NO VOL MENJAR RES QUE NO SIGUI LLET+CEREALS

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
emanens
:: dragona
Entrades: 4595
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 6:50 pm

NO VOL MENJAR RES QUE NO SIGUI LLET+CEREALS

EntradaAutor: emanens » dv. abr. 08, 2011 9:42 am

Hola, la meva nena ja té 6 mesos i pren biberons de llet amb una mica de cereals (perque la llet sola no li agrada), i tal com ens va dir el pediatre des de els 5 mesos li vam començar a provar amb cullera de donar-li fruita. Doncs bé ja estem bastant desesperats perque portem un mes provant de donar-li i no hem aconseguit encara que faci una sola cullerada. De fet li fa arcades i res de res, que encara que tingui molta gana només menja el seu biberon amb cereals. De fet creia que era la fruita que no la volia amb cullera, però ara m'he adonat que no vol res que sigui donant-li amb cullera, ni papilla de cereals que li agraden, ni verdura, ni res, ..inclus hem provat amb natilles+galeta i coses dolces que asolen agradar més i tampoc, és que no ho vol ni provar. Ja no sabem què més fer, encara és petita i la cullera requereix el seu temps, i entenc que no tots els nens menjen al mateix ritme (ella sempre ha menjat sota mínims), però clar quan ja portes més de un mes seguit provant la cullera i res...i acaba tot a les deixalles cada dia...et desesperes una mica,

també he provat de donar-li fruita al bibe, amb llet, amb cereals, amb galeta, i tampoc vol res amb bibe! només ha de ser la seva lleteta d sempre sino res de res.

Ja sé que acabara menjant tard o d'hora amb cullera (no conec cap nen de 18 anys que menji amb biberon), però clar si tarda molt més temps em fa por que no tingui tots els nutrients que necessita perque diuen que a partir dels 6 mesos necessiten la alimentació complementaria i no només llet que no els aporta lo que necessiten.

Imagino que no hi ha cap truc perque vulguin la cullera, ni cap recepta magica, ser que lo més important és tenir paciència! però m'agradaria saber les vostres experiencies, gracies
Imatge
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h

MERCADILLO:
https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: NO VOL MENJAR RES QUE NO SIGUI LLET+CEREALS

EntradaAutor: Takita » dv. abr. 08, 2011 10:00 am

Imagino que ja ho has provat tot i no et puc parlar de la meva experiència perquè amb l'Arnau no he tingut problemes, però als inicis, el que jo intentava és que el moment fos divertit i que veiés que jo també menjava amb cullera, com ell. També era molt important que ell no estigués ansiòs per la gana, perquè menjar menja molt bé, però si té molta gana, no té paciència per la cullera, així que procurava (i procuro) començar a donar-li una mica abans que ell demanés.
També em vaig trobar que la primera cullera que vaig fer servir no li agradava; vaig provar amb una altra que tenia, de diferent tipus, i problema enllestit.
No sé, és qüestió d'anar provant i com tu dius, tenir mooooolta paciència.
Molts ànims!
aivlis
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

EntradaAutor: aivlis » dv. abr. 08, 2011 10:54 am

Nosaltres tampoc hem tingut problemes. El peke és molt menjador però a l'igual que l'Arnau de la Takita vam haver de cambiar diverses vegades de cullera pk no la volia. Al final va començar a menjar amb una de Chicco k és molt flexible, amb les d'alumini i plastic dur no hi havia manera.
Imatge
Castanyeta
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Castanyeta » dv. abr. 08, 2011 10:59 am

Emanens, jo et diria que paciència i que t'esperis uns dies i ho tornis a provar, potser també, com t'han recomanat, canviant la cullera. Però sobretot vull treure't de l'error en això:

> però clar si tarda molt més temps em fa por que no tingui tots els
> nutrients que necessita perque diuen que a partir dels 6 mesos
> necessiten la alimentació complementaria i no només llet que no
> els aporta lo que necessiten.

No és cert que a partir del 6 m necessitin l'alimentació complementària, sinó que l'AC es pot começar a introduir a partir dels 6 m. Però la llet té tot el que els hi cal per ara i fins molt més endavant (a més, va canviant de composició a mesura que els nens van canviant de necessitats).
O sigui que no t'amoïnis, que si en lloc de començar a acceptar altres aliments als 6 mesos la teva filla ho fa als 7 o als 8, no passa res.
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Ellen
:: zebra
Entrades: 1227
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 11:47 am

EntradaAutor: Ellen » dv. abr. 08, 2011 11:02 am

Emanems, i per què no proves de donar-li la fruita en bibi? La meva filla també menja sota mínims i la fruita triturada no la va voler mai, però si li donava en bibi si que la prenia!!
I sobretot no t'amoïnis gaire tot i que ja sé que és més fàcil de dir que de fer ;-)

També pots provar la xarxa antiofegament, li poses un trocet de pera o mandarina i a veure què fa!!!

La meva filla ara que ja és més gran, tot i que no menja gaire, menja de tot i la fruita li encanta!!!!!!!!!

Ànims!!
emanens

EntradaAutor: emanens » dv. abr. 08, 2011 1:15 pm

Noies, tot el que m'heu recomanat ho he provat:

-de culleres en tinc 5 o 6 (les hem provat totes, més dures, més toves, més grosses i més petites)
-donar-li la fruita amb bibe tambe ho hem provat (no en vol, i amb el risc que si veu que és fruita llavors no em vol ni el seu bibe de llet amb cereals perque es pensa que és la fruita, per aixo no vull insitir més)
-he provat la malla que dieu, li poso uns grills de taronja o mandarina i aixo si que li encanta, pero clar això no és ben bé "menjar" sinó "xupar el suc de la fruita".

Jo sóc conscient que tinc una nena a la que li costa mooolt menjar, fins ara ens ha costat bastant, la llet sola no li agradava i la gent em deia tranquila quan li donis cereals ja veuras com menjarà..i la veritat és que va menjar una mica més pero poc...despres em deien tranquila quan li donis amb cullera ja veuràs com menjarà...i la veritat...RES! i ara em diuen tranquila quan menji a trossets ja veuras...en fi...paciencia! I quina sort teniu les mares que teniu fills tant menjadors!
Imatge

MERCADILLO:
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dv. abr. 08, 2011 1:15 pm

emanens ha escrit:
Ja sé que acabara menjant tard o d'hora amb cullera (no conec cap nen de 18 anys que menji amb biberon), però clar si tarda molt més temps em fa por que no tingui tots els nutrients que necessita perque diuen que a partir dels 6 mesos necessiten la alimentació complementaria i no només llet que no els aporta lo que necessiten.

no tinc temps de llegir-ho tot, però sobre això... el meu fill va fer teta exclusiva fins ben bé l'any...o més.
La llet té tots els nutrients, només pot anar just de ferro.
Imatge
mireiafor
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dv. abr. 08, 2011 1:31 pm

Emanems ja veig que ho has provat tot... la meva també menjava fatal i li va costar bastant la fruita, la cullera... tot. L'únic que veig que encara no has provat és donar-li la fruita en compota feta per tu. Es pela la fruita i es posa en un cassó amb poca aigua (pensa que en bullir-la les vitamines passen a l'aigua i si poses molta i l'has de llençar, també llençaràs les vitamines), i ho un cop bull abaixes el foc i el deixes fent el xup xup uns 10 minuts i així la fruita queda molt més dolça de forma natural sense afegir sucre. A part li pots donar una mica tèbia i així no nota tanta diferència respecte la llet i els primers dies (només els primers) li pots afegir una miqueta de llet, tot perquè el canvi de la lleteta dolça i calenta a la fruita freda i àcida no sigui tan sobtat.
Imatge

Imatge
emanens

EntradaAutor: emanens » dv. abr. 08, 2011 1:51 pm

mireiafor ha escrit:L'únic que veig que encara no has provat és donar-li la fruita en compota feta per tu.

jajjaja, si si mireiafor és que ho hem provat tot, fer compota tambe, tant de fruita com de verdura fer-ho amb el babycook ho faig, i no ho vol ni veure :ufs:,

doncs noies no sabia que a partir de 6 mesos podien menjar només llet, creia que havien de menjar altres coses perque sino els faltava vitamines o altres nutrients.Pero igualment imagino que tard o d'hora si que han de menjar altres coses, perque només llet fins quan?

Ah si uan coseta que no us he dit. ella només veuria aigua per viure! li encanta, es fotaria biberons sencers de aigua, ja té nassos el tema...de llet molt poc però de aigua...molta! Pero clar no la puc alimentar només de aigua!
Imatge

MERCADILLO:
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dv. abr. 08, 2011 2:42 pm

Ostres, ja veig que ho has provat tot! Doncs, no pateixis, perquè amb la llet en té prou de moment i aviat arribarà el dia que ella mateixa voldrà altres aliments. Pots anar provant de donar-li de tant en tant i que cotinuï amb la llet i els cereals.
Molta sort i ja aniràs explicant!
ninoneta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

EntradaAutor: ninoneta » dv. abr. 08, 2011 2:51 pm

Emanems, la meva filla menja molt poc de res més q n sigui pit. D fet hi ha dies q directament no vol la cullera, només menja si li dono el menjar completament sencer. Sé q tens por q s'ennuegui, jo també la tenia aquesta por, però si els deixes experimentar veuràs q poc a poc en van aprenent.
És la única manera que mengi fruita, i tampoc en menja gaire, no creguis, simplement la tasta i si li agrada en fa dues o tres mossegades. Però crec q ja és això el q necessita. Si li vols donar sencera però et fa por, pots fer-li llesquetes mooolt primes, transparents de pera, meló, plàtan... les podrà agafar i no s'ennuegarà encara que en trenqui un tros.

De totes maneres si el que vols és donar-li amb cullera li pots deixar culleres per jugar, que les agafi, les xupi... poc a poc s'hi anira familiaritzant, després li pots sucar amb la papilla i que la xupi ella...
Pensa que la teva filla és molt petita i és normal que vegi la cullera com una cosa extranya.
Imatge
emanens

EntradaAutor: emanens » dv. abr. 08, 2011 3:54 pm

ninoneta ha escrit: Si li vols donar sencera però et fa por, pots fer-li llesquetes mooolt primes, transparents de pera, meló, plàtan... les podrà agafar i no s'ennuegarà encara que en trenqui un tros.

Si em fa bastanta por que s'ennuegui perque la veig petita, de fet algun cop que intento doanrli fruita només trobar un grumoll ja ens feia ascos i ho avaba treient tot, abans d'ahir vam tenir revisió dls 6 mesos i li vaig comentar a la pediatre si li podia donar en trossets petittets i em va dir que no,que ella és massa petita i que és molt perillós, que només li doni amb la malla-reixa, i clar poc convençuda que estava doncs dient aixo encara menys,

si la cullera li deixo perque jugui, això fa poc que ho faig, pero aniré insistint,

Takita ha escrit:Ostres, ja veig que ho has provat tot!
Si em sembla que ja no ens queda res més per provar ajajja

Gracies cuques a veure si algun dia fem algun porgrés
Imatge

MERCADILLO:
sandrajuli

EntradaAutor: sandrajuli » dg. abr. 10, 2011 9:44 am

passa't per aquí:
viewtopic.php?f=16&t=17340
i ja veuràs que és una bestiesa això que t'ha dit la pediatra...
de vegades els fa fàstic si els dones fruita triturada i es troben un grumoll, a mi també me'n fa trobar un grumoll al suc de taronja, però no me'n fa menjar-me una monja sencera...
No et faci por donar-li trossos, ja veuràs com no s'ennuega, i si ho fa ho treu de seguida. Home, no li donis i marxis, has d'estar allà al costat vigilant, però potser a la teva nena no li agrada triturat...
i la llet sola li pots donar fins que ella vulgui. és molt útil llegir els llibres d'en Carlos González, tranquil·litza molt llegir els seus consells.
Imatge
emanens

EntradaAutor: emanens » dg. abr. 10, 2011 4:13 pm

sandrajuli ha escrit:passa't per aquí:
viewtopic.php?f=16&t=17340
i ja veuràs que és una bestiesa això que t'ha dit la pediatra...
de vegades els fa fàstic si els dones fruita triturada i es troben un grumoll, a mi també me'n fa trobar un grumoll al suc de taronja, però no me'n fa menjar-me una monja sencera...
No et faci por donar-li trossos, ja veuràs com no s'ennuega, i si ho fa ho treu de seguida. Home, no li donis i marxis, has d'estar allà al costat vigilant, però potser a la teva nena no li agrada triturat...
i la llet sola li pots donar fins que ella vulgui. és molt útil llegir els llibres d'en Carlos González, tranquil·litza molt llegir els seus consells.

sandrajuli el llibre del gonzalez com us deia ja el tinc i lhe llegit pero no em tranquilitzà perque vaig començar a llegir i les mares que hi deien que estaven presocupades perque menjava x ml i la meva resulta que menjava mot menys que els seus fills encara i em posava més nervi encara,

de moment amb cullera no hem aconseguit que menji res encara
Imatge

MERCADILLO:
sandrajuli

EntradaAutor: sandrajuli » dg. abr. 10, 2011 8:13 pm

però t'has llegit: "el meu nen no menja" o "un regal per a tota la vida" ?
pk el meu nen sempre ha tirat molt de teta (i té 3 anys) i està genial de salut... és prim però està bé i carregat d'energia!
Total ara comença a fer àpats amb cara i ulls...
Imatge
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dg. abr. 10, 2011 10:32 pm

emanens primer de tot, la Bruna abans de morir-se gana menjarà el que li posis al davant, així que si menja poc, és que necessita poc. El meu compi quan era petit, amb 8 anys, es passava toooot el dia amb un iogurt, i tinc dos cosins que eren terribles també!!! Tos tres estan sans i mengen com jabatos ara. Ja tindrà temps la Bruna de posar-se a dieta!!!! : lasito :
Jo soc de l'opinió que cada crio té el seu tempo i fa les coses quan se sent preparat. Potser si no vol ara mateix és que encara no està preparada. La bitxi menja mooooolt bé teta, però de cullera en menja poquet, per molta gana que tingui. En total, el dia que més ha menjat, arribava a dues cullerades senceres, rases de postres (li vaig donant puntetes). Doncs si és el que vol, doncs apa, ja li agafarà el gust. Això sí, té moooolt d'interès pel que mengem, però és més curiositat que una altra cosa. Tinc preguntes per fer-te: ella té interès pel que mengeu? La bitxi, si està desperta, la tenim al nostre costat quan dinem (quan sopem, ella dorm) i té moooolt d'interès en el que mengem. De fet, ara es llença al plat a agafar el que hi troba i hem de vigilar molt. Jo crec que 6 mesos són molt petits per exigir que mengin "normal". Si ella no vol de cap de les maneres, para uns dies, i en una setmana hi tornes a veure què tal, poquet a poquet. Pensa que pren els cereals, ja és molt! I que menjar en cullera cansa moltíssim!
I si et pregunta el pediatre, UI!! què bé menja aquesta nena!! I de tot!!!!
Nosaltres fa dos dies que vam començar "en sèrio" amb la papilla de fruita i demà parem perquè va restreta. Demà només farem taronja i xuclar els grills sí és menjar. Hi treu el suc i una mica de polpa, no cal més. Ah, i perquè vegis, jo porto dos dies menjant papilla de fruita també <:-)
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
Ellen
Entrades: 1227
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 11:47 am

EntradaAutor: Ellen » dl. abr. 11, 2011 12:16 pm

emanens ha escrit:-he provat la malla que dieu, li poso uns grills de taronja o mandarina i aixo si que li encanta, pero clar això no és ben bé "menjar" sinó "xupar el suc de la fruita".

