Introducció paulatina d'àpats al sopar

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Nur79
:: zebra
Entrades: 1170
Membre des de: dl. juny 06, 2011 3:51 pm

Introducció paulatina d'àpats al sopar

EntradaAutor: Nur79 » dc. oct. 17, 2012 8:10 pm

Hola noies

A la revisió del Cap dels 9 mesos, em van dir que anés introduïnt làpat del sopar de tant en tant, un o dos cops per setmjana, peruqè no fos el canvi radical al l'any.
El problema amb que pensava que hem trobaria, i efectivament m'he trobat: L'ONa és una peque molt molt moguda i ben bé des de que té 6 mesos que això de fer-li massatge després de la banyera ja ho vam deixar de fer pq vam veure que no li molava gaire, peró sense fer massatge, es uan nena que després de la dutxa no liagrada que li posin la crema, que li posin el pijama.. en fin.. sempre, sempre, sempre surt plorant del canviador frontant-se els ulls i es tira a muerte quan veu que el bibe ja està preparat. Avui ha sortit plorant del canviador, com sempre, i he intetat donar-li una miqueta de caldo amb sèmola, pero al veure que anava a la trona ha pillat una rabieta que ni caldo, ni res de res. NOmés s'ha calmat amb el biberó.

Així, supermamis, vinc a vosaltres perquè m'orienteu una mica. Que farieu vosaltres? Donar abans de la dutxa el sopar, dutxar i bibe? O que?

I si es aquest l'opció mantindrieu els horaris de la dutxa iguals? Per exemple, ara la dutxem a les 20h, doncs que farieu, aquest mini apat abans, a les 19:45?

Gracies guapes!
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Introducció paulatina d'àpats al sopar

EntradaAutor: neuetes » dc. oct. 17, 2012 8:31 pm

Jo vaig deixar de banyar a la nena abans de sopar pel mateix motiu, la banyava abans de berenar. Així feiam banyera+berenar+migdiada i després del passeig de la tarda, sopar i dormir. Si elimines la banyera al vespre, pots provar de sopar una mica més d'hora i acabar amb un biberó igualment si és el que la relaxa.
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. oct. 17, 2012 8:39 pm

A mi em passava igual, o sigui que li dono el sopar abans del bany, cap problema.

Quan era mes peque era sopar a les 19, bany a les 20 i a les 20.30 a dormir. Ara ho allarguem una mica i li dono el sopar a les 19.30 i el bany a les 20.30, a les 21 normalment esta dormint. Ah, i abans de dormir com que fa estona que ha sopat li dono un bibe nomes de llet que li entra molt be.

Si dinen a la 12.30 i berenen a les 15.30 (mes o menys) trobo que sopar a les 19 esta mes que be, sinó comença a picar i no menja el que toca.

Anims, s'ha de trobar la solucio que mes us convingui a vosaltres, no hi ha res escrit!!!
Tutty29
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dc. oct. 17, 2012 9:57 pm

Jo tinc revisio dels 9 mesos a principis del mes de novembre i a veure que em diu el pediatra. Les que doneu sopa per sopar, no es queden amb gana nkmes amb un plat?
angelina
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dc. oct. 17, 2012 10:57 pm

Nosaltres feiem berenar sortida dutxa/bany i sopar. Ara q son més grans adaptem una mica segons el dia, el sopar pero sempre a la mtxa hora <:-)
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
montpra
Entrades: 2118
Membre des de: dc. març 07, 2007 7:35 pm
Ubicació: Figueres
Contacta:

EntradaAutor: montpra » dj. oct. 18, 2012 6:57 am

La meva filla no va acceptar menjar res per sopar fins els 2 anys ben bé ...
Només volia bibi i és de menjar super poc ....
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
cross_13
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

EntradaAutor: cross_13 » dj. oct. 18, 2012 7:36 am

roser a. ha escrit:A mi em passava igual, o sigui que li dono el sopar abans del bany, cap problema.

Quan era mes peque era sopar a les 19, bany a les 20 i a les 20.30 a dormir. Ara ho allarguem una mica i li dono el sopar a les 19.30 i el bany a les 20.30, a les 21 normalment esta dormint. Ah, i abans de dormir com que fa estona que ha sopat li dono un bibe nomes de llet que li entra molt be.

Si dinen a la 12.30 i berenen a les 15.30 (mes o menys) trobo que sopar a les 19 esta mes que be, sinó comença a picar i no menja el que toca.

Anims, s'ha de trobar la solucio que mes us convingui a vosaltres, no hi ha res escrit!!!

Jo és que faig exactament el mateix que la Roser... és que tenia tanta gana que acabavem el bany plorant... a més així el meu marit que arriba una mica més tard em pot donar un cop de mà amb el bany! i estem molt més tranquils!
Imatge
Imatge
Nur79

EntradaAutor: Nur79 » dj. oct. 18, 2012 8:46 am

Moltes gràcies guapes.

Doncs crec que avui provare de donar-li algo de sopar abans. Total, no crec que mengi gaire, perquè es una mica de caldo i es per anar introduïnt.

Lo de banyar-la abans a l'hora de berenar, per exemple, es totalment impossible. L'Ona gateja molt i en el parc, es posa feta una porqueta i només per com porta mans i cames, ha d'anar a la banyera.

La següent pregunta és, diuen que els nens han de acabar sopant amb els papis. Com ho haure de fer si l'acostumo a sopar abans de la banyera? Com es fa aquesta adaptació?
Imatge
Nenufar
:: granota
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 8:46 am

EntradaAutor: Nenufar » dj. oct. 18, 2012 9:12 am

Nosaltres hem avançat l'hora del bany i ens ha anat de meravella.
I així a les 19h se'n van a la banyera, i la nena surt desperta per menjar-se la crema de verdures i el bibi i el nen mentrestant amb el papa o la mama (anem canviant) fa un puzle, o juga a quelcom fins la seva hora de sopar a les 20h.
Si algun dia arribem més tard (sobretot els caps de setmana) doncs passem de banyera directa al bibi i ens saltem la sopeta. Fem un bibi més complet i llestos.
Imatge
Imatge
Leonera
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 62
Membre des de: dj. maig 26, 2011 4:45 pm

EntradaAutor: Leonera » dj. oct. 18, 2012 10:06 am

eii Nur.. em passa exactament el mateix, esta apunt de fer els 10 mesos i es complicat el tema sopar. tb farem abans de banyar-la a veure que tal.. nomes que arribem a casa quasi a les 8! mala conciliacio de la vida labora-familiar. una merda.
sobre que acabi menjant amb nosaltres... suposo que anira sortint sol a mida que es faci mes grandeta..
Imatge
Nur79

EntradaAutor: Nur79 » dj. oct. 18, 2012 10:15 am

M'alegra de veure que no es la meva filla la unica hooligan x sortir de la banyera! :)
Imatge
glorieta
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

EntradaAutor: glorieta » dj. oct. 18, 2012 10:47 am

Jo com la cross_13. El nostre horari es: 19:30 sopar; 20:00 bany i cap a les 20:45 al llit. Quan ho feiem al revés (de més petit) la dutxa era un trauma per que tenia gana i el sopar també per que tenia son, així que vam abançar el sopar i llestos. A més el seu pare arriba cap a les 20:00-20:15 i així el banya ell i pot jugar una estona amb el petit.
El tema de sopar junts, en Pol encara sopa sol o a vegades (sobretot ara amb l'embaraç) jo sopo amb ell, però entre setmana els tres junts no sopem mai. Si que fem cuasi tots els àpats junts el cap de setmana, però des d'aquest estiu.
Suposo que depen del nen i de l'adaptació que puguis fer amb els horaris, però en Pol es força de rutines i canviar la del cole al cap de setmana ens ha costat força. A l'escola bressol dinaven a les 12:30 i el cap de setmana aconseguiem allargar fins a les 13:00 però no més. Ara ja dinem tots a les 14:00 el cap de setmana, però ara ja te prop de 3 anys...

Ves probant per que cada nen és un món i el que li va bé a un no li va bé a l'altre, però sembla que la manera bona que et diuen es la de bany-sopar-dormi i no té per que ser així.
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
tacai
:: tigre
:: tigre
Entrades: 744
Membre des de: dg. jul. 31, 2011 11:50 pm

EntradaAutor: tacai » dj. oct. 18, 2012 7:11 pm

Nur, jo la meva que ja té 9 mesos, veig que cada cop adelanta més els horaris. Ara la banyo a les 19h, més o menys, i de seguida el sopar, i cap a les 20-20-30 a dormir.

Potser pots provar d'adelantar l'horari
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dj. oct. 18, 2012 8:03 pm

Nur79 ha escrit:La següent pregunta és, diuen que els nens han de acabar sopant amb els papis. Com ho haure de fer si l'acostumo a sopar abans de la banyera? Com es fa aquesta adaptació?

Doncs es que ho veig força llunyà encara, a mes el seu pare no arriba fins les 22 i a mi m'agrada sopar amb ell, poc que ens veiem almenys sopar junts. Quan arribi el dia ja pensarem que fem, pero aleshores segur que sera prou gran perque ho entengui i no monti el drama.

El cap de setmana si que adaptem horaris tots, ell dina una mica mes tard i nosaltres mes d'horeta, a la 1.30 i dissabte a la nit a vegades es dutxa amb el seu pare que li fa molta ilusió i despres sopem.
Nur79

EntradaAutor: Nur79 » dv. oct. 19, 2012 2:28 pm

Hola mamis

després del fracas de l'àpat després de la banyera, he provat de donar-li el sopar abans. I tot i que només van ser 5 cullarades, fins que va començar a apartar el cap amb la boca tencada, no va haver-hi drama! Al Parc em van dir que tot i encara que sortis enrabietada, insistis cada nit find que associés que toca sopar. Pero es que hem sap tan greu que s'emporti males estones gratuïtament....
Imatge
Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. oct. 22, 2012 11:11 am

L'Arnau es posava molt ansiós quan tenia gana i ja no tenia paciència per a la cullera, el que fèiem era avançar una mica l'hora del bany i després donar-li el sopar; per llavors, ja tenia gana, però estava tranquil i sopava bé. Avançar encara més l'hora del bany no m'agradava, perquè sinó no podíem ni sortir. El banyet el fèiem a les 20h, el sopar a les 20:30h i a dormir :ok: .
Gimmy&Anna
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: dg. oct. 23, 2011 11:59 am

EntradaAutor: Gimmy&Anna » dc. gen. 16, 2013 11:46 am

Remprenc el teu post Nur que vas escriure fa uns mesos. Com us està anant el tema dels sopar? Es que jo encara no he introduït el sopar perquè veig que a la nit està molt cansada i només vol el pit. Però últimament les nits van fatal i cada 3 hores es desperta per tornar a mamar perquè no es queda prou tipa... Després del sopar també li doneu el biberó? Us aguanten tota la nit?? Gràcies.
Nur79

EntradaAutor: Nur79 » dc. gen. 16, 2013 12:49 pm

Hola Gimmy

Doncs mira, potser hauras de fer el que vaig fer jo. A l'Ona al que li funciona es sopar, banyera, bibero i a dormir. Aixi, no esta prou cansada com per no menjar, i al cap d'una horeta me so menys li dono el bibe, i també s'ho pren.

Respecte a la demanda, jo recordo que quan donava el pit, l'Ona tb va tenir epoques de desperytar-se molt. No tinc molt clar que sigui tant per gana, com per despertar-se per la nit i no saber tornar-se a dormir, reclamar contacte matern, les dents..... L'Ona va a dormir super tipa i quan hi han les dents pel mig es desperta mil i una...
Imatge
Tutty29
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dc. gen. 16, 2013 10:13 pm

El meu fara un any i la pediatre tambe em va dir que un o dos cops a la setmana li dones pa amb tomaquet i embotit, la veritat que no ho he fet gaire perque tinc por que es quedi amb gana. Llegint aquest post he vist que abans d'anar a dormir li doneu un bibi. Jo el que faig es banyat-lo a les 19:00, sopar a les 20:00 i mentres sopem nosaltres li dono alguna coseta( pa, embotit).
Per sopar que els hi doneu verdureta o sopa?
Nur79

EntradaAutor: Nur79 » dj. gen. 17, 2013 8:29 am

Tutty, quan dius embotit, que vols dir?

A mi en la revisio de l'any que m'han dit que ja pot menjar de tot, m'han dic que encara l'embotit no es aconsellable ( fora del peril dolç i el gall d'indi)....

Jo li dono de tot...incialment vaig començar fent-ho dos dies, pero rapid la nena es va acostumar, i als 10 mesos ja sopava cada dia algo solid. Li he donat de tot el que li era permes menjar peix, pure, pa amb burguitos, pesols, verdura, pasta, sopa ...... i despres el bibe, el que ella volgues pendre.
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::