. Em podríeu dir la vostra? també ha probat les llenties vermelles partides i li agraden molt, i estic pensant en començar amb pèsols passats pel passapurés. Heu probat el tofu? quan? com substituir la proteïna animal per la vegetal amb nadons? MIL GRÀCIES
la meva petita ja té 7 mesos, li dono llet materna a demanda i ja menja papilles de fruita i de cereals, de moment sense gluten. Ha probat els Holle, ecològics, d'arròs, de mill, de civada i ara una barreja amb blat de moro, tots li agraden molt però li poso una puçeta de fruita perquè esiguin més dolcets. El q no veig gaire clar és donar-li carn cada dia amb els purés de verdures, i menys carn vermella!. El pollastre i el gall d'indi li agraden, però a casa fem dieta de poca carn i més peix, i pel peix cal esperar més endavant. Em podríeu dir la vostra? també ha probat les llenties vermelles partides i li agraden molt, i estic pensant en començar amb pèsols passats pel passapurés. Heu probat el tofu? quan? com substituir la proteïna animal per la vegetal amb nadons? MIL GRÀCIES
Re: BEBÈS VEGETARIANS?
Anna, pel que jo sé és important que mengi carn, ja que la llet materna té poc ferro i la carn (especialment vermella) en porta molt. De fet en la majoria de recomanacions d'introducció d'AC i lactància materna donen prioritat a introduir la carn abans que altres aliments per aquesta raó.
No es recomana el tofu ja que la soja acostuma a ser un aliment bastant al·lergen i millor esperar.
Si sou vegetarians o semivegetarians, podries parlar amb el teu pediatre (o buscar-ne un en el que confiïs) per buscar alternativa (o que et recomani quins cereals porten ferro per prioritzar-los, o un suplement...).
T'explico una mica la meva experiència: jo vaig començar a oferir la AC als 6 mesos, però la meva filla amb prou feines llepava les coses... Ara, als 10 mesos, ja menja "de tot" (el que pot) però en petites quantitats (molt lluny de les pautes del CAP). Sempre he prioritzat la carn, i més endavant junt amb el peix i el rovell d'ou. Per això he comprovat que si menja carn un parell de cops a la setmana (i en una quantiat petita) en té de sobres. Ella potser va començar als 8 mesos a menjar algo apreciable a l'ull humà...
No es recomana el tofu ja que la soja acostuma a ser un aliment bastant al·lergen i millor esperar.
Si sou vegetarians o semivegetarians, podries parlar amb el teu pediatre (o buscar-ne un en el que confiïs) per buscar alternativa (o que et recomani quins cereals porten ferro per prioritzar-los, o un suplement...).
T'explico una mica la meva experiència: jo vaig començar a oferir la AC als 6 mesos, però la meva filla amb prou feines llepava les coses... Ara, als 10 mesos, ja menja "de tot" (el que pot) però en petites quantitats (molt lluny de les pautes del CAP). Sempre he prioritzat la carn, i més endavant junt amb el peix i el rovell d'ou. Per això he comprovat que si menja carn un parell de cops a la setmana (i en una quantiat petita) en té de sobres. Ella potser va començar als 8 mesos a menjar algo apreciable a l'ull humà...
- ANNA JIMENEZ

Gràcies Julyet, sí, això del tofu ho habia sentit a dir. També penso que amb un o dos cops de carn a la setmana seria suficient. Miraré de trobar algun pediatre més alternatiu perquè de moment no m'han deixat l'opció de plantejar-me no donar-li carn vermella i penso q segur q existeix. Per sort la petita menja molt bé tot el q de moment ha probat. Moltes gràcies de dabó.
Hola
nosaltres som vegetarians i el nostre fill també ho serà (fins que vagi a l'escola i es vulgui menjar els entrepans de xoriço dels companys
). No et puc parlatr d'experiència pròpia perquè el Bernat nopmés menja teta, de moment.
En principi, si s'ha deixat bategar el cordó, les reserves de ferro són molt grans i no cal patir. Si no és el cas (en el meu cas el cordó es va trencar
si que cal tenir en compte una mica el tema ferro.
Fa poc, en una xerrada amb una nutricionista, recomanava introduir sèsam molt i altres llavors de l'estil (pipes de girasol etc) al menjar per donar un complement de ferro. De totes maneres ara no et recordo a partir de quin mes ho recomanava...
Jo crec que el millor és que consultis amb algun tipus de pediatra o nutricionista que et pugui assessorar, per veure què li pots donar en funció de la seva edat.
De totes maneres, la nutricionista aquesta que et dic, al seu fill de gairebé un any no li donava carn vermella, només blanca, i cereals, verdures i fruites, i el nen es veia molt maco (és que també estava a la xerrada
)
nosaltres som vegetarians i el nostre fill també ho serà (fins que vagi a l'escola i es vulgui menjar els entrepans de xoriço dels companys
). No et puc parlatr d'experiència pròpia perquè el Bernat nopmés menja teta, de moment.En principi, si s'ha deixat bategar el cordó, les reserves de ferro són molt grans i no cal patir. Si no és el cas (en el meu cas el cordó es va trencar
si que cal tenir en compte una mica el tema ferro.Fa poc, en una xerrada amb una nutricionista, recomanava introduir sèsam molt i altres llavors de l'estil (pipes de girasol etc) al menjar per donar un complement de ferro. De totes maneres ara no et recordo a partir de quin mes ho recomanava...
Jo crec que el millor és que consultis amb algun tipus de pediatra o nutricionista que et pugui assessorar, per veure què li pots donar en funció de la seva edat.
De totes maneres, la nutricionista aquesta que et dic, al seu fill de gairebé un any no li donava carn vermella, només blanca, i cereals, verdures i fruites, i el nen es veia molt maco (és que també estava a la xerrada
- ANNA JIMENEZ

gràcies Ponioleta, investigaré sobre el tema ferro i si en sé algo més ja ho comentaré. merci! 
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |