necessito ajuda: no vol menjar

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
sunset1980
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dl. juny 22, 2009 3:28 pm

necessito ajuda: no vol menjar

EntradaAutor: sunset1980 » dl. des. 13, 2010 10:34 pm

Hola noies, us escric perquè ja no puc més, necessito desfogar-me i espero els vostres consells. Portem uns dies molt dolents amb el menjar, la meva peke té 7 mesos i aquest últim més s'ha alimentat casi exclusivament de pit. Sí sí, ja sé que em direu que si pren pit cap problema que és el millor, però per més que m'hi esforço em preocupa molt veure com la nena quan veu la cullera de la papilla tanca la boca i no hi ha manera de que la obri.
Als 5 mesos vam començar amb la fruita que la devorava, als 6 els cerelas li van costar una mica, la verdura se la menjava molt bé, de fet el dia que aconsegueixo que mengi el que més de gust es menja és la verdura. No sé si són les dentetes, li han sortit les 2 de baix, però portem ja massa dies que li costa mooooolt menjar, això sí el pit no el perdona. I no és que no li agradin les papilles perquè mai li han fet fàstic ni les ha escopit, la tia se les engull sense problema, el què passa és que té com una mena de rebuig a la cullera, aish no sé.... però estic preocupada perquè amb 7 mesos comença a estar justeta de pes 6800 kg i jo ja no sé què més fer. Les hores de menjar comencen a ser desesperants i acabo súper nerviosa.
Ahir i abans d'ahir va menjar molt bé, totes les menjades súper bé, jo ja m0havia fet il·lusions però avui un altre cop el mateix espectacle.

Aishh noies perdoneu el rotllo que us he pegat però necessito els vostres consells i experiències.

Gràcies i petonets!
Imatge
esterilla
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 312
Membre des de: ds. feb. 02, 2008 8:25 pm
Ubicació: Camp de Tarragona
Contacta:

Re: necessito ajuda: no vol menjar

EntradaAutor: esterilla » dl. des. 13, 2010 11:31 pm

hola, la meva té ara nou mesos i ara estem aconseguint que mengi bé... primer de tot posat tranquila, si li has de donar el menjar nerviosa és pitjor... t'ho dic per experiència.

quan dius que està justa de pes... ho dius de veritat? 6800 són suficients... en quin percentil està? ja saps que les curves de creixement estan fetes amb nens sans? això vol dir que els que tenen un pes del percentil 3 també estan sans.... <:-< <:-< :-)(-:

que et diu el pediatre?
Imatge
Imatge Imatge
Neus2010
:: peixet
:: peixet
Entrades: 257
Membre des de: dg. des. 05, 2010 9:19 pm

EntradaAutor: Neus2010 » dt. des. 14, 2010 8:23 am

Jo em vaig llegir "mi niño no me come" del Carlos Gonzalez i ho considero una bona inversió. Com a mare et treu l'ansietat pq la criatura mengi i et dóna claus pq el fet de menjar es converteixi en un plaer.
Jo no m'amoinaria... Tal com a nosaltres uns dies ens ve de gust menjar mes o menys a ells/es també i no passa res. El millor es que li segueixes donant pit i mes que la llet no li fara agafar pes cap altra cosa. Pensa que la llet te mes caloríes que la fruita, la verdura i els cereals. Així que estigues tranquil.la.
El llibre val la pena.
Neus
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

EntradaAutor: marta9 » dt. des. 14, 2010 8:41 am

Jo també et recomanaria el llibre del Carlos González.... Les mares tenim unes expectatives poc realistes amb el menjar... Una papilla de fruita, per exemple, porta unes tres peces de fruita senceres... I només és el berenar! Te les menjaries tu? Doncs la teva nena pesa potser 10 vegades menys que tu, és ben normal que no se la mengi.... Jo entenc la introducció de l'aliment sòlid més com un joc - aprenentatge que com "alimentació". Mentre el nen creixi bé i sà, és que menja prou! :ok:

En Guiu no ha provat apenes les farinetes, als 6 mesos vam introduir directament l'aliment sòlid: es tracta que el nen vagi menjant el que pugui agafar per si mateix. al principi amb les mans, després amb coberts.... li posava en un platet trossets de fruita, o unes verduretes bullides... el que toqui. El nen xucla escup, juga olora, tasta, i menja (poc) el que li agrada. Descobreix nous sabors i menjar passa a ser en comptes d'una mala estona amb pànic a la cullera una estona molt divertida per la canalla. En Guiu no té manies practicament a res. Té temporades que no menja quasi res i temporades que et faries creus de tot el que endrapa, i està molt alt, molt maco i molt sà. I és un crack en el domini dels coberts! :love:
Imatge
Imatge
Imatge
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » dt. des. 14, 2010 9:48 am

Neus2010 ha escrit:Jo em vaig llegir "mi niño no me come" del Carlos Gonzalez i ho considero una bona inversió. Com a mare et treu l'ansietat pq la criatura mengi i et dóna claus pq el fet de menjar es converteixi en un plaer.
Jo no m'amoinaria... Tal com a nosaltres uns dies ens ve de gust menjar mes o menys a ells/es també i no passa res. El millor es que li segueixes donant pit i mes que la llet no li fara agafar pes cap altra cosa. Pensa que la llet te mes caloríes que la fruita, la verdura i els cereals. Així que estigues tranquil.la.
El llibre val la pena.

Sí, jo tb et recomano el llibre!!!
Imatge

Imatge
MaCeNe
:: papallona
:: papallona
Entrades: 111
Membre des de: dc. oct. 20, 2010 11:07 pm

EntradaAutor: MaCeNe » dt. des. 14, 2010 12:32 pm

Jo no m'angoixaria encara que sé que és difícil. La meva nena gran (farà 4 anys el mes pròxim) es va alimentar pràcticament de pit fins a l'any. estava molt agobiada al principi però després de consultar el llibre que et recomanen i anar a un pediatra que em van suggerir em vaig tranquil·litzar. Quan vaig fer el canvi dels purés perquè jo seguia insistint als sòlids (bocinets) la meva nena va fer un volt i és avui que li he de dir que ja li basta el que ha menjat.

Amb la meva petita vaig decidir no procupar-me si no menjava però ha estat diferent i si és necessari es menja un bou
sunset1980

EntradaAutor: sunset1980 » dj. des. 16, 2010 9:37 pm

Moltes gràcies a totes pels vostres consells. Ja tinc el llibre del Carlos González i sí que és veritat que tranquil·litza molt, crec que el que primer he de fer és canviar de xip jo mateixa perquè si no ho passem malament la nena i jo. Avui he intentat de donar-li trossets de verdura, pollastre, fruiteta, però res de res!!!! altres cops si que en tastava però avui ha estat desesperant, cal dir que porta tres dies amb molts mocs i tos i potser això també influeix en què no vulgui menjar, no? Ho intento eh, però em costa no posar-me nerviosa. :ufs:
La pediatra mai m'ha comentat res negatiu del pes, però en la revisió dels 6 mesos només s'havia engreixat 100 grams i em va dir que començava a estar justeta, que li anés oferint menjar en poquetes quantitats i més sovint a veure si així va manjant una mica més, però em sembla que d'aquesta manera només faig que empitjorar la cosa perquè és veure el pitet o asseure-la a la trona que ja comença a plorar.
Bé noies, espero que aviat us pugui dir que la cosa ha millorat, a veure si ben aviat la cosa canvia.

Molts petonets a totes! neu:-)
Imatge
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dv. des. 17, 2010 10:30 am

sunset1980, el meu fill té 20 mesos i encara avui quan està malaltó, o li molesten les dents l'únic que vol és pit.... i habitualment menja molt i de tot.........tranquil•la..... ves-li oferint menjar com sempre i si no el vol no t’amoïnes.... dóna-li el pit.
Prova de asseure-la amb vosaltres a la taula i a veure si així té curiositat per provar coses que vosaltres mengeu... una miqueta d'aquí, una altra ´'allí... i el pit. :ok:
crissie
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dv. des. 17, 2010 7:55 pm

Hola bonica!!!JO et diria que estiguis 3 o 4 dies sense oferir-li menjar i després hi tornis...
A mi al principi em va passar..el metge em va dir que no em preocupés que no li passa res si no menja (sempre i quan faci pit fins l'any)...em va recomanar fer això, pq deia que no era bo insistir massa, que li agafaria mania a la cullera...i així ho vaig fer...vaig esperar uns dies i ho vaig tornar a intentar, i molt bé! NO menja grans quantitats, però les 4 culleradetes que fa, les fa molt a gust...De moment per ell, i per mi, lo principal és la teta i disfrutar del que mengi :ok:
Ànims! :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
sunset1980

EntradaAutor: sunset1980 » ds. des. 18, 2010 10:20 pm

Avui sembla que la cosa ha anat millor, almenys ha fet alguna culleradeta de verdura i de iogurt, com que la verdura és el que més li agrada hem fet verdura per dinar, berenar i sopar, jeje! no és que n'hagi menjat molt però almenys obria la boca ella soleta i anava a buscar la cullera...aishhh..... espero que demà tornem a tenir un bon dia en aquest sentit : lasito :
entrerius, crissie gràcies pels consells! :ok: Quan dinem la tenim assegudeta a la vora, abans tenia molt interés en el que menjavem però ara sembla com si l'hagués perdut. I el tema de deixar aparcada la cullera uns dies, algun cop ja ho he fet però sense massa èxit la veritat, no sé, em dóna la sensació que quan ella realment necessita menjar el que li ofereixo obre la boca sense cap mena de complicació, és com si el seu cos li demanés, en canvi si no necessita menjar d'allò diu que no i és que no.
Com que seguim amb el pit, intentaré no preocupar-me ni posar-me nerviosa, encara que em costa tant..... però bé, l'important és que avui la cosa ha anat millor, a veure demà... els mocs i la tos sembla que van marxant suposo que això també hi influeix.

Petonets maques!! :-()-)
Imatge
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dl. des. 20, 2010 9:56 am

sunset1980 ha escrit:no sé, em dóna la sensació que quan ella realment necessita menjar el que li ofereixo obre la boca sense cap mena de complicació, és com si el seu cos li demanés, en canvi si no necessita menjar d'allò diu que no i és que no.

ja en pots estar ben segura d'això...... :ok:

jo, de vegades el que faig es donar-li opcions: vols això... allò..... i de vegades que diu que sí, i en menja una miqueta.....
Quan està constipat el que sempre em demana és: suc de taronja i mandarines.... :ok:
gegette
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1073
Membre des de: dc. ago. 26, 2009 4:44 pm
Ubicació: Salou, TGN

EntradaAutor: gegette » dj. des. 30, 2010 7:19 pm

No m'ho he pogut llegir tot, però només dir-vos (per si a algú li pot servir) que la meva filla sempre havia menjat bé, i fa cosa de dues setmanes va començar a no voler menjar.
Jo pensava: "ja li passarà", però primer va començar amb la fruita que li dono per berenar, després amb el puré de verdura + carn del dinar (menjava com a molt 50ml quan abans en menjava 250!), i al final ja no es prenia ni els biberons! (50ml com a molt...).
Jo al principi pensava que eren les dentetes, però al final quan la vaig portar a la pediatre em va dir que tenia bronquitis i que no menjava per culpa dels mocs al pit.
Em direu: "i com no et vas adonar que estava amb bronquitis?", doncs la veritat és que no ho sé, potser perquè com que sempre riu, està activa i dorm bé, i no tenia mocs (al nas), doncs no vaig sospitar d'això.
En resum: al dia següent de començar amb la medicació va menjar de nou, i ara menja fins i tot més que abans! Té una gana!!
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::