formatge
formatge
Hola noies,
La meva filla té 8 mesos i l'altre dia se'm va acudir acostar-li a la boca un troçet de formatge i ufff li encanta, però una cosa eixagerada es torna boja. Ara no em puc menjar un troç de formatge davant d'ella perquè es posa a cridar fins que li dóno.
Total, penso que no n'hi hauria de donar perquè el formatge porta llet de vaca i en teoria encara no en pot pendre però tinc el dilema de que com li agrada tant no se que fer.
Resumint, creieu que es molt perjudicial que mengi formatge? i per altra banda quin tipo de formatge li puc comprar que potser sigui més idoni per la seva edat?
gracies a totes,
La meva filla té 8 mesos i l'altre dia se'm va acudir acostar-li a la boca un troçet de formatge i ufff li encanta, però una cosa eixagerada es torna boja. Ara no em puc menjar un troç de formatge davant d'ella perquè es posa a cridar fins que li dóno.
Total, penso que no n'hi hauria de donar perquè el formatge porta llet de vaca i en teoria encara no en pot pendre però tinc el dilema de que com li agrada tant no se que fer.
Resumint, creieu que es molt perjudicial que mengi formatge? i per altra banda quin tipo de formatge li puc comprar que potser sigui més idoni per la seva edat?
gracies a totes,
Re: formatge
Ara no recordo quan li vaig donar formatge a la nena, em sembla que més o menys era per l'edat que té la teva. Crec que si és per probar puntualment no li farà cap mal i em sembla que a partir dels 10 mesos li pots donar tranquil.lament, com quelcom habitual. Si no recordo malament, en aquesta edat aconsellen formatges tendres, fresc o mató.
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
A la meva nena també li agrada moltíssim el formatge! Nosaltres vem començar a oferir-li cap a l'any i li donàvem del q teníem a casa (normalment semicurat), però potser el més adeqüat seria tipus formatge tendre, q és menys fort (de fet, nosaltres ara li comprem el tendre pq porta menys greixos)
- Lisa_Cat
- :: peixet

- Entrades: 286
- Membre des de: dj. maig 20, 2010 6:04 pm
- Ubicació: Vallès Occidental
ostres, jo al marc li vaig donar força abans, diria... ja no m'en recordo del tot!
el cas és que normalment quan nosaltres mengem el tenim assegut a la trona amb nosaltres, amb una mica de pa o fruita... i sempre s'ha fixat molt en el que mengem així que jo li he anat oferint. de formatges n'ha tastat diferents, des de parma a burgos, i tots li encanten, també el pernil ibèric (
) i altres embotits, sobretot la buti d'ou, moltes fruites, permeses i no pel pediatra (d'això ens en vam assabentar més tard, quan ens va dir que ja li podiem donar més fruites de temporada i jo li vaig dir que li encantaven les cireres, les maduixes i el préssec!!) suposo que hem tingut sort i no ha fet cap alèrgia, i per això continuo donant-li del que menjo... ara estem amb espinacs, bledes i llenties, al final menjarà més bé que jo!!!! 
el cas és que normalment quan nosaltres mengem el tenim assegut a la trona amb nosaltres, amb una mica de pa o fruita... i sempre s'ha fixat molt en el que mengem així que jo li he anat oferint. de formatges n'ha tastat diferents, des de parma a burgos, i tots li encanten, també el pernil ibèric (
) i altres embotits, sobretot la buti d'ou, moltes fruites, permeses i no pel pediatra (d'això ens en vam assabentar més tard, quan ens va dir que ja li podiem donar més fruites de temporada i jo li vaig dir que li encantaven les cireres, les maduixes i el préssec!!) suposo que hem tingut sort i no ha fet cap alèrgia, i per això continuo donant-li del que menjo... ara estem amb espinacs, bledes i llenties, al final menjarà més bé que jo!!!! 
Atreya, justo estaba leyendo la guía de alimentación de la Generalitat para coger ideas de comidas para Alex y acabo de ver esto:
formatge fresc i mató - 9 messos
formatge tendre - 9 messos
formatge semicurat, sec, fos - 12 messos
Al menos estas son las recomendaciones del Departament de Salut que yo creo que están bien (son las que yo sigo, pues yendo a 2 pediatras nunca se ponen de acuerdo).
formatge fresc i mató - 9 messos
formatge tendre - 9 messos
formatge semicurat, sec, fos - 12 messos
Al menos estas son las recomendaciones del Departament de Salut que yo creo que están bien (son las que yo sigo, pues yendo a 2 pediatras nunca se ponen de acuerdo).
Nosaltres vam començar justament als 8 mesos amb els derivats làctics, així que vam començar a oferir-li formatge; al principi, tendre i formatgets i, de mica en mica, vam anar ampliant la varietat.
Takita ha escrit:Nosaltres vam començar justament als 8 mesos amb els derivats làctics, així que vam començar a oferir-li formatge; al principi, tendre i formatgets i, de mica en mica, vam anar ampliant la varietat.
Jo he provat de donar-li tipus caserio i aquests cresmoso li fan arcades, com que se li enganxa a la llengua i queda tant pastós li provoca ascos i vomita, tot i que n'hi ofereixo tan poc que gairebe ni es nota.Us hi heu trobat? La resta de formatge a talls tampoc sembla que li entusiasmi.
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h
MERCADILLO: https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
- silvotana2
- :: granota

- Entrades: 244
- Membre des de: dt. set. 13, 2011 12:20 pm
El meu nen mai ha volgut el formatge fresc li feia com fastic la textura i no me'n recordo desde quin mes però bastant aviat li donaves formatje semicurat o tendre i li encanta.
- silvotana2
- :: granota

- Entrades: 244
- Membre des de: dt. set. 13, 2011 12:20 pm
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |