La verdura: Ni parlar-ne!!!

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

La verdura: Ni parlar-ne!!!

EntradaAutor: novella » dl. abr. 08, 2013 12:26 pm

Noies, ja sé q és un tema recurrent...però el meu xic no vol saber res de la verdura! Els cereals li encanten, i la fruita força bé, però la verdura...a la q sap q és ja tanca la boca!! He provat a fer-li amb menys mongeta, més pastanaga, rajolinet d'oli...i res!! No el vull obligar ni fer-li passar una mala estona! Quan li poso la cullera a la boca fa una cara de fàstig!!! Com ho puc fer pq li agradi més? Algun truquillo?
Imatge
Imatge
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: La verdura: Ni parlar-ne!!!

EntradaAutor: carbasseta » dl. abr. 08, 2013 12:51 pm

Ostres! jo no sé què dir-te perquè no hem tingut problemes, però se m'acut que podries provar que ell ho marranegés a veure si així s'ho acaba portant a la boca. Per exemple li pots deixar al plat uns trossets de bròquil, que és fàcil d'agafar i potser li fa gràcia... per mi, la mongeta és la més dolenta sense sal, potser si proves alguna altra verdura li agrada més. Per altra banda, si us va veient a vosaltres potser és més fàcil...
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dl. abr. 08, 2013 12:56 pm

Jo li faria per començar una barreja de patata, carabassa i ceba o patata, carabassó i ceba. Pots canviar el porro per la ceba si vols.
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dl. abr. 08, 2013 2:30 pm

A casa nostra alternem etapes que la verdura no la poden ni veure, amb altres etapes, com l'actual, en què tornen a gaudir al màxim amb la verdura (feta sempre estil puré, això sí). Per això, quan tots dos han tingut setmanes i mesos en què no hi havia manera de fer-los menjar verdura, en cap de les mil varietats que la podia arribar a preparar, vaig decidir desistir i pensar que amb el temps s'hi tornarien a enganxar, i així ha estat. Ara ja he arribat a un punt, després d'haver patit molt per si no menjaven peix, o verdura, o fruita, que penso que tampoc passa gran cosa si passen una temporada sense voler ni tastar algun aliment en concret. Veig que mengen bé la resta de coses que els donem i que creixen bé, i vaig decidir fa cosa d'uns mesos que no pensava martiritzar-me més amb el tema menjar.
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. abr. 08, 2013 3:47 pm

Al meu fill la verdura és el que li va costar més. Jo no li donava triturat, i la fruita (plàtan, pera, maduixes...) s'ho menjava genial, el pa, les galetes, macarrons etc també, però en canvi amb la fruita va trigar més.

Crec recordar que el teu peque té uns sis mesos, així que tampoc m'estressaria. Ves-ho intentant, però pensa que ara mateix l'aliment principal (i fins l'any) ha de ser la llet, i que l'objectiu és que vagi incorporant l'alimentació "sòlida", que per això es diu Alimentació Complementària.

Si li encanten els cereals i la fruita la menja força bé, ja és molt!

Com a coses que pots provar:
-no forçar-lo
-donar-li per separat (potser una verdura no li agrada i si li barreges amb altres fa que no es vulgui menjar tota la papilla)
-donar-li amb trossets
-deixar que ell marranegi, com t'han dit, que suqui les mans, se les posi a la boca etc, així va provant sabors.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Hadda
:: granota
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 30, 2012 10:23 am

EntradaAutor: Hadda » dl. abr. 08, 2013 4:08 pm

Sembla que descriguis a la meva filla! No hi havia manera amb la verdura fesim la convinació que fesim. Al final vam aconseguir (ja se que sembla una marranada, però era la unica manera) agafan una mica de puré i a sobre li posavem iogurt!!! Ni trossets, ni fent que sho hagafes ella, res, solament amb igurt, i per art de màgia i sense fer res especial al cap de 5 llargs mesos li va començar a agradar i ara li encanta!!!! Aixó si, sempre començavem amb una cullaradeta de sols verdura, perque lha proves, prrò enseguida ja afegiem la capeta de iogurt! A cap i a la fi les vitamines i nutriens se'ls enduia!!!
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

EntradaAutor: Aly84 » dl. abr. 08, 2013 5:05 pm

Amb la meva filla també va costar la introducció de la verdura. També li vaig fer totes les combinacións de verdures possibles I el resultat sempre igual cara de fàstics I boca tancada... Fins que un dia vaig trobar la fòrmula "màgica" I des de llavors S'ho menja força b.

Cuino al vapor les següents verduras: patata, pastanaga, mongeta tendra, carbassa I carbassó (aquesta última li agrada molt) escorro l'aigua I ho trituro tot amb llet d'arrós. Li dóna 1 gust dolcet I a ella li agrada.

Ho Pots probar a veure si hi ha sort!

I com ja t'han dit, no t'atabalis, només té 6 mesos, a poc a poc, ja s'anirà acostumant a nous sabors. I pensa que passen etapes de tot... Ja veuràs com un dia li agradara la verdura I potser els cereals no tant... A la meva li va passar, tenen èpoques.... PACIÈNCIA.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::