Plats apetitosos als 9 mesos

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Avatar de l’usuari
Catilina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 139
Membre des de: dt. juny 18, 2013 4:14 pm

Plats apetitosos als 9 mesos

EntradaAutor: Catilina » dt. feb. 16, 2016 1:47 pm

El meu fill no vol menjar res del que li faig: verduretes triturades,arròs, puré de patata (ni més liquid, ni espès). Li afegeixo pollastre, xai , vedella, triturat i super triturat. Tant és, fa arcades sigui com sigui. El peix blanc, encara l´accepta algun dia, però costa...Els potitos li encanten, això sí. Però no li puc donar cada dia! Vosaltres què feu? i per sopar? Jo encara li dono cereals, amb l´èxit de dinar, ja no sé q fer per sopar.
Imatge
lilylau
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 87
Membre des de: dc. gen. 21, 2015 10:42 am

Re: Plats apetitosos als 9 mesos

EntradaAutor: lilylau » dt. feb. 16, 2016 3:38 pm

Buf jo estic igual des de fa moooolts mesos, el meu en té ara 17! El baby-led weaning va ser un desastre perquè ningú em recolzava i tothom es pensava que el meu fill es moriria de gana........... I els purés li van agradar fins cap als 9 mesos. Després només volia sopeta amb fideus i poca cosa més, en fi, molt complicat. Després la meva sogra va començar a fer-li una mena de triturat però amb arròs on l'arròs queda sencer, vaja com un arròs pastós amb verduretes i carn triturada, i li va agradar, i porta menjant això des de llavors...... També algún potito de tant en tant, purés casolans zero. A mi em fa molta pena, ara sembla que comença a menjar hamburguesa però és de les poques coses "senceres" que menja (a banda de pa, galetes i fruita). Sento que en aquest sentit l'he fallat. Que potser no he sabut fer del menjar una cosa prou interessant, no sé, és molt frustrant.
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Plats apetitosos als 9 mesos

EntradaAutor: nb_30 » dt. feb. 16, 2016 4:22 pm

Aquí una mare d'una nena que no va voler maaai pures. Els vomitava i no hi havia manera de que mengés! Jo estava desesperada pq anava molt justa de pes i només volia teta. Doncs bé, vaig começar a fer-li caldo amb pasta maravilla, verdura aixafadeta amb patata i platan aixafat. Doncs la nena va començar a menjar! Despres vam passar a trossets i amb 12 mesos ja menjava de tot. No us desanimeu i proveu coses més senceres que no siguin triturades!
Ara la meva filla te 3 anys i nenja de tot. Ànims pq sé q es molt dur!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Plats apetitosos als 9 mesos

EntradaAutor: Maria V. » dt. feb. 16, 2016 5:54 pm

Si els potitos li encanten, potser aniria bé donar-li potitos barrejats amb una miqueta de puré o el menjar que li faries tu. Els primers dies posar-n'hi poc del teu i després anar canviant ben lentament la concentració, de mica en mica menys potito i més puré. Una altra possibilitat seria mirar la composició dels potitos i imitar-la; sembla una solució més difícil perquè no saps quin detall dels potitos és el que els hi fa agradables, potser és la textura.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Plats apetitosos als 9 mesos

EntradaAutor: Maria V. » dt. feb. 16, 2016 6:04 pm

lilylau ha escrit:Buf jo estic igual des de fa moooolts mesos, el meu en té ara 17! El baby-led weaning va ser un desastre perquè ningú em recolzava i tothom es pensava que el meu fill es moriria de gana........... I els purés li van agradar fins cap als 9 mesos. Després només volia sopeta amb fideus i poca cosa més, en fi, molt complicat. Després la meva sogra va començar a fer-li una mena de triturat però amb arròs on l'arròs queda sencer, vaja com un arròs pastós amb verduretes i carn triturada, i li va agradar, i porta menjant això des de llavors...... També algún potito de tant en tant, purés casolans zero. A mi em fa molta pena, ara sembla que comença a menjar hamburguesa però és de les poques coses "senceres" que menja (a banda de pa, galetes i fruita). Sento que en aquest sentit l'he fallat. Que potser no he sabut fer del menjar una cosa prou interessant, no sé, és molt frustrant.

Podríeu provar el que diu la nb_30. Però el que em sembla un error greu és que us sentiu culpables pensant que heu fallat als vostres fills. Al col·legi, el profe de religió ens ensenyava que, perquè una conducta sigui culpable, ha de ser feta "amb plena advertència i consentiment deliberat", és a dir, fer-ho amb mala idea, sabent que està mal fet. Vosaltres heu actuat totes tant bé com sabíeu i amb la intenció més bona del món i, per tant, de culpa, gens. (Jo mateixa, mentre vaig fer LME, sotmetia el fill i després la filla a uns horaris estrictes i ara sé que no és bo, però no tinc remordiment, perquè eren els pediatres els qui ens ho feien fer així. Si no en saps més, no ho pots fer millor de com ho fas.)
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Plats apetitosos als 9 mesos

EntradaAutor: turuleta » dt. feb. 16, 2016 8:28 pm

que maco maria v
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Plats apetitosos als 9 mesos

EntradaAutor: Maria V. » dc. feb. 17, 2016 9:58 am

Gràcies, Turuleta. La meva àvia ho deia amb unes altres paraules: "qui fa el que pot no està obligat a més".
lilylau
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 87
Membre des de: dc. gen. 21, 2015 10:42 am

Re: Plats apetitosos als 9 mesos

EntradaAutor: lilylau » dc. feb. 17, 2016 9:22 pm

Gràcies Maria V. :love:
Avatar de l’usuari
araeshora
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dg. ago. 17, 2014 9:58 am

Re: Plats apetitosos als 9 mesos

EntradaAutor: araeshora » dv. feb. 19, 2016 3:56 pm

doncs la meva nena d'onze mesos menja puré de verdura (només mongeta, pastanaga i patata), fruiteta triturada, i ara al vespre sopes bullidles tot amb pavo, pollastre, conill, peix i ou barrejat, el tall l'alternem cada dia i àpat una cosa diferent. i per sopar també bibi de cereals alternan amb la sopa per què no sopi sempre el mateix(hem probat fideus, sèmola de blat, arròs i no li agrada res), tot amb la mínima quantitat posible peruquè és de poc menjar
El què no accepta i em preocupa, és res a trossets, res és res ni galeta, fruita, pa. li donem una galeta o un crostonet de pa perquè el llepi i a la que se li trenca un trosset per minúscul que sigui a la boca comença a fer arcades i no pot... què he de fer?
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: Plats apetitosos als 9 mesos

EntradaAutor: Alesta » dj. feb. 25, 2016 11:22 pm

Uau! Com us entenc!!!!
La dieta del meu fill: fuet, pa, platan, galetes i sopa. Si esta molt inspirat 4 tallarines i si pot xocolata. Per beure teta, llet d'arròs amb coco i aigua. I d'aquí no el treus!!!! Ah! Té 3 anys... hem passat i passem per moments de tot (desesperació, frustració, conformisme, passotisme, intent d'imposició, comprensió...) però sempre arribem al mateix punt: ens el mirem i veiem un nen sa, alegre, feliç, espavilat i que tot i ser de mides petites va creixent al seu ritme (percentil 3). Així que durant una temporada deixem de capficar-nos amb el menjar i esperem que algun dia decideixi ampliar la seva dieta...
per altra part hi ha molts llocs del món on la varietat de menjar no és tan gran com aquí i també viuen... així que nosaltres volem evitar fer del menjar un problema, ¡que ho hem de fer molts cops al dia durant tots els dies! I no es divertit ni agradable tenir entre 3 i 5 problemes diaris com a mínim

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::