Baix pes i introducció dels cereals

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
novella
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

Baix pes i introducció dels cereals

EntradaAutor: novella » dt. feb. 19, 2013 10:04 am

NO SÉ QUE FER! El nostre xic té 4 mesos i mig. Avui hem anat a revisió amb pediatra (aq mes li han fet tard) i només ha guanyat uns 400 gr. Igual q el mes passat, i tot just pesa 5, 890 kg. La infermera pediàtrica m'ha recomenat q li doni un bibi amb cereals sense gluten a la nit, com a suplement (li he dit q el nen es desperta cada 2 hores i diu q ja hauria d'allargar més, tot i q li he dit q no em sembla q es desperti de gana ja q a vegades mama una mica de res i es torna a adormir). No em fa gràcia introduir ja cereals, jo volia fer LME fins als 6 mesos. De totes maneres, tb em preocupa q no guanyi prou pes...em pregunto: no seria millor donar suplements només de llet abans q introduir cereals? Vosaltres q faríeu?
Imatge
Imatge
jpc
:: granota
:: granota
Entrades: 244
Membre des de: ds. gen. 12, 2013 11:08 am

Re: Baix pes i introducció dels cereals

EntradaAutor: jpc » dt. feb. 19, 2013 10:36 am

Bon dia,
és trist però jo desconfio gairebé de tot el que em diguin a l'ambulatori. N'he sentit de tot i prefereixo guiar-me per llibres o publicacions que m'han aportat opinions més "normals" que no pas els professionals de l'ambulatori que no sé on has estudiat la carrera. Bé, amb aixó el que vull dir és que com bé sabràs la lactància materna és el millor aliment que li pots donar al teu fill i que no necessita res més fins als 6 mesos aprox. Per tant, això dels suplements em sona una mica a rotllo de qui no sap ben bé de que parla i et diu que li donis un suplement per qué si.
Tot i així, como que no sóc pediatre i a més a més el tema del baix pes no és cap broma, t'aconsellaria que demanessis una segona opinió a veure que et diuen i mentrestant guiat pel teu instint. A més, això de ficar cereals al bibi tampoc es gaire recomanable.
I això de que ja hauria d'aguantar més de dues hores, no crec que hi hagi cap manual que digui quan aguanta dormint un nen segons l'edat. Penso que cada nen segueix el seu ritme.
El meu fill de 16 mesos (criat amb biberó) sempre ha estat a un percentil 90 i més d'un cop m'han dit de donar-li suplements. Amb un percentil 90!!!! Em sembla que hi ha molta moda ara de donar suplements per tot.

Petons
Imatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. feb. 19, 2013 10:43 am

La OMS recomana llet materna o si no pot ser llet artificial fins als sis mesos de manera exclusiva.

Segur que és molt més completa a nivell nutricional la LA que els cereals.

Si el teu fill no s'engreixés gens potser em preocuparia però si va agafant pes... Potser és que és prim, no?

No sé, és el teu fill i el vostre pediatra. Tu ho has de decidir però jo crec que no li donaria.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dt. feb. 19, 2013 10:50 am

Jo seguiria amb LME. El meu fill també estava sempre baix de pes, però és que és primet. Com ja t'han dit, mentre vagi guanyant pes, no t'amoïnis.
laurajuga
:: rateta
Entrades: 162
Membre des de: dj. abr. 12, 2012 3:33 pm

EntradaAutor: laurajuga » dt. feb. 19, 2013 10:51 am

Hola,

La meva filla té 6 mesos, pesa 5.660 g i medeix 62 cm. Pren només LM, i tot i el seu baix pes (això només ho diuen les gràfiques... que no s'han de mirar gaire) penso fer LM exclusiva fins als 6 mesos aproximadament perque també és quan em reincorporo a la feina. Jo sóc del parer que la LM és el millor aliment que li pots donar al teu fill durant els primers mesos de vida, i per tant, si tot va bé (no hi ha malalties ni res fora del que és normal) i durant els primers mesos, repeteixo, qualsevol toma que subtitueixes de la LM estaràs empitjorant (o ja no serà tant bona) la seva alimentació. La meva també demana sovint i últimament estic passant unes nits dures, però sé que això és temporal i mentre no treballo "oficialment" aquesta és la meva feina a "casa".

Haig de dir que al CAP em recolzen amb aquesta decisió i m'han ajudat a assimilar que la corva del seu pes és la del percentil 3, i no passa res... de moment, la nena és prima, de mateixa forma que hi ha nenes més grossetes. No passa res, tots som diferents!

Ànims! Pensa que qualsevol decisió cal pendre-la amb coherència!
ImatgeImatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. feb. 19, 2013 11:28 am

Nesbb no sé perquè he entès que feieu LA!!" Deus haver flipat amb la meva resposta... Perdona. Si fei LME seguiria amb el pit fins als sis mesos segur.
Primer perquè és el que es recomana i segon perquè no s'engreixerà pas més si li dones cereals que si li dones pit.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Aellitta
Entrades: 541
Membre des de: dj. juny 09, 2011 10:02 pm
Ubicació: Alemanya

EntradaAutor: Aellitta » dt. feb. 19, 2013 1:32 pm

Hola Nesbb,

la meva peque amb 4 mesos pesava 5,400 i MAI el pediatra o l´hebamme van recomanar-me LA o cereals o el que fos. Vam seguir fent LM exclusiva fins al final del sisè mes i llavors poc a poc vam anar fent amb l´AC i així estem, compaginant trossets i teti. La meva filla es una mica "peso pluma" però es una nena activa, sana i riallera. Jo et recomanaria com ja t´han dit les altres companyes continuar amb la LME.
Espero que la meva experiència et sigui d´ajuda. Un petó i disfruta molt dels moments meravellosos que et dona la lactància! :love:
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatge
El post de l'Ona: viewtopic.php?f=91&t=25854
Imatge
EMAMI
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

EntradaAutor: EMAMI » dt. feb. 19, 2013 8:00 pm

Nesbb et llegeixp i em vec a mi fa dos mesos.
La meva filla ha estat vora dos mesos sense guanyar.
Em van fer donarli bibi pero no el va voler mai i li feia papilla de cereals a la nit pero li agafava moltissima sed i mamava molt mes!!!
Vaig passar a donarli pervesmorzar i la resta del dia pit i com que no perdia pes em deien que no em preocupes....a mes al principi era mala menjadora...
Jo lunic que et puc dir es que amb cereals a la nit dormia menys pq tenia sed....
Escric des del mobil...ho sento per les faltes
Elma
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

EntradaAutor: Elma » dc. feb. 20, 2013 2:44 pm

I si passes per un grup de lactancia?? Igual et donen una altra alternariva o t'ajuda a estar mes tranqui amb la decisio que prenguis.
ImatgeImatge

Imatge
nutella
Entrades: 174
Membre des de: dv. març 01, 2013 11:27 am

EntradaAutor: nutella » dl. març 04, 2013 12:38 pm

Hola nessbb, al meu petit li passava exactament el mateix, 4 mesos i justet (6,130kg) jo feia LME, però ara li dono un bibi de cereals al mati tal i com em van recomanar, però continuem amb moooolta teta...ara ja s'ha recuperat i també ens ho van dir a l'ambulatori...jo volia ccontinuar ja que sè el qué passa amb aquesta gent, però em va agafar por i vaig sucumbir als cereals.
Petons!
novella
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dc. març 06, 2013 6:22 pm

Noies, al final vem decidir no donar els cereals, el q vaig fer va ser consultar una altra pediatra, q em va dir q si q anava una mica just de pes, però res alarmant. Em va dir q provés de donar-li suplement de LA dps dl pit, dos cops al dia. El xic els ha acceptat be i continua fent pit sense cap problema, i s'ha engreixat 340 gr en 15 dies!! Els cereals els deixarem per quan faci els 6 mesos...
Imatge
Imatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. març 06, 2013 6:36 pm

Nesbb me n'alegro!

Imatge

Imatge
nutella
Entrades: 174
Membre des de: dv. març 01, 2013 11:27 am

EntradaAutor: nutella » dc. març 13, 2013 3:38 pm

Que bée nessbb!!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat