Papilla de verdures sempre amb els mateixes verdures?
Papilla de verdures sempre amb els mateixes verdures?
Hola noies, ara llegint una mica per aquí he vist que alguna de vosaltres li variava la papilla de verdures, us explico el meu cas tinc un nen de 11 mesos que farà diumenge i per dinar sempre li poso les mateixes verdures(patata, mongetes,pastanaga,carbassó, porro) i li vario la carn i el peix, ho faig amb la babycook, he vist que hi han receptes per la babycook però les verdures són diferents i el pes del pollastre no fa 50 g com el que poso jo(que em va dir la pediatra) no se si és per nens més grans o depen de cada pediatra. La meva pregunta és vosaltres li combineu cada dia diferents verdures o com jo sempre les mateixes, esque amb aquestes que els hi poso i la carn ja em pesa uns 250 o 300 que és el què ha de menjar ell. 1 vegada a la setmana també amb les verdures hi poso un rovell d'ou i mongetes del ganxet, no se si ho faig bé.
Gràcies
Gràcies

Re: Papilla de verdures sempre amb els mateixes verdures?
Hola!!!
Nosaltres anem variant una mica les verdures, intentem no repetir les verdures de dinar amb les de sopar, però esclar sempre hi ha alguna que es repeteix... Nosaltres normalment posem patata, bajoca, ceba o porro, tomàquet, bledes, espinacs, pastanaga, carbassó, pèsols, xampinyons (no tots alhora,eh!! anem combinant).
Nosaltres anem variant una mica les verdures, intentem no repetir les verdures de dinar amb les de sopar, però esclar sempre hi ha alguna que es repeteix... Nosaltres normalment posem patata, bajoca, ceba o porro, tomàquet, bledes, espinacs, pastanaga, carbassó, pèsols, xampinyons (no tots alhora,eh!! anem combinant).
- petazetas
- :: girafa

- Entrades: 2418
- Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
- Ubicació: Badalona - Barcelona
Jo també variava les verdures depenent del que tenia a casa i per la edat.
A part de tot el que t'ha dit la Tahire, també feia servir molt la carbassa i inclós si algun dia no tenia altra fulla verda enciam i algun espàrrec verd també va caure.
Posa'n segons el que et diguin que ja pots posar segons l'edat, però no queda gaire per a que puguis fe servir de tot.
A part de tot el que t'ha dit la Tahire, també feia servir molt la carbassa i inclós si algun dia no tenia altra fulla verda enciam i algun espàrrec verd també va caure.
Posa'n segons el que et diguin que ja pots posar segons l'edat, però no queda gaire per a que puguis fe servir de tot.
La Lia ja és tota una princesa!
A l'Ariadna amb 10 mesos ja li donava de tot i a poder ser sense triturar (tot i q encara no li havia sortit cap dent), el que més li agradaven eren les llenties. Amb la verdura no hi ha limits, variali força perquè s'acostumi a tots els gustos i textures perquè així no sigui tant dura la introducció dels ingredients un a un quan ja no li donis triturat.
- Santandria
- :: peixet

- Entrades: 268
- Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm
Buf!!! jo li feia papilles variades!! tenia un repertori de menús jejejeje Ara no els recordo tots, alguns eren:
Patata, mongeta, pastanaga + vedella/pollastre/peix
Carbassa, patata, pastanaga + vedella/pollastre/peix
Carbassó, patata + vedella/pollastre/peix
Ceba, tomàquet, patata + peix (aquesta li encantava!!)
carbassa, porro, patata + vedella/pollastre/peix
Pèsols, patata, pastanaga + vedella/pollastre/peix
Carbassó, ceba, patata + vedella/pollastre/peix
Jo li variava perquè pensava que pobret s'havia d'aborrir menjant sempre el mateix!!
Patata, mongeta, pastanaga + vedella/pollastre/peix
Carbassa, patata, pastanaga + vedella/pollastre/peix
Carbassó, patata + vedella/pollastre/peix
Ceba, tomàquet, patata + peix (aquesta li encantava!!)
carbassa, porro, patata + vedella/pollastre/peix
Pèsols, patata, pastanaga + vedella/pollastre/peix
Carbassó, ceba, patata + vedella/pollastre/peix
Jo li variava perquè pensava que pobret s'havia d'aborrir menjant sempre el mateix!!
Jo al Jan li vario sempre, nomes repeteixo la patata i la pastanaga, pero la resta (ceba, porro, carbassa, carbasso, mongeta) li canvio, de fet ara ja començo a donar-li solid, demà macarrons. Així va tatant menjas nous, que la verdura ja li deu cansar, je je.
Em podeu ajudar?
la meva peque porta uns dies de molt de restrenyiment, fem tot el possible per evitar-ho però ella té tendencia, em podeu dir quina combinacio de verdures puc fer per evitar que li empitjori encara més el restrenyiment? m'han dit que la pastanaga la eviti en quantitats perquè és estringent, però no sé gaire de les altres verdures. Pollastre li afegeixo igual?
la meva peque porta uns dies de molt de restrenyiment, fem tot el possible per evitar-ho però ella té tendencia, em podeu dir quina combinacio de verdures puc fer per evitar que li empitjori encara més el restrenyiment? m'han dit que la pastanaga la eviti en quantitats perquè és estringent, però no sé gaire de les altres verdures. Pollastre li afegeixo igual?
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h
MERCADILLO: https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
Emanems, pots substituir la pastanaga per carbassa, possar-hi espinacs (hi ha pediatres q no ho recomanen abans dels 12 mesos) i reduir la patata q també restreny.
Molt bé noies,doncs ho tindré en compte, ja provaré de variar pq no sigui tan rutinari!
Gracies Neea pels conells, avui he tirat pel dret i hi he posat un parell de fulles de bledes, no sé si en pot prendre o no encara, pèro almenys hi he posat alguan cosa verda i he pensat que potser li aniria bé per evitar tant restrenyiment.
He posat:
mig carbasso, 1 tallet de carbassa, 3 mongetes tendres, dues fulles bledes, patata molt petita, trosset api, pavo, mitja ceba
Avui ha quedat de color verd en comptes de taronja (no hi he posat pastanaga), i ho he tastat i estava molt bo!!
A veure si li fa efecte perque pobreta, porta tot el dia cagant boles cada dos per tres i ja li comença a fer mal..tot el dia apreta, ha fet en total uens 5 o 6 boles (1 bola cada vegada). Tbe li donem llet AE i eupeptina que ens ho han recomanat a la faramcia perque va molt restreta, i si no millora ja no sabrem què mes fer-hi!
He posat:
mig carbasso, 1 tallet de carbassa, 3 mongetes tendres, dues fulles bledes, patata molt petita, trosset api, pavo, mitja ceba
Avui ha quedat de color verd en comptes de taronja (no hi he posat pastanaga), i ho he tastat i estava molt bo!!
A veure si li fa efecte perque pobreta, porta tot el dia cagant boles cada dos per tres i ja li comença a fer mal..tot el dia apreta, ha fet en total uens 5 o 6 boles (1 bola cada vegada). Tbe li donem llet AE i eupeptina que ens ho han recomanat a la faramcia perque va molt restreta, i si no millora ja no sabrem què mes fer-hi!
Emanems, a veure si et funciona!!! No crec q les bledes li fagin cap mal, jo el espincs a l'Ariadna els hi vaig posar ben aviat perquè anava restrenyida i no li van fer cap reacció al.lergica ni res.
Despres de tot el dia apretant (ha fet com 8 o 9 boles en tot el dia, buff quin patir), al final del dia ha fet caca normal! No sé si haura estat la bleda o la eupeptina o el Blevit L o aigua...perquè ho haviem provat tot. A veure si demà torna a fer boles no sé què farem..
Espinacs en volia comprar pero com que no n'havia trobat per aixo he comprat bledes, :ok
Gracies.
Espinacs en volia comprar pero com que no n'havia trobat per aixo he comprat bledes, :ok
Gracies.
Jo feia servir espinacs congelats. A veure si vas veient mica en mica q es el q li funciona millor per no haber de donar-li tantes coses.
Com que veig que ja han obert aquest post de verdures, volia demanar si sabeu de algun enllaç on hi hagi reeceptes per fer les verdures dels peques (proporcions de cada verdura, carn etc, ), he buscat pel SP però hi ha molt poca cosa de receptes per fer els primers mesos del nadó, hi ha un apartat babycook però no hi veig gaire receptes. Si en trobeu per internet penjeu els enllaços aqui, a veure si entre totes en posem. Ja sé que no és gaire dificil, és posar les verdures i pollastre o vedella i triturar, però estaria bé consells sobre quines verdures els agraden més, quantitats de unes i altres etc
Hola! Com t'han dit les altres companyes, jo tb li poso verdures variades! I res de receptes! Pura inventiva i el q hi hagi a la nevera!
De moment te 8 mesos i ha tasta: pastanaga, carassa, carbasso, mongeta, patata, tomaquet, ceba, porro.... Intento posar-ne de tots colors (verd, blanc, taronja i vermell a dies) m'explico? Quasi mai aju to dos verds o dos taronges.....
De moment te 8 mesos i ha tasta: pastanaga, carassa, carbasso, mongeta, patata, tomaquet, ceba, porro.... Intento posar-ne de tots colors (verd, blanc, taronja i vermell a dies) m'explico? Quasi mai aju to dos verds o dos taronges.....
GRacies Neea ara em miro l'enllaç!,
hortencia nosaltres tbe ho fem com has dit, ella ha tastat també tot el que m'has anomenat, però el problema és que molts cops les combino juntes i el meu dubte era si em podieu dir combinacions de per exemple només algunes verdures o combinacions que en general agradin als peques (per exemple em van dir que posar carbassa ho feia més dolcet i agradava més), etc,
hortencia nosaltres tbe ho fem com has dit, ella ha tastat també tot el que m'has anomenat, però el problema és que molts cops les combino juntes i el meu dubte era si em podieu dir combinacions de per exemple només algunes verdures o combinacions que en general agradin als peques (per exemple em van dir que posar carbassa ho feia més dolcet i agradava més), etc,
Una pregunta, com feu la carbassa amb la babycook? esque ahir varem anar a la pediatra pq en marc està últimament no vol menjar ni la fruita ni la verdura, té 11 mesos i no sé si ja està aburrit o què, la pediatra em va dir que li variés el color i el sabor més dolç amb carbassa, pastanaga i patata, però jo no n'he comprat mai i no se si s'ha de pelar i si tarda gaire a fer-se i com la talleu per la babycook, expliqueu-m'ho plis.
anna jo la carbassa la poso normal a la babycook, tallada i pelada com faries amb una patata, una pastanaga o un carbassó etc o sigui normal com si fós una altra verdura, i es cou com totes les altres. I de quantitats ho faig també tot a ull, o sigui que hauràs de anar provant i variant de quantitats, verdures etc
jo li vaig variant també les verdures i així vagi provant sabors..mongeta, patata, porro, ceba, carabassó, bledes, pèsols, carabassa...i ho menja molt bé 
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |