DESESPERADA AMB LA FRUITA
DESESPERADA AMB LA FRUITA
Hola a tothom!
A veure si em podeu ajudar perque estem desesperats amb el tema de la fruita....
El meu nen té 5 mesos i 20 dies i fa unes 3 setmanes que vam iniciar les papilles de fruita.
Els primers 4-5 dies se la menjava prou bé (al principi només la meitat i finalment quasi tota....li preparava amb poma+pera+plàtan+suc de taronja).
Però ara des de fa uns 10 dies no la vol ni veure....he provat fent diferents combinacions de fruites, he provat de posar-li cereals, he provat de fer-li en compota a la babycook....i res de res!Menja 3-4 cullerades i tanca la boca i no hi ha manera!
Em recomaneu alguna altra cosa?
A veure si em podeu ajudar perque estem desesperats amb el tema de la fruita....
El meu nen té 5 mesos i 20 dies i fa unes 3 setmanes que vam iniciar les papilles de fruita.
Els primers 4-5 dies se la menjava prou bé (al principi només la meitat i finalment quasi tota....li preparava amb poma+pera+plàtan+suc de taronja).
Però ara des de fa uns 10 dies no la vol ni veure....he provat fent diferents combinacions de fruites, he provat de posar-li cereals, he provat de fer-li en compota a la babycook....i res de res!Menja 3-4 cullerades i tanca la boca i no hi ha manera!
Em recomaneu alguna altra cosa?
- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Re: DESESPERADA AMB LA FRUITA
I si proves de donar-li a trossets per a que pugui llepar? El plàtan, sobretot si està ben madur, per començar és ideal, ja que se'ls desfà a la boca. A la meva li encantava. També sol funcionar que xarrupin grills de mandarina, o juguin amb trossets petits de pera ben madura i dolceta. Naltres no vam fer gairebé mai papilles. Però si en voleu fer, és recomanable fer-ho triturant un sol tipus de fruita. Així, tens dos avantatges:
- Saps quines fruites li agraden i quines no.
- Saps si hi ha alguna fruita que li fa al·lèrgia.
En cas de papilles amb fruites barrejades no sabràs mai quina és la "culpable" d'una cosa o l'altra.
I recorda que fins a l'any la llet és l'aliment principal, de manera que tot altre aliment és per anar provant i experimentant. No ens hem d'obsessionar en què s'acabin o no una papilla o un plat sencer.
- Saps quines fruites li agraden i quines no.
- Saps si hi ha alguna fruita que li fa al·lèrgia.
En cas de papilles amb fruites barrejades no sabràs mai quina és la "culpable" d'una cosa o l'altra.
I recorda que fins a l'any la llet és l'aliment principal, de manera que tot altre aliment és per anar provant i experimentant. No ens hem d'obsessionar en què s'acabin o no una papilla o un plat sencer.

Jo de moment li treuria la taronja, que fa la papilla àcida. I quan s'acostumi a la resta, li introdueixes poc a poc.
Donem la fruita perquè s'acostumin, no tant per necessitats nutricionals. Si menja 4 ara, poc a poc anirà menjant més quantitat :D
A la meva no li agrada a trossets. Amb la babycook li agradava una mica més, la variant ràpida és ficar-li la fruita uns segons al microones (menys la taronja o fruites amb vit.C, que li afeigeixes després).
De fet, fa molt de temps es va acostumar i li encanta. Encara li donem en papilla (té 3 anys) i li agrada moltíssim. I jo encantada, perquè cada dia menja un plàtan, una poma/pera, trossets d'altres fruites com maduixes, i el suc d'una taronja.
Sort!
Donem la fruita perquè s'acostumin, no tant per necessitats nutricionals. Si menja 4 ara, poc a poc anirà menjant més quantitat :D
A la meva no li agrada a trossets. Amb la babycook li agradava una mica més, la variant ràpida és ficar-li la fruita uns segons al microones (menys la taronja o fruites amb vit.C, que li afeigeixes després).
De fet, fa molt de temps es va acostumar i li encanta. Encara li donem en papilla (té 3 anys) i li agrada moltíssim. I jo encantada, perquè cada dia menja un plàtan, una poma/pera, trossets d'altres fruites com maduixes, i el suc d'una taronja.
Sort!
jo et diria com la tombarella, prova de donar-li trossos. Jo li dono al meu fill un bon tros de síndria sense pepites i se l'agafa amb les mans i el va xarrupant fins qeu gairebé no en queda res!
i si no en menja... tampoc passa res, eh?! Tu li ofereixes fruita (en el format que vulguis: triturat, trossos) i si en vol menjar perfecte i si no no passa res. Però no insisteixis ni et posis nerviosa o "desesperada" perquè ell ho nota. Si no en vol no en vol. Ja en voldrà demà o el mes vinent o d'aquí 4 mesos. La resta pit o bibe!
i si no en menja... tampoc passa res, eh?! Tu li ofereixes fruita (en el format que vulguis: triturat, trossos) i si en vol menjar perfecte i si no no passa res. Però no insisteixis ni et posis nerviosa o "desesperada" perquè ell ho nota. Si no en vol no en vol. Ja en voldrà demà o el mes vinent o d'aquí 4 mesos. La resta pit o bibe!
La meva té 10 mesos i MAI ha volgut menjar res de fruita natural o sigui que et diria que tranquila, no et desesperis, imagino que algun dia canviarà, quan sigui més gran. Fins ara només ha volgut tastar potitos. La fruita natural farta de tirar-la a les deixalles vaig deixar de fer-li. D'aqui un temps ho tornaré a provar..O sigui que tranquila!!!!!!
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h
MERCADILLO: https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
hola Xaan!
jo et diria com les altres, no t'hi encaparris. Com diu la Tombarella, prova trossets i més lliurement, a veure què fa.
La nostra petita que ara farà 20 mesos i li encanta la fruita, la devora, doncs no es va menjar mai un puré. De fet a mi tampoc m'agraden, prefereixo menjar una fruita sola i trobar la seva textura.
jo et diria com les altres, no t'hi encaparris. Com diu la Tombarella, prova trossets i més lliurement, a veure què fa.
La nostra petita que ara farà 20 mesos i li encanta la fruita, la devora, doncs no es va menjar mai un puré. De fet a mi tampoc m'agraden, prefereixo menjar una fruita sola i trobar la seva textura.
El Manu tampoc ha fet una papilla, de fet ha començat a menjar AC als 9 mesos o així, abans com a molt llepava el pa. Ara menja de tot el que li ofereixo, encara que sigui una miqueta.
- Naylacris
- :: dinosaure
- Entrades: 12234
- Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Ayrs estoy contigo, igual que Carla
Moltes gràcies a totes per les respostes!
Intentaré no capficar-me i provaré de donar-li trossos de fruita a veure si li agrada llepar-la. Ja us explicaré com va!
Intentaré no capficar-me i provaré de donar-li trossos de fruita a veure si li agrada llepar-la. Ja us explicaré com va!
Intenta no capficar-te gaire. La Martina al principi es menjava la papilla de fruites però feta a la babycook i amb galetes. De cop un dia va tancar la boca i mai mes l'ha tornat a obrir per menjar papilla de fruites, els potitos ni veure'ls tampoc. Jo li dono trossets després de dinar i per berenar i menja el que li sembla, sindria, raïm, meló, prunes, kiwi, va tastant però evidentment pots comptar que menja poquíssima fruita. Jo vaig deixar d'atabalar-me i de fer papilles per llençar-les, ara li ofereixo així i quan tanca la boca li dono un iogurt, formatge fresc, gall d'indi amb pa, això si, li ofereixo sempre la fruita primer, així m'asseguro que alguna cosa menja.
- Santandria
- :: peixet

- Entrades: 268
- Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm
Com ja t'han dit jo li treuria la taronja. El meu se la menjava molt bé, però a la que li posava ni que fos una mica de taronja... RES! ja no la volia. Paciència i ànims que a nosaltres tampoc ens agrada tot oi? 
- montserratt
- :: granota

- Entrades: 207
- Membre des de: dc. maig 27, 2009 11:03 am
a casa sempre s'han negat totes a menjar papilla aixi que sempre hem anat amb trocets i anar llepant
hola,
a l'Aina li passa absolutament el mateix.....i he descobert que la única manera que en mengi una mica és posar-li una miqueta d'aigua i una mica de llet en pols de la que pren normalment.
Llavors en menja una mica pero vaja tampoc per tirar cohets.
SInó també li agrada una mica la compota de poma i pera de la babycook, la resta fatal.
Jo no mhi capfico, penso que més endavant ja menjarà.
salutacions,
a l'Aina li passa absolutament el mateix.....i he descobert que la única manera que en mengi una mica és posar-li una miqueta d'aigua i una mica de llet en pols de la que pren normalment.
Llavors en menja una mica pero vaja tampoc per tirar cohets.
SInó també li agrada una mica la compota de poma i pera de la babycook, la resta fatal.
Jo no mhi capfico, penso que més endavant ja menjarà.
salutacions,
Jo també et recomano que provis de donar-li trossos que pugui manipular. Ara en aquesta época el meló és fruita de temporada i com a mínim el meu nen s'ho passa pipa xarrupant el tall de meló ( jo el tallo les vores perquè no faci punxa). La taronja també li encanta així a trossos, el tallo 1/4 de taronaja grossa amb pell i tot i juga i llepa la polpa. Es posa perdut això si, però gaudeix molt!. La pera li dono, de moment, a trossos amb la malla antiahogo. Anem convinant papilla i troços de fruita, depén del dia si veig que no ha menjat gaire papilla li ofereixò a talls. També nosaltres hem observat que depén de la poma ( vull dir del tipus) el gust de la papilla canvia bastant.
i sobre tot no capficar-se, jo reconec que també em costa, quan no n'ha menjat gaire em paso una estona ben rallada....
i sobre tot no capficar-se, jo reconec que també em costa, quan no n'ha menjat gaire em paso una estona ben rallada....
Ara que ha sortit el tema, us comento el meu cas, el meu nen ja fa setmanes que res de papilla, es menja més bé la fruita a trossos que amb papilla, l'ho únic que li costa rossegar pq només té dues dentetes, però li donc meló,platan o pera i li voldria variar més, us volia preguntar a partir de quan poden menjar kiwi?? Segons la llista del calendari d'aliments que em vaig imprimir per internet del gencat , posa que eles fruites exotiques a partir dels 18 mesos i el kiwi ho és oi? Alguna de vosaltres li dona?
Em penso que el kiwi si treus els puntets negres es podria donar..pero vaja cada pediatre diu una cosa diferent i al final no hi ha qui s'aclareixi.,.jo avui tambe li he donat una cirera per tastar i una amiga m'ha dit que de cirera res de res ni acostar-s'hi..en fi
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h
MERCADILLO: https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |