bebe de quasi 5 mesos no vol fruita
bebe de quasi 5 mesos no vol fruita
Bon dia marones y papons!!
Us vinc a explicar una coseta que no se si nomes em passa a mi.
La meva princesa ja ha començat la fruita. Com ens va dir la pediatra fem barreja de pera, poma, plàtan i taronja. Al principi no li agradava massa encara que ara se la cruspeix sencera pero nomes amb mi.
Es queda amb la meva mera o amb la sogra i els bibis si els pren pero la papilla diu que per a tu
. Ni amb el pare la vol. No crec que sigui perque no està familiaritzada amb elles perque es quedava des de ben petita a dormir a casa de les iaies.
Us passa?
Us vinc a explicar una coseta que no se si nomes em passa a mi.
La meva princesa ja ha començat la fruita. Com ens va dir la pediatra fem barreja de pera, poma, plàtan i taronja. Al principi no li agradava massa encara que ara se la cruspeix sencera pero nomes amb mi.
Es queda amb la meva mera o amb la sogra i els bibis si els pren pero la papilla diu que per a tu
. Ni amb el pare la vol. No crec que sigui perque no està familiaritzada amb elles perque es quedava des de ben petita a dormir a casa de les iaies.Us passa?
Cristine Marie
La nostra princeseta va neixer el 08/10/2012
Re: bebe de quasi 5 mesos no vol fruita
Hola micrene,
Crec que li has de donar temps. Dius que encara no té cinc mesos i que tot just ara heu començat amb la fruita. De totes aquestes fruites que anomenes, pots fer barreges diferents, no tens per què donar-li sempre la mateixa barreja. O fer plàtan trinxadet, poma ratllada ben fina... Cal buscar trucs i truquets perquè és molt habitual que hi hagi criatures a qui els costi començar a menjar sòlid. Mira, la meva nena va començar a menjar fruita als sis mesos i li va costar molt trobar-li cap gust, de fet ara té dos anys i mig i no puc dir precisament que li encanti, la fruita. Però es tracta d'anar-ho trampejant i, sobretot, donar-li temps, perquè és la teva encara mooooolt petita. Que als cinc o sis mesos puguin començar a menjar fruita no implica necessàriament que tots els bebès de sis mesos vulguin menjar-se un bol de fruita cada dia. Temps al temps.
Crec que li has de donar temps. Dius que encara no té cinc mesos i que tot just ara heu començat amb la fruita. De totes aquestes fruites que anomenes, pots fer barreges diferents, no tens per què donar-li sempre la mateixa barreja. O fer plàtan trinxadet, poma ratllada ben fina... Cal buscar trucs i truquets perquè és molt habitual que hi hagi criatures a qui els costi començar a menjar sòlid. Mira, la meva nena va començar a menjar fruita als sis mesos i li va costar molt trobar-li cap gust, de fet ara té dos anys i mig i no puc dir precisament que li encanti, la fruita. Però es tracta d'anar-ho trampejant i, sobretot, donar-li temps, perquè és la teva encara mooooolt petita. Que als cinc o sis mesos puguin començar a menjar fruita no implica necessàriament que tots els bebès de sis mesos vulguin menjar-se un bol de fruita cada dia. Temps al temps.
Hola.
Encara que el pediatre t'hagui dit de donar fruita i cereals saps que la OMS recomana llet materna o artificial esclusiu fins als 6 mesos. a partir d'aqui i si el bebe esta preparat per menjar que ho sabres si s'aguanta sol assegut, s'interessa pel menja, s'el possa tot sol a la boca i deixa la cullera tota neta, dons provaria de donar-li la fruita d'una en una perque ell ddiferencii els gustos i a amb la malla que venen antiahogo va molt be perque ells s'ho passen pipa!!!
Jo ho vaig fer aixi i ara me.filla menja moltissina fruita i menja de tot. sempre he estat atenta a lo que ella em demanava i si podia donar-li li donava.
Espero que t'hagui servit laeva experiencia.
Petonets
Encara que el pediatre t'hagui dit de donar fruita i cereals saps que la OMS recomana llet materna o artificial esclusiu fins als 6 mesos. a partir d'aqui i si el bebe esta preparat per menjar que ho sabres si s'aguanta sol assegut, s'interessa pel menja, s'el possa tot sol a la boca i deixa la cullera tota neta, dons provaria de donar-li la fruita d'una en una perque ell ddiferencii els gustos i a amb la malla que venen antiahogo va molt be perque ells s'ho passen pipa!!!
Jo ho vaig fer aixi i ara me.filla menja moltissina fruita i menja de tot. sempre he estat atenta a lo que ella em demanava i si podia donar-li li donava.
Espero que t'hagui servit laeva experiencia.
Petonets
Jo vaig començar a donar-li papilla de fruites passats els 4 mesos i no hi habia manera fins que un dia li vaig plantar un plàtan sencer a la boca i hauries de veure com se'l menjava!! De vegades amb els nens ens oblidem del sentit comú: oi que a nosaltres ens agrada més una bona fruita que no pas aquestes barreges tant extranyes? Doncs als petits també. El meu menja fruita a totes hores i des de ben petit, va aprendre el sabor de les diferents fruites per separat i les seves textures i ara li encanta. Lo important no és "menjar" fruita sino aprendre i experimentar amb els aliments per disfrutar-los com els adults.
Aquest mes la meva filla ha fet els 6 mesos i he començat amb la fruita. El q jo he fet els primers dies es fer fruita per fruita. La poma li vaig donar amb compota, el plàtan ben aixafat i la mandarina en suc.Fins q no he vist q ho acceptava be tot no he començat a barrejar.els primers dies feia cares rares pero ara ja s'ho menja tot.jo crec q has d'anar poc a poc i amb paciència.
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
No entenc gaire la necessitat de barrejar. Quan vosaltres mwngeu fruita sempre feu macedonia? No cal barrejar... Doneu-los la fruita tal com us agradaria a vosaltres. I la malla antiahogo, jo la trobo força fastigosa... No?
El meu petit tambe va començar amb la fruita als 6 mesos i no li agradava gaire, posava una cara. Actualment te 13 mesos i se la menja sense cap problema, quan acabo de donar-li el dinar el deixo a terra perque jugui i li ensenyo la forquilla amb un tros de fruita i ell mateix s'acosta, aixi que no cal que et preocupis, que tots son etapes.
Moltes gracies.
La veritat es que anirè cambiant la fruita perque aquesta barreja no em convenç. Ahir li vaig donar nomes platan amb mandarina i s'ho va cruspir d'un cop.
I un altre cosa ben extranya es que nomes ho vol si es ben calent, igual que els bibis. Desde petita els volia ben calentons, i aixó que diuen que donen colics...a ella cap ni un.
La veritat es que anirè cambiant la fruita perque aquesta barreja no em convenç. Ahir li vaig donar nomes platan amb mandarina i s'ho va cruspir d'un cop.
I un altre cosa ben extranya es que nomes ho vol si es ben calent, igual que els bibis. Desde petita els volia ben calentons, i aixó que diuen que donen colics...a ella cap ni un.
Cristine Marie
Hola!
A mi el que em va passar es que tota la barreja no li agradava, i per tant vam començar amb el suc de taronja per que anava restret.. al principi super raro... li vam intentar donar amb biberó pero no el sabia agafar, despres amb xeringa i finalment amb cullereta.
La meva solució va ser donar la fruita per separat, per que la barreja tipica de poma pera i platan i la taronja deia que ell no s'ho menjava, així que ratllava una mica de poma un dia, i així amb totes les fruites,
ara amb 7 mesos i pico, s'ho menja la mar de bé!
Anims, hi ha dies que costa mes o menys... i tots els pediatres diuen que la fruita costa!
A mi el que em va passar es que tota la barreja no li agradava, i per tant vam començar amb el suc de taronja per que anava restret.. al principi super raro... li vam intentar donar amb biberó pero no el sabia agafar, despres amb xeringa i finalment amb cullereta.
La meva solució va ser donar la fruita per separat, per que la barreja tipica de poma pera i platan i la taronja deia que ell no s'ho menjava, així que ratllava una mica de poma un dia, i així amb totes les fruites,
ara amb 7 mesos i pico, s'ho menja la mar de bé!
Anims, hi ha dies que costa mes o menys... i tots els pediatres diuen que la fruita costa!
Jo al principi lu donava sucs naturals. El de poma li encantava
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |