BLW MIXTE

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

BLW MIXTE

EntradaAutor: Marga33 » dc. feb. 11, 2015 2:51 pm

Hola guapes,
he sentit a dir que algunes famílies han fet la introducció a la AC amb el BLW i també amb papilles.
alguna de vosaltres ho ha probat? i com li ha anat al vostre bebé?
m'agradaria provar ja que l'àvia no tindrà la paciència que poguem tenir nosaltres.., passem d'implicar-la..
em podríeu donar exemples de com ho fèieu o ho feu?
Merciiiii!!!!
Avatar de l’usuari
siusiu
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. oct. 11, 2012 12:44 pm

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: siusiu » dc. feb. 11, 2015 4:38 pm

ei

nosaltres ho vam fer i cap problema
A la guarderia li donaven papilles, nosaltres trossos. No va tenir cap problema :)
Nosaltres també alguns dies li donavem el pot o així depenent de la nostra logística, i més o menys nava menjant (no és un gran menjador el siusiuet...)

Feu el que us sembli, jo penso qu eno cal complicar-se la vida tampoc - si a l'àvia li va millor fer farinetes...doncs mira tu...tampoc serà la fi del mon.

molta sort!
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: mar2012 » dc. feb. 11, 2015 6:02 pm

Marga nosaltres tb hem fet Blw pero no de manera estricta. Entre setmana amb la cangur menja aixafat i pures i el cap d setmana ell solet i a trossets i ho accepta sense problemes.. Quan domini millor elvtema trossets i no vagi gaire menjar a terra veurem si amb la cangur tambe pot menjar trossets. De moment ell sap que a casa toca un tipus de menjar i a casa de la cangur un altre i ens va prou be.
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: MarionCole » dc. feb. 11, 2015 9:19 pm

Aquí també mixte, a casa trossos i a la llar puré. A casa els purés els escopia al principi, i quan li vam anar donant trossos sho cruspia tot amb una alegria i una felicitat que ja mai més hem triturat res.
A la llar els purés diu que se'ls menja, cosa que demostra que els bebes son molt més llestos i adaptables del que ens pensem. No et compliquis i fes el que us vagi millor a cada moment, veig que una mica ja aneu per aquí.
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: Violeta » dj. feb. 12, 2015 6:53 am

Us llegeixo i em ve un dubte al cap...si doneu trossets al vostre fill a casa, com és que a la llar feu que donin triturat? ho dic perquè penso que té més lògica, jo quan vaig començar a donar trossets a la Bruna després de veure que el triturat no el volia ni olorar ho vaig dir a l'escola bressol i van passar a donar-li trossets, i va fer una via!!! mare meva la seva educadora estava flipant de com menjava de bé! ho comento perquè no li veig sentit, a mi em ve una mare i em diu que trossets directament i jo ho faig sense problema.
El tema de les àvies ja és més delicat i cadascú sap què pot demanar i què no...així que no m'hi poso...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: pesoleta314 » dj. feb. 12, 2015 2:48 pm

Aquí una altra que ha començat amb blw mixte. Bàsicament per dos motius: el primer, les iaies. Ja m'hi he barallat prou, així que per dues tardes que elles han de fer el berenar, que li facin la papilla de fruita i llestos (amb lo fàcil que és donar-li un plàtan, que se'l menja sola i sense ennuegar-se...). L'altre motiu és que em vaig adonar que, tot i fer pit abans i després de menjar, alguns dies la peque volia més del que realment podia gestionar, així que molts dies el que faig és que mengi trossos i quan acaba li pico i li dono (res de papilla líquida, tot picadet, que hagi de fer l'esforç de mastegar igualment. Per mi és important que gestioni bé el menjar). Avui, per exemple, ha menjat arròs amb verdures i pollastre picats d'ahir (o sigui, arròs sencer, i verdures i pollastre picats) i li he donat jo (ella segueix sent lliure d'agafar-ho amb les mans i posar-s'ho a la boca, que ho fa, però bastant infructuosament encara, hehe). No ho sé, aplico una mica el sentit comú segons cada situació.
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: Marga33 » dv. feb. 13, 2015 10:07 am

Vale, merci noies
Veig q és més comú del q em pensaba...
La veritat és q m'agradaria fer-ho així. Ja us preguntaré i explicaré qué tal va
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: melibea80 » dc. març 18, 2015 10:15 am

Hola! Només volia aclarir una cosa, perquè veig que sovint la gent diu BLW a donar el menjar sòlid, però no és ben bé això. El BLW és que el nen dirigeix com i quant menja. És a dir, en el moment en què li donem nosaltres els àpats amb cullera, ni que sigui un al dia, ja no és BLW, perquè no és el nen qui regula la quantitat que menja en aquell moment ni la forma en que s'ho menja. El concepte BLW mixte no existiria, igual que no podem dir "jo faig BLW al migdia i li dono purés a la nit", per exemple. No té sentit, és com dir "jo sóc vegetariana al migdia i menjo llonganisses al sopar", és incompatible, com a molt podríes dir que dines sempre verdura.

Dit això, crec que molt poca gent ha fet BLW, ni jo mateixa, bàsicament tothom amb qui parlo (per fòrums, perquè a la vida "real" no conec a ningú que ho haja provat) ha fet una adaptació pròpia i combinen sòlids amb purés i també sovint amb cereals de compra o similars.

La situació més normal de les mares i pares d'avui dia és compartir la cura dels nens amb algú altre (pares, bressols...) i sovint no ens trobem còmodes si la persona que li dona els àpats no sap com ho ha de fer. Per exemple, a l'escola bressol la meva va començar a anar al mateix temps que va començar a menjar sòlids, als sis mesos. Tot i que no es quedava a dinar, penso que hauria preferit esperar a veure que la nena dominava una mica les mans per començar a donar sòlids a l'escola, que per més que et diguin que no li treuran els ulls de sobre sabem que hi ha molts més nens i és difícil... Jo també hauria esperat una mica. A més penso que no els hauria fet gràcia estar-se indefinidament mirant a veure si la nena menja o no menja, si llença tot a terra, si juga amb el menjar... no sé, penso que al principi era tot una mica massa lent (i brut) com per demanar-ho a l'escola.

En tot cas, encara que sigui intentar que un àpat al dia sigui autoregulat ja és fantàstic, trobo... A mi m'ha semblat una experiència increïble. Ja escric al post de carlos gonzález i explico sovint les meves impressions, per si us voleu passar... Ànims mamis i papis!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: Clara13 » dl. març 23, 2015 10:04 am

Jo també volia començar amb BLW a seques, però amb el pas dels dies vaig veure que m'era més fàcil fer-lo mixte. La meva sogra té por de donar-li trossos, de manera que ho vem parlar i vem decidir que la fruita del mati se la dongués triturada i així ho fa. La resta de dia menja sòlids, però els combino amb algun puré de verdures amb pollastre, per exemple. Aixó si, és ell qui agafa la cullera i se la posa a la boca.
Aquestes darreres setmanes he estat fent un curs online de BLW, on m'han posat al dia amb tot de forma molt professional i una de les coses que em preocupaven és que ens van dir que amb el BLW mixte un dels riscs que corres és que el petit tingui més provabilitats d'ofegar-se perque acaben confonent els triturats (empasar) amb els sòlids (mastegar). En tot cas, jo he fet mixte des de el principi i la veritat és que de moment no hem tingut cap ensurt preocupant. Si que feia arcades els primers dies, però cada vegada en fa menys i se'l veu més segur.

No em preocupa tant si és BLW en sí o no, sino que la manera en que ho faci sigui respectant els temps del peque i alhora fer-lo disfrutar del moment de menjar.
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: Marga33 » dl. març 23, 2015 1:10 pm

Si, ho se..q no existeix concretament el BLW Mixte, pero no podem fer-ho estricte pel tema àvia..
Jo m'incorporo al agost a la feina, seré fora de casa des de les 7:30 fins les 3:30 o 4, i de vegades treballaré a la tarda..
El meu Nil farà 6mesos el 19/5, o sigui q tindrem 2mesos i mig per incorporar sólids.. Creieu k és temps suficient per fer progressos? Encara q tot depén del nen...ja ho sé..
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dl. març 23, 2015 3:43 pm

Marga33 ha escrit:Si, ho se..q no existeix concretament el BLW Mixte, pero no podem fer-ho estricte pel tema àvia..
Jo m'incorporo al agost a la feina, seré fora de casa des de les 7:30 fins les 3:30 o 4, i de vegades treballaré a la tarda..
El meu Nil farà 6mesos el 19/5, o sigui q tindrem 2mesos i mig per incorporar sólids.. Creieu k és temps suficient per fer progressos? Encara q tot depén del nen...ja ho sé..


Depen molt de la criatura... La meva amb 2 mesos de blw ja no acceptava cap cullera que se li volgués apropar, així que potser l'àvia haurà de donar trossos si o si perque potser no es deixa alimentar. De sempre la meva ha menjat força a trossos (bé, força ho dic jo, segons tot l'entorn, menjava molt poc, però és que no es comparable el que es menja amb una papilla que a trossos).
Igualment, s'ha de tenir molt present que fins l'any, la llet és el més important, així que també es pot valorar que només mengin sólids amb els pares i quan estan amb altres cuidadors, que unicament li donin llet. Així, fora problemes :ok:
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: petitajo » dt. març 24, 2015 2:00 pm

Hola,
jo ara m'he perdut

La BLW, es oferir trosos de menjar al nen i q ell mengi el q vulgui. El problema es q la meva te 9 mesos i encara es una mica "torpe" per agafar els trosos, a vegades els agafa i va menjant pero arriba un moment q li cau a terra o q es menja la ma pq el tros ja se li ha fet petit. El meu dubte es, com ho sabeu q ja no en vol mes, no pot ser q tingui gana pero q no sap com fer-s'ho per menjar mes?
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: melibea80 » dt. març 24, 2015 6:12 pm

PetitPrincep79 ha escrit:Depen molt de la criatura... La meva amb 2 mesos de blw ja no acceptava cap cullera que se li volgués apropar, així que potser l'àvia haurà de donar trossos si o si perque potser no es deixa alimentar. De sempre la meva ha menjat força a trossos (bé, força ho dic jo, segons tot l'entorn, menjava molt poc, però és que no es comparable el que es menja amb una papilla que a trossos).
Igualment, s'ha de tenir molt present que fins l'any, la llet és el més important, així que també es pot valorar que només mengin sólids amb els pares i quan estan amb altres cuidadors, que unicament li donin llet. Així, fora problemes :ok:



Això mateix, depèn, i és molt bona idea donar llet només mentre està amb altres persones i que a casa mengi els sòlids (també depèn de quantes hores està fora, de quants àpats fa amb altres i amb vosaltres, del que vosaltres preferiu... és que cada cas és diferent). Jo crec que el que és realment lent és que mengin quantitats "grans" (sobretot comparat amb els de papilles)... però igual pot ser que fins l'any o l'any i mig no mengi gaire de sòlids i vegis que la base de la dieta continua sent la llet... L'important és que no per això deixis de provar a donar-li sòlids ni que tinguis la temptació de reduïr la llet... És més senzill que tot això: és seguir l'instint sense atabalar-se ni posar-se nerviós, crec jo. I ho dic jo, que vaig estar mesos pensant cada dia si m'estaria eqivocant... ?-) però al final veus que tot valia molt la pena, de veritat! :-D

Petitajo... jo ho veia molt clar perquè sempre hi havia més menjar a la trona (després al plat) del que sabia que menjaria i així no tenia el dubte de que un tros se li hagués fet petit o li caigués, sinó que podia veure que havent-hi vàrios trossos en bon estat ja no intentava agafar-ne cap i portar-lo a la boca, o bé senzillament anàven tots a terra amb una clara intenció (no per accident). O sigui, posa menjar de sobres i veuràs si ha acabat de fer tastets perquè ja no té gana o interès, evitaràs el dubte de que sigui perquè ja no pot fer res amb el tros o trossos que li queden a les mans. Sembla un malbaratament, ho sé, però per llençar menys jo he menjat molts trossets caiguts a terra!! I llepats, i espremuts... jajajaja I només he llençat els impossibles. Veuràs com a poc a poc llençaràs menys, menys, menys... i finalment res, perquè calcularàs millor les quantitats i ella també serà més hàbil amb les mans i/o els coberts.

I un bon dia quan acaben diuen "més, mami"!!!

I ens cau la baveta...

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: mar2012 » dt. març 24, 2015 8:03 pm

Oi tant si ens caura la babeta quan diguin "mami mes".. Jejeje
Aquesta nit ha sopat pesols amb pastaga i llenguado. Els pesols se.ls ha menjat TOTS un a un, amb una traça x flipar.. La pastanaga x mi i el llenguado n,ha menjat bastant.. Aquesta setmana fara 10 mesos i des dels 9 que ha millorat molt en agafar coses petites.. Petitajo, el meu quan no en vol mes es dedica a agafar el menjar i a tirar.lo a terra de manera intencionada i mirant com cau!,. A part comença a remenar.se per la trona i a queixar.se perque vol sortir..fins i tot sembla que digui " ja taaaa".. que no ho diu, eh? pero ho sembla! ;)
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: Clara13 » dc. març 25, 2015 2:32 am

El meu fa el mateix, jeje!
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: petitajo » dc. març 25, 2015 10:22 am

Moltes gracies per les respostes, tindre tot el q dieu en compte.

L'altre dia vaig intentar donar-li espaguetis i em va ser imposible, la presio familiar no em va deixar, q si era massa petita, q si s'ofegaria....... :-o00m Al final ho vaig picar tot.

Quina pasta recomeneu donar???? Tema pesols, tal qual amb pell i tot???
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: melibea80 » dc. març 25, 2015 10:38 am

mar2012, jo ja aniria deixant-li una forquilla o cullera a prop, ho has provat? potser et sorprèn! la forquilla és més fàcil de fer servir...

petitajo, no li passarà res amb els espaguetis, creo jo. Jo també vaig fer la prova quan tenia 9 o 10 mesos i no va caure res a terra, ara bé... un empaaaastre de cara, de pitet, de trona... però molt divertit! Per fer-ho més net i senzill pots posarli macarrons tallats per la meitat (perquè així no surten tant de la boca), taurons (crec que es diuen així, són uns que són com galets però petits), "pajaritas" o pasta de la que fan per nen que té formes (pitufos, etc) que se sol fer grossa quan està cuita... O si veus que encara no fa bé la pinça, els macarrons llargs normals sense tallar i l'ajudes una mica donant-li un a un a la mà per a que mengi el que quedi per fora del puny... I per practicar amb tenedor/cullera qualsevol pasta és ideal, i si voleu donar sopa per a que provin amb la cullera la podeu fer amb sèmola o amb aquella de puntets, deixeu que la pasta absorbeixi tot el caldo i així no queda res de líquid i es queda tot "a dins" de la sopa i es pot portar a la boca fàcilment.

I canelons i lassanyes també porten pasta i tot el que us vingui de gust posar.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. març 25, 2015 11:57 am

Una pasta que va molt bè per donar són les espirals, per la forma que tenen no els hi rellisca. Només cal fer la pasta una mica més de l'habitual i és un aliment perfecte per a que mengin ells sols ;-)
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: petitajo » dc. març 25, 2015 1:39 pm

Moltes gracies, probare els macarrons i les espirals un dia q no hi hagi la familia al costat hehehehe

gracies guapes!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: BLW MIXTE

EntradaAutor: mar2012 » dc. març 25, 2015 2:03 pm

Melibea.. Si q li deixo de tant els cuberts pero fa el tambor i poca cosa mes.. Anire provant jejeje

Petitajo el meu la pasta q millor es menja son els espirals ben cuits i amb una mica de salsa de tomaquet natural o amb verduretes. Els espaguetis fins ara no els ha començat a " xuclar". Tema pesolets si no fa be la pinça esperat una mica perque son molt petits ( els pesols). Jo els hi dono amb pell i cap problema.
Sobre la presio familiar paciencia.. Sempre pots dir que ell/a ja ha menjat ( mentida piadosa) i que solament " juga" amb el menjar. Pensa q l important es q prenguin llet. Deixa.li el menjar al seu abast i que faci el que vulgui (sota el teu control clar).

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::