Emanems, pel que dius, la teva filla s'assembla molt a la meva, no menjava res de res... ja entenc com deus estar.

En relació a al malla, per què no proves de posar-li pera? La meva feia trossets petits amb les dentetes i t'asseguro que es menaja tot el tros. I el mateix em passava amb el meló i la síndria.

Ànims noia!!
Jupi
:: puça
:: puça
Entrades: 46
Membre des de: dt. abr. 27, 2010 7:28 pm

EntradaAutor: Jupi » dt. abr. 12, 2011 7:58 pm

Hola emanems,

Suposo que són coses estranyes. Suposo que hem de posar-hi molta paciència.

El meu en té 5 i mig i vaig provar des dels 4 la llet amb cereals, perquè no em dormia mai. Els primers dies li vaig donar llet artificial amb cereals perquè vaig pensar que almenys una presa li podia donar el meu home. Se la menjava. però de cop al sisè o setè dia no va voler sabe res més. Vaig canviar els biberons, els cerelas, llets, etc. Al final vaig provar de fer-li amb la meva llet. I sí. Es pren els cereals amb la meva llet: amb bibi, cullera...

Ahir no tenia llet. Li vaig donar artificial i a la primera cullerada ja feia ganyotes.

Amb la fruita cada dia n'ha pres més: els primers dies només feia tres cullerades.

Podria ser que li costés menjar coses sòlides. Vols dir que potser als sis ja no li costarà tant?

T'entenc, és desesparant. Et diuen paciència, però, bufff , pateixes perquè peses la llet materna tard o d'hora s'acaba...

Judith
ARNAU
emanens

EntradaAutor: emanens » dc. abr. 13, 2011 12:57 pm

sandrajuli: m'he llegit els dos llibres, els tinc tots dos, pero el que parla més del menjar és "el meu nen no menja", l'altre és més de lactancia (pero tambe me l'he llegit),

silviampl: si coincideix que estem dinant nosaltres, ella mostra molt de interès i es llençaria al plat per agafar l'entrecot sencer, pero quan li dones amb cullera (o amb el dit tambe ho he provat no vol res),ella nomes agafaria coses senceres per posar-se a la boca.

Avui estava morta de gana, i he tornat a provar de donar-li verdura amb la cullera,..doncs com sempre res! no vol ni obrir la boca, i si aconsegeuixo que mig miligram li vagi a la boca, comença a fer arcades !! sempre passa igual, nomes fa que fer arcades, aixo ja comença a desesparar bastant. I clar si fa arcades amb textura puré imagineu les que fa quan he intentat donar-li en trossets..

Ellen
: ja ho he provat lo de la malla, i és l'unic que funciona, pero clar d'allà no s'alimenta, no puc basar-ho en fer una dieta unicament amb la malla perque només en treu el suc del grill de taronja o pera erc , fins que sen cansa.

PREGUNTES:

Algun truc per ajudar que menji? (ja ho he provat tot pero si em falta alguna cosa la provaré jaja)

Veient que no hem progressat gens, passaria res si ella només menja llet ? fins quan es podria considerar normal que no menji res de AC? fins a l'any? no li faltarà alguna vitamina?

Tenint en compte que no menja res més que llet i cereals i aigua, quin tipus de llet li dóno? la 1 o la 2 de continuacio?
Imatge

MERCADILLO:
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dc. abr. 13, 2011 1:50 pm

El Manu també fa arcades amb tot, per això entre altres coses estic tranquil·la tot i que no menja. Li poso aliments en trossets al davant, juga amb ells, es fica algun a la boca i els va traien, i si un se li fica més, un parell d'arcades i cap a fora.

No passa res si no menja més que llet, de debó. Dius que llepa la fruita i treu el suc, ¡genial! amb això en té prou per a les vitamines. Cap bebé necessita menjar al dia 1/2 poma + 1/2 pera + 1/2 platan + suc de taronja, per molt que tothom doni el paper amb la típica recepta.

Mira http://criatures.ara.cat/somlallet/2009 ... cullera-i/
ImatgeImatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::