Passar a alletament artificial quan comencem AC
Passar a alletament artificial quan comencem AC
Encara ens queda una mica per començar l'AC, si és que finalment el pediatre no ens diu res de donar-li menjar abans dels 6 mesos, i li dono pit a demanda en exclusiva. Tenim més o menys uns horaris establerts, la nena és prou regular amb el pit i la son. Crec que quan comencem amb l'alimentació complementària deixaré de donar-li pit i passaré a la llet artificial perquè m'agradaria poder disposar de més temps seguit per treballar (soc autònoma i ara només puc treballar a intervals de 2 a 3 hores entre pit i pit i no puc fer res lluny de la nena), així el meu marit o qui sigui em podrà rellevar. He provat a treure'm llet però si és congelada no la vol, no menja, i a més tampoc em soluciona el problema del temps, perquè tardo més en treure-la que el que tarda la nena en menjar.
Total, que no sé com ho faré. Em pareix una mica radical passar del pit als bibes més els triturats (o sòlids, perquè m'agradaria provar a donar-li trossets). I per fer-ho progressivament tampoc no sé com... a més no sé si quan comenci a deixar de donar-li algunes tomes tindré prou llet per quan la nena la vulgui o ja començarà a ser més difícil per a ella atipar-se amb el pit.
No sé com incorporar sòlids i deixar el pit al mateix temps o si no és convenient...
Total, que no sé com ho faré. Em pareix una mica radical passar del pit als bibes més els triturats (o sòlids, perquè m'agradaria provar a donar-li trossets). I per fer-ho progressivament tampoc no sé com... a més no sé si quan comenci a deixar de donar-li algunes tomes tindré prou llet per quan la nena la vulgui o ja començarà a ser més difícil per a ella atipar-se amb el pit.
No sé com incorporar sòlids i deixar el pit al mateix temps o si no és convenient...
Re: Passar a alletament artificial quan comencem AC
Melibea, no crec que et calgui deixar de donar-li la teva llet quan comencis l'AC si no ho desitges... de fet, amb l'AC, li donaràs segurament menys llet q ara, així q et deixarà més intèrvals de temps per fer feina, i no t caldrà ni recórrer a llet congelada... M'explico millor: si li dónes llet quan us lleveu, després al migdia et pot menjar verduretes i a la tarda, fruita (verdures, fruita o el q sigui! jo t faig el "menú convencional" més típic, per posar un exemple), així q et pot aguantar fins al vespre sense llet de nou... i si això hi sumes el pit nocturn, doncs jo crec q no et cal pas donar-li llet artificial, no?
Ah, i d llet no te'n faltarà pas, pq la producció s'ajusta a la demanda d'allò més bé!!
Ah, i d llet no te'n faltarà pas, pq la producció s'ajusta a la demanda d'allò més bé!!
Llavors, si li dono pit posem per cas al matí i a la tarda/nit, i la resta del dia no (eliminant progressivament les tomes, suposo), no es reduirà la producció de manera que sigui difícil per a la nena treure prou llet en aquestes dues tomes? I no serà necessari suplementar amb biberó?
És que no ho tinc clar! Gràcies!!
Hola Melibea80,
Personalment crec que no et cal patir de treure-li tomes. Simplement el dia que hagis/decideixis/necessitis esta mes hores separada de la nena la persona que la cuidi que li doni una altra alimentació. Si tu no hi ets no demana pit. A veure... que amb aixo no vull dir que no plorin de gana, o que no rebutjin el menjar. Pero et passara el mateix si li donen un plat de x que un bibero de y. I qui sap, potser li encanta el que li donen i tot es oli amb un llum i tu patint per no res.
El que et vull dir que estigues tranquila, la AC el que fa es complementar la llet, i aquest complement ompla l'estomac, i per tant si ja et va be llet al mati i a la nit els teus pits s'autorregularan d'aquesta manera, i la nena es fara gran i un bon dia menjara de tot i deixara de demanar pit. I si decideixes treure-li el pit pues bibero al mati i a la nit. Aixo és una decisio molt personal que ningu pot prendre per tu.
ANIMS amb aquesta nova etapa! i tranquila Que facis el que facis estara bé! Un consell que em va donar una bona amiga " segueix el teu instint de mare, i el que et digui la gent oblida-ho, hi ha tants consells i experiencies com persones"
Personalment crec que no et cal patir de treure-li tomes. Simplement el dia que hagis/decideixis/necessitis esta mes hores separada de la nena la persona que la cuidi que li doni una altra alimentació. Si tu no hi ets no demana pit. A veure... que amb aixo no vull dir que no plorin de gana, o que no rebutjin el menjar. Pero et passara el mateix si li donen un plat de x que un bibero de y. I qui sap, potser li encanta el que li donen i tot es oli amb un llum i tu patint per no res.
El que et vull dir que estigues tranquila, la AC el que fa es complementar la llet, i aquest complement ompla l'estomac, i per tant si ja et va be llet al mati i a la nit els teus pits s'autorregularan d'aquesta manera, i la nena es fara gran i un bon dia menjara de tot i deixara de demanar pit. I si decideixes treure-li el pit pues bibero al mati i a la nit. Aixo és una decisio molt personal que ningu pot prendre per tu.
ANIMS amb aquesta nova etapa! i tranquila Que facis el que facis estara bé! Un consell que em va donar una bona amiga " segueix el teu instint de mare, i el que et digui la gent oblida-ho, hi ha tants consells i experiencies com persones"
melibea80 ha escrit:Llavors, si li dono pit posem per cas al matí i a la tarda/nit, i la resta del dia no (eliminant progressivament les tomes, suposo hi ha diferents teories al respecte, les del si i les del no, no es reduirà la producció de manera que sigui difícil per a la nena treure prou llet en aquestes dues tomesNo perque els pits s'activen amb la succiói. Es a dir no son una fabrica que ompla uns diposits, si no hi ha demanda no fabriquen? I no serà necessari suplementar amb biberó? En principi no, pero el que si necessitara es tenir-te moltissim. I notaras que esta mes estona, que plora mes, que esta mes neguitosa.. .pero no es de gana, es que no t'ha tingut en tot el dia
Tranquila!! Tu i la nena sou dos persones que esteu conectades, ja dius que segueix horaris força estables, i jo crec que es perque s'ha adapatat als teus horaris. Us queden encara molts mesos de canvis ( menjar solids, gatejar, caminar, parlar.....) es normal que dubtis de com fer les coses. Pero es que no hi ha cap manera correcta de fer les coses. Aixi que lo dit.... segueix el teu instint i facis el que facis estara bé
Hola Melibea80,
Una altra opció és fer lactancia mixta, que li donin un biberó quan no hi siguis (si encara no pren sòlids) i quan tu estiguis...pit a demanda. Així t'assegures la producció teva i que la nena mengi quan tu no hi siguis. Si en el moment de tornar a la feina ja feu AC... doncs podeu donar-li altres coses que no sigui llet de fòrmula.
Jo volia estalviar-me-la, em treia llet i pensava que entre la meva llet i els sòlids...ja fariem. Però no volia la cullera i la sogra no s'atrevia a oferir trossets tan petit, així que vam introduïr els cereals a la meva llet i es prenia un bibe petit de LA i el meu gran amb cereals. I després...teta, teta i teta. De fet ara amb 9 mesos el que més fa es teta, teta i teta.
Segur que dp tot es més fàcil del que penses!!
Una abraçada!!
Una altra opció és fer lactancia mixta, que li donin un biberó quan no hi siguis (si encara no pren sòlids) i quan tu estiguis...pit a demanda. Així t'assegures la producció teva i que la nena mengi quan tu no hi siguis. Si en el moment de tornar a la feina ja feu AC... doncs podeu donar-li altres coses que no sigui llet de fòrmula.
Jo volia estalviar-me-la, em treia llet i pensava que entre la meva llet i els sòlids...ja fariem. Però no volia la cullera i la sogra no s'atrevia a oferir trossets tan petit, així que vam introduïr els cereals a la meva llet i es prenia un bibe petit de LA i el meu gran amb cereals. I després...teta, teta i teta. De fet ara amb 9 mesos el que més fa es teta, teta i teta.
Segur que dp tot es més fàcil del que penses!!
Una abraçada!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |